Конспект уроку з фізики на тему: «Реактивний рух. Будова ракети. Внесок українських вчених у розвиток космонавтики. Успіхи в освоєнні космічного простору»




Скачати 65.02 Kb.
НазваКонспект уроку з фізики на тему: «Реактивний рух. Будова ракети. Внесок українських вчених у розвиток космонавтики. Успіхи в освоєнні космічного простору»
Дата конвертації10.08.2013
Розмір65.02 Kb.
ТипКонспект
uchni.com.ua > Астрономія > Конспект
МОНАСТИРИСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ВІДДІЛ ОСВІТИ

РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Конспект уроку з фізики на тему:

«Реактивний рух. Будова ракети. Внесок українських вчених у розвиток космонавтики. Успіхи в освоєнні космічного простору»

10 клас

Підготувала:

Дитиняк Г.З.

вчитель фізики

Ковалівської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів

Тема. Реактивний рух. Будова ракети. Внесок Українських вчених у розвиток

космонавтики. Успіхи в освоєнні космічного простору.

Мета:ознайомити учнів з практичним застосуванням закону збереження імпульсу - реактивним рухом; будовою і рухом ракети; історією розвитку і сучасними досягненнями космонавтики; розвивати вміння працювати з науковою літературою, в Internet; робити узагальнення і висновки; підвищувати престиж фізичної освіти, інтерес учнів до науки і техніки; сприяти усвідомленню учнями ролі досягнень українських учених в освоєнні космосу.

Обладнання:діапроектор; діапозитиви «Космічні ракети К.Е.Ціолковського»;

портрети вчених і космонавтів; повітряна кулька для демонстрації

реактивного руху.

Тип уроку: комбінований.
План уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності.

ІV. Пояснення нового матеріалу.

V. Закріплення, узагальнення, систематизація знань.

VІ. Завдання додому.

VІІ. Підсумок уроку.
^ ХІД УРОКУ.

І.Організаційний момент.

Учні визначають власну мету уроку згідно з таблицею:


Хочу знати

Хочу вміти

Хочу вдосконалити












Вимоги вчителя до учнів:

- знати: закон збереження імпульсу, реактивний рух; будова ракети і принцип її польоту; новинки космічної техніки; ідеї Ціолковського та Кондратюка щодо використання ракет для польотів;

- вміти: показати широке використання реактивного руху; розкрити роль українських вчених у розвитку космонавтики; довести, що розвиток космонавтики тісно пов'язаний із розвитком науки.

Вид діяльності учнів: самостійна робота.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Вид діяльності учнів: виконання завдань у зошитах, самоперевірка.

Попередньо учні були розподілені на групи та отримали завдання випереджаючого характеру. Також були розподілені ролі в групах: лідер, спікер, консультант, експерт, рядовий.

- Група № 1.Підготовка демонстраційного експерименту, демонстрація дослідів на уроці, пояснення їх.

- Група №2. Дослідження в галузі історії фізики.

- Група №3. Проведення самостійного дослідження за темою «Новинки космічної техніки, реактивні двигуни».

- Група №4. Підготовка хвилинки цікавого та складання «запитальника» до теми.

- Група №5. Аналіз і демонстрація фільму, діапозитиви.

Вчитель керує діяльністю групи.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Група №1.

Проведення демонстраційних дослідів допомагає згадати матеріал попереднього уроку та підвести учнів до вивчення нового.

Дослід №1. Підвісимо тіло на нитці. Повільно потягнемо за нижню нитку силою F.

Нитка порветься зверху. Чому? Після обговорення досліду з класом спікер робить висновок.

Дослід № 2. Ривком діємо на нижню нитку з силою F протягом незначного часу. Нитка рветься знизу. Чому? Спікер робить висновок.

Дослід № 3. Склянка з водою стоїть на аркуші паперу. Діємо на листок повільно, намагаючись витягнути його. Діємо різко. Отримуємо різний результат. Чому? Питання до класу: який закон підтверджують ці досліди?

Дослід № 4. Демонстрація пружного удару, його характеристика. Який удар називають пружним?

Дослід № 5. Демонстрація непружного удару, його характеристика. Який удар називають непружним.

Питання до класу: який закон ілюструють ці досліди.

Вид діяльності учнів: демонстрація дослідів, аналіз та узагальнення їх результатів.

Учні роблять загальний висновок:

- зміна імпульсу тіла залежить не тільки від величини сили, що на нього діє, а й від часу її дії;

- у вище згаданих дослідах ми розглядали взаємодію двох тіл, вважаючи, що вони ізольовані від решти, таку систему ми називали замкненою;

- закон, що дає можливість розрахувати результат взаємодії навіть тоді, коли не відомі сили, які виникають при цій взаємодії називається законом збереження імпульсу.

Вид діяльності учнів: систематизація вивченого матеріалу.
Група № 4.

Група № 4 підготувала цікаві запитання, які стосуються застосування закону збереження імпульсу.

Учитель. Ми ще раз переконались, що закон збереження імпульсу широко використовується в нашому житті, але одним із найважливіших практичних застосувань закону збереження імпульсу є реактивний рух, який ми будемо вивчати на сьогоднішньому уроці.

Вид діяльності учнів: колективне обговорення відповідей на запитання.
ІV. Пояснення нового матеріалу.

Блок 1. Реактивний рух

Група № 1 виконує досліди:

  • здійснюють постріл з балістичного пістолета, що закріплений на візку;

  • надувають повітряну кульку, відпускають її. Кулька починає літати;

  • яка сила рухає кульку, візок?

  • роблять висновок.

Вид діяльності учнів: демонстрація дослідів, аналіз результатів.

Після висновку учні працюють з матеріалом підручника , дають визначення реактивного руху, знайомляться із прикладами реактивного руху в природі.

Вид діяльності учнів: вивчення теоретичного матеріалу за підручником.

Блок 2. Рух і будова ракети.

Пояснення матеріалу вчителем.

Вид діяльності учнів: евристична бесіда.

Блок 3. Реактивні двигуни.

Група № 3 з додаткової літератури підготувала повідомлення про види реактивних двигунів.

Реактивні двигуни:

  • реактивні – на твердому або рідкому пальному;

  • повітряно-реактивні – турбо-реактивні та прямоточні.

Вид діяльності учнів: усне повідомлення, заздалегідь підготовлене групою.

Група № 5 демонструє фільм «Реактивні двигуни», аналізує його спираючись на вивчений матеріал.

Вид діяльності учнів: зорове сприйняття інформації, її аналіз
Блок 4. Історія розвитку космонавтики.

Група № 2 використовує таблиці, підібраний додатковий матеріал, розповідає про історію космонавтики, внесок українських вчених у її розвиток.

Учні при цьому не виступають як пасивні слухачі. Кожен з них під час розповіді складає розгорнутий план, який потім перевіряється вчителем.

Вид діяльності учнів: складання розгорнутого плану.
Блок 5. Сучасні досягнення космонавтики.

Розповідь групи № 3 супроводжується рисунками.

За остатні 25 років всього у світі було розроблено 20 конструкцій ракетних двигунів і ще більше носіїв.

Акцентують увагу однокласників на таких питаннях:

  • розробка космічної програми «Аерошип»;

  • роль України у здійсненні кампанії «Морський старт»;

  • характеристика існуючих моделей «Буран», «Протон», «Зеніт», «Союз».

Вид діяльності учнів: усне повідомлення, написання конспекту.

V. Закріплення, узагальнення, систематизація знань.
Блок 1.

Група № 4 через кодоскоп висвічує питання із свого «запитальника», які адресованні учням всього класу:

1.У чому особливість реактивного руху?

2.Від чого залежить швидкість ракети?

3.Що називають реактивним рухом?

4. Ракета рухається по інерції в космічному просторі. На її сопло наділи зігнуту трубу, спрямовану вихідним отвором в сторону руху та вимкнули двигуни. Чи зміниться швидкість ракети?

Вид діяльності учнів: фронтальна робота.

Блок 2. Хвилинка цікавого.

Дайте відповідь на запитання:

1.Каракатиця, на відмінно від риб, спливає і занурюється у воду не працюючи м’язами. Як це їй вдається?

2.На чому заснований рух медузи?

3. Що буде з космонавтом, якщо він, повиснувши в повітрі в стані не вагомості почне робити колові рухи руками?

Вид діяльності учнів: фронтальна робота.

Блок 3. Розв’язування типової розрахункової задачі.

Якої швидкості відносно ракетниці набуде ракета масою 600г, якщо гази масою 15г вилітають з неї зі швидкістю 800м/с.

Вид діяльності учнів: репродуктивна діяльність.
VI. Завдання додому.

Параграф 42,43, конспект.

Задачі із збірника 373,374.

VII. Підсумок уроку.

Аналіз та оцінка роботи на уроці кожного учня і класу в цілому. Визначення того, що треба повторити, щоб усунути прогалини в знаннях.

Діти роблять підсумок:

  • Сформувати уявлення про…

  • Знання про…

  • Виявили зв’язки між…

  • Показали широке використання…

Схожі:

Конспект уроку з фізики на тему: «Реактивний рух. Будова ракети. Внесок українських вчених у розвиток космонавтики. Успіхи в освоєнні космічного простору» iconЗадача на період піврозпаду ізотопу (розділ 17). Білет №2 Розкрийте суть понять «механічний рух»
Обґрунтуйте роль фізики у повсякденному житті та у розвитку техніки. Розкажіть про внесок українських учених у розвиток фізики. Охарактеризуйте...
Конспект уроку з фізики на тему: «Реактивний рух. Будова ракети. Внесок українських вчених у розвиток космонавтики. Успіхи в освоєнні космічного простору» iconВнесок українських вчених-фізиків у світову науку
...
Конспект уроку з фізики на тему: «Реактивний рух. Будова ракети. Внесок українських вчених у розвиток космонавтики. Успіхи в освоєнні космічного простору» iconОбґрунтуйте роль фізики у повсякденному житті та у розвитку техніки....
Фізика вивчає найзагальніші закономірності явищ природи, властивості та будову матерії, закони її руху
Конспект уроку з фізики на тему: «Реактивний рух. Будова ракети. Внесок українських вчених у розвиток космонавтики. Успіхи в освоєнні космічного простору» iconДодаток
Обґрунтуйте роль фізики у повсякденному житті та у розвитку техніки. Розкажіть про внесок українських учених у розвиток фізики. Охарактеризуйте...
Конспект уроку з фізики на тему: «Реактивний рух. Будова ракети. Внесок українських вчених у розвиток космонавтики. Успіхи в освоєнні космічного простору» iconТеоретичні питання
Обґрунтуйте роль фізики у повсякденному житті та у розвитку техніки. Розкажіть про внесок українських учених у розвиток фізики. Охарактеризуйте...
Конспект уроку з фізики на тему: «Реактивний рух. Будова ракети. Внесок українських вчених у розвиток космонавтики. Успіхи в освоєнні космічного простору» icon«погляд з портрету» Внесок українських учених у розвиток космонавтики
Віками мріяли люди про те, щоб відірватися від землі, піднятися високо над землею, розгадати таємниці Всесвіту. Згадаймо міф про...
Конспект уроку з фізики на тему: «Реактивний рух. Будова ракети. Внесок українських вчених у розвиток космонавтики. Успіхи в освоєнні космічного простору» iconКонспект уроку з фізики на тему: «шкала електромагнітних випромінювань....

Конспект уроку з фізики на тему: «Реактивний рух. Будова ракети. Внесок українських вчених у розвиток космонавтики. Успіхи в освоєнні космічного простору» iconУрок географії у 8 класі Тема: Вклад українських вчених у розвиток географії
Обладнання: карти України, географічні атласи, портрети вчених, роздатковий матеріал, мультипроектор
Конспект уроку з фізики на тему: «Реактивний рух. Будова ракети. Внесок українських вчених у розвиток космонавтики. Успіхи в освоєнні космічного простору» iconКонспект уроку з фізики на тему: «екологічні проблеми електроенергетики....
Мета: формування знань про сучасне виробництво електроенергії та проблеми екології, які при цьому виникають, пошук І використання...
Конспект уроку з фізики на тему: «Реактивний рух. Будова ракети. Внесок українських вчених у розвиток космонавтики. Успіхи в освоєнні космічного простору» iconПлан-конспект уроку фізики в 11 класі Контрольна робота з теми «Електричне поле»
Мета уроку: контроль та оцінювання знань, умінь І навичок учнів по вивченій темі
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка