Урок №3 тема




Скачати 42.81 Kb.
НазваУрок №3 тема
Дата конвертації21.10.2013
Розмір42.81 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Бухгалтерія > Урок


УРОК №32.

ТЕМА: Пошук даних у масиві.


Тема: Пошук даних у масиві.

Мета: Актуалізувати знання учнів про введення даних у масив та відображення його вмісту, використання багаторядкових текстових полів для введення даних у масив та їх відображення. Подати новий навчальний матеріал пошук даних у масиві. Закріпити даний матеріал під час виконання практичних завдань.

Тип уроку: Комбінований урок.
План уроку:

Актуалізація опорних знань учнів.

Вивчення нового навчального матеріалу.

  1. Задача на визначення, скільки разів трапляється дане дійсне число серед елементів масиву.

  2. Задача на визначення, чи трапляється дане дійсне число серед елементів масиву.

Практичні завдання.

Домашнє завдання.
Актуалізація опорних знань учнів:

1. Назвіть та охарактеризуйте відомі вам властивості багаторядкового поля.

2. Назвіть і поясніть відомі вам стандартні методи багаторядкового поля.

3. Як увести числа в багаторядкове поле до запуску проекту?
Вивчення нового навчального матеріалу:

  1. Задача на визначення, скільки разів трапляється дане дійсне число серед елементів масиву.

В задачах, будемо вводити значення елементів масиву з багаторядкового поля, а виводити результат у багаторядкове поле, якщо результатом є значення елементів одновимірного масиву, або в напис; створюватимемо процедури, пов’язані з подією OnClick для кнопки. За потреби ви зможете аналогічно створити процедури, пов’язані з іншими подіями або з іншими об’єктами.

Будемо розглядати всі масиви з десяти чисел. Якщо кількість елементів масиву інша, то потрібно буде внести до текстів процедур відповідні зміни.

Задача. Визначити, скільки разів трапляється дане дійсне число серед значень елементів даного масиву з десяти дійсних чисел.

Очевидно, що для розв’язування цієї задачі потрібно переглянути послідовно значення всіх елементів масиву, порівняти кожне з них з даним числом, і якщо деяке з них дорівнює цьому числу, то збільшити лічильник таких елементів масиву на 1.

procedure TForm1.Button1Click (Sender: TObject);

var a: array [1..10] of Real; i, k: Integer; x: Real;

begin

x := StrToFloat (Edit1.Text); {Уведення числа, з яким потрібно порівнювати значення елементів масиву}

k := 0; {Лічильник кількості елементів масиву, що дорівнюють даному числу х – їх поки що не траплялося жодного}

for i := 1 to 10 do

begin

a[i] := StrToFloat (Memo1.Lines[i-1]); {Уведення значень елементів одновимірного масиву з багаторядкового поля}

if a[i] = x then k := k + 1; {Якщо значення чергового елемента масиву дорівнює заданому числу, то значення лічильника збільшується на 1}

end;

Label1.Caption := IntToStr (k) + ' разів' {Виведення результату в напис з додаванням пояснювального тексту}

end;

^ Зверніть увагу: якщо не включити перед початком циклу команду k := 0, то перше виконання команди k := k + 1 може виявитися некоректним.


  1. Задача на визначення, чи трапляється дане дійсне число серед елементів масиву.

Задача. Визначити, чи трапляється дане дійсне число серед значень елементів даного масиву з десяти дійсних чисел.

Можна було б розв’язати цю задачу аналогічно попередній: визначити, скільки елементів масиву дорівнюють даному числу, і якщо ця кількість 0, то даного числа в масиві немає, а якщо більше 0, то є. Але такий метод розв’язування є нераціональним. Уявіть собі, що дане число є значенням уже першого елемента масиву. Тоді всі інші елементи масиву переглядати не потрібно, а попередній метод розв’язування передбачає обов’язковий перегляд усіх елементів масиву.

Для реалізації раціонального методу розв’язування цієї задачі використаємо змінну логічного типу f і присвоїмо їй початкове значення false (дане число в масиві поки ще не траплялося). Порівнюватимемо послідовно значення елементів масиву з даним числом і якщо один з них дорівнює даному числу, то змінимо значення змінної f на true і перервемо виконання циклу командою break (англ. break – переривати). Виведення результату реалізуємо залежно від значення змінної f.

procedure TForm1.Button1Click (Sender: TObject);

var a: array [1..10] of Real; i: Integer; x: Real; f: Boolean;

begin

for i := 1 to 10 do

a[i] := StrToFloat (Memo1.Lines[i-1]);

x := StrToFloat (Edit1.Text);

f := false; // Дане число в масиві поки що не траплялося

for i := 1 to 10 do

if a[i] = x

then begin

f := true; // Дане число в масиві трапилося

break; {Перериваємо виконання циклу, бо число трапилося в масиві}

end;

if f

then Label1.Caption := 'трапляється'

else Label1.Caption := 'не трапляється';

end;
Практичні завдання:

1. Створіть проект, у якому потрібно сформувати масив із дев’яти цілих чисел, що знаходяться в рядках багаторядкового поля, визначте, чи трапляються серед значень елементів цього масиву числа, кратні числу 3, і виведіть результат у напис. Створіть у власній папці папку Проект 1.32. і збережіть у ній проект.

2. Створіть проект, у якому потрібно сформувати масив із десяти дійсних чисел, що знаходяться в рядках багаторядкового поля, знайдіть кількість від’ємних елементів у заданому масиві дійсних чисел, виведіть результат у напис. Створіть у власній папці папку Проект 2.32. і збережіть у ній проект.
Домашнє завдання:

  1. Вивчити конспект.

  2. Опрацювати матеріал підручника на ст. 106-107. (Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько).

  3. Завершити виконання практичних завдань.




Схожі:

Урок №3 тема iconУрок Тема. Система охолодження Урок Тема. Система мащення Урок Тема....
Опис досвіду II. Інформаційна картка
Урок №3 тема iconУрок №7. Тема
Тема: Підсумковий урок з тем «Інформація. Інформаційні процеси та системи», «Апаратне забезпечення інформаційних систем»
Урок №3 тема iconУрок №8 Тема. Урок контролю знань учнів
Учні відповідають на поставлені вчителем запитання І демонструють відповідь на пк
Урок №3 тема iconУрок №17. Тема
Тема: Підсумковий урок з теми «Системне програмне забезпечення. Службове програмне забезпечення»
Урок №3 тема iconУрок засвоєння нових знань. Урок-пам'ять, урок-спогад. Обладнання....
Тема. Олександр Довженко. «Україна в огні» – твір про трагедію українського народу в Другій світовій війні
Урок №3 тема iconУрок №7 Тема. Підсумковий урок за темами: «CorelDraw» та «Турбо Паскаль»
Для чого призначений інструмент Вільна форма?Як його використати. Продемонструйте
Урок №3 тема iconУрок №1 Тема: Основні принципи будови та функціонування
Урок №1 Тема: Основні принципи будови та функціонування World Wide Web, протокол нттр, адресація в мережі
Урок №3 тема iconУрок 15 Тема. Підсумковий урок з тем: «Модульcrt розгалуження І вибір», та
Будь-яка програма, записана на мові Паскаль, завжди закінчується службовим словом
Урок №3 тема iconУроку з математики у супроводі ікт тема: «числові функції»
Комбінований урок з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (урок проводиться у комп’ютерному класі з мультимедійним...
Урок №3 тема iconУрок №25. Тема
Тема: Сортування й фільтрування даних в таблицях. Використання розширених фільтрів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка