Тема: Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в екосистемах та значення для людини. Охорона губок та кишковопорожнинних. Мета уроку




Скачати 39.12 Kb.
НазваТема: Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в екосистемах та значення для людини. Охорона губок та кишковопорожнинних. Мета уроку
Дата конвертації09.06.2013
Розмір39.12 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Біологія > Урок
Тема: Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в екосистемах та значення для людини. Охорона губок та кишковопорожнинних.

Мета уроку: розповісти про різноманітність кишковопорожнинних; показати єдність їх організації і зв'язок її із способом життя; розкрити їх роль у природі та житті людини. Розвивати мислення учнів. Здійснювати екологічне виховання.

ХІД УРОКУ

І АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Запитання до учнів.

  1. Гідра — це поліп чи медуза?

  2. Які функції виконують жалкі клітини?

  3. Які функції виконують травні клітини?

  4. Які функції виконують проміжні клітини?

  5. Як рухається гідра?

  6. Як розмножується гідра?

Завдання на картках: І.

  1. Кишковопорожнинні:

А.двошарові Б.тришарові тварини

2.Для кишковопорожнинних характерна:

А. двобічна симетрія Б.променева симетрія

3.позначте спосіб живлення кишковопорожнинних:

А.рослиноїдні Б.хижаки В.паразити

ІІ.Для кишковопорожнинних характерні ознаки:

А.наявність кишкової порожнини, яка відкривається назовні ротовим отвором

Б. тіло утворене екто- та ентодермою

В.знаходяться на клітинному рівні організації

Г.наявні жалкі клітини

В.відсутня нервова система.

^ II. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Повідомлення учнів про різні види кишковопорожнинних.

  2. Бесіда.

На прикладі коралів, актиній та гідри розглянути основні особ­ливості поліпів.

На прикладі аурелії та коренерота розглянути основні особливо­сті медуз.

Звернути увагу на загальний план будови медуз та поліпів. Типи клітин та їх розміщення у двох шарах однакове для обох форм.

Загальна будова цих морфологічних типів дійсно схожа, але є деякі відмінності. Поліпи є прикріпленими та малорухомими фор­мами. Через це їх органи чуття менш розвинені. Багато поліпів утворюють колонії і часто мають зовнішній або внутрішній скелет Із вапняку або рогової речовини. Цей скелет виконує опорну та захисну функції.

Скелет червоного корала використовується для виготовлення ювелірних виробів, а вапнякові скелети мадрепорових коралів бе­руть участь у формуванні коралових рифів. Ті коралові рифи, які розміщені вздовж узбережжя, називаються бар'єрними. У багатьох випадках коралові рифи, розміщені навколо підводних гір, утворю­ють острови кільцеподібної форми — атоли.

Коралові поліпи відіграють важливу роль у геологічних проце­сах, тому що загальні об'єми утворюваних ними геологічних фор­мацій дуже великі.

Представниками поліпів, які не мають жорсткого скелета, є ак­тинії.

Медузи — рухливі форми кишковопорожнинних. У тих випад­ках, коли у життєвому циклі кишковопорожнинного чергуються покоління медузи та поліпа, медуза виконує функцію поширення виду. Через більш рухливий спосіб життя ця форма має деякі від­мінні особливості. Так, у медузи значно більше розвинуті мезоглея (вона забезпечує їх здатність плавати) та органи чуття. Органи чут­тя медуз представлені світлочутливими вічками та органами рівно­ваги — статоцистами.

Серед кишковопорожнинних для людини найбільше значення, крім коралових поліпів, мають дуже отруйні представники даної групи. Тією чи іншою мірою отруйними є усі представники кишко­вопорожнинних (це зумовлено наявністю жалких клітин), але без­посередню небезпеку для людини являють собою лише деякі. До них належать медузи морська оса (живе біля Австралії) та хресто-вичок (живе на Далекому Сході). Барвистий опис ураження люди­ни отрутою медузи наводиться в оповіданні Конан Дойля «Левова грива».

^ III. УЗАГАЛЬНЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ І КОНТРОЛЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ

Тест.

1) Кишковопорожнинні це:

а) двошарова тварина; в) колоніальні найпростіші;

б) тришарова тварина; г) одноклітинні мікроорганізми.

2) Рухову функцію у кишковопорожнинних виконують:

а) проміжні клітини; в) драглисті клітини;

б) епітеліально- г) мезоглея,
м'язові клітини;

3) Кишковопорожнинні дихають:

а) зябрами; в) легенями;

б) усією поверхнею тіла; г) трахеями.

4) Зовнішній шар клітин тіла кишковопорожнинних — це:

а) ектодерма; в) мезодерма;

б) ентодерма; г) мезоглея.

5) У кишковопорожнинних є:

а) лише анальний отвір;

б) лише ротовий отвір;

в) і ротовий, і анальний отвір;

г) або ротовий, або анальний отвір.

6) У кишковопорожнинних є:

а) кишкова порожнина; в)вторинна порожнина тіла;

б) первинна порожнина тіла; г) змішана порожнина тіла.
^ IV. САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ

Дати відповіді на питання.

  1. Навіщо у деяких кишковопорожнинних у життєвому циклі дві стадії — поліпи і медузи? (Поліпи нерухомі, вони закріп­люються у сприятливих місцях проживання і забезпечують
    нестатеве розмноження. Медузи — рухлива стадія. Вони забез­печують розселення виду та статеве розмноження.)

  2. Які представники кишковопорожнинних небезпечні для людини?

  3. Чи існують представники кишковопорожнинних, які ведуть паразитичний спосіб життя? (Личинки деяких гідроїдних ме­дуз та актиній паразитують на медузах, а поліподіум парази­тує на ікрі осетрових риб.)

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: § 15 підручника.

  2. ПІДСУМОК УРОКУ

Додати документ в свій блог або на сайт

Схожі:

Тема: Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в екосистемах та значення для людини. Охорона губок та кишковопорожнинних. Мета уроку iconТема. Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в природі та житті людей. Мета
Мета: Показати різноманітність кишковопорожнинних, єдність їх організації, розкрити їх роль у природі та житті людей. Продовжувати...

Тема: Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в екосистемах та значення для людини. Охорона губок та кишковопорожнинних. Мета уроку iconТема: Різноманітність ракоподібних, їх роль в екосистемах та значення для людини. Мета
Мета: Охарактеризувати різноманітність ракоподібних. Дати поняття про їх роль в екосистемах та значення для людини. Розвивати вміння...

Тема: Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в екосистемах та значення для людини. Охорона губок та кишковопорожнинних. Мета уроку iconТема : Різноманітність павукоподібних та їх значення в екосистемах....
Мета: Ознайомити учнів із різними видами павукоподібних, визначити особливості будови та процеси життєдіяльності різних рядів павукоподібних;...

Тема: Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в екосистемах та значення для людини. Охорона губок та кишковопорожнинних. Мета уроку iconЗначення риб у житті людини. Рибне господарство. Охорона риб
Учитель. На минулому уроці ми з вами говорили про різноманітність кісткових риб та їх роль у водних екосистемах. Щоби перейти до...

Тема: Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в екосистемах та значення для людини. Охорона губок та кишковопорожнинних. Мета уроку iconУрок 7 кл. Тема: “Різноманітність земноводних. Значення земноводних...
Тема: Різноманітність земноводних. Значення земноводних у природі та житті людини. Охорона земноводних

Тема: Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в екосистемах та значення для людини. Охорона губок та кишковопорожнинних. Мета уроку iconКлас Павукоподібні. Загальна характеристика класу. Різноманітність...
И учнів з характерними ознаками класу павукоподібних, показати особливості зовнішньої будови, пов’язані з середовищем перебування;...

Тема: Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в екосистемах та значення для людини. Охорона губок та кишковопорожнинних. Мета уроку iconТема: Відділ Папоротеподібні, їхня різноманітність І значення в природі та житті людини
Мета. Сформувати в учнів знання про особливості будови папоротеподібних І процесів життєдіяльності, їхню роль у природі пі житті...

Тема: Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в екосистемах та значення для людини. Охорона губок та кишковопорожнинних. Мета уроку iconУрок подорож Тема : особливості будови, різноманітність, значення молюсків
Мета: - узагальнити, систематизувати знання про молюсків, їх будову, різноманітність, значення в природі та житті людини

Тема: Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в екосистемах та значення для людини. Охорона губок та кишковопорожнинних. Мета уроку iconТема уроку. Роль народної пісні в оповіданні Р. М. Рільке „ Пісня...
Мета уроку: показати роль народної пісні в долі окремої людини І суспільства в оповіданні Р. М. Рільке; розкрити значення українського...

Тема: Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в екосистемах та значення для людини. Охорона губок та кишковопорожнинних. Мета уроку iconКонспект уроку. 7клас Тема : різноманітність І значення плодів
Продовжити розвивати поняття про процеси життєдіяльності рослинного організму (розвиток плодів І насіння ); систематизувати знання...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2013
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка