Урок №2 Тема: Анатомічна будова І функції основних органів людини. Шкіра




Скачати 102.14 Kb.
НазваУрок №2 Тема: Анатомічна будова І функції основних органів людини. Шкіра
Дата конвертації25.02.2013
Розмір102.14 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Біологія > Урок
Валеологія в 2 класі

Урок №2

Тема: Анатомічна будова і функції основних органів людини. Шкіра.

Мета: Формувати уявлення про тіло людини як єдиний організм, в якому всі органи залежать один від одного; дати знання про властивості шкіри як органа; виховувати санітарно-гігієнічні навички догляду за шкірою, формувати учнів поняття про роль загартування організму для зміцнення здоров’я.

Обладнання: мило „Дитяче”, вазон з квіткою.

І. Актуалізація знань учнів.

- Подивіться на цю рослину (вазон) і скажіть, з яких частин вона складається? (Корінь, стебло, листя, квіти, плоди).

- Згадаємо зовнішні частини тіла кішки. (Голова, тулуб, лапи, хвіст). Так, діти, все живе має свою будову. У рослини є корінь, стебло, квіти. Плоди. Це її органи. Всі вони зв’язані між собою і немає такого органу, без якого рослина може обійтися. Вони всі однаково важливі.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

- Сьогодні на уроці ми почнемо знайомитися з частинами (органами) тіла людини, зокрема – шкірою. Дізнаємось про її значення для організму, про важливість загартування шкіри.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Знайомство з органами тіла людини.

- Послухайте загадку і скажіть. Про який орган тіла йде мова? (Звернути увагу дітей на своє тіло).

* Все життя один одного обганяють, а випередити не можуть (Ноги).

* Десятеро цих братів,

Не однакові зростом,

Та складну роботу й просту

Роблять разом у гурті.

Хоч буває їм сутужно,

А проте живуть всі дружно.

Прибирають все довкіл,

Їжу подають на стіл.

Чи працюють на заводі –

Все у них у добрій згоді …

Ладен хто відповісти

Як же звуться ці брати? (Пальці)

* Одне одного не бачать,

Але можна їх пробачить:

Нерозлучні довгі роки,

Хоч розбіглись в різні боки.

- Які ще органи тіла людини ви знаєте? (Вуха, язик, ніс).

- Яку роботу вони виконують? (Людина слухає вухами, чує запах носом, язиком відчуває смак).

- Вірно всі органи, які ви назвали, тісно взаємозв’язані між собою і становлять злагоджений організм людини. Один без одного існувати не можуть. Якщо захворів один орган, то це впливає на інші.

2. Шкіра та її значення.

Вчитель ставить запитання з метою звернути увагу на цей орган і познайомити дітей з особливостями шкіри.

- Подивіться на свою руку, доторкніться до неї, пощупайте.

- То яка вона – шкіра? (Вона світла, м’яка, гладенька).

- Так, крім того, ще наша шкіра не прозора, не пропускає воду, вона надійно охороняє внутрішні органи від пошкодження. Приймає на себе поштовхи, удари, подряпини й опіки. Під пекучим промінням сонця „загоряє” – стає темнішого кольору і смаглявішою й не дає перегрітися внутрішнім органам. Від холодного вітру вона вкривається пухирцями і не дає холодові пробиратися в середину тіла.

3. Дослід – практична робота.

Проведемо такий дослід: поставте ліву руку на парту, а правою стисніть шкіру між пальцями.

- Що ви відчули? (Шкіра м’яка, вона розтягується, дозволяє виконувати різні рухи пальцями).

- Що ви відчуваєте коли доторкнулись до гарячого? (Жар)

- А до снігу? (Холод)

- Стисніть руку в кулачок, що сталося з шкірою? (Вона розтяглася)

Так ось висновок. Ми побачили що шкіра людини м’яка, гладенька, пружна, здатна розтягуватися. Ця здатність дозволяє людині виконувати різні рухи. А також шкіра дозволяє нам орієнтуватися в навколишньому світі. Наприклад, якщо шкірою руки ми відчуваємо, що предмет гарячий, то будемо обережними.

- Що треба робити, щоб шкіра була чистою? (Треба митися)

- Так, вранці, ввечері чи після прогулянки треба мити руки, обличчя з милом. Один раз на тиждень треба мити теплою водою своє тіло. Тепла вода з милом добре очищає шкіру від бруду та мікробів. Дітям лікарі радять митися милом „Дитяче” та рідким милом для дітей.

^ Запам’ятайте! Шкіра – живий панцер людини, який постійно оновлюється.

IV. Фізкультхвилинка під мовний супровід учителя:

Ми берізки і кленці

В нас тоненькі стовбурці.

Ми стрункі стаєм,

Виправляємо гілки.

Ледь з’явились з корінців

Дістаєм до промінців

Ми стискаєм їх в огонь

В зелені своїх долонь,

Хилять свіжі вітерці

Вправо, вліво стовбурці

Ще й верхівки кожен ряд

Нахиляй вперед, назад.

V. Бесіда про загартування та його значення. (З метою виховання звички загартовувати свій організм)

Але, щоб бути здоровим, треба не тільки підтримувати шкіру у чистоті. Але й загартовувати її.

- Що ви розумієте під словом „загартування”? (Це значить привчати свій організм не боятися холоду, бути витривалим. Обтиратися вранці і ввечері мокрим рушничком, обливання ніг холодною водою, ходити босими ногами по росі, взимку по снігу)

- А для чого потрібно це робити? (Щоб не хворіти)

Загартування має велике значення для зміцнення здоров’я. Насамперед треба дотримуватися режиму, регулярно провітрювати кімнату, робити ранкову гімнастику.

Взагалі для загартування необхідне сонце повітря і вода. Найкраще загартування з обтиранням ледь теплою водою, ходіння босими ногами по землі, росі, свіжому снігу. Через кожних три дні знижувати температуру води на 1 градус і довести до +150 . згодом можна перейти до обливання холодною водою. Це корисно для здоров’я. Перебування на сонці також сприяє загартуванню, але при цьому слід виконувати все послідовно. Спочатку бути на сонці 5 хвилин, а потім трохи більше.

- Чи завжди сонячне проміння допомагає? (Ні)

- Так, важливо вміти правильно загоряти. Лягати на сонці треба так, щоб голова була трохи вище ніг. Голову треба захищати панамою, або хусточкою. Не можна загоряти відразу після прийняття їжі. Кращі години для загоряння: 9 – 11 год. ранку та 17 – 20 год. вечора.

^ ЛЕГЕНДА ПРО КУЛЬЮАБКУ – СОНЕЧКО.

Колись, дуже давно, жило на небі не одне велике сонце, а безліч маленьких сонечок. Вони світили весь час, і на землі не було ночі. Блідий місяць дуже заздрив їм, адже його зовсім не було видно. І якось, прокрадаючись ззаду, одне за одним поскидав всіх з неба. Лише одному вдалося заховатися. Сонечко переховувалося від місяця доти. Доки не виросло. Тоді вже хоч і воно не могло здолати місяця. Але й він не міг вчинити з ним так, як з іншими його родичами. З тих пір розпочали вони світити в небі по черзі, але й досі сваряться між собою. Тому проміжки їхнього панування на небі такі нерівномірні.

А маленькі сонечка, скинуті місяцем на землю, навесні стали кульбабками. Сонце з неба відразу впізнало своїх братиків і сестричок, бо вони своїми рясненькими пелюстками так нагадували його промінчики. Воно ніжно пестило їх своїм теплом, а вони віддавали йому пахощі; відкривали до нього свої оченята і закривали їх, коли воно зникало з небосхилу. Їм було добре, але все ж кульбабкам дуже хотілося повернутися на небо. І, напевно. Від того сильного бажання, якось вранці одна кульбабка помітила, що стала не схожа на інших. Її золотаві пелюстки перетворилися на легкі сріблясті пушинки. Дмухнув вітер, і вони полетіли вгору, до неба, де стали білими перистими хмаринками. Через кілька днів за ними піднялися й інші. А до кінця осені на землі не залишилось жодної кульбабки. Але знову стати сонцями вони вже не можуть, і тому іноді, збираючись разом і сумуючи, плачуть, і їх сльози дощем капають на землю. В теплі пори року кульбабки повертаються на землю, яку теж дуже полюбили. Та одне велике сонце обов’язково залишається на небі, щоб на землі була не лише ніч, і щоб зігрівати наші серця.

VI. Закріплення матеріалу:

- Яке значення для людини має шкіра?

- Що ви дізналися про будову шкіри?

- Як треба доглядати за шкірою, щоб вона залишалася здоровою?

- Про які способи загартування шкіри ви дізналися?

VII. Підбиття підсумків уроку.

Отже, на сьогоднішньому уроці ви ознайомилися з одним із органів людського організму – шкірою, дізналися про властивості і функції шкіри, дізналися, як тримати її у чистоті, а також переконалися яке велике значення для здоров’я людини має загартування.

VIII. Домашнє завдання.

Розповісти членам сім’ї, як потрібно загартовувати організм.

Урок валеології в 2 класі.

Тема „Бережіть здоровя з малку ”
Вед.(уч. 6 кл.) Ми з вами щасливі люди – нам даровано життя. Життя – це можливість насолоджуватись красою природи, радіти зустрічі з друзями, відчувати піклування і любов рідних і близьких нам людей, дізнаватись щось нове про світ , що нас оточує.

Наше життя тільки починається і воно сповнене планами і надіями. Що ж потрібно для того, щоб ці плани здійснилися? Найперше це здоров "я. Добре здоров "я допоможе прожити цікаве життя, а хвороба може перешкодити здійсненню ваших мрій.

А зараз я познайомлю вас з наукою, яка навчить вас, як зберегти і зміцнити ваше здоров "я.
Валеологія. Що корисно? Що шкідливо?

Як здоров "я вам зміцнити?

Відчувати сил приливи

І ніколи не хворіти

Треба вам мене вивчати,

Якщо прагнете це знати.

Чи впізнали ви хто я?

Я – Валеологія.

Привіт, Михайлику Охайлику. Я дуже рада знову зустрітися з тобою. Ти гарно виглядаєш, чистий, причесаний, з гарним рум’янцем на щічках. Моя наука далася в знаки. Жаль тільки, що твоя однокласниця Юля Бруднуля не хоче подружитися зі мною. Я ж прагну товаришувати з кожною дитиною, бо щиро вболіваю за ваше здоров "я, діти. І що б з вами не сталося, я завжди зможу прийти вам на допомогу і дати слушну пораду.

Найбільші мої помічники у боротьбі з хворобами є ваші знання, а також мої вірні сестриці Гігієна Санітарія, їхній дідусь Мийдодир. Також допомагають мені суворий дядечко Режим і вимоглива тітонька Фізкультура.
Діти. (Дві дівчинки у формі медсестер)
Я – Санітарія, а я Гігієнна

З мікробами боремося ми не даремно

З нами будете дружити –

Менше будете хворіти.
(Виходить хлопчик з рудником на плечі та із зображенням умивальника)
Мийдодир.

А я великий умивальник

Славнозвісний Мийдодир

Умивальників начальник

І мочалок командир

Ви всі про мене чули,

Не люблю я всіх бруднуль,

Нечупар і замазур.
^ Режим. (Хлопчик у спортивній формі)
А я – дядечко, Режим,

Я також знайомий всім,

Хто мене дотримується – тих я поважаю

Встигнути усе зробити

І від цього не втомитись

Їм допомагаю

Своїм друзям кожну днину

Розписую до хвилини.
^ Всі разом.

Сьогодні ми поруч , сьогодні ми тут

Щоб лінь побороти, Непослух і Бруд.
Валеологія. Так друзі роботи у нас дуже багато. Найбільші наглі вороги – жахлива Інфекція та її Доньки Бактерії, а їх цілі полчища: Бруд, Лінь, Непослух, та їх діточки нікотин, Сколіоз Карієс та Снід. Діти, ви допоможете нам їх перемогти? Ми сподіваємось, що ви читали книжечки Алана Платона та інших авторів про здоровий спосіб життя? Ось вона у нас на книжковій полиці. Ми дуже розраховуємо на вашу допомогу. Але нам потрібно розшукати Юлю Бруднулю, адже її здоровю загрожує небезпека. Ми підемо її шукати.
Інфекція.

Не люблю коли діти здорові,

Я люблю коли слабнуть, хворіють,

Коли плачуть від болю і мліють.

Отоді я від щастя аж млію.

Бо найбільше люблю нечупар,

Що не люблять вмиватись і митись,

Я за ними по сліду іду

Намагаюсь за ранку вчепитись

До них у живіт перебратись!

Хочеш дружити зі мною?

Руки не мий, не вмивайся,

Зуби не чисти, в холод легко вдягайся

Буду мучить тоді тебе я,

Бо на те я Інфекція.

Діти, чого це ви такі вимиті? Я вас таких не люблю. Піду від вас! Тільки скажіть мені, чи не бачили ви Юлю Бруднулю? Мені дуже хочеться зустрітися з нею, ну дуже хочеться! Га? Не чую! Туди пішли валеологія з друзями? Бути того не може. Потрібно їх випередити. Ні, мабуть не встигну. Краще нападу на дядечка Імунітета, і тоді Юлі нічого не допоможе. Діти, ви знаєте такого? Нумо покличте його. Чому мовчите? Кличте:

Імунітет – 2р.
(Входить Імунітет: спортивна форма, червоні щоки, на костюмі багато написів: вітаміни, свіже повітря, повноцінний сон, тощо;).
Інфекція. Це ще побачимо, як ви дядечко Імунітет, впораєтесь з нами. Нумо, Бруд, Лінь, Непослух, допоможіть зв’язати цими ланцюгами дядечка. Та міцніше. Допомагайте нам, Карієсе, Нікотине та Сніде! Та міцніше затягуйте ланцюги, щоб Імунітет зовсім ослаб. Ось так, готово! Тягнімо його! (Співають)
Ух – ха – ха, ух – ха – ха,

А робота не легка

Уміцні взяли тенета

Дядечка Імунітета.

(Входить Валеологія з друзями)
Імунітет. (перед Інфекцією)

Про мене тут згадали – ось і я!

Зі мною вся Імунна армія моя,

Трясуться всі Інфекції від страху,

Коли даю команду Макрофагу.

Мій Макрофаг – то генерал, силач,

В перекладі великий пожирач.

Він здатен побороти ті клітини,

Які недугу викликають у людини.
Валеологія. Кудись зник дядечко Імунітет. Діти, ви не бачили, куди він подівся? Ой, подивіться, з нашою Юлею щось негаразд. В неї температура, і бліда якась стала. Друзі, будемо рятувати Юлю. Нумо, Гігієно і Санітаріє, беріться за діло. Дідусе Мийдодире, вимий Юлю.
(Санітарія з ганчіркою і милом, Гігієна із зубною щіткою і пастою).
^ Гігієна і Санітарія. Діти, ви допоможете захиститись своєму організмові від інфекцій, якщо будете користуватись власним гребінцем, зубною щіткою та носовичком;

- мити руки з милом перед їдою та після туалету;

- двічі на день чистити зуби;

- ретельно мити овочі та фрукти;

- щодня митися;

- промивати милом невеликі подряпини;

- робити профілактичні щеплення;

- багато рухатись;

- загартовуватись;
Діти, ви не знаєте, куди зник дядечко Імунітет? Так, дякуємо! Зараз наздоженемо!
(Входить з Імунітетом).
^ Михайлик Охайлик. Ох, він зовсім ослаб. Друзі, потрібно рятувати Імунітет, бо якщо він загине, загине Юля.
Валеологія. Пам’ятайте, я говорила, що найбільшими помічниками у боротьбі з хворобами є ваші знання, отримані з книг. Багато вам допомогла і моя сестриця газета „Валеологія”. Ваших знань не витримають ланцюги, якими скутий Імунітет. Давайте викриємо наших ворогів.
Запитання вікторини:

1. Для чого потрібне щеплення?

2. Як попередити карієс?

3. Сколіоз. Що це за захворювання та як його уникнути?

4. Як зберегти зір?

5. Чому потрібно займатися фізкультурою?

6. Чим шкідливий нікотин?

7. Як мікроби і віруси можуть потрапити до організму?
Ну ось ми викрили наших ворогів. Знову одужав Імунітет, а з ним і наша Юля Бруднуля. Правда це прізвище їй не підходить. Краще змінимо їй прізвище на Чистолю. Ви згодні, діти?
Хочемо буть, здоровим, дужим?

Ось що пам’ятай мій Друже:

Овочі корисна їжа,

Чистота, повітря свіже

Рух зарядка і режим

Хай стануть правилом твоїм.

Схожі:

Урок №2 Тема: Анатомічна будова І функції основних органів людини. Шкіра iconУрок І в з теми «Дихання» Тема : Значення дихання. Будова І функції органів дихання
Мета: Сформувати в учнів поняття про суть дихання як процессу, різнорівневого, пояснити зв'язок між будовою та функціями органів...
Урок №2 Тема: Анатомічна будова І функції основних органів людини. Шкіра iconУрок №10 Тема : Будова І функції кореня. Типи кореневих систем. Лабораторна...
Тема : Будова І функції кореня. Типи кореневих систем. Лабораторна робота №2. Корінь І кореневі системи. Видозміни кореня
Урок №2 Тема: Анатомічна будова І функції основних органів людини. Шкіра iconУрок географії в 6 класі. Тема уроку: Літосфера. Внутрішня будова Землі
Обладнання: підручник, атласи, схема «Внутрішня будова Землі», карта півкуль, мультимедійна дошка
Урок №2 Тема: Анатомічна будова І функції основних органів людини. Шкіра iconТема. Вуглеводи: будова, властивості, їх функції та застосування. Мета
Мета: Вивчити особливості будови, властивості вуглеводів, їхні функції, різноманітність та застосування в житті та побуті
Урок №2 Тема: Анатомічна будова І функції основних органів людини. Шкіра iconУрок 3 Тема: Властивості функції: нулі функції, проміжки знакосталості,...
Систематизувати І узагальнити знання про властивості функцій, розвивати навички побудови І читання графіків функцій, уміння працювати...
Урок №2 Тема: Анатомічна будова І функції основних органів людини. Шкіра iconТ ема. Білки, їхня будова, класифікація та функції. Мета
Мета. Закріпити знання учнів про значення білків в природі, вивчити особливості будови, їх властивості та функції
Урок №2 Тема: Анатомічна будова І функції основних органів людини. Шкіра iconУрок №24. Тема
Тема: Призначення й використання основних математичних, статистичних І логічних функцій табличного процесора
Урок №2 Тема: Анатомічна будова І функції основних органів людини. Шкіра iconУрок Тема. Процедури та функції. 10-а дата 03. 04. 2012
Практична робота №18. Тема. Побудова алгоритмів з використанням процедур І функцій
Урок №2 Тема: Анатомічна будова І функції основних органів людини. Шкіра iconУроку з математики у супроводі ікт тема: «числові функції»
Комбінований урок з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (урок проводиться у комп’ютерному класі з мультимедійним...
Урок №2 Тема: Анатомічна будова І функції основних органів людини. Шкіра iconУрок №5. Тема
Тема: Характеристика основних вузлів комп’ютера. Процесор. Пам’ять. Пристрої введення інформації
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка