Урок з біології в 11 класі. Тема уроку. Запліднення




НазваУрок з біології в 11 класі. Тема уроку. Запліднення
Дата конвертації01.01.2014
Розмір28.9 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Біологія > Урок
Новопилипівська ЗШ I-III ст..

Урок з біології в 11 класі.

Тема уроку. Запліднення


Мета:
Освітня: продовжити формувати знання учнів про індивідуальний розвиток організмів на прикладі способів запліднення у різних груп живих організмів; ознайомити із особливостями подвійного запліднення у рослин; звернути увагу на біологічне значення процесу запліднення.

Розвиваюча: розвивати уміння порівнювати зовнішнє та внутрішнє запліднення та визначати переваги внутрішнього; уміння розрізняти однодомні та дводомні рослини та особливості їхнього запліднення; уміння робити висновки та узагальнення.

Виховна: виховувати бережливе ставлення до живих організмів та материнських особин, що виношують потомство.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\медійна дошка, слайди.

^ ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

«Екскурсія» по центрах пам’яті учнів, де зберігається інформація про запліднення у рослин і тварин, особливості яких ми вивчали у попередніх класах. Учні повинні згадати і відтворити її.

1. Що таке гамети, які вони бувають? Що таке зигота?

2. Як відбувається гаметогенез?

3. Що таке акросома, яка її особлива функція?

4. Який процес передує процесу запліднення у квіткових рослин?

5. Чим є квітка для рослин? Одностатеві і двостатеві квітки, їхня характеристика.

6. Які наявні пристосування у рослин до різних способів запилення?

7. Чим відрізняються однодомні і дводомні рослини? Навести приклади таких рослин.

8. Як розмножуються вищі спорові рослини?

9. Які особливості ізогамії, анізогамії, оогамії?

10. Що таке ікра? Які тварини її мають?

11. Яка різниця між однопрохідними, сумчастими і плацентарними ссавцями?

12. Чому у природі існують тварини, які не піклуються про своє потомство? З чим це пов’язано?

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Поглибити знання учнів про таємниці запліднення.

Поставити проблемне запитання: чи залежить подальший розвиток організму від цього процесу.

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

Запліднення – процес злиття двох гамет протилежної статі із утворенням заплідненої клітини – зиготи, з якої розвивається новий організм.

Розповідь із елементами повідомлень учнів про особливості зовнішнього та внутрішнього запліднення у представників тваринного світу. Як висновок учні повинні зрозуміти, що зовнішнє запліднення характерне більше водним організмам, так як вода не має стільки негативних екологічних факторів, ніж суходіл (великі зміни температури, сухість повітря, різноманітні випромінювання…). Вода згладжує всі ці впливи та сприяє кращому переміщенню статевих клітин самців. Яйцеклітини у свою чергу виділяють особливі речовини, які приваблюють сперматозоїди лише відповідного біологічного виду. Це запобігає міжвидовим схрещуванням.

Повідомлення учнів про шлюбну поведінку тварин. Навіщо це їм потрібно?

Розповідь про особливості внутрішнього запліднення та його переваги у природі.

Характеристика найскладнішого процесу запліднення у покритонасінних рослин – подвійного.

ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

Чому нащадки, отримані у процесі злиття двох статевих клітин, генетично відмінні від своїх батьків?

У зиготі кожна пара гомологічних хромосом складається з однієї батьківської, а іншої материнської. Таким чином, половина спадкового матеріалу від батька, інша половина від матері. Тут має місце комбінативна мінливість і тому нащадки не є точними копіями одного з батьків.

V. Узагальнення та систематизація знань.

Визначення біологічного значення процесу запліднення. Можна використати слайди, на яких показані особливості зовнішнього та внутрішнього запліднення та їхніх результатів.

VІ. Підведення підсумків уроку.

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.

Схожі:

Урок з біології в 11 класі. Тема уроку. Запліднення iconУроку з математики у супроводі ікт тема: «числові функції»
Комбінований урок з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (урок проводиться у комп’ютерному класі з мультимедійним...
Урок з біології в 11 класі. Тема уроку. Запліднення iconУрок географії у 7 класі. Тема уроку
Тема уроку: Антарктида й Антарктика. Своєрідність географічного положення материка, його розміри. Відкриття Антарктиди та сучасні...
Урок з біології в 11 класі. Тема уроку. Запліднення iconУрок з математики в 1 класі
Тема уроку: повторення І закріплення вивченого матеріалу. Розв’язування прикладів І задач
Урок з біології в 11 класі. Тема уроку. Запліднення iconУрок української мови у 4 класі Тема уроку
«морфологічний паспорт прикметників»; удосконалювати уміння працювати в групах, вести діалог
Урок з біології в 11 класі. Тема уроку. Запліднення iconУрок 12 Тема уроку
Тип уроку: комбінований урок засвоєння знань, умінь І на-вичок І творчого застосування їх на практиці
Урок з біології в 11 класі. Тема уроку. Запліднення iconУрок читання в 2 класі Вчитель: Тирлич О. В. Тема. Дитячі розмови
...
Урок з біології в 11 класі. Тема уроку. Запліднення iconУрок 10 Тема уроку. Поняття про циклоалкани (циклопарафіни)
Тип уроку: комбінований урок засвоєння знань, умінь І на-вичок І творчого застосування їх на практиці
Урок з біології в 11 класі. Тема уроку. Запліднення iconУрок 5 Тема уроку. Розвиток І значения теорії будови органічних
Тип уроку: комбінований урок засвоєння знань, умінь І на-вичок І творчого застосування їх на практиці
Урок з біології в 11 класі. Тема уроку. Запліднення iconУрок 4 Тема уроку. Залежність властивостей речовин від складу
Тип уроку: комбінований урок засвоєння знань, умінь І на-вичок та їх творчого застосування на практиці
Урок з біології в 11 класі. Тема уроку. Запліднення iconУроку з математики у 5 класі. Тема уроку
Мета уроку: закріпити вміння І навички виконувати дії з десятковими дробами при розв’язуванні задач. Показати учням, де в практичному...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка