Філософські погляди Діогена




Скачати 198.55 Kb.
НазваФілософські погляди Діогена
Дата конвертації28.02.2013
Розмір198.55 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Філософія > Документы
Національна Академія Наук України

Київський університет права

Кафедра гуманітарних дисциплін

Залікова робота з інформатики

Тема: Філософські погляди Діогена

Підготували:

Студентки групи ПБ – 21

Артемьева Ольга та Левченко Альона

Київ – 2011

паспорт:

Тип носія

Flash Card

Типи файлів

Документ Microsoft Office Word 97-2003

^ Розмір файлів

102 КБ (104 448 байт)

Дата створення

7 грудня 2011 р.

^ Атрибути файлу

Архівний

Назва файлу

Діоген

Тема файлу

Розповідь про філософа Діогена та його життя

Автор

Артемьева О. В. та Левченко А.В


Категорія

Залікова робота

Ключові слова

Діоген

Коментарі

-

План:

1. Вступ

2. Особистість та життєвий шлях

3. Діоген Синопський і школа кініків

4. Слід в історії

5. Афоризми

6. Висновки

Вступ:

Діогенен Синопський народився в 400г. до н. е.. в місті Синопі (Понт). Час життя Діогена, як філософа відноситься до досократовской філософії. Школа кініків, до якої належав і Діоген, являла собою протягом у грецькій філософії сповідують заперечення всього матеріально - цінного в житті тобто: багатства, задоволень, моральних канонів і т.д. Діоген був самим затятим прихильником такого стилю життя з усіх учасників даного течії. Навіть його учитель Антисфен, основоположник течії був м'якший в крайнощі. Завдяки своєму розуму і вчинків кініки, Діоген прославився і залишив свій слід в історії, але вони ж часто приводили Діогена в протиборство з мораллю суспільства, в якому Діоген часто програвав.

Діоген був людиною, яку сьогодні назвали б ізгоєм. Він не займався пошуком роботи і не мав власного майна та постійного місця проживання. І тому він ночував у Храм храмах, у знаменитій Бочка бочці. Замість матрацу він підкладав листя— єдиний натяк на комфорт. Він носив старий поношений плащ, спирався на ціпок, за плечима носив невеликий мішок із усім найнеобхіднішим. Згадували такий випадок: він побачив, як хлопчики п'ють Вода воду з Річка ріки прямо з рук. Діоген був спантеличений: «Потреби дитини— і то менші від моїх!». Він викинув свій кубок, вважаючи його більше непотрібним. Він вважав, що природа наділила людину всім необхідним.

^ 2. Особистість та життєвий шлях

Діоген Синопський народився в 400г. до н. е.. в місті Синопі (Понт) малоазійському полісі на березі Понта Евксинського (Чорного моря), але був вигнаний з рідного міста за виготовлення фальшивих грошей. З тих пір Діоген блукав по містах Стародавньої Греції, а найбільш довгий час прожив в Афінах, де слухав Антісфена. Помер в Корінфі. Згідно легенді, він наклав на себе руки, навмисне затримавши дихання. Приписувані йому в давнину твори (діалоги і трагедії), ймовірно, не були справжніми. Діоген учив, що найбільшим благом є доброчесність, а все інше байдуже. Тому Діоген спав в бочці, їв найпростішу їду, носив один одяг влітку і зимою, не мав сім’ї і не визнавав суспільних зв’язків. Відкидав всі умовності, пропагуючи повернення до природи. Завдяки шокуючим вчинкам (прилюдне відправлення фізіологічних і сексуальних потреб) Діоген здобув прізвисько «Пес» (kyon), яке він прийняв з гордістю.

Час життя Діогена, як філософа відноситься до досократовскойфілософії. Школа кініків, до якої належав і Діоген, являла собоюпротягом у грецькій філософії сповідують заперечення всього матеріально --цінного в житті тобто: багатства, задоволень, моральних канонів і т.д.

Діоген був самим затятим прихильником стилю життя кініків з усіх учасників даної течії. Навіть його учитель Антисфен, основоположник течії був м'якший в крайнощі. Завдяки своєму розуму і вчинків кініки, Діогенпрославився і залишив свій слід в історії, але вони ж часто приводили Діогена в протиборство з мораллю суспільства, в якому Діоген часто програвав.

Діоген зовсім не вважав себе бідняком. Він доводив, що все належить філософам: «Всі речі належать богам. Мудреці— це друзі богів. І так як між друзями все спільне, всі речі світу належать філософам».

Проте Діоген не уникав Людина людей. Навпаки, він користався кожною нагодою говорити з народом— і йому було що сказати. Славою користувалася його критика традицій та дурниць. Він критикував людей незалежно від того, хотіли вони слухати його чи ні. Якщо він починав полемізувати— на нього звертали увагу всі. Можна тільки дивуватися, як його не побили батогами чи не судили. Адже під його критику потрапляли богачі й впливові люди, навіть Міфологія міфологізовані герої Легенда легенд. Наприклад, греки ставилися до міфа про Едіпа як до великої трагедії. А Діоген сміявся з неї, а головного героя вважав слабкою людиною. Греків це шокувало. Проте були й більш шокуючі речі. Діоген вважав канібалізм природною справою (але сам до цього не опускався).

Діоген народився в місті Синопа, малоазійському полісі на березі Понта Евксинського (Чорного моря), але був вигнаний з рідного міста за виготовлення фальшивих грошей. З тих пір Діоген блукав по містах Стародавньої Греції, а найбільш довгий час прожив в Афінах.

^ 3. Діоген Синопський і школа кініків

Коли Діоген був вигнаний зі своєї батьківщини, він прийшов в Афіни. Там вінзастав чимало слухачів Сократа - Платона, Арістіпп, Есхіна, Антисфен і

Евкліда Мегаряніна. Діоген незабаром перейнявся презирством до всіх їм, крім

Антисфен, засновника школи кініків (Кінізм - назва, пов'язане зпойменовані гімназії Кіносарг ( «Білий пес»), або cynicos (кініки) відсуоn «собака», а не від Cynosarges) з ним він спілкувався охоче, але хвалив,втім, не стільки його самого, скільки його вчення, вважаючи, що тільки вонорозкриває істину і може принести користь людям.

Порівнюючи ж самого Антисфен з його вченням, він нерідко дорікав його внедостатньою твердості й, осуджуючи, називав його бойовий трубою - шуму від неїбагато, але сама вона себе не слухає; Антисфен терпляче вислуховував йогодокори, тому що він захоплювався характером Діогена.

- З того часу, як Антисфен звільнив мене, я перестав бути рабом.

Як же це сталося? Він навчив мене розрізняти, що є моїм і що менічуже. Багатство, майно - не свої, рідні, близькі, друзі, слава,звичні цінності, спілкування з іншими - все це - чуже. Що ж належитьтобі? - Твої уявлення. Вони, вчив Антисфен, абсолютно вільні, нікомуне підвладні, ніхто не може їм ні перешкодити, ані змусити скористатисяінакше, ніж я цього хочу.

Дізнавшись, що, за Платоном, людина визначається як двоноге тварина,позбавлене пір'я, Діоген ощіпал півня і приніс його до Академії, оголосив:

«Ось людина Платона».

/ Після цього до визначення було додано: «І з широкими нігтями »./

Коли Платон поширювався про свої ідеї і говорив про« стольності »і

«Чашності», Діоген зауважив: «Що стосується мене, Платон, то стіл і чашу ябачу, а ось «стольності» і «чашності» немає ». На що Платон йому нібитовідповів, що для чаші і столу у Діогена є очі, а для «чашності» і

«Стольності» у нього немає розуму.

Любов проходить з голодом, а якщо ти не в силах голодувати, петлю нашию - і кінець.

Якось Діоген закричав: «Гей, люди!" втік народ, він замахнувсяпалицею: «Я кликав людей, а не лайно». Для того, щоб жити як слід,треба мати або розум, або петлю.

Одного разу він міркував про важливі предметах, але ніхто його не слухав;тоді він почав верещать по-пташиному; зібралися люди, і він присоромив їхза те, що заради дрібниць вони збігаються, а заради важливих речей не ворухнувся.

Він дивувався, що граматики вивчають лиха Одіссея, але не знають своїхвласних; музиканти ладнають струни на лірі, а не можуть порозумітися звласною вдачею; математики стежать за сонцем і місяцем, а не бачать того,що у них під ногами ... Коли хтось привів його до розкішне житло і недозволив плювати, він, відкашлявшись, плюнув в обличчя супутнику, заявивши, що незнайшов місця гірше.

Побачивши одного разу, як хлопчик пив воду із жмені, він викинув з сумисвою чашку, сказавши: «Хлопчик перевершив мене простотою життя».

Коли хтось читав довге твір і вже здалося неіспісанноемісце наприкінці сувою, Діоген вигукнув: «Будьте сильні, други: видно берег!»

Людині, запитайте, в який час слід снідати, він відповів:

«Якщо ти багатий, то коли захочеш, якщо бідний, то коли можеш».

Рукоблудствуя на очах у всіх, він промовляв: «От якби і голод можнабуло вгамувати, потираючи живіт! »Хтось картав Діогена за його вигнання.

«Нещасний, - відповів він. - Адже завдяки вигнання я став філософом ». Вінпросив милостині у статуї; на питання, навіщо він це робить, Діоген сказав:

«Щоб привчити себе до відмов».

На питання, чому люди подають милостиню бідним і не подають філософам,він сказав: «Тому що вони знають: хром і сліпими вони, може бути, істануть, а от мудрецями - ніколи ».

Він просив милостиню у скнари, той вагався. «Поважний, - сказав

Діоген, - я ж у тебе прошу на хліб, а не на склеп! »

На питання, що дала йому філософія, він відповів:« По крайней мере,готовність до всякого повороту долі ».

Людині, який сказав« Мені байдуже до філософії! », він заперечив:

«Навіщо ж ти живеш, якщо не дбаєш, щоб добре жити?»

Про закоханих говорив він, що вони поневіряються горе собі на радість.

Немає нічого поганого в тому, щоб вкрасти що-небудь з храму абопокуштувати м'яса будь-якої тварини: навіть харчуватися людським м'ясом не будезлочинно, як випливає із звичаїв інших народів. Справді, адже всііснує в усьому, і з допомогою: в хлібі міститься м'ясо, в овочах - хліб, івзагалі всі тіла як би пароподібний проникають один в одного найдрібнішимичастинками через незримі пори.

Коли Філіпп, цар Македонії, батько Олександра Македонського, оголосив,що йде війною на Корінф, і всі кинулися готуватися проти нього, Діогенпочав катати туди й сюди свою власну бочку. Його запитали: «Навіщоце, Діоген? »Він відповів:« У всіх зараз клопіт, тому і мені недобребайдикувати; а бочку я катаюся, тому що нічого іншого у мене немає ».

Якось Діоген плив на кораблі в Афіни. Все було добре, як раптом уо. Кріт на судно напали морські пірати. У підсумку Діоген в якості рабапотрапив на невільницький ринок. Подальша сценка, написана на підставістародавніх свідоцтв та легенд, малює неабиякий вигляд цього незвичайноголюдини.

«Хоча Діоген знемагав від спеки, він весело посміхався. Потім без дозволугосподаря сів на пісок.

- Куди! - Буркнув на нього торговець в перському халаті і білої чалмі. - Хтотебе, сидячого, тут побачить?!

- Чому ж? - Заперечив Діоген. - Риба лежить, а свого покупця знаходить!

Работорговець здивовано зареготав і дозволив Своєму сісти на пісок. Тут

Діоген, підбадьорити заморених спекою невільників, закричав на весь базар:

- Гей, люди! Ви що ж носи повісили? .. Чи не тому, що не в силахдовше слухати голодне бурчання власного утроби? Нічого, це справапоправимо! - І, звертаючись до работоргівцям, продовжував: - Громадяни нашігосподарі! Слухати голосу розуму! Адже овець і поросят ви відгодовуєна совість, як і личить робити дбайливим власникам, чи не так? Так ненерозумно чи тоді людину, найдорожчого з тварин, морити на продажуголодом?!

У натовпі почувся сміх рабів і їхніх господарів, тому що жарт люблять усі. Іподобрілі работорговці сказали: «Але ж, мабуть, їх і справді незаважає погодувати! »І потяглися до невільникам руки з скибками хліба, зсушеною рибою, гронами винограду і навіть бурдюки з водою. Втамувавши злегкаголод і спрагу, повеселілі раби з усіх боків дякували що сидить

Діогена посмішками. Тоді його господар, терплячи до такого незвичайного рабу,запитав:

- А що ти вмієш робити, старий?

- Я? - Перепитав Діоген, відправляючи в рот залишки поданих йому оливок. -

Панувати людьми! Торговець зареготав:

- Ти, звичайно, жартуєш?

- Анітрохи.

- Та хто ж купить раба, який корчить з себе пана?

- Саме такого-то куплять всіх швидше, - відповів Діоген. - Адже звичайнийРаб не в дивину. Втім, ти можеш сам в цьому переконатися, варто лишетобі оголосити про мене.

- Ні! Якщо хочеш, сам про себе оголошуй. А я подивлюся, що з цьоговийде!

Діоген підвівся і голосно закричав, похитуючись з боку в бік:

- Громадяни! Хто хоче купити собі хазяїна?! Хто хоче купити господаря,поспішайте сюди!

Всі навколо сміялися, але тут до Діогеном наблизився якийсь літнійлюдина в блакитному хітоні і, сміючись, запитав:

- Чи не ти і є господар, який продає себе?

- Уяви собі, це я! - Гордо відповів Діоген.

- А я, - втрутився тут работорговець, - господар цього «господаря»! Беру занього три міни!

Покупець у сумніві похитав головою, збираючись відійти, але Діоген затримавйого:

- Це зовсім недорого, клянуся богами! Адже три міни - вартість робочоїконі, а я розумом скакун!

І, посміхнувшись, покупець сказав:

- Чудово! І куди ж скаче твій розум?

- У простори філософії, любий!

- Ти вивчаєш явища космосу?

- Діалектика мертвої матерії мене не займає. Діалектика душі - осьпредмет моїх занять!

- Що ж, у такому випадку ти згодитися моїм синам як вихователь.

Згоден?

- Згоден, - сказав Діоген, - але з однією умовою ... Навколо розсміялися, агосподар Діогена глузливо сказав:

- Цей тип ще сміє умови ставити!

- Так, ставлю умову, - уперто кивнув Діоген.

- Яке? - Запитав покупець.

- Слідувати за мною і робити тільки те, що я тобі скажу ... І знову в натовпірозсміялися, а покупець, бажаючи натякнути на прислів'я, що яйця не вчатькурку, глузливо продекламував:

- Назад потекли джерела річок!

- Ти добре знаєш Евріпіда, пан хороший, - вгадавши, чий це вірш,сказав Діоген. - Але дозволь тебе запитати, якщо ти найняв, наприклад, лікаря,а він попередив тебе, що потрібно дотримуватися його порад, адже ти не став бидорікати його висловами Евріпіда? І, пильно вдивившись у Діогена,покупець сказав:

- Я беру цю людину! - І, відрахувавши належну суму торговцю, додав:

- А ось тобі ще одна міна до замовленим вами! Коли работорговець пішов, Діогензапитав нового господаря:

- На яку кличку ти озивається?

- Я торговець Ксеніад ...

- А моя кличка - Собака. Не дивуйся, це моє прізвисько, а звати мене

Діоген, що значить богорожденний! - І він з жартівливим величчю підняв вгорупалець. - То куди ми вирушаємо?

- До мене додому, в Корінф.

Чудово! - Схвалив Діоген. - Я все Елладу обійшов, а бути в знаменитому

Коринті мені до цих пір не довелося ».

У Коринті він не найняв собі житла і не оселився ні в кого згостепріімцев, а став жити під відкритим небом;неабияк потріскана від часу бочка (а точніше: велика глиняна амфорадля зберігання рідин і зерна - по-грецьки «Піфос») служила йому притулкомі сховищем;

. був абсолютно лисий, хоч і носив довгу бороду, щоб, по нібито його словами, не змінювати виду, даного йому природою;

. був сутуло до згорбленими, через це його погляд завжди був спідлоба;

. ходив, спираючись на палицю, у верхній частині якої був сук, куди Діоген вішав свою торбинку мандрівника;

. до всіх він ставився з презирством уїдливим;

. без сорому займався у всіх на очах мастурбацією і мочився, як собака;

. його власноручні твори: «Про любов», «Держава» ( «полита »);

« Едіп »,« Фієст ». (Трагедія);

Олександр Македонський, розмовляючи з 70-річним Діогеном в Коринті, у приміській кипарисовій гаю Кранеоне, сказав, що він, Олександр, великий цар. Діоген досить безсоромно, якщо не прямо нахабно, відповів йому:

«А я - собака Діоген».

- Шукаю людину, а не негідника.

/ Така відповідь Діоген дав, коли його, заклопотано щось розшукує вдень ззапаленим ліхтарем, запитали про те, що він робить./

Олександр Македонський про Діогена:

- Якщо б я не був царем, я хотів би бути Діогеном. < p> Антон Павлович Чехов про Діогеном:

- Вільне та глибоке мислення, яке прагне, щоб вони розуміли життя, іповне презирство до дурної метушні світу - ось, блага, яких ніколи не знавчоловік. І ви можете володіти ними, хоча б ви жили за трьома гратами.

Діоген жив в бочці проте ж був щасливіший за всіх земних царів.

Якось Діоген промовляв на міській площі. Багато людей залюбкийого слова з великим задоволенням. Як раптом він обірвав свою промову, сів наземлю та на очах у всіх іспражнілся. Всі відразу ж відсахнулися від нього,називаючи хто недоумкуватих, а хто безстидники.

Одного разу якийсь «стрибун» сказав Діогеном:

- Який жаль, Діоген, що ти, з такою гартом, ніколи не брав участі у

Олімпійських змаганнях. Напевно ти був би першим!

- Зате я беру участь у змаганнях більш важливі, ніж Олімпійські.

- В яких же це? - Не зрозумів «стрибун».

І, докірливо качнув головою, сказав Діоген:

. Ви ж знаєте: я змагалися в боротьбі з пороками.

Одна з притч Діогена:

. Один власник незліченних багатств, - неквапливо почав Діоген, - скликав на бенкет гостей з усіх земель, всіх народів і мов, усякого звання, статі і віку. Будучи щедрим, він виставив перед гостями рясні частування і кожного одягли тим, що йому всього корисніше. Запрошені насолоджувалися і дякували господаря. Але от знайшовся серед них один, кому здалося мало того, що призначалося йому, і він став захоплювати те, що призначалося для його сусідів, навіть не подумавши, що забирає в тому числі у слабких і хворих і навіть малих дітей. І став він вимушення хапати і пхати собі в рот до тих пір, поки шлунок не ізвергнул все це назад! .. Так ось, щедрий власник багатств - це природа, гості на її бенкеті - всі люди і народи світу, а жадібний - це багатій, які віднімають у всіх, хто слабший за їх!

Співвітчизники спорудили Діогеном багато мідних пам'ятників і на одному з них, на батьківщині філософа в м. Синопі, вирізали епітафію:

Час точить і камінь, і бронзу,

Але слова твої, Діоген, будуть жити вічно!

Адже ти навчав нас благу задовольнятися малим

І накреслив шляхи просування до щасливого життя!

4. Слід вісторії
Про Діогена розповідали багато Байка байок. Буцімто він посеред дня ходив по агора агорі з ліхтарем і казав, що шукає (справжню) Людину.

Щодо Александра Македонського, історики твердять, що ці дві видатні історичні особи так і не зрозуміли одне одного. Александр Македонський поділився з Діогеном своїми планами підкорення Індія Індії. Діоген натомість відказав, що нічого доброго, окрім лихоманки він в Індії не здобуде. А йоги і тому подібні факіри — то взагалі гидота. Діоген навіть запропонував Македонському натомість залягти у сусідньому піфосі. Александр не погодився, і поскакав «визволяти» Індія Індію. А дарма. Сталося так, як казав Діоген. Олександр Македонський помер в Індії від малярії. Старий Діоген надовго запамятав його, і щоразу, згадуючи великого полководця, скрушно хитав головою: «А як гарно нам би велося удвох! Бо довкола таке барахло! Справжню людину вдень з вогнем не знайдеш…»

Коли, будучи у вигнанні в Афіни Афінах, Діоген дізнався, що Платон стверджує, що людина то є тварина на двох ногах позбавлена пір'я, він буцімто приніс йому в Академію обскубаного півня й сказав: «Ось твоя людина!».


5. Афоризми

  • ОднаждыДиогена спросили:

— Почему люди охотноподаютмилостынюкалекам и нищим, а мудрецамотказывают?

Философответил:

— Эти люди боятся стать калеками и нищими, нохорошознают, чтомудрецамиим не стать никогда.

  • Диогена спросили, почему он не любит людей — ни плохих, ни хороших. Философответил:

— Плохих — за то, чтотворят зло, хороших — за то, чтопозволяютимэтоделать.

  • Диоген, чтобыпоказать, что он не считаетафиняндостойныминазываться людьми, средь бела дня зажегфонарь и стал ходить по самымлюднымулицамгорода.

— Чтотыделаешь?— спрашивалиего.

— Ищучеловека,— отвечалДиоген

  • Обращайся с сановниками, как с огнем: не стой ниоченьблизко, ниочень далеко от них.

  • Протягивая руку друзьям, не надосжиматьпальцы в кулак.

  • Бедность сама пролагает путь к философии. То, в чемфилософияпытаетсяубедить на словах, бедностьвынуждаетосуществлять на деле.

  • Злословецестьсамыйлютыйиз диких зверей, а льстец - самыйопасныйизручныхживотных.

  • Философия и медицина сделаличеловекасамымразумнымизживотных, гадание и астрология - самымбезумным, суеверие и деспотизм - самымнесчастным.

  • Те, ктосодержатживотных, должныпризнать, чтоскорееонислужатживотным, чемживотныеим.

  • КогдафилософДиогеннуждался в деньгах, он не говорил, чтоодолжитих у друзей; он говорил, чтопопроситдрузейвозвратитьемудолг.

  • Как-то на одномужиневсемнаскучилсвоейплохойигройарфист. НоДиогенпохвалилего:

— Молодец, что, будучи плохим музыкантом, все же продолжаетиграть, а не идетворовать.

  • ОднаждыДиоген на городскойплощади начал читатьфилософскуюлекцию. Егоникто не слушал. ТогдаДиогенза¬верещалпо-птичьи, и вокругсобралась сотня зевак.

— Вот, афиняне, ценавашего ума,— сказалимДиоген.—Когда я говорил вам умныевещи, никто не обращал на менявнимания, а когдазащебетал, какнеразумнаяптица, выслушаетеменяразинув рот.

  • Увидевприхорашивающуюсястаруху, Диоген сказал: «Еслидля живых — ты опоздала, еслидля мертвых — поторопись». 

  • Для того, щоб жити як слід, треба мати або розум, або петлю.


  • 3лословящій є найлютіший з диких звірів, а льстец - найнебезпечніший з ручних тварин.


  • Людині, який запитав, в який час слід снідати, Діоген відповів: - Якщо ти багатий, то коли захочеш, якщо бідний, то коли зможеш.
    Людині, який запитав, женитись йому чи не одружуватися, Сократ відповів: "Роби, що хочеш, - все одно покаєшся."
    Частини змінюються, ціле ж незмінно.


  • Ті, хто утримує тварин, повинні визнати, що скоріше вони служать тваринам, ніж тварини служать їм.


  • Хтивість - заняття людей, нічим іншим не зайнятих.


  • З правдою треба жити, як при вогні: ні сильно наближатися, щоб не обпік, ні далеко відходити, щоб холодно не було.


  • Просячи у когось милостині ... Діоген сказав: - Якщо ти подаєш іншим, подай і мені, якщо ні, то почни з мене.


  • Про перипатетиків Клеанф говорив, що вони схожі на ліри: звучать чудово, а самі себе слухати не вміють.


  • На запитання, чому люди подають милостиню жебракам і не подають філософам, він сказав: - Тому що вони знають: кульгавими і сліпими вони, можливо, і стануть, а от мудрецями ніколи.


  • На питання, звідки він, Діоген сказав: - Я громадянин світу.


  • Коли він грівся на сонці в краги, Олександр Македонський, зупинившись над ним, сказав: - Проси в мене, чого хочеш .- Діоген відповів: - Не затуляй мені сонця.


  • З цієї житті добре піти, як з бенкету: не прагнучи, але і не упившись.

  • З цього життя треба піти як з бенкету - не прагнучи, але і не упившись.


  • Навіщо ж ти живеш, якщо не дбаєш, щоб добре жити?


  • Якби з книг Хрісіппа вилучити все, що він повипісал з інших, у нього залишилися б одні порожні сторінки.


  • Діоген йшов до театру, коли всі виходили звідти назустріч йому. На питання, навіщо він це робить, він сказав: - Саме так я і намагаюся чинити все своє життя.

  • Діоген постійно говорив: - Для того, щоб жити як слід, треба мати або розум або петлю.

  •  Философия и медицина сделаличеловекасамымразумнымизживотных, гадание и астрология — самымбезумным, суеверие и деспотизм — самымнесчастным.» 



ВИСНОВОК

Діоген помер 13.06.323 р. д.н.е., з'ївши сирого восьминога і захворівши на холеру, але є і така версія, що смерть наступила "від затримки дихання".

Співвітчизники спорудили Діогеном багато мідних пам'ятників і на одному з них, на батьківщині філософа в м. Синопі, вирізали епітафію:

Час точить і камінь, і бронзу,

Але слова твої, Діоген, будуть жити вічно!

Адже ти навчав нас благу задовольнятися малим

І накреслив шляхи просування до щасливого життя!

Багато кініки, як і Діоген, жили милостинею, але в цій своїй бідності були, дотримуючись і наслідуючи Діогеном, досить дотепні. Один з них, тілес (III ст. До н. Е..), Говорив багатієві: "Ти даєш щедро, а я приймаю мужньо, не плазуючи, не гублячи свою гідність і не буркочучи".

У якості більш однобічної форми цієї стоїчної моральної філософії слід розглядати кінізм, який знову виходить на сцену на початку християнської ери. Чим більше наукові складові частини стоїчної філософії відступали на задній план перед її практичними вимогами, тим ближче вона підходила до кінізму, з якого колись вийшла, і чим гірше ставали, починаючи з останнього століття римської республіки, моральні і політичні умови життя, тим настійно повинна була здаватися потреба протидіяти розбещеності і на небезпеки часу в різкій, але успішній формі древніх кініків. Тінь цих кініків викликав вже Варрон у своїх "Меніппових сатирах", щоб якомога різкіше сказати правду своїм сучасникам; листа Діогена, мабуть, вже ставили своєю прямою метою справжнє відродження кініческой школи.

Але розрізнити цю школу ми можемо лише в епоху Сенеки, який серед кініків свого часу надзвичайно вихваляє Деметрія. З пізніших кініків найвидатніші суть: Еномай з Гадад при Адріані; Демонакс, який помер у майже столітнього віці в 160 р. після Р. X. в Афінах; Перегрін, який пізніше називався Протеом і який публічно спалив себе в 165 р. в Олімпії, і його учень Феаг. Проте ця школа, цікава в культурно-історичному відношенні, має для історії науки лише непряме значення як показник поширених настроїв. Кінізм, який навіть у найкращих своїх представників не був вільний від деяких зловживань, для багатьох служив лише приводом до дозвільної бродяжніческой життя, до непристойного поведінки, до задоволення марнославства за посередництвом хвалькуватих витівок, що збуджують сенсацію. Ні від одного з цих пізніших кініків до нас не дійшло жодної нової думки. Деметрій, а також, незважаючи на свої ексцентричності, Перегрін (якого Геллі, Noct. Att. XII, 11, прославляє, називаючи його virgravisetconstans) висловлюють ті моральні принципи, які вже давно стали загальним надбанням за посередництвом стоїцизму; Демонакс, який як філософа був еклектичним сократіком, користувався загальною повагою за свій м'який, люб'язний, людинолюбний характер; Еномай в уривках свого "викритих обманщика" різко нападає на оракулів і в зв'язку з цим захищає свободу волі проти стоїків.

Як проповідників моралі ці особи та їх однодумці мали значний і загалом, без сумніву, благотворний вплив на думки і настрій своєї епохи. Проте жоден з них не прославився будь-якими науковими заслугами. Але саме тому, що цей пізніший кінізм був скоріше способом життя, ніж науковим світоглядом, його майже не торкнулася зміна філософських систем; він пережив всі школи, за винятком неоплатонічної, зберігся доV століття і мав ще окремих прихильників навіть вVI столітті.

^ Список використаних джерел:

  1. http://pulib.if.ua/referat/view/15507

  2. http://citaty.info/search/apachesolr_search/%D0%B4%D0%B8%D0%BE%D0%B3%D0%B5%D0%BDhttp://words.wlink.ru/?q=%D0%94%D0%B8%D0%BE%D0%B3%D0%B5%D0%BD&to=1

  3. http://www.zemlemer-67.ru/statusy/2366-citaty-diogen



  4. http://aphorism-list.com/autors.php?page=diogen&tkautors=diogen

  5. http://www.macsanomat.com/index.php/term/,9da4ab975b545fa0ae536e6256a6a55e9b5c5e5c66b0645c716da7a4af605bad5c945e5c54aaac5f666e535f54a19ea0a458535b.xhtml

7. http://pismenniki.org.ua/198/

8.http://www.macsanomat.com/index.php/term/,9da4ab975b545fa0ae536e6256a6a55e9b5c5e5c66b0645c716da7a4af605bad5c945e5c54aaac5f666e535f54a19ea0a458535b.xhtml

9. http://reff.net.ua/2422-Diogen_Sinopskiiy.html

10. http://pulib.if.ua/referat/view/15507

11. http://refs.co.ua/76786-Diogen_Sinopskiiy_i_shkola_kinikov.html

Схожі:

Філософські погляди Діогена iconФілософські погляди Г. Сковороди
Вихованцем Києво-Могилянської академії був видатний укр філософ Г. Сковорода (1722 1794)
Філософські погляди Діогена iconІ. Я. Франко І українська філософія Філософські ідеї в творчості...
Саме народне життя стає в цей час головною темою І головним змістом історичних пошуків таких вчених, як М. Костомаров, М. Драгоманов,...
Філософські погляди Діогена iconОскар Уайльд І його Портрет Доріана Грея
Найвідомішим твором письменника, який приніс йому всесвітню славу І найповніше відбив його філософські та естетичні погляди, життєве...
Філософські погляди Діогена iconСистемні захворювання сполучної тканини. Системний червоний вовчак:...
Мета: удосконалити знання лікарів-педіатрів про сучасні погляди на механізми розвитку, клініко-параклінічні критерії діагностики...
Філософські погляди Діогена iconРевматичні захворювання: системний червоний вовчак, дерматоміозит,...
Мета: удосконалити знання лікарів-педіатрів про сучасні погляди на механізми розвитку, клініко-параклінічні критерії діагностики...
Філософські погляди Діогена iconМета: удосконалити знання лікарів-педіатрів про сучасні погляди на...
Тема. Кардити: сучасні погляди на патогенез. Клінічні варіанти. Діагностика. Лікування. Кардіомопатії: клініко-параклінічна діагностика....
Філософські погляди Діогена icon«Філософські основи сучасного»
Соціоінтегративна сутність туризму (соціально-філософський та праксеологічний аспекти)
Філософські погляди Діогена iconТема. Сучасні погляди на патогенез лейкемії. Особливості перебігу...
Мета: удосконалити знання лікарів-інтернів про сучасні погляди на патогенетичні механізми розвитку, особливості клініки, перебігу...
Філософські погляди Діогена iconПогляди сучасних фахівців – логопедів на за сво єння граматичних...
Погляди сучасних фахівців – логопедів на засвоєння граматичних структур рідної мови дітьми з знм
Філософські погляди Діогена icon-
У цих співачок оригінальний стиль, у їхньому репертуарі є І філософські балади, І романси, І фольк-рокові композиції, ескізи, пісні...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка