Наслідки жорстокого поводження та незадоволення потреб дітей відповідно до їхніх вікових особливості




Скачати 43.91 Kb.
НазваНаслідки жорстокого поводження та незадоволення потреб дітей відповідно до їхніх вікових особливості
Дата конвертації19.12.2013
Розмір43.91 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Астрономія > Документы
Наслідки жорстокого поводження та незадоволення потреб дітей відповідно до їхніх вікових особливості


Ранній вік

Немовлята не реагують на розлуку з батьками, не виявляють ознак страху перед незнайомими людьми; не здатні розрізняти людей, значущих для них, та незнайомих; часто пасивні, апатичні, не реагують на оточуючих. Вони не дивляться в очі, не виявляють емоцій, коли до них хтось розмовляє, не в змозі привертати та утримувати увагу дорослих невербальними засобами; можуть розгойдуватися, битися головою об стіну тощо; постійно плачуть або не плачуть взагалі.

Діти раннього віку часто не можуть сформувати прив'язаність до своїх основних вихователів (батьків) або мають нестійку прив'язаність, що характеризується відчуттям тривоги, плаксивістю. Вони часто не в змозі формувати ігрові навички, відмовляються від участі у грі, що може вплинути на формування їхніх стосунків з іншими дітьми. Вони можуть ставати агресивними та завдавати шкоди іншим дітям; часто вважають себе «поганими».

 

^ Дошкільний вік

Фізичний розвиток: недостатній для віку зріст, слабкий м'язовий тонус, погана координація рухів, незграбна хода; хворобливість (особливо захворювання верхніх дихальних шляхів), розлади кишково-шлункового тракту; відсутність інтересу до рухливих ігор.

Когнітивний розвиток: дитина не говорить, або мова недостатньо розвинена та незрозуміла для оточуючих; слабка артикуляція або неправильне використання слів; труднощі в концентрації уваги, відсутність інтересів до оточуючих предметів, нездатність зосередитися.

Соціальний розвиток: нестійкі прив'язаності або їх відсутність; нерозбірливість у стосунках, нав'язливість, легковажність; недостатнє або досить бурхливе реагування на розлуку з батьками (іншими вихователями); емоційне відсторонення, ізольованість або відчуженість від дорослих та однолітків; соціальна незрілість у відносинах з однолітками (невміння взаємодіяти з іншими дітьми під час гри, ділитися, робити щось по черзі або домовлятися про щось, підвищена агресивність, прагнення командувати однолітками або конкурувати з ними); відсутність навичок та інтересу до участі в іграх, які вимагають уявлення та фантазії, утримування від будь-якої діяльності, пов'язаної з експериментуванням та дослідженнями довкілля.

Емоційний розвиток: часте відчуття страхів, нерідко безпричинна або з незначних причин душевна неврівноваженість; ознаки заниженої самооцінки та невпевненості у своїх силах, поганий контроль над своїми імпульсами, майже відсутність емоцій, пасивність та відсторонення; відсутність проявів «здорової» ініціативи, емоційна відчужуваність, ознаки емоційних розладів на кшталт тривожності, депресивного стану, емоційної нестабільності; вірогідність енурезу, смоктання великого пальця.

 

^ Молодший шкільний вік

Діти не очікують (не шукають) допомоги дорослих, намагаються своїми діями та словами довести, що вони в змозі самостійно про себе подбати (що є фактично захисною реакцією, яка спричинена недовірою до дорослих); іноді не реагують на похвальбу та позитивну увагу; діти намагаються виправдати очікування дорослих та беруть на себе їх зобов'язання.

У них виникають проблеми при спілкуванні з однолітками (відчувають себе неповноцінними та не вартими спілкування з іншими, можуть мати низьку самооцінку, гостро реагують на сприйняття їх однолітками, можуть відчувати сором і розгублення, якщо їм здається, що вони не виправдовують очікування однолітків); можуть намагатися контролювати та експлуатувати інших дітей, командувати ними або залякувати.

У таких дітей можуть виникати труднощі у навчанні, їх лякає шкільне середовище, в якому необхідно виконувати численні правила, вони часто не здатні концентруватися на виконанні завдань, для них характерні часті емоційні сплески, нездатність спокійно працювати на уроках. Вони схильні до асоціальних проявів - б'ють інших дітей, вживають ненормативну лексику, пошкоджують речі, говорять неправду, крадуть тощо.

 

^ Підлітковий вік

Рівень емоційного розвитку не відповідає фізичному (емоційно дитина виявляє високий рівень обізнаності щодо статевих відносин та готовність до них при фізичній незрілості, погано розуміє себе й оточуючих і не може описати, чим відрізняється від інших людей).

Дитина соромиться свого тіла, одягається невідповідно до розміру чи обставин - або в занадто великий, яким намагається прикрити свої частини тіла, або в занадто відвертий одяг.

Як правило, самооцінка є заниженою чи завищеною (підлітки, які в результаті насилля мали травми, після яких залишилися шрами чи каліцтво, в переважній більшості мають низьку самооцінку, через що нерідко перебільшують значимість дорослої людини). Іноді дитина не ідентифікує себе зі своїми однолітками, однак не має довірливого ставлення до дорослих, є замкнутою.

Факт статевого дозрівання сприймається (особливо дівчатками) як наслідок спричиненої раніше фізичної шкоди.

Про наявність серйозних психологічних проблем свідчать виникнення розладів шлунку, зокрема такі захворювання як анорексія та булемія.

Свідченням сексуального насильства над дитиною може бути її сприйняття себе як «зіпсованої» людини, внаслідок чого вона має сильне відчуття сорому та провини, негативне ставлення до власного тіла. В неї відсутня самоповага. Вона має недовіру до інших, боїться осіб протилежної статі та фізичних контактів, подібних до обіймів чи дотиків.
Як захисна реакція на дисфункційну ситуацію в сімейному оточенні для дитини стає характерною проблемна поведінка: вона нерегулярно відвідує школу, порушує дисципліну, буває надмірно агресивною, безпідставно критикує батьків та близьке оточення.


Проблеми, на які наражаються діти, що зазнали насильства та занедбаності, незалежно від віку

Незалежно від віку діти, які постраждали від будь-якого виду насильства, як правило, в подальшому можуть мати такі проблеми:

  • відсутність здібностей до навчання;

  • небажання ходити до школи;

  • схильність до скоєння злочинів, жорстоке поводження;

  • проституція;

  • інфекції, що передаються статевим шляхом;

  • підліткова вагітність;

  • вживання алкоголю або наркотиків;

  • безробіття;

  • посттравматичні стресові розлади;

  • депресія або низька самооцінка;

  • дефекти мовлення;

  • ушкодження головного мозку;

  • схильність до самогубства.

 

Схожі:

Наслідки жорстокого поводження та незадоволення потреб дітей відповідно до їхніх вікових особливості iconНаслідки жорстокого поводження
Жорстоке поводження з дітьми та нехтування їх інтересами можуть мати різні види І форми, але їх наслідком завжди є: серйозний збиток...
Наслідки жорстокого поводження та незадоволення потреб дітей відповідно до їхніх вікових особливості iconАлгоритм діяльності установ, організацій міста в разі виявлення випадків...
Порядок розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення (наказ „Про...
Наслідки жорстокого поводження та незадоволення потреб дітей відповідно до їхніх вікових особливості iconПро затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу...
...
Наслідки жорстокого поводження та незадоволення потреб дітей відповідно до їхніх вікових особливості iconМіністерство освіти І науки, молоді та спорту україни
Затвердити План заходів щодо запобігання правопорушенням серед дітей, попередження жорстокого поводження з ними (далі – План заходів),...
Наслідки жорстокого поводження та незадоволення потреб дітей відповідно до їхніх вікових особливості iconЗаставнівська районна державна адміністрація
Затвердити план заходів відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації щодо запобігання правопорушенням серед дітей, попередження...
Наслідки жорстокого поводження та незадоволення потреб дітей відповідно до їхніх вікових особливості iconЗаконодавча база щодо захисту дітей від жорстокого поводження
Стаття 52 Конституції України встановлює: Діти рівні у своїх правах незалежно від походження, а також від того, народжені вони у...
Наслідки жорстокого поводження та незадоволення потреб дітей відповідно до їхніх вікових особливості iconЗаконом України "Про охорону дитинства" (стаття 10) гарантовано право...
Функції та повноваження органів І установ щодо захисту дітей від жорстокого поводження та насильства в сім'ї
Наслідки жорстокого поводження та незадоволення потреб дітей відповідно до їхніх вікових особливості iconПедагогічні поради батькам
Така стереотипна, одноосібна поведінка батьків без урахування дій, потреб, бажань дітей спонукає їх до більшого відчуження, вияву...
Наслідки жорстокого поводження та незадоволення потреб дітей відповідно до їхніх вікових особливості iconБронхіальна астма: особливості клініки, діагностики у дітей різних...
Мета: удосконалити знання лікарів-інтернів з питань патогенезу, клініко-параклінічної діагностики та сучасних підходів лікування...
Наслідки жорстокого поводження та незадоволення потреб дітей відповідно до їхніх вікових особливості iconП орівняльна таблиця до проекту Закону України “Про внесення змін...
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка