Тема: Вплив антропогенних факторів на здоров'я людей




Скачати 78.57 Kb.
НазваТема: Вплив антропогенних факторів на здоров'я людей
Дата конвертації23.04.2013
Розмір78.57 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Біологія > Документы
Науково-практична конференція

учнівського наукового товариства СБГ№15

Тема: Вплив антропогенних факторів на здоров'я людей

Свічкар Світлана Василівна,

учитель-методист, учитель географії

Стахановської багатопрофільної гімназії №15
Мета: Поглибити знання учнів про вплив різних антропогенних факторів на здоров'я людей, про глобальні проблеми людства; виховувати юридично обізнаних та екологічно свідомих громадян України; формувати бережливе ставлення до навколишнього середовища, сприяти вихо-ванню в учнів активної життєвої позиції в боротьбі за збереження навко-лишнього середовища; розвивати мислення учнів, уміння відокремлю-вати в змісті головне, істотне, узагальнювати факти, робити висновки

^ Форма проведення: інтегрована конференція; презентація дослідницьких проектів

Обладнання: Учнівські презентації, виставка літератури, тематичні плакати (для захисту), учнівські проекти, буклети, реферати

Хід конференції:

Еколог: Ми вже неодноразово переконувались в тому, що життя - найчарівніше диво. Але диво це - природне і виникло воно природним шляхом.

Ми з вами - родичі не тільки з усіма людьми, тваринами, рослинами, але із Сонцем, зірками, галактиками, з усім космосом.

За всім багатством життя стоїть певне багатство, яке виникло за мільйони років еволюції. У той час повітря, вода,земля, рослини, тварини - все, без чого неможливе життя людини - руйнується самою ж людиною. Нарешті і самі люди, їх діти і онуки здобувають важкі вади, вмирають від того, що самі ж забруднюють, винищують довкілля - від океану до мікроорганізмів... Усе це загрожує генофонду людства.

Існує безліч антропогенних факторів, які впливають на здоров'я людини. Кількість цих факторів не можна точно назвати і класифікувати. Але сама людина різними засобами погіршує своє здоров'я і генофонд - про це ми з вами сьогодні і поговоримо на нашій конференції.

^ Учитель географії: Якщо запитати, яке із середовищ існування найбільше постраждало від людини в наших вітчизняних межах, то знайти відповідь буде важко... І все ж найперше слово про землю, про ту, яку звали «Матір'ю-годувальницею, останнім притулком і першою надією».

Земля, по якій ми ходимо, на якій будуємо, вирощуємо хліб, яку руйнуємо, ставимось як до чогось бездушного, здатного все витримати - жива.

Якщо би матір наша земля мала голос, вона б сьогодні вже не стогнала, а кричала від болю, якого ми, господарі природи, завдаємо їй.

Ось чому перше питання до вашої уваги - «Проблеми ґрунтів України».
Виступ учня «Проблеми ґрунтів України», презентація

Запитання до виступаючого

Учитель хімії: Важкі метали - це побічні продукти промислового виробництва, дуже небезпечні для живих організмів і ядовиті для екосистем. Накопичення цієї отрути в тілі одної тварини призводить до загибелі інших тварин в ланцюгу живлення.

До важких металів відносять більше 40 хімічних елементів періодичної системи Д.І.Мендєлєєва, маса атомів, яких складає більше 50 о.о.м. Ця група елементів активно бере участь у біологічних процесах у складі багатьох ферментів. Це свинець, цинк, кадмій, ртуть, хром, нікель, оливо, кобальт, титан, мідь, ванадій.

Важкі метали потрапляють в наш організм, залишаються там назавжди. Вивести їх можливо тільки за допомогою білків молока та білих грибів. Після певної концентрації в організмі, вони починають свою згубну дію - викликають отруєння, мутації. Крім того, вони ще механічно забруднюють ниркові канали, канали печінки. Це призводить до накопичення токсинів, продуктів життєдіяльності організму, тобто самоотруєнню організму.

Виступ учня «Важкі метали. Вплив свинцю на організм людини», презентація. Дослід, який підтверджує наявність важких металів у гречці

^ Учитель географії: Прогрес в галузі автомобільної техніки призвів до збільшення світового автотранспортного парку.

Україна - це урбанізована держава, де міста розташовані не рівномірно. Джерелами антропогенного забруднення є димові труби промислових підприємств, електростанцій, котелень, а також авіації, автомобільного, річкового, морського та залізничного транспорту.
Виступ учня – «Забруднення довкілля різними видами транспорту», презентація

Запитання до виступаючого

Учитель географії: Багато людей в містах користуються якимсь транспортним засобом, частіше за все автомобілем. Викиди із вихлопних труб авто в поєднанні з характерною структурою міста (високі будівлі, які перешкоджають провітрюванню вулиць) призводять до того, що в містах підвищується температура та збільшується концентрація токсичних речовин. Як же місто протистоїть цьому?
Виступ учня «Екологія гімназії» презентація
Учитель хімії: Забруднення атмосферного повітря відбивається на загальному стані природного середовища і відбувається воно швидко і непомітно, але день за днем отруйні речовини накопичуються в повітрі, і це забруднення легко помітити в містах по чорних плямах на фасадах будівель, по корозії пам’ятників і будівель. Оксиди азоту і сірки можуть вступати в реакцію з водяною парою атмосфери і утворювати азотну і сірчану кислоти.

Сучасні викиди вуглекислого газу настільки великі, що він накопичується в атмосфері, викликає глобальне потепління на планеті, а воно підсилює парниковий ефект (t° повітря значно підвищується).
Виступ учня «Зміни клімату – парниковий ефект», презентація

Учитель фізики: Існують і такі види забруднення, які можна класифікувати як фізичні.

Шум – це фізичний фактор, а не матерія. Він став невід’ємною частиною нашого повсякденного життя. Чи йде мова про підстригання газонів, рух на шосе, або шум поїздів, наші вуха не мають спокою. Шум викликає найсильніший стрес, що може призвести до безсоння, високого кров’яного тиску й порушення функцій мозку.

Сучасний шумовий дискомфорт спричиняє в живих організмах хворобливі реакції. Наприклад, шум від пролітаючого реактивного літака гнітюче діє на бджолу – вона втрачає здатність орієнтуватися. Цей же шум убиває личинки бджіл, розбиває яйця птахів у гнізді. Транспортний або виробничий шум гнітюче діє на людину, стомлює, дратує, заважає зосередитися. Як тільки такий шум зникає, людина зазнає почуття полегшення й спокою.

Проблема посилюється ще й через те, що найчастіше втрата слуху та інші негативні наслідки для здоров’я людини проявляються лише згодом. Це означає, що популярні сьогодні портативні плеєри з їхньою голосною музикою крізь навушники можуть стати в майбутньому причиною зниження слуху в цілого покоління.
Виступ учня «Шумове забруднення», презентація
Учитель фізики: Механізм сприйняття інфразвуку і його вплив на фізіологічний стан людини поки що повністю не встановлені. Такі звуки нечутні, проте в результаті їх дії на організм людини з’являються підвищена нервозність, відчуття страху, приступи нудоти. Іноді з носа й вух йде кров.

Властивість інфразвуку викликати страх використовується поліцією в ряді країн світу. При необхідності розігнати юрбу, поліцейські вмикають потужні генератори й викликають у багатьох людей неусвідомлене почуття страху, бажання скоріше піти з місця, де діє інфразвук.

При впливі на людину інфразвуку з частотами до 6 Гц, можуть відрізнятися одна від одної картинки, сприймання лівим і правим оком, може почати «ламатися» обрій, виникати проблеми з орієнтацією в просторі, приходити непояснимі тривога, страх. Подібні відчуття викликають і пульсації світла на частотах 6-8 Гц.

Ще єгипетські жерці, щоб домогтися зізнання в бранця, прив’язували його, й за допомогою дзеркала спрямовували на його очі пульсуючі сонячні промені. Через деякий час у бранця з’являлися судоми, йшла піна з рота, його психіка пригнічувалася, і він відповідав на запитання.

(Досліди зі звуком)

Учитель біології: З історії відомий факт, що в 525 році при переході через Лівійську пустелю персидське військо, яке не зміг здолати жоден ворог, загинуло в страшних муках від спраги.

60% всієї поверхні землі – зони, що страждають від нестачі прісної води. На планеті через відсутність чистої води помирають 25 тисяч людей на рік.
Виступ учня «Забруднення води», презентація

Учитель біології: Відкриваючи водопровідний кран і набираючи воду в склянку, жоден з жителів Луганська, Лисичанська чи Стаханова не може сьогодні сказати, що він п’є живлющу вологу. Приїжджі відзначають неприємний смак нашої води, дивуючись, як ми її п’ємо.

Про що нам розкажуть досліди?

Досліди (проводить учень) з визначення складу води

а) з крану, б)»БонАква», в) «Миргородська», г) «Аква-Віта»
Учитель екології: Сьогодні ми з вами охарактеризували вплив діяльності людини на навколишнє середовище. Ця проблема досить складна. Ми проаналізували лише деякі приклади безвідповідального ставлення людства до природи, які згубно впливають на наше здоров’я. Кожен із вас зрозумів, яка тривожна ситуація в світі, як вона позначається на житті і здоров’ї людей.

Учнем нашої гімназії був проведений моніторинг здоров’я учнів 11 класу. Запропоновано заходи щодо покращення здоров’я, лікування найбільш розповсюджених хвороб.

Виступ учня «Моніторинг здоров’я учнів 11 класу СБГ№15», презентація

Учитель географії: На оптимістичній ноті прозвучить виступ учня, який пропагує нам заняття спортом, познайомить з різними видами туризму, розповість, чому саме в школах треба проводити дні туризму, оздоровлюючи дітей, як підвищувати їхній імунітет, щоб протистояти згубному впливу антропогенних факторів на здоров’я людини.

Виступ учня «Розвиток туризму в Україні», презентація
Рефлексія

Заключне слово

Учитель екології: Ми – люди. І всі маємо розуміти, що тільки в єдності з природою, тільки в разі бережливого ставлення до неї в нас буде майбутнє.

Якщо ти віриш у майбутнє,

В його прийдешність, у життя,

Дзвони у дзвони, кричи людям,

Бо більш не буде вороття.

Віддай забуту свіжість травам,

Відмий від бруду всі хмарки,

Відреставруй нам синє небо

І дощ крізь сито проціди.

Хай оживе вода Дніпрова,

Правічні височать дуби,

І хай полин, трава-чорнобиль,

Не стане іменем біди.

Хай шурхотить прозора хвиля

І золотиться чистий пляж,

Щоб більш не дихав так натужно

Наш океан у латах плям.

Схожі:

Тема: Вплив антропогенних факторів на здоров\Підготували: Н. Коваленко, Л. Обжелян Провела: Стасишин О. В
Про здоров'я існує багато мудрих думок І висловлювань. Адже здоров'я людини — най­вища цінність. За визначенням вооз, «здо­ров'я...
Тема: Вплив антропогенних факторів на здоров\Тема: Вплив на здоров’я тютюнового диму
Мета: сформувати в учнів поняття про вплив на здоров’я тютюнового диму та про шкоду куріння. Виховувати прагнення до здорового способу...
Тема: Вплив антропогенних факторів на здоров\1. Підприємство як об’єкт управління
Тема Вплив факторів зовнішнього середовища на діяльність Селянського (фермерського) господарства «Альтарес»
Тема: Вплив антропогенних факторів на здоров\Тема. Складові здоров‘я. Що впливає на здоров‘я. Складові їжі. Загартовування
Виховувати бажання берегти своє здоров‘я,загартовувати свій організм, бути уважними до людей з обмеженими можливостями
Тема: Вплив антропогенних факторів на здоров\Інституту психології апн україни Ім. Г. С. Костюка
Чорнобильська катастрофа своїми наслідками зачепила долі сотень тисяч людей І посіяла тривогу про майбутнє нашої країни, основою...
Тема: Вплив антропогенних факторів на здоров\Медико-соціальні аспекти здоровя населення. Роль сімейного лікаря...
Перспективні технології розвитку здоровя, профілактичне харчування, «Школи здоровя». Оцінка поширеності факторів ризику в розвитку...
Тема: Вплив антропогенних факторів на здоров\Як пройти атестацію: поради психолога, Автор А. Галанов
Усе це збільшує частку необ’єктивності в оцінці вашої праці. Саме для того, щоб зменшити вплив цих факторів, ми просимо вас приділити...
Тема: Вплив антропогенних факторів на здоров\Тема уроку конфлікти І здоров’я. Види конфліктів. Вплив конфліктів на здоров’я. Мета
Один філософ сказав: «Той, хто вміє впоратись з конфліктами шляхом їх визнання та регуляції, бере під свій контроль ритм історії»...
Тема: Вплив антропогенних факторів на здоров\Тема: Радіоактивне випромінювання як фактор навколишнього середовища,його...
Радіоактивні випромінювання дуже небезпечні, якщо перевищується допустимий їх рівень дії. Вони відносяться до факторів фізико- хімічної...
Тема: Вплив антропогенних факторів на здоров\Здоров’язбереження як вирішальний аспект в освітньому процесі дошкільних навчальних закладів
Учені світу дійшли спільної думки: здоров’я людини залежить в основному від чотирьох факторів: системи охорони здоров’я (10%), генетичної...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка