№ п/п
| Зміст уроку | Дата
| Примітка
|
| Вступ
(3 год)
|
|
|
1.
| Біологічні науки, що вивчають організм людини. Поняття про здоров’я і хворобу людини.
|
|
|
2.
| Походження людини. Особливості виду Homo Sapiens.
|
|
|
3.
| Соціальне та культурне успадкування. Раси, нації, народності.
|
|
|
|
|
|
|
| ^
(5год)
|
|
|
4.
| Поняття про біологічні системи. Особливості будови клітин тварин.
|
|
|
5.
| Тканини, їх види і функції.
|
|
|
6.
| Органи, Фізіологічні системи органів людини.
|
|
|
7.
| Регуляторні системи організму людини.
|
|
|
8.
| Узагальнення.
|
|
|
|
|
|
|
| Тема 2. Опора і рух.
(8год)
|
|
|
9.
| Будова і функції опорно-рухової системи.
ЛР №1. Мікроскопічна будова кісткової, хрящової та м‘язової тканин.
|
|
|
10.
| Будова кісток, їх види. Ріст кісток. Типи сполучнеея кісток.
|
|
|
11.
| Будова скелета людини.
|
|
|
12.
| Будова і функції м’язів. Види м’язів.
|
|
|
13.
| Фізичні якості м’язів. Робота м’язів. ЛР №2. Втома м’язів при статичному і динамічному напруженні.
|
|
|
14.
| Формування постави людини. Ушкодження опорно-рухової системи. Надання першої медичної допомоги.
|
|
|
15.
| ПР №1.Будова суглобів. Надання першої допомоги при
ушкодженні опорно-рухової системи.
|
|
|
16.
| Узагальнення.
|
|
|
|
|
|
|
| ^
(6 год)
|
|
|
17.
| Внутрішнє рідке середовище організму. Склад і функції крові.
|
|
|
18.
| Будова і функції еритроцитів. Переливання крові.
|
|
|
19.
| Лейкоцити і тромбоцити. Зсідання крові.
ЛР №3. Мікроскопічна будова крові людини.
|
|
|
20.
| Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет.
|
|
|
21.
| Імунна система. Інфекційні та алергічні хвороби.
|
|
|
22.
| Узагальнення.
|
|
|
|
|
|
|
| ^
(9год)
|
|
|
23.
| Органи кровообігу: серце і судини. Будова і функції серця.
|
|
|
24.
| Серцевий цикл. Робота серця.
|
|
|
25.
| Судинна система. Велике і мале кола кровообігу.
|
|
|
26.
| Рух крові по судинах. ПР №2. Вимірювання частоти серцевих скорочень і артеріального тиску.
|
|
|
27.
| ПР №3. Реакція серцево-сдинної системи на дозоване
навантаження.
|
|
|
28.
| Лімфообіг та його значення.
|
|
|
29.
| Перша допомога при кровотечах.
ПР №4. Вивчення кровообігу.
|
|
|
30.
| Порушення діяльності серцево-судинної системи.
|
|
|
31.
| Узагальнення.
|
|
|
|
|
|
|
| ^
(5 год)
|
|
|
32.
| Значення дихання. Будова і функції органів дихання. Голосовий апарат.
|
|
|
33.
| Газообмін у легенях і тканинах.
|
|
|
34.
| Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихання.
|
|
|
35.
| Хвороби органів дихання та їх профілактика. Надання першої допомоги в результаті зупинки дихання.
|
|
|
36.
| Узагальнення.
|
|
|
|
|
|
|
| ^
(9год)
|
|
|
37.
| Енергетичні потреби організму. Типи поживних речовин. Будова і функції органів травлення. Травні залози. Методи дослідження органів травлення.
|
|
|
38.
| Травлення у ротовій порожнині. ЛР №4. Дія ферментів слини на крохмаль.
|
|
|
39.
| Травлення в шлунку.
|
|
|
40.
| Травлення в кишечнику.
|
|
|
41.
| Хвороби кишково-шлункового тракту та їх профілактика.
|
|
|
42.
| Обмін речовин. Вітаміни.
|
|
|
43.
| Харчування і здоров’я.
ПР №5. Антропометричні виміри.
|
|
|
44.
| ПР №6. Аналіз індивідуального добового харчування
|
|
|
45.
| Котрольна робота №1.
|
|
|
| Тема 7. Терморегуляція.
(3год)
|
|
|
46.
| Будова і функції шкіри.
ЛР №5. Будова шкіри, нігтя, волосини.
|
|
|
47.
| Роль шкіри в терморегуляції.
ПР №7. Вимірювання температури в пахвовій ямці.
|
|
|
48.
| Захворювання шкіри та їх профілактика.
|
|
|
|
|
|
|
| ^
(3год)
|
|
|
49.
| Будова і функції сечовидільної системи.
|
|
|
50.
| Механізм утворення та виведення сечі.
|
|
|
51.
| Захворювання органів сечовиділення та їх профілактика.
|
|
|
|
|
|
|
| ^
(4год)
|
|
|
52.
| Принцип роботи ендокринної системи.
|
|
|
53.
| Залози внутрішньої секреції. Гормони.
|
|
|
54.
| Залози змішаної секреції.
|
|
|
55.
| Узагальнення знань про покривну, видільну та ендокринну системи.
|
|
|
|
|
|
|
| ^
(8год)
|
|
|
56.
| Система органів розмноження.
|
|
|
57.
| Утворення і будова статевих клітин.
|
|
|
58.
| Статеве дозрівання. Формування вторинних статевих ознак.
|
|
|
59.
| Запліднення і внутрішньоутробний розвиток людини. Генетичне визначення статі.
|
|
|
60.
| Вагітність. Гігієна вагітної жінки.
|
|
|
61.
| Захворювання статевих органів та їх профілактика.
|
|
|
62.
| Віковий розвиток людини.
|
|
|
63.
| Узагальнення.
|
|
|
|
|
|
|
| ^
(8год)
|
|
|
64.
| Нервова система, її будова і значення.
|
|
|
65.
| Будова і фунукції спинного мозку.
|
|
|
66.
| Головний мозок, особливості його відділів.
ЛР №6. Будова головного мозку людини.
|
|
|
67.
| Передній мозок, цого будова та функції. Підкіркові утворення.
|
|
|
68.
| Нервова регуляція рухової активності.
|
|
|
69.
| Регуляція роботи внутрішніх органів.
|
|
|
70.
| Взаємодія регуляторних систем організму.
|
|
|
71.
| Узагальнення.
|
|
|
|
|
|
|
| ^
(9 год)
|
|
|
72.
| Загальна характеристика сенсорних систем.
|
|
|
73.
| Зорова сенсорна система, її будова і функції.
|
|
|
74.
| Сприйняття зображення предметів. ЛР №7. Визначення акомодаційної здатності ока. Реакція зіниць на світло.
|
|
|
75.
| Сприйняття кольору, світла і простору. ЛР №8. Виявлення сліпої плями на сітківці ока.
|
|
|
76.
| Слухова сенсорна система, її будова і функції.
|
|
|
77.
| Сприйняття звуків. Гігієна слуху. ЛР №9. Виявлення порога слухової чутливості.
|
|
|
78.
| Сенсорні системи нюху і смаку.
|
|
|
79.
| Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури і болю.
|
|
|
80.
| Узагальнення.
|
|
|
|
|
|
|
| ^
(10 год)
|
|
|
81.
| Вища нервова діяльність людини. Ретикулярна формація і сприйніття інформації.
|
|
|
82.
| Безумовні рефлекси. Інстинкти.
|
|
|
83.
| Умовні рефлекси, їх значення. Механізм утворення умовних рефлексів. ЛР №10. Безумовні та умовні рефлекси людини.
|
|
|
84.
| Формування поведінкових реакцій. Гальмування умовних рефлексів.
|
|
|
85.
| Динамічний стереотип. Навички і звички.
|
|
|
86.
| Пам’ять, її властивості. Процес запам’ятовування.
|
|
|
87.
| Види пам’яті. Розвиток пам’яті.
|
|
|
88.
| ПР №8. Дослідженні різних видів пам’яті.
|
|
|
89.
| Біоритми. Сон, його значення. Гігієна сну.
|
|
|
90.
| Узагальнення.
|
|
|
|
|
|
|
| ^
(12 год)
|
|
|
91.
| Фізіологічні основи мовлення. Мова і мислення.
|
|
|
92.
| Фізіологічні основи свідлмості.
|
|
|
93.
| Функціональна спеціалізація кори півкуль головного мозку.
|
|
|
94.
| Сприйняття, його види. Ілюзії.
|
|
|
95.
| Увага, її види та властивості.
|
|
|
96.
| Емоції, їх види. Емоційні реакції і стани.
|
|
|
97.
| Темперамент як психофізіологічна індивідуальність людини. ПР №9. Визначення типу темпераменту.
|
|
|
98.
| Характер, його формування.
|
|
|
99.
| Обдарованість, здібності та схильності.
ПР №10. Виявлення професійних схильностей.
|
|
|
100
| Вплив біологічних і соціальних чинників на формування особистості.
|
|
|
101
| Контрольна робота №2.
|
|
|
102
| Повторення.
|
|
|