Тема. Слухова сенсорна система. Значення та будова. Мета




Скачати 30.14 Kb.
НазваТема. Слухова сенсорна система. Значення та будова. Мета
Дата конвертації26.03.2023
Розмір30.14 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Філософія > Документы
ТЕМА. Слухова сенсорна система. Значення та будова.
МЕТА: встановити значення слуху в житті людини, вивчити будову органа слуху; розвивати в учнів пізнавальний інтерес; виховувати культуру поведінки в учнівському колективі.
ОБЛАДНАННЯ: таблиці „Будова вуха”, „Слуховий аналізатор”, розбірна модель вуха.

ТИП УРОКУ: комбінований

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: учні з’ясовують значення сенсорної слухової системи; вивчають будову та функції слухового аналізатора.
СТРУКТУРА УРОКУ

І. Перевірка домашнього завдання.

1.Фронтальна бесіда:

  • чому на звуження зіниці потрібно 5 секунд, а на розширення до 30 хвилин?

  • відомо, що рогівка заломлює промені вдвічі сильніше ніж кришталик. Чому про неї забувають?

  • яку частину ока можна порівняти з діафрагмою фотоапарата?

  • яким би був зір людини, якщо на сітківці були б: а) тільки палички? б) тільки колбочки?

  • чому незначна короткозорість у дорослої людини вигідна?

2.Самостійна робота з картками «Будова ока людини»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Чи знаєте ви казку про бобра і лебедя? Про те, як пишався і хвалився перед підсліпуватим бобром своїми зіркими очима лебідь? А бобер спитав, чи не знає лебідь, що там хлюпнуло за третім поворотом річки. Але не побачив лебідь нічого тривожного. Потім хлюпнуло вже за другим поворотом ... А потім пішов бобер від гріха подалі, а лебідь йому не повірив... Взагалі поганий кінець у цієї казки.

А чому? Які переваги слуху?
Вухо й слух з давнини цікавили вчених. В наш час інженери бажають знати не тільки ознаки слуху, але й принципи дії цього органу.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Ми продовжуємо вивчати сенсорні системи. Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про другу , після зору ,сенсорну систему – слуховий аналізатор, про його значення в житті людини , будову та функції.

Ви вже знаєте яке значення зору в житті людини, а яке значення слуху?

(учні називають по черзі значення слуху і заповнюють схему)

.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь вчителя.

Слухова сенсорна система – сукупність чутливих утворів, які забезпечують сприймання звукових коливань і формування слухових відчуттів. Людина сприймає звукові коливання в діапазоні від 16 до 20 000 Гц і для неї характерний просторовий бінауральний слух. Орган слуху складається з трьох частин.
^ БУДОВА СЛУХОВОГО АНАЛІЗАТОРА

Орган слуху

(фонорецептори спірального органа завитки)

Пристінково – завитковий нерв

(VІІІ пара ЧМН)

Слухова зона

(скронева частка великого мозку)


Вухо у людини складається із зовнішнього, середнього та внутрішнього вуха. (^ Розповідь вчителя з використанням атласів, або розбірної моделі вуха.)

V. Практичне засвоєння матеріалу.

1.Біологічний диктант.

На межі між зовнішнім і середнім вухом знаходиться – барабанна перетинка.

Середнє вухо з внутрішнього боку обмежене – перетинкою овального вікна.

Коваделко з’єднується із стремінцем – суглобом.

Порожнина середнього вуха з’єднана з носоглоткою – ^ Євстахієвою трубою.

Головну функцію в лабіринті виконує – завитка.

Звукосприймальний матеріал – це кортіїв орган.

Середній канал заповнений – ендолімфою.
2.Установіть відповідність
1 зорова А лобова частина півкуль

2 слухова Б потилична частина півкуль

3 рухова В скронева частина півкуль

4 інтероцептивна Г передня центральна звивина кори півкуль
VІ.Підсумок уроку.

1. Що нового ви дізналися про слуховий аналізатор людини?

2. Чому коли ми закапаємо краплями вухо, в роті відчуємо смак ліків?
VІІ. Домашнє завдання.

1. Підготувати доповідь про гігієну слуху.

2.Вивчити параграф 74 у підручнику.

Схожі:

Тема. Слухова сенсорна система. Значення та будова. Мета iconУрок 2 Тема: Будова рослин. Рослини живі організми. Мета: Ознайомити...
Сьогодні на уроці ми дізнаємось, що спільного між цими рослинами І про їх значення для життя на Землі
Тема. Слухова сенсорна система. Значення та будова. Мета iconТ ема. Білки, їхня будова, класифікація та функції. Мета
Мета. Закріпити знання учнів про значення білків в природі, вивчити особливості будови, їх властивості та функції
Тема. Слухова сенсорна система. Значення та будова. Мета icon9 клас. Опитування по темі “ Зорова сенсорна система”. І варіант. Тести
Прозорість, безбарвність, колоїдний стан характерні для а рогівки б кришталика в сітківки г склистого тіла
Тема. Слухова сенсорна система. Значення та будова. Мета iconУрок І в з теми «Дихання» Тема : Значення дихання. Будова І функції органів дихання
Мета: Сформувати в учнів поняття про суть дихання як процессу, різнорівневого, пояснити зв'язок між будовою та функціями органів...
Тема. Слухова сенсорна система. Значення та будова. Мета iconУрок Тема. Система охолодження Урок Тема. Система мащення Урок Тема....
Опис досвіду II. Інформаційна картка
Тема. Слухова сенсорна система. Значення та будова. Мета iconТема. Вуглеводи: будова, властивості, їх функції та застосування. Мета
Мета: Вивчити особливості будови, властивості вуглеводів, їхні функції, різноманітність та застосування в житті та побуті
Тема. Слухова сенсорна система. Значення та будова. Мета iconУрок географії в 6 класі. Тема уроку: Літосфера. Внутрішня будова Землі
Обладнання: підручник, атласи, схема «Внутрішня будова Землі», карта півкуль, мультимедійна дошка
Тема. Слухова сенсорна система. Значення та будова. Мета iconТема: Будова клітини, рослин
Мета: ознайомитися з будовою рослинної клітини; навчитися виготовляти мікропрепарати та працювати з мікроскопом
Тема. Слухова сенсорна система. Значення та будова. Мета iconТема : Різноманітність павукоподібних та їх значення в екосистемах....
Мета: Ознайомити учнів із різними видами павукоподібних, визначити особливості будови та процеси життєдіяльності різних рядів павукоподібних;...
Тема. Слухова сенсорна система. Значення та будова. Мета iconТема. Мова І мовлення Мета
Мета. Розширювати уявлення учнів про рідну мову та її значення в людському суспільстві
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы

Головна сторінка