Інтерактивні методи навчання в початковій школі Дай мені рибку, І я буду їсти її весь день, навчи мене ловити рибку, І я буду їсти її протягом  всього життя




Скачати 30.03 Kb.
НазваІнтерактивні методи навчання в початковій школі Дай мені рибку, І я буду їсти її весь день, навчи мене ловити рибку, І я буду їсти її протягом  всього життя
Дата конвертації07.06.2013
Розмір30.03 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Біологія > Документы
Інтерактивні методи навчання в початковій школі

Дай мені рибку, і я буду їсти її весь день,

навчи мене ловити рибку, і я буду їсти її протягом 

всього життя.



Східна народна мудрість

Одним з основних методичних інновацій є інтерактивні методи навчання. Слово "інтерактив” прийшло до нас із англійської мови "interаct”. "Inter” – це "взаємний”, "act” – діяти. Інтерактивне навчання – діалогове навчання, в ході якого здійснюється взаємодія вчителя і учня.

Мета інтерактивного навчання – створювання комфортних умов навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес.

Суть інтерактивного навчання полягає у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів. Це базується на співпраці, взаємо - навчанні: вчитель – учень, учень – учень. При цьому вчитель і учень – рівноправні, рівнозначні суб’єкти навчання. Інтерактивна взаємодія виключає домінування одного учасника навчального процесу над іншим, однієї думки над іншою. Під час такого спілкування учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати обґрунтовані рішення.

Застосування інтерактивного навчання здійснюється шляхом використання фронтальних та кооперативних форм організації навчальної діяльності учнів, інтерактивних ігор та методів, що сприяють навчанню вміння дискутувати. Найбільш уживаними стали:

· при фронтальній формі роботи такі технології: мікрофон, "мозковий штурм”, ажурна пилка, "незакінчене речення”;

· при кооперативній формі: робота в парах ("Облич до обличчя”, "Один – удвох – усі разом”), робота в малих групах, акваріум;

· інтерактивні ігри: "Рольова гра”, "Драматизація”, "Спрощене судове слухання”;

· технології навчання у дискусії: метод "Прес”, "Обери позицію”.

Виходячи з вищезазначеного, на практиці необхідно використовувати інтерактивні форми в цілому, або ж взявши елементи, які більш доцільні до певного класу. Саме інтерактивні методи дають змогу створювати навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно, а це надає змогу учням формувати характер, розвивати світогляд, логічне мислення, зв’язне мовлення; формувати критичне мислення; виявляти і реалізувати індивідуальні можливості. При цьому навчально-виховний процес організовується так, що учні шукають зв’язок між новими та вже отриманими знаннями; приймають альтернативні рішення, мають змогу зробити "відкриття”, формують свої власні ідеї та думки за допомогою різноманітних засобів; навчаються співробітництву.


^ ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ

1. Технологія "Незакінчене речення” 

(Я дякую своїй Батьківщині (родині, школі) за ..., бажаю їй ... .

2. Технологія "Мікрофон”

Завдання: поставити питання за своєю темою для іншої групи, але таке яке, сьогодні ще не звучало.
Діти беруть мікрофон і запитують

Частіше використовуючи ті питання які чули на попередніх уроках.

Учитель ставить питання – учні відповідають.

3. Технологія "Дерево рішень”

Проблема "Ознаки живого організму”, рішення - дихання, живлення, розмноження, народження, ріст, смерть тощо.

Проблема "Умови існування живого організму”, рішення – світло, тепло, повітря, вода, їжа, земля тощо.

4. Гра "Реклама на телеканалі” 

Робота в групах. Кожна група вибирає картку, де вказана тема реклами.

Ми – пішоходи. Моя Батьківщина. Моя родина. Моя школа.

5. Гра "Ключовий момент”.

Тест –перевірка знань (тестування)

6. Технологія "Робота в групах”

Гра "Дослідники”: 

дослідіть текст, порахуйте, скільки разів у ньому зустрічається слово "калина” і тому подібне.

7. Технологія "Мозкового штурму” – довести, пояснити

Мозковий штурм є прекрасний метод для використання досвіду учнів з метою розв’язання проблем та розробки ідей. Мозковий штурм спрацьовує найкраще в групах по 5 –7 осіб.

Основні пункти

Чітко визначте проблему або тему для мозкового штурму. Працюйте в колі.

Виберіть лідера, який веде обговорення і заохочує появу нових ідей. Він повинен заохочувати кількість, а не якість ідей. 

Правила мозкового штурму є такі. 

1. Жодної критики!

2. Запозичення інших ідей є нормальним явищем.

3. Бажана велика кількість ідей.

4. Оцінка приходить пізніше.

Щоб вдосконалити якість ідей, надайте час дітям, щоб вони написали свої ідеї спочатку індивідуально.

8. "Банани”

Вправа допомагає зламати стереотипи робити роботи лівої мозкової півкулі, логічного, раціонального мислення. Використовується як розминка.

(Напис на дошці: ШБІАСНТЬАЛІНТЕИР.)

Закресліть у цьому рядку шість літер таким чином, щоб літери, які залишаються (без зміни своєї послідовності), складали б добре знайоме слово. (Банани)
Джерело   http://teacher.at.ua/

Схожі:

Інтерактивні методи навчання в початковій школі Дай мені рибку, І я буду їсти її весь день, навчи мене ловити рибку, І я буду їсти її протягом  всього життя iconТема: "Я буду, буду таки малярем!"
Шевченка -поета, Шевченка художника; вчити працювати с художньою літературою, порівнювати, співставляти, виділяти головне,;робити...
Інтерактивні методи навчання в початковій школі Дай мені рибку, І я буду їсти її весь день, навчи мене ловити рибку, І я буду їсти її протягом  всього життя iconТарас Шевченко. «Мені однаково, чи буду…» (з циклу «В казематі»)
Арешт поета, перебування в казематі, заслання. Роздуми про власне життя І долю України
Інтерактивні методи навчання в початковій школі Дай мені рибку, І я буду їсти її весь день, навчи мене ловити рибку, І я буду їсти її протягом  всього життя iconТворчість Гомера
«Гра, говорив А. С. Макаренко, неодмінно повинна бути в дитячому колективі І я, як педагог, повинен трохи гратися. Якщо я буду тільки...
Інтерактивні методи навчання в початковій школі Дай мені рибку, І я буду їсти її весь день, навчи мене ловити рибку, І я буду їсти її протягом  всього життя iconІнтерактивні методи в малокомплектних класах
Говорячи про інтерактивні технології навчання та методику їх використання за різних форм організації навчання, слід пам'ятати, що...
Інтерактивні методи навчання в початковій школі Дай мені рибку, І я буду їсти її весь день, навчи мене ловити рибку, І я буду їсти її протягом  всього життя iconПан Коцький
От хазяїн його взяв та й вивіз у ліс, думає: «Нащо він мені здався, тільки дурно буду годувати,— нехай лучче в лісі ходить»
Інтерактивні методи навчання в початковій школі Дай мені рибку, І я буду їсти її весь день, навчи мене ловити рибку, І я буду їсти її протягом  всього життя iconЗавдання для державної підсумкової атестації учнів
Значення творчості Тараса Шевченка у формуванні національної свідомості українців та в розвитку української культури. Прочитати напам'ять...
Інтерактивні методи навчання в початковій школі Дай мені рибку, І я буду їсти її весь день, навчи мене ловити рибку, І я буду їсти її протягом  всього життя iconУрок гра урок захист творчих робіт учнів висновки список використаних...
Використання засобів інформаційних технологій навчання під час розв’язання стереометричних задач обчислювального характеру
Інтерактивні методи навчання в початковій школі Дай мені рибку, І я буду їсти її весь день, навчи мене ловити рибку, І я буду їсти її протягом  всього життя icon8 клас Слово про похід Ігорів
Тарас Шевченко. "Думи мої, думи мої ”; "Ой три шляхи широкії ”, "Мені однаково, чи буду ” (з циклу "В казематі”), "Минають дні, минають...
Інтерактивні методи навчання в початковій школі Дай мені рибку, І я буду їсти її весь день, навчи мене ловити рибку, І я буду їсти її протягом  всього життя iconЛимон 1 шт., вершкове масло 100г, мед 2 ст ложки
Лимон облити кип’ятком, остудити, пропустити через м’ясорубку, додати масло, мед. Їсти 2-3 рази на день, намазуючи бутерброди
Інтерактивні методи навчання в початковій школі Дай мені рибку, І я буду їсти її весь день, навчи мене ловити рибку, І я буду їсти її протягом  всього життя icon«Використання ікт в початковій школі» вчителя початкових класів зош...
Сучасне навчання… Яким воно має бути? Про це читаємо, міркуємо, дискутуємо. Обираємо нові прийоми, методи, технології. Та при цьому...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка