1. Організм людини як біологічна система




Скачати 241.79 Kb.
Назва1. Організм людини як біологічна система
Сторінка1/3
Дата конвертації16.03.2013
Розмір241.79 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Біологія > Документы
  1   2   3
9 клас

№ п/п

Зміст уроку


Дата

Примітка




Вступ

(3 год)







1.

Біологічні науки, що вивчають організм людини. Поняття про здоров’я і хворобу людини.







2.

Походження людини. Особливості виду Homo Sapiens.







3.

Соціальне та культурне успадкування. Раси, нації, народності.






















^ Тема 1. Організм людини як біологічна система.

(5год)







4.

Поняття про біологічні системи. Особливості будови клітин тварин.







5.

Тканини, їх види і функції.







6.

Органи, Фізіологічні системи органів людини.







7.

Регуляторні системи організму людини.







8.

Узагальнення.






















Тема 2. Опора і рух.

(8год)







9.

Будова і функції опорно-рухової системи.

ЛР №1. Мікроскопічна будова кісткової, хрящової та м‘язової тканин.







10.

Будова кісток, їх види. Ріст кісток. Типи сполучнеея кісток.







11.

Будова скелета людини.







12.

Будова і функції м’язів. Види м’язів.







13.

Фізичні якості м’язів. Робота м’язів. ЛР №2. Втома м’язів при статичному і динамічному напруженні.







14.

Формування постави людини. Ушкодження опорно-рухової системи. Надання першої медичної допомоги.







15.

ПР №1.Будова суглобів. Надання першої допомоги при

ушкодженні опорно-рухової системи.







16.

Узагальнення.






















^ Тема №. Кров і лімфа.

(6 год)







17.

Внутрішнє рідке середовище організму. Склад і функції крові.







18.

Будова і функції еритроцитів. Переливання крові.







19.

Лейкоцити і тромбоцити. Зсідання крові.

ЛР №3. Мікроскопічна будова крові людини.







20.

Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет.







21.

Імунна система. Інфекційні та алергічні хвороби.







22.

Узагальнення.






















^ Тема 4. Кровообіг і лімфообіг.

(9год)







23.

Органи кровообігу: серце і судини. Будова і функції серця.







24.

Серцевий цикл. Робота серця.







25.

Судинна система. Велике і мале кола кровообігу.







26.

Рух крові по судинах. ПР №2. Вимірювання частоти серцевих скорочень і артеріального тиску.







27.

ПР №3. Реакція серцево-сдинної системи на дозоване

навантаження.







28.

Лімфообіг та його значення.







29.

Перша допомога при кровотечах.

ПР №4. Вивчення кровообігу.







30.

Порушення діяльності серцево-судинної системи.







31.

Узагальнення.






















^ Тема 5 Дихання.

(5 год)







32.

Значення дихання. Будова і функції органів дихання. Голосовий апарат.







33.

Газообмін у легенях і тканинах.







34.

Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихання.







35.

Хвороби органів дихання та їх профілактика. Надання першої допомоги в результаті зупинки дихання.







36.

Узагальнення.






















^ Тема 6. Харчування і травлення.

(9год)







37.

Енергетичні потреби організму. Типи поживних речовин. Будова і функції органів травлення. Травні залози. Методи дослідження органів травлення.







38.

Травлення у ротовій порожнині. ЛР №4. Дія ферментів слини на крохмаль.







39.

Травлення в шлунку.







40.

Травлення в кишечнику.







41.

Хвороби кишково-шлункового тракту та їх профілактика.







42.

Обмін речовин. Вітаміни.







43.

Харчування і здоров’я.

ПР №5. Антропометричні виміри.







44.

ПР №6. Аналіз індивідуального добового харчування







45.

Котрольна робота №1.











Тема 7. Терморегуляція.

(3год)







46.

Будова і функції шкіри.

ЛР №5. Будова шкіри, нігтя, волосини.







47.

Роль шкіри в терморегуляції.

ПР №7. Вимірювання температури в пахвовій ямці.







48.

Захворювання шкіри та їх профілактика.






















^ Тема 8. Виділення.

(3год)







49.

Будова і функції сечовидільної системи.







50.

Механізм утворення та виведення сечі.







51.

Захворювання органів сечовиділення та їх профілактика.






















^ Тема 9. Ендокринна регуляція функцій організму.

(4год)







52.

Принцип роботи ендокринної системи.







53.

Залози внутрішньої секреції. Гормони.







54.

Залози змішаної секреції.







55.

Узагальнення знань про покривну, видільну та ендокринну системи.






















^ Тема 10. Розмноження та розвиток людини.

(8год)







56.

Система органів розмноження.







57.

Утворення і будова статевих клітин.







58.

Статеве дозрівання. Формування вторинних статевих ознак.







59.

Запліднення і внутрішньоутробний розвиток людини. Генетичне визначення статі.







60.

Вагітність. Гігієна вагітної жінки.







61.

Захворювання статевих органів та їх профілактика.







62.

Віковий розвиток людини.







63.

Узагальнення.






















^ Тема 11. Нервова регуояція фунуцій організму людини.

(8год)







64.

Нервова система, її будова і значення.







65.

Будова і фунукції спинного мозку.







66.

Головний мозок, особливості його відділів.

ЛР №6. Будова головного мозку людини.







67.

Передній мозок, цого будова та функції. Підкіркові утворення.







68.

Нервова регуляція рухової активності.







69.

Регуляція роботи внутрішніх органів.







70.

Взаємодія регуляторних систем організму.







71.

Узагальнення.






















^ Тема 12. Сенсорні системи.

(9 год)







72.

Загальна характеристика сенсорних систем.







73.

Зорова сенсорна система, її будова і функції.







74.

Сприйняття зображення предметів. ЛР №7. Визначення акомодаційної здатності ока. Реакція зіниць на світло.







75.

Сприйняття кольору, світла і простору. ЛР №8. Виявлення сліпої плями на сітківці ока.







76.

Слухова сенсорна система, її будова і функції.







77.

Сприйняття звуків. Гігієна слуху. ЛР №9. Виявлення порога слухової чутливості.







78.

Сенсорні системи нюху і смаку.







79.

Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури і болю.







80.

Узагальнення.






















^ Тема 13. Біологічні основи поведінки людини.

(10 год)







81.

Вища нервова діяльність людини. Ретикулярна формація і сприйніття інформації.







82.

Безумовні рефлекси. Інстинкти.







83.

Умовні рефлекси, їх значення. Механізм утворення умовних рефлексів. ЛР №10. Безумовні та умовні рефлекси людини.







84.

Формування поведінкових реакцій. Гальмування умовних рефлексів.







85.

Динамічний стереотип. Навички і звички.







86.

Пам’ять, її властивості. Процес запам’ятовування.







87.

Види пам’яті. Розвиток пам’яті.







88.

ПР №8. Дослідженні різних видів пам’яті.







89.

Біоритми. Сон, його значення. Гігієна сну.







90.

Узагальнення.






















^ Тема 14. Мислення і свідомість.

(12 год)







91.

Фізіологічні основи мовлення. Мова і мислення.







92.

Фізіологічні основи свідлмості.







93.

Функціональна спеціалізація кори півкуль головного мозку.







94.

Сприйняття, його види. Ілюзії.







95.

Увага, її види та властивості.







96.

Емоції, їх види. Емоційні реакції і стани.







97.

Темперамент як психофізіологічна індивідуальність людини. ПР №9. Визначення типу темпераменту.







98.

Характер, його формування.







99.

Обдарованість, здібності та схильності.

ПР №10. Виявлення професійних схильностей.







100

Вплив біологічних і соціальних чинників на формування особистості.







101

Контрольна робота №2.







102

Повторення.






  1   2   3

Схожі:

1. Організм людини як біологічна система icon1. організм людини як біологічна система (5 год)
Біологічні науки, що вивчають організм людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я
1. Організм людини як біологічна система icon"Дія електричного струму на організм людини (укр.)"
Центральна нервова система переробляє імпульс І передає його як виконавчу команду до робочих органів
1. Організм людини як біологічна система icon«Нормальна мікрофлора людини»
Мета роботи: Розглянути різноманітні мікроорганізми людини. Вивчити вплив мікрофлори на організм людини
1. Організм людини як біологічна система iconЛекція тема 8: Основи здоров’я людини. Мета : навчити виділяти складові...
Мета: навчити виділяти складові здоров’я людини та пояснювати вплив навколишнього середовища на організм людини
1. Організм людини як біологічна система iconДія електричного струму на організм людини
Протікання струму через тіло людини супроводжується термічним, електролітичним та біологічним ефектами
1. Організм людини як біологічна система iconРеферат на тему: Тема: «Вплив алкоголю на організм людини»
Від цього страждає все суспільство, але в першу чергу під загрозу ставиться підростаюче покоління: діти, підлітки, молодь, а також...
1. Організм людини як біологічна система iconНазва реферату: Інфекції, отруєння. Імунітет Розділ
Навіть невеликі дози цих збудників спричинюють захворювання, оскільки, потрапляючи в організм, вони починають активно розмножуватись....
1. Організм людини як біологічна система icon1. Організм як жива система
Екосистема. Харчові ланцюги. Екосистеми своєї місцевості: ліс, степ та прісна водойма
1. Організм людини як біологічна система iconНа якою працює Вплив алкоголю на організм людини
Передмова
1. Організм людини як біологічна система iconУрок хімія, біологія (9 клас ) Тема : Хімічні властивості спиртів....
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка