Тема: Загальна характеристика класу Комахи. Зовнішня будова комах




Скачати 46.87 Kb.
НазваТема: Загальна характеристика класу Комахи. Зовнішня будова комах
Дата конвертації24.05.2013
Розмір46.87 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Біологія > Документы
Тема: Загальна характеристика класу Комахи. Зовнішня будова комах.

Мета: Розкрити особливості зовнішньої будови комах; показати їх відмінність і схожість з іншими класами членистоногих; визначити місце комах в системі органічного світу. Продовжувати розвивати вміння роботи з текстом та малюнками підручника, знаходити в тексті відповіді на питання, використовувати малюнки. Виховувати бережливе відношення до тварин, бажання оберігати їх.

Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку

І. Організаційний момент, створення психологічного настрою.
ІІ. Перевірка знань учнів про павукоподібних.

Тест:

^ Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

1.Павукоподібні пристосовані до життя:

А) у воді; б)переважно на суходолі.

2.На голово грудях у павукоподібних розміщені кінцівки:

А)3 пари; б)4 пари; в)6 пар.

3.На черевці у павукоподібних:

А)є кінцівки; б)кінцівки відсутні.
Завдання на розпізнавання біологічних об’єктів.

4.Цей кліщ паразитує на багатьох ссавцях і птахах, підтримуючи серед них вірус енцефаліту. Цей вірус передається самкою кліща своєму потомству через яйця. Що це за кліщ?

_________________________________________________________

_________________________________________________________

^ Завдання з вибором кількох правильних відповідей.

5.Позначте особливості будови павука – хрестовика:

А)в основі верхніх щелеп розташовані отруйні залози; Б)чотири пари ходильних ніг; В)трахейне дихання; Г)дихання легеневими мішками і трахеями; Д)органи виділення – мальпігієві судини; Е)роздільностатевий.
^ Завдання на встановлення відповідностей.

6.Установіть відповідність, утворивши логічні пари.

А.Серце 1.Клітни цього органу здатні

виробляти травні ферменти і

всмоктувати поживні речовини

Б.Органи дотику 2.Перша пара головогрудих ніг

В.Хеліцери 3. М’язова трубка, розміщена у

брюшку над кишечником

Г.Печінка 4.Ногощупальці та волоски,

Що вкривають усе тіло.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Мабуть, кожен з вас любить отримувати листи. Сьогодні листоноша принесла мені лист, що адресований вам та мені. Давайте прочитаємо його:

Доброго дня, шановна Вікторія Ярославівна та учні 8 класу.

До вас звертається директор Волинського зоопарку. У наступному році ми плануємо поповнити колекцію тварин і відкрити для огляду тип Членистоногі. Вже зараз наші колеги надсилають нам контейнери з найбільш цікавими представниками цього типу. В інструкціях, що супроводжують контейнери, є опис характерних ознак будови, але не вказано клас до якого належить той чи інший вид. Надсилаю вам декілька копій інструкцій. Чи можна за цією інформацією, що міститься в них, установити до якого класу належать членистоногі? Чекаємо на детальну відповідь.

^ Директор Волинського зоопарку.

Я думаю, що ви можете допомогти, оскільки сьогодні ми будемо вивчати останній клас типу Членистоногі – Комахи.

(Запис теми уроку)

Інструкція до контейнера № 1

1.Мають три основні відділи тіла: голова, груди і черевце.

2.Скелет зовнішній, мають дві пари вусиків.
Інструкція до контейнера №2

1.Виділяють два основні відділи: голово груди і черевце.

2.Мають чотири пари ходильних ніг.
Інструкція до контейнера №3

  1. Тіло поділене на голову, груди і черевце.

  2. Є одна пар вусиків.


Інструкція до контейнера №4

1.Груди складаються з трьох сегментів на кожному розміщена пара ніг.

2.У більшості є дві пари крил.
Чи можете ви зараз сказати про які із класів іде мова? Що для цього потрібно знати? Отже, які завдання стоять перед вами?
ІV. Вивчення нового м матеріалу

Розповідь з елементами бесіди.

^ 1.Комахи, хто вони?

Є на землі надзвичайна наука – ентомологія. Наука про комах. Хто ж вони, ці комахи? «Комахи» - це… (версії дітей)

Комах відрізняють від інших істот три ознаки. Перша – 6 ніг. Недаремно ж замість слова комахи кажуть «шестиногі». Друга ознака – насічки. Цю ознаку легко помітити: тіло всіх комах немовби поділене на окремі членики. І третя ознака: тіло комах немов би поділене на три частини: голову, груди і черевце.

В представників якого класу членистоногих є такий самий поділ тіла?

В світі існує дуже велика кількість комах. Але скільки не може сказати ніхто. Приблизно 1млн. видів. Вчені підрахували, що на 1 га живе комах більше, ніж людей на всій земній кулі.

^ 2.Класифікація комах.


Клас Комахи







Комахи з повним перетворенням Комахи з неповним перетворенням

Ряд Таргани Ряд Жуки

Терміти Метелики

Прямокрилі Перетинчастокрилі

Воші Двокрилі

Клопи Блохи

Рівнокрилі

Бабки




^ 3. Середовище існування

За допомогою підручника знайдіть відповідь на питання:

Де живуть комахи?
4.Зовнішня будова.

Побудова схеми:

Голова

Груди

(три сегменти)

Черевце

Пара складних очей

Пара вусиків

Ротові апарати

Три пари ходильних ніг

Дві пари крил


Покриви тіла: тіло комах зовні вкрито хітиновою кутикулою. На поверхні кутикули є вирости – волосинки, лусочки, щетинки.
^ V. Закріплення вивченого

1.Повернення до листа і визначення класу членистоногих.

2.Виконання лабораторної роботи.(демонстрація)

Лабораторна робота №7 «Зовнішня будова комах»

Мета: на прикладі хруща ознайомитися з особливостями зовнішньої будови комах; у висновках зазначити, які особливості будови хруща є ознаками, характерними для представників комах, і не зустрічаються в інших представників членистоногих.
VІ. Підсумок уроку

Незакінчені речення». Продовжити речення:

  1. На сьогоднішньому уроці мені було цікаво…

  2. Я дізнався(лася) багато нового, зокрема…

  3. Це знадобиться мені в житті, бо…

  4. Я хотів(ла) би, що б наступних уроках…


VІІ. Домашнє завдання

Вивчити відповідний текст підручника. Знайти легенди про комах.

Схожі:

Тема: Загальна характеристика класу Комахи. Зовнішня будова комах iconТема: Тип Кільчасті черви. Загальна характеристика. Будова та процеси...
Тема: Тип Кільчасті черви. Загальна характеристика. Будова та процеси життєдіяльності черв'яка дощового
Тема: Загальна характеристика класу Комахи. Зовнішня будова комах iconТема. Загальна характеристика бактерій
Обладнання: таблиці «Форми бактерій», «Будова бактерій», фотографії та малюнки бактерій
Тема: Загальна характеристика класу Комахи. Зовнішня будова комах iconПитання до іспиту з курсу "Практикум з психології"
Н. Методики дослідження уваги людини, їх загальна характеристика. 15. Методики дослідження мотивації людини, їх загальна характеристика....
Тема: Загальна характеристика класу Комахи. Зовнішня будова комах iconЗагальна характеристика кальцію, розповсюдження на планеті
Розташування в періодичній системі Д.І. Менделєєва, будова атома, можливі валентності в сполуках, здатність до комплексоутворювання,...
Тема: Загальна характеристика класу Комахи. Зовнішня будова комах iconЗагальна характеристика водоростей
Обладнання й матеріали: таблиці до теми, таблиця «Будова хламідомо­нади», зображення водоростей, мікроскоп, культура хламідомонади...
Тема: Загальна характеристика класу Комахи. Зовнішня будова комах iconХарактеристика (зразок) учня 10 класу
Характеристика, Пархоменко Анастасії Сергіївни 1994 року народження, учениці11 класу зош №12 м. Ровеньки
Тема: Загальна характеристика класу Комахи. Зовнішня будова комах iconХарактеристика (зразок) учня 10 класу
Характеристика Сидорова Миколи Тимофійовича, 1994 року народження, учениці11 класу зош №12 м. Ровеньки
Тема: Загальна характеристика класу Комахи. Зовнішня будова комах iconТема: Як змінюється життя комах І риб восени. Міні-проект «Як бджоли готуються до зими?». Мета
Формувати в учнів уявлення про осінні явища в житті комах І риб, уміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові...
Тема: Загальна характеристика класу Комахи. Зовнішня будова комах iconРозділ Загальна характеристика
Розділ Загальна характеристика написати офіційну назву підприємства
Тема: Загальна характеристика класу Комахи. Зовнішня будова комах iconЗагальна характеристика голонасінних. Лабораторна робота №15 «Будова голонасінних»
Мета: Сформувати в учнів знання про основні ознаки голонасінних, за якими вони відрізняються від інших відділів вищих насінних рослин....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка