Тема. Частини мови. Дієслово. Казка про Бджiлку. Мета




Скачати 71.58 Kb.
НазваТема. Частини мови. Дієслово. Казка про Бджiлку. Мета
Дата конвертації06.08.2013
Розмір71.58 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Астрономія > Документы
Тема. Частини мови. Дієслово.Казка про Бджiлку.

Мета. Закріпити вміння дітей самостійно складати розповіді (зокрема казки), передаючи діалог дійових осіб; поповнити словниковий запас, розвивати уяву, фантазію, виховувати любов до тварин і комах, бережливе ставлення ло природи.

Обладнання. Малюнки дітей, книжечки з віршами, оповіданнями про бджілку.
Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

  • Що називається текстом?

  • З яких частин складається текст?

  • Чи можна до тексту дібрати заголовок?

  • Які типи текстів ви знаєте?

  • Які стилі мовлення вам відомі?

III. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми підведемо підсумки довгої і клопіткої роботи. Кожен з вас гарно попрацював, зібрав багато матеріалів до сьогоднішнього уроку, на якому ми з вами будемо казкарями. Кожен з вас матиме можливість скласти свою бджілку.

^ IV. Хвилинка каліграфії.

Щоб гарно і швидко писати ми потренуємо пальчики.

І і, із, під, між, ін, різ, ірис, бджілка, індик.

Бджiлка бджiлку запитала:

-Де ти меду назбирала?

I сказала iй бджола:

-З липи меду принесла.

^ V. Робота з мовним матеріалом

1. Загадки (учні зачитують загадки про бджілку)

1) Збираю медок iз квіточок.

Кого не люблю – жалом колю (Бджола)

2) Взимку спить,

Влітку бренить,

Понад лісом літає,

Сололдку росу збирає (Бджола)
^ 3) Тонкі крильця,

Смугаста спідниця,

Чорний поясок

Медовий голосок (Бджілка)

4) Не мотор, а шумить,

Не пілот, а летить,

Не гадюка, а жалить. (Бджола)

5) Старанна господарка політає над лужком.

Привітається з квітником – він поділиться медком. (Бджола)

6) Цілий день вона літає,

Із квіток нектар збирає.

Буде в місті і селі Мед солодкий на столі. (Бджола)

^ 2. Прислів'я та приказки

1) Люди раді літу, а бджола квіту.

2) Бджіл тримати – не в холодку лежати.

3) Липень медовий бджілок чарує.

4) Хто бджіл боїться, той меду не їсть.

5) Бджолиний рій навчає жити у праці та по справедливості.

^ 3. Повідомлення про бджіл, які виписані з енциклопедії або іншої наукової, довідникової та художньої літератури.

Бджо­лина сім'я подібна до королівства. У кожному вулику проживає 20-60 тисяч бджіл. Найголовнішою в бджо­линій сім'ї є матка. Її легко впізнати серед бджіл, тому що вона значно довша і важча за інших. Довжина матки ся­гає 22 мм. Єдиним її завданням є відкладування яєць, тобто народження сім'ї. Хоча вона й є «родоначальни­ком», але без інших бджіл може прожити не більше трьох днів. Бджоли дуже уважні до матки, завжди поруч з нею, годують її та оберігають від небезпеки. У сім'ї мат­ка живе не довше п'яти років, після чого відбувається так звана «зміна влади»: бджоли виводять молоду, яка знищує свою попередницю.

Є в гнізді й декілька трутнів (бджіл чоловічої статі), які з'являються навесні, коли починається розмноження бджіл. Наприкінці літа закінчується співпраця бджіл з трутнями, а потім бджоли їх виганяють.

Уся бджолина сім'я відчуває найменші зміни в погоді, здатна орієнтуватися по силових лініях сонячного проміння та ландшафту. Адже у бджоли п'ятеро очей. Крім двох основних, на панцирі голови знаходяться ще троє майже непомітних очей — це рецептори інтенсивності освітлення. Ось тому бджоли безпомилково визначають час доби. Всі вони працюють швидко, й результатом їхньої праці є безцінна продукція, що не має аналогів.

Дуже молоді бджоли прибирають у вулику, підтриму­ють відповідну вологість і температуру повітря в ньому, годують личинок, сторожують гніздо, складають у комірки для тривалого зберігання квітковий пилок, випа­ровують зайву воду з нектару і переробляють його на мед.

Робочі бджоли поділяються на вуликових (нельотних) і польових (льотних). Орієнтовно на 20-й день свого жит­тя бджоли вже вилітають збирати корм. а їхні старші сестри, в свою чергу, задовольняють потребу сім'ї у воді, яку переносять у медовому зобику.

Одним зі структурних підрозділів вулика є розвідка. Бджоли- розвідники не мають права на помилку, тому що беруть мед, як пальне на дорогу, лише в один напрямок.

Знайшовши джерело медозбору, негайно повідомляють про нього сім'ю. Цікаво, як же вони цс роблять? Бджоли виконують складний танець, показуючи, куди треба летіти, на яку відстань, як багато нектару виділяють квіти. Та буває так. що дві розвідниці виявили різні місця медозбору (одна в лісі, іншав полі). Бджоли полетять за тією, котра буде енергійнішою й довше танцюватиме, й не помиляться:

Існує в бджолиній сім'ї й зовнішня охорона. Ці бджоли безпомилково визначають ворога за запахом, не пускають до вулика чужих, ніколи не сплять, мають особливо чут­ливий нюх.

Щоб бджолі зібрати 100 г меду, їй потрібно відвідати 1 мільйон квіток. У сприятливий рік бджолина сім'я заготовляє 50—70 кг меду лише за час квітування липи. Щоб зібрати 5—6 кг гречаного меду, комахи повинні побуваті на 8—9 мільйонах квіток.

Фізкультхвилинка.

^ 4. Хвилинка поезії. Вірші про бджілку.

Акровірш.

Біля гаю хатку маю

День у день я вилітаю.

Жде на мене праця влітку.

Оглядаю кожну квітку.

Легко лину над лужком,

А частую всіх медком.

В. Довжик.
Школа

Бджілоньки - на квіти,

Дітоньки – до школи.

Там збирають мудрість,

Як мед у полі бджоли.

М. Підгірянка

Дві розвідниці бджоли

В вулик звістку принесли:

При дорозі до села

Вранці липа розцвіла.

А. Качан
Польові дзвіночки

Піднімає джміль фіранку.

Каже:

- Доброго вам ранку!

Як вам, бджілко, ночувалось?

Чи дощу непочувалось?

Виглядає бджілка з хати:

- У дзвіночку добре спати.

Цей дзвіночок, як намет,

Тільки дощ, як кулемет.

^ 5. Народні прикмети, пов'язані з бджолами.

1) Рано вилетіли бджоли – буде гарна весна.

2) Бджоли дзижать сильно у зимку – до дощу.

3) Бджоли літають допізна – на непогоду.

4) Бджоли злі і жалять – перед посухою.

5) Якщо загули бджоли над горобиною, то незабаром почнеться літо.
6. Казки
^ ЯК БДЖОЛА СТАЛА ЗОЛОТА
Летіла Бджола й побачила гарбузову квітку. А гар­бузова квітка велика-велика. Залізла Бджола в квітку та й набирає солодкого соку. Набрала, вже пора й летіти. Та захотілося Бджолі роздивитися квітку. Довго мандрувала вона між пелюстками. Насипалось жовтого пилку на її крильця—й стала Бджола золота-золота. Летить Бджола до вулика, а сторож її й не пускає.

— Ти чужа,— каже сторож,— он яка ти жовта.

— А глянь, скільки я меду несу,— каже Бджола.

— Тепер я впізнав тебе, - зрадів сторож, - ти наша.

Ти золота.

^ Як джміль нагодував бджолу.

У конюшини квіти — мов дзвіночки. Але дуже довгі. Десь у глибині дзвіночка стоїть кухлик із солодким ко­нюшиновим нектаром. Прилетіла на дзвіночок Бджола, спробувала дістати своїм хоботком, та дарма.

Сидить Бджола й плаче. Коли це летить Джміль —, «Ж-ж-жу...» Розповіла йому Бджола про своє горе.

— Добре, я допоможу,— каже Джміль.

Послав у конюшиновий дзвіночок свій довгий хобо­ток. Висмоктав нектар із кухлика.

Підлетіла до нього Бджола, простягла свій хоботок до Джмелиного. Джмелик дав їй півкухлика. Подякувала Бджола та й полетіла.

З того часу Джміль і Бджола приятелюють.
^ VI. Робота над складанням казки.

  1. Бесіда з учнями.

  2. Словникова робота на дошці:

у вулику, нектар, пригода.

3. Згадати як починаються казки (Жили собі, одного разу, якось).

4.Підбір заголовка

- Пригода під час грози

- Неслухняна Бджілка

- У лісі.

- Як неслухняна Бджілка стала слухняною.
^ 5. Написання казки.


Як неслухняна Бджілка стала слухняною.

Одного дня Мама – Бджілка сказала своїй донечці, неслухняній Бджілці:

- Дивись, сьогодні далеко не відлітай від вулика, бо буде гроза. Та неслухняна Бджілка не послухала маму і полетіла далеко до лісу. Їй здавалось, що у лісових квітах значно більше меду, як у тих що біля вулика. Неслухняна бджілка так захопилась збиранням нектару, що не почула, як знявся вітер, насунули хмари, почало гриміти. Вона спохватилась лише тоді, як їй на плечі впала велика дощова крапля. Заметушилась Бджілка, та до вулика далеко. Аж тут лісовий дзвіночок промовив:

- Ховайся, Бджілко, до мене в квіточку. Зраділа Бджілка, сховалась, перечакала негоду. А як виглянуло сонечко, подякувала лісовому дзвіночку і повернулась до вулика. З тих пір вона стала розумною і слухняною Бджілкою.

6.Зачитування дитячих творiв.

VII. Підсумок уроку.



Додати документ в свій блог або на сайт

Схожі:

Тема. Частини мови. Дієслово. Казка про Бджiлку. Мета iconТема. Дієслово. Не з дієсловами. Голосні в особових закінченнях....
Мета: повторити найважливіші відомості про дієслово як частину мови; формувати вміння правильно писати не з дієсловами; -ться, -шся...

Тема. Частини мови. Дієслово. Казка про Бджiлку. Мета iconУкраїнської мови
Мета. Закріплювати знання учнів про частини мови; формувати вміння розрізняти частини мови; правильно, точно І влучно вживати у мовленні;...

Тема. Частини мови. Дієслово. Казка про Бджiлку. Мета iconУрок №1 Тема: Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки
На які дві групи поділяються частини мови? (Самостійні та службові частини мови)

Тема. Частини мови. Дієслово. Казка про Бджiлку. Мета iconІ. Актуалізація опорних знань учнів
Мета: повторити вивчене в початкових класах про числівник та займенник як частини мови, зокрема їх загальне значення, морфологічні...

Тема. Частини мови. Дієслово. Казка про Бджiлку. Мета iconУрок №1 Тема. Прийменник як службова частина мови. При­йменник як...
Оглибити знання учнів про службові частини мови; формувати вміння визначати са­мостійні та службові частини мови, ознайомити з граматичними...

Тема. Частини мови. Дієслово. Казка про Бджiлку. Мета iconТема: Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Ткаченко Людмила Іванівна, вчитель української мови та літератури знз №35 м. Чернігова

Тема. Частини мови. Дієслово. Казка про Бджiлку. Мета iconТема. Казка мудрістю багата. Казка «Краплини води та їх життя». Мета
Мета. Вчити дітей складати казки за опорними словами, підбирати заголовки до них. Розвивати здібності самостійно творчого мислення,...

Тема. Частини мови. Дієслово. Казка про Бджiлку. Мета iconКонспект відкритого уроку української мови
«Узагальнення І закріплення вивченого про слова, що називають дії предметів (дієслово)»

Тема. Частини мови. Дієслово. Казка про Бджiлку. Мета iconТема: По роботі й нагорода. Казка «Колосок» Мета
Мета: Вчити дітей читати в особах, аналізувати вчинки дійових осіб, давати їм характеристики, виховувати бажання допомагати дорослим...

Тема. Частини мови. Дієслово. Казка про Бджiлку. Мета iconТема. Весняна казка Мета
Обладнання: таблиці, картки, репродукція музичної картини,,Весна’’, пам’ятка-оберіг

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2013
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка