1 «визначення потенційного лідера» 4 години




Скачати 211.76 Kb.
Назва1 «визначення потенційного лідера» 4 години
Дата конвертації03.03.2014
Розмір211.76 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Філософія > Документы
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ




Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна
Кафедра будівельного виробництва та геодезії

ВИЗНАЧЕННЯ ПОТЕНЦІЙНОГО ЛІДЕРА
Методична розробка для проведення практичного заняття з навчальної дисципліни «Управління будівництвом»

Укладач: А. В. Радкевич

Для студентів денної та безвідривної форми навчання спеціальності 7(8).06010101 «Промислове та цивільне будівництво»


Дніпропетровськ

2012

^ ТЕМА 1 «ВИЗНАЧЕННЯ ПОТЕНЦІЙНОГО ЛІДЕРА» 4 ГОДИНИ
І. НАВЧАЛЬНІ ПИТАННЯ


  1. Стилі управління.

  2. Стилі типоповедінки.

  3. Виявлення потенційного лідера управління (за типоповедінкою)



ІІ. НАВЧАЛЬНІ ТА ВИХОВНІ ЦІЛІ


  1. Вивчити зі студентами стилі управління і типоповедінки в команді.

  2. Виявити серед студентів потенційних лідерів управління.



ІІІ. НАВЧАЛЬНО-МАТЕРІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
ЛІТЕРАТУРА
1. Бушуев, С.Д. Динамическое лидерство в управлении проектами [Текст]: монография / С.Д. Бушуев, В.В. Морозов. – К.:2000 – Російською мовою.

^ ІV. ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
На практичному занятті вивчаються питання, пов’язані з людським фактором в управлінні, розкриваються методологічні основи визначення потенційного менеджера за типоповедінкою, за допомогою тестового завдання визначаються потенційні лідери управління серед студентів.
^ V. НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ
1. Стилі управління

Порівняння стилів управління

Серед стилів управління проектом можна визначити наступні: авторитарний, демократичний, ліберальний. Розглянемо параметри цих стилів при взаємодії керівника з підлеглими (табл. 1).

Таблиця 1

Параметри взаємодії керівника з підлеглими

Стиль управління

Авторитарний

Демократичний

Ліберальний

1

2

3

4

Прийоми прийняття рішень

Керівник одноособово вирішує всі питання

Перед прийняттям рішень радиться з колективом або приймає колективне рішення

Чекає вказівок від вищестоящого керівника, підпорядковується рішенням групи або збори працівників.

1

2

3

4

Спосіб доведення рішень до виконавця

Наказує, розпоряджається, командує

Пропонує, затверджує запропоноване підлеглим, доручає

Просить, часто навіть умовляє

Розподілення відповідальності

Бере на себе або перекладає на конкретного виконавця

Розподіляє відповідальність разом з повноваженнями і завданнями

Знімає з себе всіляку відповідальність

Відношення до ініціативи

Повністю пригнічує

Заохочує і використовує в інтересах діла

Віддає ініціативу до рук підлеглих

Відношення до підбору кадрів

Боїться достатньо кваліфікованих і думаючих працівників, старається від них позбавитись

Підбирає ділових, грамотних працівників з широким кругозором

Підбором кадрів не займається

Відношення до недоліків власних знань

Гіпертрофована зарозумілість

Постійно н6авчається, враховує критику, заохочує підлеглих до навчання

Поповнює свої знання, заохочує цю рису у підлеглих

Стиль спілкування

Жорстко формальний

Настроєний дружньо, спілкується охоче

Боїться спілкування, спілкується з підлеглими тільки з їх ініціативи, допускається формальне спілкування

Характер відносин з підлеглими

Диктується настроєм

Рівна, дружелюбна манера поведінки з високою ступеню самоконтролю

М’який, поступливий, інколи легковірний

Відношення до дисципліни

Прихильник формальної жорсткої дисципліни

Розумна дисципліна, диференційований підхід до людей

Вимагає формальної дисципліни, але не вміє її забезпечити

Відношення до морального впливу на підлеглих

Покарання – основний метод впливу, заохочення – для обраних

Постійно використовує різні стимули

Використовує заохочення частіше, ніж покарання

  1. ^ Стилі типоповедінки

    ЕКСТРАВЕРТИ

    ІНТРОВЕРТИ

    Люблять різноманітність і дію

    Стараються бути швидкими, не люблять складних процедур

    Завжди привітні

    Часто нетерплячі на монотонній роботі

    Заінтересовані у результатах роботи, як її виконати і як інші люди роблять це

    Часто не заперечують проти переривання на телефоні дзвінки

    Часто діють швидко, інколи не задумуючись

    Звичайно вільні в спілкуванні

    Люблять, щоб були навколо люди

    Люблять спокій для зосередження

    Прагнуть бути акуратними в дрібницях, не люблять зауважень

    Мають погану пам'ять на імена та лиця

    Прагнуть не перериватися при роботі над одним проектом на протязі тривалого часу

    Проявляють інтерес до ідей, які відносяться безпосередньо до їх роботи

    Не люблять телефонних інструкцій і взагалі телефонних дзвінків

    Люблять подумати, перш ніж зробити, часто до дії діло не доходить

    Мають проблеми у спілкуванні

    Цілком задовільні роботою на самоті


    ^ СЕНСОРНИЙ (ЧУТТЄВИЙ) ТИП

    ІНТУЇТИВНИЙ ТИП

    Не люблять нових проблем, якщо тільки нема стандартних шляхів для їх рішення

    Люблять встановлений порядок у ділах. Отримують задоволення від використання вже отриманих навичок, а не від освоєння нових

    Працює більш надійно, віддавая собі звіт, скільки часу це займе

    Звичайно приходять до висновку: крок за кроком. Терплячі до рутинних деталей

    Нетерплячі, коли деталі ускладнюються

    Не часто надихаються і рідко довіряють своєму натхненню, якщо воно є. Рідко роблять помилки у фактах.

    Люблять вирішувати нові проблеми

    Не люблять постійно робити одне й теж

    Люблять більше придбавати нові навики, ніж використовувати їх

    Працюють з великим зарядом енергії, яка живиться ентузіазмом, але з періодами затишку

    Швидко роблять висновки. Нетерплячі до рутинних деталей

    Терплячі в складних ситуаціях

    Залежать від свого натхнення, добре це або погано

    Часто роблять фактичні помилки

    Не люблять витрачати час на точну роботу


    ^ МИСЛЯЧИЙ ТИП

    ЧУТЛИВИЙ ТИП

    Не викликають готовності до проявлення емоцій

    Часто відчувають себе незатишно, маючи діло з людськими почуттями

    Можуть ранити людські почуття, не підозрюючи про це

    Не потребують гармонії

    Прагнуть приймати рішення, не приймаючи до уваги особистість

    Інколи приділяють недостатньо уваги до побажань людей

    Потребують чесного звернення

    Більш аналітично орієнтовані, легше відзиваються на людські думки

    Прагнуть бути переконаними

    Дуже чуйні на почуття інших людей

    Отримують задоволення від того, що роблять щось приємне іншим людям, навіть в дрібницях

    Люблять гармонію

    Ефективність залежить від відношення начальства

    Часто приймають рішення, на які вплинули їх власні бажання або бажання інших людей

    Мають потребують в похвалі час від часу

    Не люблять говорити людям неприємні речі

    Більш по людські орієнтовані

    Більше відкликаються на людські якості

    Схильні до жалю


    ^ ВИРІШАЮЧИЙ ТИП

    СПРИЙНЯТЛИВИЙ ТИП

    Працюють краще, коли можуть планувати свою роботу і слідувати плану. Люблять, щоб речі були визначені та затверджені

    Можуть швидко приймати рішення

    Можуть не любити відриватися від одного проекту ради іншого

    Можуть і не замітити чогось нового, що повинно бути зроблено

    Хочуть знати тільки суть діла, щоб почати роботу

    Схильні задовольнятися тим, що їм вдалося розрішити ситуацію (проблему)

    Добре адаптуються в змінній ситуації

    Не заперечують проти того, щоб залишити питання відкритим

    Можуть мати проблеми з прийняттям рішень

    Можуть почати дуже багато всіляких проектів і мати труднощі з їх завершенням

    Можуть відкладати неприємну роботу

    Хочуть все знати про нову роботу

    Цікаві та сприйнятливі до нової інформації, яка проливає світло на ситуацію або людину


  2. ^ Виявлення потенційного лідера управління (за типоповедінкою)


Опис тесту

Прочитайте приведені далі твердження і відзначте колом той номер вислову, з яким ви згодні, тобто той, який вам підходить.

  1. Ви схильні спочатку говорити, а потім думати, і до тих пір, поки ви не почуєте звук власного голосу, ви не знаєте, що саме викажете; ви напевно часто засуджуєте самі себе в таких виразах: «Я коли-небудь навчуся тримати рот закритим?».

  2. Заздалегідь обдумуєте те, що збираєтеся сказати, і хотіли б, щоб інші поступали так само; ви часто вживаєте такі вирази, як «Я подумаю про це» і «Я скажу вам про своє рішення пізніше».

  3. Любите тишу і самоту; ви знаєте, що ваш спокій легко може бути порушений, а тому прагнете не допустити, щоб вам заважали: працюючий телевізор, галасливі діти або сторонні розмови.

  4. Прагнете зосередитися на теперішньому моменті і в основному не турбуєтеся про те, що буде далі; крім того, ви набагато охочіше робите щось, ніж роздумуєте про це.

  5. Знаходите привабливішою ту роботу, яка дає відчутні результати; і як би сильно ви ні ненавиділи ведення господарювання, ви швидше займетеся прибиранням свого офісу, ніж роздумуватимете про те, з чого почалася ваша кар'єра.

  6. Маєте широке коло знайомих і багатьох з них вважаєте своїми «найближчими друзями»; чим з великою кількістю людей вам доводиться зустрічатися в процесі вашої діяльності, тим для вас краще.

  7. Віддаєте перевагу конкретним відповідям на такі ж конкретні питання; коли ви питаєте, котра зараз годинна, ви вважаєте за краще, щоб вам відповідали «Три п'ятдесят дві», і обуритеся, якщо почуєте у відповідь «Вже майже чотири» або «Пора йти».

  8. Часто переконуєте співбесідника, що зовсім не сердитеся, а просто виказуєте свою думку.

  9. Любите доводити до кінця навіть ту справу, яку, як ви знаєте, у вас буде можливість доробити згодом - ви хочете, щоб воно більше не муляло вам очі.

  10. Переконані, що «якщо річ не зламана, немає чого лагодити її»; ви не розумієте людей, прагнучих удосконалити все на світі.

  11. Можете спокійно читати або вести бесіду при включеному телевізорі або радіо; ви абсолютно не розумієте, що це може «відволікати увагу».

  12. «Знаєте», що, якби кожен просто робив те, що він повинен робити (і в той час, коли це потрібно робити), нам ні про що було більше мріяти.

  13. Не розраховуєте наперед об'єм роботи, а дієте відповідно до обставин; вам часто дорікають в неорганізованості, хоча ви дотримуєтеся із цього приводу іншої думки.

  14. Складаєте перелік необхідних справ і дієте згідно ньому; якщо вам доводиться зробити щось, не враховане в переліку, ви внесете в нього необхідне доповнення тільки для того, щоб мати нагоду викреслити зроблене.

  15. Одержимі ідеєю порядку; кожен предмет в холодильнику повинен стояти на своєму місці, і те ж відноситься до вішалок в шафі і картинам на стінах.

  16. Спокійно роздумуєте про декілька речей одночасно; друзі і колеги часто дорікають вам в неуважності.

  17. Схильні вважати майбутнє і різні його варіанти швидше інтригуючими, ніж лякаючими; звичайно вас більше займає не те, де ви знаходитеся в даний момент, а куди відправитеся.

  18. Віддаєте перевагу гармонії над порядком; вас дуже засмучують зіткнення будь-якого типу, будь то в суспільстві або в сім'ї, ви або намагаєтеся уникнути їх («Давайте змінимо тему»), або пом'якшити їх любов'ю («Давай поцілуємося і забудемо про це»).

  19. Часто чуєте докори у тому, що приймаєте все близько до серця.

  20. Вважаєте «нудні подробиці» непотрібними.

  21. Легко доступні для друзів і не ухиляєтеся від спілкування із сторонніми, хоча, швидше за все, прагнутимете зайняти центральне місце (роль) в розмові з ними.

  22. Охоче перериваєте ваші заняття, щоб зняти трубку телефону, що задзвонив.

  23. Охочіше маєте справу з фактами і цифрами, ніж з теоріями і ідеями; ви вважаєте за краще, щоб про що б те не було, вам говорили в суворій послідовності, а не як попало.

  24. Вважаєте «фантазію» лайливим словом; ви дивуєтеся з людей, які масу часу витрачають на те, що вони називають «грою уяви».

  25. Здатні залишатися спокійним тоді, коли оточуючі втрачаю самовладання.

  26. Тримайтеся тієї сторони в спорі, яка в першу чергу піклується про істину і справедливість, а не про загальне щастя.

  27. Читаєте журнали, починаючи з першої сторінки; ви не розумієте тих, хто розкриває їх де попало.

  28. Із задоволенням відвідуєте вечірки і віддаєте перевагу розмові з великою кількістю співбесідників і слухачів над бесідою у вузькому колі; вам необов'язково обмежувати себе виключно знайомими і ви нерідко повідомляєте відомості особистої властивості стороннім.

  29. Вважаєте за краще обдумувати невирішені проблеми в суспільстві, а не наодинці; вас пригноблює необхідність провести значний час у відокремлених роздумах, не маючи нагоди виказувати свої думки іншим і стежити за їх реакцією.

  30. Вважаєте за краще відзначати знаменні події з одним або декількома найближчими друзями.

  31. Хотіли б виражати свої думки рішучіше; вам не до душі, коли хтось, будучи схожим, вибовкує те, що ви готові сказати самі.

  32. Вважаєте рішення проблеми задовільним тільки в тому випадку, якщо воно об'ємлє інтереси інших людей.

  33. Відчуваєте, що поняття «любов» визначити не можна; і ви дуже не любите, коли хто-небудь робить таку спробу.

  34. Великий цінитель каламбурів і любитель словесних ігор, до яких можете вдаватися в будь-яких умовах.

  35. Схильні до пошуку взаємозв'язків між явищами, не задовольняючись сприйняттям їх як фактів; вас завжди займає питання «Що б це значило?».

  36. Даєте найзагальніші відповіді на більшість питань; вам незрозуміло, чому люди нездатні слідувати вашим вказівкам, і вас дратує, якщо до вас пристають з частковостями.

  37. Охочіше плануєте, на що витратити наступну зарплату, ніж аналізуєте, як була використана попередня.

  38. Вважаєтеся «вміючими слухати», але помічаєте, що інші користуються цим.

  39. Маєте репутацію боязкої людини; незалежно від того, згодні ви з чимось чи ні, ви залишаєтеся стриманими і задумливими.

  40. Слухаєте з більшим зусиллям, ніж говорите самі; ви не упускаєте можливості опинитися в центрі уваги і важко переживаєте, якщо вам не вдається взяти активної участі в розмові.

  41. Прагнете перетворити роботу на гру; якщо ж це виявляється скрутним, ви, швидше за все, визнаєте, що за цю роботу не коштувало і братися.

  42. Не прагнете поставити перед собою певну мету; втім, і з цього правила бувають виключення - все залежить від обставин.

  43. Любите доводити все до повної ясності; ви можете поперемінно приєднуватися до кожного з тих, що сперечаються тільки для того, щоб потренувати свої розумові здібності.

  1. Швидше заслуговуєте, щоб вас називали «людина, у приреченнях тверда», ніж «добре серце»; якщо ви з кимсь не згодні, ви, швидше, скажете йому про це, чим промовчите, дозволивши йому бути упевненим в своїй правоті.

  2. В першу чергу бачите окремі дерева, а не цілий ліс; на роботі ви вважаєте за краще займатися своєю справою, не турбуючись про те, яке значення воно має для всього проекту.

  3. Згодні з твердженням, що «краще один раз побачити, ніж сто разів почути»; коли вам говорять «Потяг вже подають», ви повірите в це не раніше, ніж увійдете до вагону.

  4. Більше довіряєте тому, що логічно і науково обґрунтовано; поки ви не одержите достатніх підтверджень корисності методу тіпоповедінки, ви відноситиметеся до нього вельми скептично.

  5. Краще запам'ятовуєте числа і кількості, ніж особи і імена.

  6. Турбуєтеся, якщо вам не дають точних вказівок коли і що робити або ж обмежуються фразами ніби «Ось загальна схема, деталі обговоримо пізніше»; більш того, іноді ви вважаєте точними вказівками те, що для інших було тільки первинними нарисами.

  7. Готові лізти зі шкіри, якщо кому-небудь що-небудь потрібне; щоб допомогти іншому, ви здатні на все, і вас не лякає, що вам самому може бути від цього гірше.

  8. Завжди ставите себе на місце іншого; на нараді ви часто виявляєтеся єдиними, хто питає: «А як це буде сприйнято тими, чиї інтереси виявляться залученими в цю справу?».

  9. Вживаєте слова в їх буквальному значенні; ви хотіли б, щоб і інші поступали так само, ви часто ставите співбесіднику питання «Ти це серйозно?».

  10. Вважаєте, що поняття часу відносне: незалежно від того котра година, ви спізнилися б тільки в тому випадку, якщо зустріч або обід могли б початися без вас.

  11. Любите роздумувати про різноманітні предмети ради чистої насолоди процесом мислення.

  12. Прокидаючись вранці, знаєте, як пройде день; ви складаєте розклад, якому неухильно слідуєте, і приходите в замішання, якщо щось йде не за планом.

  13. Не любите несподіванок і доводите це до зведення оточуючих.

  14. Хотіли б, щоб вам давали висловитися до кінця і не переривали на півслові; самі ви ніколи не перебиваєте інших, сподіваючись, що вони відповідять вам тим же.

  15. Відчуваєте необхідність «зарядити» наодинці після того, як вам довелося побувати на людях; і чим більшу напругу зажадала від вас зустріч з ними, тим вірогідніше, що після неї ви відчуєте себе знесиленим.

  1. Із задоволенням надаєте допомоги іншим, хоча і помічаєте, що хтось добивається більшого, ніж ви.

  2. Задаєтеся питанням: «А чи поцікавився хто-небудь, чого хочу я?» - але вам важко вимовити ці слова вголос.

  3. У розмові часто перескакуєте з одного на інше; новий напрям вашим думкам може додати несподіване нове міркування або людина, що увійшла до кімнати.

  4. Не любите зв'язувати себе, віддаючи перевагу свободі вибору.

  5. Охочіше «дивитеся» за допомогою мови, ніж очима... «Я втратив окуляри. Хто-небудь бачив мої окуляри? Ніхто не знає, куди могли подіти мої окуляри?» А якщо вам трапляється втратити напрям своїх думок, ви намагаєтеся знайти його вголос: «Так, про що це я говорив? Здається, це мало якесь відношення до вчорашньої вечірки. Так-так, я говорив про...»

  6. Легко збиваєтеся із заданого шляху; ви можете буквально «заблукати в трьох соснах».

  7. Завжди чекаєте тих, хто нездатний прийти вчасно.

  8. Умієте все розкласти по поличках і не можете заспокоїтися перш, ніж це буде зроблено.

  9. Любите ходити непроторованими стежками, навіть якщо це всього лише новий шлях від роботи до будинку.

  10. Пишаєтесь своєю відданістю об'єктивній стороні справи, хоча б оточуючі і дорікали вам в байдужості і нечуйності (що було зовсім недалеко від істини).

  11. Не боїтеся ніяких труднощів і не розумієте, чому багато людей так турбує те, що не має прямого відношення до поточних справ.

  12. У дитинстві часто чули від своїх батьків: «Піди на вулицю і пограй з товаришами»; ваших батьків, ймовірно, турбувало, що ви так багато часу проводите наодинці.

  13. Упевнені, що «слова коштують дешево»; ви робитеся підозрілими, якщо вас дуже нахвалюють, і гарячитеся, якщо хто-небудь повторює те, що вже було сказане іншими. А пусті розмови ви схильні вважати «винаходом колеса».

  14. Вважаєте, що важливий бути правим, ніж приємним; ви не згодні з тим, що на користь загальної справи слід добре відноситися до людей.

  15. Не замислюючись, утрималися б від тих слів, які можуть кого-небудь образити; і вам часто дорікають в надмірній нерішучості.

  16. Дуже потребуєте підтримки і схвалення з боку друзів і товаришів по службі, вам необхідно, щоб вони схвалювали і те, як ви одягнені, і те, що ви робите, а також і все інше; вам може здаватися, що справа, за яку ви взялися, йде на лад у вас в руках, але поки хто-небудь не підтвердить цього, ви не будете впевнені в успіху.

  17. Щоб закінчити роботу вчасно, вам необхідний несподіваний вибух активності, який охоплює вас буквально в останні хвилини; звичайно ви встигаєте укластися в строк, але оточуючі можуть прийти в замішання від того, яким чином вам це вдається.

  18. Не погодитесь з тим, що акуратність така вже важлива, навіть якщо ви і привчені до порядку; що дійсно має цінність, так це творчий порив і непередбачуваність, а також сприйнятливість до всього нового.


Інтенсивність схильності
Прізвище, ім’я_____________________________


^ Екстраверт (Е)




























Інтроверт (І)

^ Вирішующий (J)




























^ Сприйнятливий (Р)

Мислячий (Т)




























^ Чутливий (F)

Сенсорний (S)




























Інтуїтивний (N)




10 5 2




10 5 2





^ Підрахунок голосів і підведення підсумків

Типоповедінка

Результати тесту

^ Кількість співпавших відповідей

Екстраверт (Е)

1, 6, 11, 21, 22, 28, 29, 40, 63, 74




Інтроверт (І)

2, 3, 30, 31, 38, 39, 57, 58, 70, 71




^ Сенсорний (S)

4, 5, 7, 10, 23, 24, 27, 45, 46, 49, 52




Інтуїтивний (N)

16, 17, 20, 34, 35, 36, 37, 53, 54




^ Мислячий (Т)

25, 26, 43, 44, 47, 48, 68, 69, 72




Чутливий (F)

18, 19, 32, 33, 50, 51, 59, 60, 73




^ Вирішующий (J)

8, 9, 12, 14, 15, 55, 56, 65, 66




Сприйнятливий (Р)

13, 41, 42, 61, 62, 64, 67, 75, 76





Мій тип ______________________________(чотири літери)






СЕНСОРНІ

ІНТУЇТИВНІ




Мислячі

Чутливі

Чутливі

Мислячі

Інтроверти

Вирішуючі







INFJ

INTJ

Вирішуючі

Інтроверти

*

ISTJ

*

ISFJ







Сприйнятливі

ISTP

ISFP

INFP

INTP

Сприйнятливі

Екстраверти

Сприйнятливі

ESTP

ESFP

ENFP

ENTP

Сприйнятливі

Екстраверти

Вирішуючі







ENFJ

ENTJ

Вирішуючі

*

ISTJ

*

ISFJ









* - заштриховані області – ознаки потенціального проектного менеджеру.

Схожі:

1 «визначення потенційного лідера» 4 години icon70 годин на рік. 2 години на тиждень, у І семестрі 32 години
Повторення І систематизація знань з теми «Найпростіші геометричні фігури та їхні властивості»
1 «визначення потенційного лідера» 4 години iconЛадиченко Т. В., Черевко О. С., Камбалова Я. М
України. 10-11 класи" авторів Пометун О.І., Гупана Н. М., Фреймана Г. О. (52 години на рік, 1,5 години на тиждень); для класів історичного...
1 «визначення потенційного лідера» 4 години iconЛадиченко Т. В., Черевко О. С., Камбалова Я. М
України. 10-11 класи" авторів Пометун О.І., Гупана Н. М., Фреймана Г. О. (52 години на рік, 1,5 години на тиждень); для класів історичного...
1 «визначення потенційного лідера» 4 години iconЛадиченко Т. В., Черевко О. С., Камбалова Я. М
України. 10-11 класи" авторів Пометун О.І., Гупана Н. М., Фреймана Г. О. (52 години на рік, 1,5 години на тиждень); для класів історичного...
1 «визначення потенційного лідера» 4 години icon1: Робота з графічними файлами. Графічні редактори
Час: 16 годин, з них 4 години лекцій, 8 годин практичних занять, 4 години самостійної роботи
1 «визначення потенційного лідера» 4 години icon2 1 2: Робота з електронним підписом документів
Час: 9 годин, з них 4 години лекційних занять, 4 години практичних занять, 1 година самостійної роботи
1 «визначення потенційного лідера» 4 години iconДичні рекомендації щодо вивчення географії у 2013-2014 навчальному році
Державний стандарт базової І повної загальної середньої освіти. Відповідно до типових навчальних планів, розроблених до нового Державного...
1 «визначення потенційного лідера» 4 години iconПрограмне забезпечення з природознавства та біології
Учитель має право самостійно обирати час їх проведення, використовуючи для цього резервні години або години навчальної практики Програми...
1 «визначення потенційного лідера» 4 години icon«Фізична географія України» 8 клас 52 години (1,5 години на тиждень)
Підручник – Фізична географія України: підручник для 8 класу / І. Л. Дітчук, О. В. Застевецька, І. В. Брущенко. – Запоріжжя: Прем’єр,...
1 «визначення потенційного лідера» 4 години icon«Соціальна та економічна географія України» 9 клас 52 години (1,5 години на тиждень) Підручник
Підручник – Йосип Гілецький. Соціальна та економічна географія України: підручник для учнів 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка