Основи позитивного мислення в освітянській діяльності




НазваОснови позитивного мислення в освітянській діяльності
Сторінка1/39
Дата конвертації28.02.2013
Розмір3.91 Mb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Філософія > Документы
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   39
КАДЕМІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ

ЦЕНТРАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ

ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
В.Ф. Калошин
ОСНОВИ ПОЗИТИВНОГО МИСЛЕННЯ В ОСВІТЯНСЬКІЙ

ДІЯЛЬНОСТІ


КИЇВ - 2005

ББК


В.Ф.Калошин. Основи позитивного мислення в освітянській діяльності. Навчальний посібник. – К.:

2005. –252с.

В навчальному посібнику узагальнені численні матеріали щодо позитивного мислення, за допомогою якого кожен освітянин та його вихованці зможуть стати на шлях оптимізму, реалізації свого безмежного потенціалу, духовного оздоровлення себе, суспільства.

Запропоновані ефективні методи виховання та самовиховання у освітян та їх вихованців активності, життєвого оптимізму, навичок позитивного мислення, формування яких передбачено “Концепцією виховання дітей та молоді у національній системі освіти”.

Наскрізна ідея посібника полягає в тому, щоб показати особистості її невикористані можливості, їх безмежний потенціал і навчити ними користуватися, а також показати “ як вічно нещасливі люди можуть радіти життю і подолати песимізм”.

Призначений для широкого кола освітян, студентів, учнів старших класів, а також для всіх тих, хто бажає змінити себе, розкрити свій потенціал, досягти успіху.

Автор щиро вдячний академіку АПН України, доктору філософських наук Зязюну І.А; доктору мистецтвознавства Пархоменко Л.О.; доктору педагогічних наук Коваль Л.Г.; заслуженому вчителю України, доценту Козярському Б. І.; кандидату психологічних наук Корабліну В.О.; кандидату філософських наук Шевцову В.Ф.; чиї (може не зовсім помітні для них) розуміння і підтримка, допомогли автору підготувати цей посібник.

^ Не тримайтесь надто старанно за ваші недоліки, посилаючись на недосконалість цього світу.

Ж. Ренуар

ПЕРЕДМОВА



Про що ця книга ?

Ця книга про Вас. Ця книга про життя. Ця книга – про успіх. Ця книга – про щастя.

Для чого вона написана ?

Насамперед, для того, щоб допомогти Вам досягти успіху в життєвих випробуваннях на освітянській ниві, бути здоровими та щасливими. Тут не даються рецепти на всі випадки, але визначаються магістральні шляхи діяльності особистості, яка прагне до саморозвитку та щастя.

Що може дати Вам ця книга ?

З цією книгою до вас прийде знання, яке може перевернути все ваше життя. Ви зможете легше справлятися з труднощами, досягати поставленої мети, насолоджуватися життям, знаходити більше радості у освітянській діяльності, навчанні, бути здоровим психічно та фізично, любити та бути любимим.

Як читати цю книгу ?

Вона написана не стільки для того, щоб її уважно прочитати, а насамперед для того, щоб її пережити.

Просто читаючи, ви зможете лише отримати нові цікаві відомості, але, щоб пережити, пропустити їх через власний досвід, вам потрібно буде творчо переробити для себе матеріали цієї книги. Придбання нових відомостей – процес пасивний. Лише практичне експериментування з отриманими знаннями – активний акт. Коли ви яскраво переживаєте ситуацію, щось відбувається у вашій нервовій системі, у вашому мозку. В ньому виникають нові “ енграми” та алгоритми – ви “ будуєте” СЕБЕ, а отже і своє життя, і життя своєї Держави.

Шановний добродію, а чи хочете Ви стати щасливим ?

Думається, відповідь буде однозначною: “ Звичайно, хочу!“ А далі підуть різного роду “ але”: “… нема часу, не вистачає грошей, бракує того, другого, третього … і взагалі, хто зараз щасливий – у всіх проблеми”. З вами можна погодитися. Зовнішні фактори, звичайно, важливі. Економічна криза. Безробіття. Нові умови життя. Безліч проблем, які потрібно вирішувати. Але боротися з ними, як це не парадоксально, потрібно, починаючи з пошуку самого себе, з власного самосприйняття та адекватної самооцінки.

Так, значно легше шукати вихід з найскладнішого становища. Згадаємо одну з історій барона Мюнхаузена, коли він тонув у болоті. Чи не це зараз відбувається з нами, коли наші помилки і невдачі “топлять” нас в апатії та депресії ? Але ж як змогти мобілізувати власні душевні сили, як, подібно славному барону, “розправити плечі” та витягти себе з болота, учепившись за власну чуприну ? Що ж робити конкретно ? Відповідь на це запитання дає книга: оволодіти позитивним мисленням, стати оптимістом. Чому? Тому що багато хто з нас має схильність до негативного мислення , яке є результатом неодноразово повторених негативних думок, що проникли в підсвідомість і стали звичними. Але ж точнісінько так само можна досягти і позитивного мислення, свідомо вибираючи позитивні думки.

Людина – єдина жива істота, яка розмовляє з собою. На протязі всього дня ви постійно розмовляєте самі з собою та збираєте інформацію про навколишню дійсність. Своїми думками ви дієте точно так, як програміст, який вводить інформацію в комп’ютер, за одним винятком: ви і програміст, і комп’ютер одночасно. Створена за допомогою думок в підсвідомості програма і є новою звичкою.

Таким чином, єдине, з чим вам потрібно працювати, - це ваша думка, а думку можна свідомо змінити. Немає значення, яка природа вашої проблеми, вона – лише відбиття ваших думок. Наприклад, у вас виникла думка: “ Я погана людина”. Думка потягнула за собою емоції, почуття, яким ви піддаєтесь. Якщо б у вас не було такої думки, то не було б відповідних почуттів та емоцій. Змініть сумну думку, і зникне сумне почуття. Зовсім немає значення, скільки часу у вашому житті ви думали негативно. Сила людини завжди в теперішньому моменті, а не в минулому. Так давайте ж звільнятись від негативного мислення прямо “тут – і – зараз”!

Те, чого ми чекаємо, про що думаємо, до чого прагнемо, що в душі ми вже здійснили, повинно з’явитися і зовні. Зовнішні події відповідають якості нашого мислення, і тут людина, яка використовує позитивне мислення, одночасно знаходиться у виграші.

А скептик ? Він програє, притягуючи до себе те, чого побоюється. Але, як тільки ми спрямовуємо увагу в інше русло, негайно ж змінюється і наш настрій, змінюються люди і події. Все лише покликане служити і допомагати вам, просуваючи вас на крок далі; відчуваючи любов до всього і всіх, ви робите внесок в те, щоб покращити життя інших людей і, звичайно ж, своє. І кращий момент для того, щоб почати це робити, - ЗАРАЗ !

Що спонукало автора взятись за написання цієї книги ?

1. Утрата багатьма людьми віри у власні сили, що породжує їхню соціальну пасивність і неможливість вирішувати як свої власні життєві справи, так і складні питання побудови своєї держави.

2. Уявлення багатьох людей, що їх доля, успіхи залежать, в першу чергу, від інших людей, інституцій, а не від власних зусиль, дій, пошуків.

3. Офіційні та неофіційні джерела інформації перенасичують людей негативною інформацією, створюють у них стан безпорадності, відчаю тривоги, пригніченості, незадоволеності, що призводить до поширення психосоматичних захворювань.

4. Заниження багатьма освітянами, студентами, учнями та іншими людьми своїх можливостей і перебільшення ролі перешкод, труднощів, криз, майже постійне програмування себе на поразку.

Все назване вище стосується негативного мислення, негативну дію якого автор відчув і на собі, і на своїх близьких та друзях, які досить часто не могли подолати її, а також на всьому нашому суспільстві.

Картина безрадісна.

Як подолати цю суспільну психічну хворобу ? Чекати змін в економіці, політиці, реформуванні освіти? Ні. Бо стан соціально-економічного та політичного становища держави визначається, в першу чергу, станом її громадян. Замкнене коло. І розірвати його можна і потрібно не очікуванням якихось позитивних зовнішніх змін, а активними діями кожного, спрямованими на зміну СЕБЕ. Саме з цього “ маленького”, але досить важкого кроку починаються зміни в собі, сім’ї, у педагогічному колективі, селі, місті, державі.

Автор глибоко переконаний, що сучасні досягнення практичної психології дають можливість та засоби кожній людині зробити цей відповідальний крок до СЕБЕ, до власного ЩАСТЯ.

Ця книга – є спроба автора узагальнити існуючі в численній літературі матеріали та інформацію, а також власні наукові доробки відносно позитивного мислення, за допомогою якого кожен освітянин, студент, учень та будь-яка інша людина /звичайно при бажанні та певних зусиллях/ зможе стати на шлях оптимізму, розкриття свого безмежного творчого потенціалу, оздоровити себе і наше суспільство, успішно подолати психологічну, політичну та економічну кризи.

У посібнику висвітлюються проблеми життя, критичні ситуації особистості як активного суб’єкта життя, що здійснює власну життєдіяльність, виступає як істота, котра володіє самосвідомістю і свободою, має обдарування та віру в спроможність творити своє життя.

Призначення посібника - розвити у читача інтерес до величезних, але поки що мало реалізованих можливостей людини, а також дати ій інструментарій для активної життєтворчості і самореалізації.

Використання матеріалів цього посібника допоможе читачу швидше адаптуватися до складних життєвих умов, адекватно поводити себе в критичних ситуаціях, вірити у власні сили, розвити лідерські якості, бути активною, оптимістичною людиною, яка спроможна реалізувати свій творчий потенціал та почати творити власне життя, та будувати краще життя в своєму колективі, Державі.

^ 1. ПОЗИТИВНЕ МИСЛЕННЯ В ОСВІТЯНСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ: СУТНІСТЬ ТА НЕОБХІДНІСТЬ.

Людина лише там чогось домагається, де вона сама вірить в свої сили.

Фейєрбах
Різні люди по-різному оцінюють себе. Одні мають позитивне уявлення про себе, другі - негативне. Чим позитивніше уявлення людини про себе, тим краще у неї життя й впевненіше вона себе почуває. І навпаки. Перша категорія людей, як правило, щасливі везунчики, друга - невдахи. Як це не прикро, але більшість із нас належить до невдах, які незадоволені собою та життям. Тому для багатьох з нас досить характерною є така поведінка:

  • боїмося робити помилки в житті і через це не живемо, а існуємо;

  • вважаємо, що неприємні почуття - це результат дії "зов­нішніх сил", а не результат власного мислення;

  • перебільшуємо зовнішні обставини і "применшуємо" свої власні можливості, здібності;

  • досить часто "користуємося" негативними емоціями і ... часто хворіємо;

  • часто сприймаємо негативну інформацію для зупинки наших дій, замість проведення тільки їх корекції;

  • - часто "робимо з мухи слона" і жахаємося його;

  • не слідкуємо за своїми думками, забуваємо, що всі вони впливають на наше здоров'я, настрій, зрештою, створюють нас;

  • не слідкуємо за своїми словами, а вони посилюють вплив думок. І, якщо останні несуть "негативну енергію", то руйнують нас і руйнують людей, які нас оточують;

  • рідко посміхаємося, забуваючи про позитивний вплив по­смішки для себе і для тих, хто нас оточує;

  • плануючи справу, часто зосереджуємося на по­разці, забуваючи, що жодна важлива справа не виконувалась людьми без віри в успіх;

  • багато часу приділяємо думкам про минуле та майбутнє, а не живемо ”сьогоднішнім днем";

  • страждаємо часто не стільки від того, що відбувається, скільки від того, як ми оцінюємо те, що відбувається;

  • часто звинувачуємо своїх близьких, навколишній світ у своїх поразках, забуваючи, що майже на 100% вони - результат власних дій та думок, які, звичайно, можна змінити;

  • часто очікуємо якихось виняткових сприятливих випадків замість того, щоб користуватися тими, які є. Ці випадки виявляються дуже сприятливими, якщо ми розумно діємо.

Мабуть, прочитавши цю "характеристику" невдахи, песиміста, людини з негативним мисленням, дехто пізнав себе ... і захотів змінити і себе, і своє життя / може вже не вперше /. Тому, звичайно ж, нас цікавить, як можна сформувати позитивне уявлення про себе. Максуел Мольц рекомендує для цього використовувати позитивне мислення. Суть його полягає в тому, щоб, з одного боку, зміцнювати позитивний образ власного "Я" під впливом вдалих вчинків, а з другого боку, не дати йому зруйнуватися у випадку невдачі. Справжній “везунчик” навіть після катастрофічного провалу ніколи не скаже собі: "Провал відбувся тому, що я - дурень". Швидше він подумає, що невдача - наслідок якихось прорахунків. І що наступного разу він їх обов'язково передбачить.

А загалом він виглядає в цій ситуації досить пристойно. Тільки при такому ставленні до себе й до своїх дій психологічний образ "Я" може позитивно впливати на "Я" природне. Успіхи підкріплюють "Я" людини, невдачі виконують корегуючу функцію.

^ Людина з позитивним мисленням досить добре підготовлена до життєвих випробувань, звичайно, впевнено дивиться у майбутнє. Вона об'єктивно оцінює себе і свої можливості і, якщо помічає в собі відсутність якихось талантів, то не дуже засмучується, а просто переключається на ті сфери діяльності, в яких здібності її можуть розкритися краще. Це - оптиміст, який завжди досягає поставленої мети. Він щиро вірить в успіх, і в цьому вся справа - настроєна на перемогу підсвідомість лише виконує закладену в неї програму. Такі люди, як правило, щасливі: вони легко переживають невдачі, всією душею радіють успіхам і надійно захищені від різних захворювань.

Негативне мислення /негативний спосіб думок/ призводить до прямо протилежних результатів: породжує тривогу і невдоволення, напруження та озлобленість, створюючи тим самим підґрунтя для різних хвороб. Негативіст боїться труднощів і не має мети, знає, що його в усьому переслідує невдача, і тому він на неї приречений, важко “тягне” за собою протягом життя всезростаючий комплекс неповноцінності. Налаштована на поразку підсвідомість природно штовхає його від однієї поразки до іншої. Негативіст - в усьому вбачає загрозу і завжди очікує гіршого, і, як наслідок, це нагадує про себе значно частіше. Він постійно навіює собі, що зараз неодмінно станеться щось жахливе /двигун, мабуть, вибухне!/, або поринає подумки у щось вірогідне, значно перебільшуючи його негативні наслідки /я, напевно, одержу двійку, і тоді постане питання про моє перебування у навчальному закладі.моги /.

^ За своєю суттю позитивне мислення - це віра в успіх. Зрозуміло, від вас не вимагається бути життєрадісним постійно, до того ж це неможливо. Потрібно просто зробити так, щоб упевненість в собі стала звичкою. Позитивізм - не чародійна паличка, яка позбавляє нас від усіх проблем. Отже, від вас вимагається терпіння, наполегливість і вміле володіння методами самоуправління. Не чекайте швидких успіхів, інакше будь-яка тимчасова невдача призведе вас до стресу і загальмує весь оздоровлюючий процес. Але вірте в кінцевий успіх: позитивне мислення - прямий шлях у нове, щасливе і здорове життя. Воно і при важкій хворобі діє іноді краще усяких ліків. Лікарі знають, як важко видужує песиміст, і як блискуче виходить з самих найбезнадійніших ситуацій оптиміст.

Негативне мислення породжує негативні життєві обставини, які в свою чергу пригнічують мислення. Результат - безрадісне життя, аж до депресії. На емоційному рівні гіркі почуття теж вносять вклад у пригніченні духу та створюють постійний фронт поганої погоди у вашій душі. Це паралізує активність і позбавляє радості життя.

Звичайно ж, таке існування вам не подобається!? І тому краще звернутися до позитивного мислення, при якому не ігнорується неприємна частина життя, а усвідомлюється, що все існуюче добре, бо все покликано лише служити вам і допомагати, особливо, неприємні обставини /тільки правильно скористайтесь ними /.

Мислити позитивно - перший крок, щоб стати позитивним. Слово "позитивний" означає: стверджувальний, вигідний, надійний, суттєвий, активний, цілком впевнений в собі - це дійсно позитивне мислення. Усвідомлювати силу думки і використовувати цю силу, щоб впевнено досягати своєї мети – це і є позитивне мислення. Таким чином, воно означає мислити в правильному напрямку та притримуватись його свідомо, наполегли­во, аж до самого успіху.

Ще в давнину лікарі помічали, що хвороба частіше виникає у людей злих, заздрісних, запальних, а також похмурих, меланхолійних. Хворі думки, негативні емоції та переживання, захмарене невіглаством хворе життя на Давньому Сході вважали основною причиною хвороби та передчасної смерті.

Великий римлянин, класик античної медицини К.Гален ще, в другому столітті нашої ери стверджував, що в боротьбі за здоров'я на першому місці - вміння володіти своїми пристрастями.

Таким чином, як із позиції давньої, так і сучасної медицини хвороба загрожує людям-песимістам, які не вміють управляти ні своїми думками,, ні своїми емоціями; постійно незадоволені своїм положенням і життям. Хвороба загрожує насамперед людям, які не здатні глибоко усвідомлювати своє становище; погано ставляться до себе та оточення; "застрягають" на негативних думках і емоціях; хворобливо реагують на критику; важко адаптуються до швидких змін життя; нестійкі щодо неприємностей, невдач; вкрай стривожені за помилки; схильні в усьому поступатися іншим. Але, якщо наша уява подумки спроможна робити нас хворими, то з таким же успіхом вона може зробити нас і здоровими. Необхідно зрозуміти, що кожна наша думка викликає психофізіологічні процеси в нашому тілі. Направляючи свої духовні творчі сили на позитивне та бажане уявлення про здоров'я, гармонію, радість, ви даруєте своєму тілу здоров'я. Орієнтація наших думок визначає ступінь нашого здоров'я; ми ж у будь-який час можемо управляти своїм "біокомп'ютером", визначаючи спрямованість думок.

Та багато людей вважають позитивне мислення нереалістичним, бо таким чином позитивіст нібито просто хоче уникнути проблем, трагедій і безнадійності. Проте справа зовсім не в тому. Позитивне мислення характеризує ставлення до своїх проблем і проблем людства, а також сприяє їх вирішенню за допомогою конструктивних дій.

Несхожість між людьми з позитивним і негативним мисленням можна продемонструвати на прикладі їх ставлення до склянки, наповненої водою до половини. Людина з негативним мисленням говорить, що склянка напівпорожня; людина з позитивним мисленням каже, що склянка напівповна. Позитивне мислення дає змогу вам зібрати свої сили, подо­лати слабкість і обмеження. Воно допомагає зрозуміти, що ви народжені для великих справ, бо ПОЗИТИВНА СИЛА всередині вас може втілити в реальність будь-яку мрію. Вона допомагає вам зосередитися на доброму і дозволяє спрямувати основну увагу на згоду з собою, світом і людьми.

Сподіваючись на краще, ви генеруєте силу, яка притягує позитивне у ваше життя. Але потрібно зрозуміти одну річ. Позитивне мислення марне, якщо воно не призводить до позитивних дій. Думка, (психічна енергія), повинна бути перетворена в дію або в кінетичну енергію. Кінетична енергія дії зміцнює позитивізм у підсвідомості.

Таким чином, позитивне мислення характерне тим, що людина свідомо контролює свої думки і не дозволяє укорінюватися негативним думкам, емоціям /запобігає конкретними діями виникненню негативних емоцій /. При цьому вірить у себе, вірить у кінцевий успіх, залишається при будь-яких обставинах оптимістом. Воно характерне, як правило, позитивній Я-концепції особистості і певною мірою є звичкою.

Правда, в очах багатьох людей з’являється справжнє розчарування, коли здоровий глузд, який дається природою кожному, рекомендують використати для позбавлення негативного мислення. Це їм здається надто простим і "ненауковим". Але ж подібні рекомендації дають помітні результати. А крім того, базуються на цілком науковому фундаменті.

Існують досить розповсюджені погляди, що логічні міркування, наші свідомі думки не мають влади над підсвідомими процесами і механізмами і для того, щоб змінити негативні переконання, почуття, емоції, звички, потрібно неодмінно "копати глибше", втручаючись у сферу підсвідомого.

Але ваш автоматичний механізм, підсвідомість, вільний від усяких емоцій. Підсвідомість функціонує як комп'ютер, який не має своєї "волі" і завжди реагує згідно з вашими переконаннями, уявленнями. Вона створює необхідний настрій, прагнучи досягти мети, яку ви свідомо визначили.

Працює ваш автоматичний механізм тільки з допомогою тієї інформації, яку ви закладаєте в нього у вигляді ідей, переконань, інтерпретацій і поглядів. "Контрольна кнопка" вашої підсвідомості - свідома думка.

Саме завдяки свідомим роздумам, нехай не завжди логічним, а іноді і далеким від реальності, у вас формуються моделі реагування, і тільки через роздум можна змінити ці небажані навички автоматичних відповідних дій, тобто через свідомо контрольоване мислення. Великі здобутки отримані зараз у лікуванні хвороб саме через нього.

Справа в тому, що проблеми кожного хворого мають загальний знаменник: загальне полягає в тому, що хворий забув, а, мабуть, ніколи і не вмів, контролювати своє теперішнє мислення таким чином, щоб воно давало радість.

Подумки уявіть собі, чого ви б хотіли досягти або яку рису характеру набути.

Припустіть на якусь мить, що все це можливо.

Збудіть у собі сильне бажання досягти здійснення своїх бажань, заразіться ентузіазмом, знову і знову розмірковуючи про предмет своїх поривань. Адже ваші теперішні негативні переконання сформувались під впливом думок і почуттів. Отже, викличте в собі яскраві емоції та сильні бажання, і нові думки та ідеї перекреслять старі.

Якщо ви уважно обміркуєте викладене вище, то згадаєте, що мова не йде про щось зовсім нове для вас. Ви й раніше турбувалися про фінал задуманого. Різниця лише в тому, що ви змінюєте негативну ціль на позитивну і робите це свідомо.

Ви не докладаєте будь-яких зусиль, а просто постійно думаєте про "кінцевий результат". Розмірковуєте над ним, припускайте, що подібне "може виникнути". При безперервному відтворенні картини тільки можливого негативного фіналу він починає уявлятися вам реальнішим. Через деякий час автоматично виникають і відповідні емоції: жах, турбота, відчай, - які цілком відповідають намальованій у вашій уяві картині невдачі. Тепер, змінивши картину "цілі", ви з такою ж легкістю зможете викликати позитивні емоції.

Подумки малюючи бажаний кінцевий результат і роздумуючи над ним, ви також робите його більш імовірним Знову автоматично генеруються відповідні емоції, але цього разу позитивні: бадьорий настрій, впевненість, радість від передчуття перемоги. Викорінюючи власну схильність до негативних думок, емоцій, ми виробляємо звичку до позитивного настрою, позитивного мислення.

Якщо узагальнити, то можна виділити наступні причини, які потребують, щоб освітяни володіли теорією та практикою позитивного мислення.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   39

Схожі:

Основи позитивного мислення в освітянській діяльності iconІгри на розвиток мислення
Мислення одна з вищих форм діяльності людини. Це соціально обумовлений психічний процес, нерозривно пов'язаний з мовою. В процесі...
Основи позитивного мислення в освітянській діяльності icon1. Основи діяльності приватних детективних агентств
Правові основи діяльності приватних детективних агентств на Україні І за кордоном
Основи позитивного мислення в освітянській діяльності iconУрок розвитку мислення 2-3 клас Тема. Логічні вправи, цікаві задачі. Підсумок за чверть
Мета. Активізувати мислення дітей. Сприяти розвитку уваги, пам'яті, швидкості мислення учнів, розвивати логічне мислення. Сприяти...
Основи позитивного мислення в освітянській діяльності iconРоль гри у формуванні мислення дітей із затримкою психічного розвитку
Затримка психічного розвитку – це уповільнення темпу розвитку психіки дитини, що виражається у недостатності загального запасу знань,...
Основи позитивного мислення в освітянській діяльності iconОснови зовнішньоекономічної діяльності
На основі нормативно-правових документів викладено засади регулювання, організації І здійснення зовнішньоекономічної діяльності в...
Основи позитивного мислення в освітянській діяльності iconРекомендації для педагогів у роботі з дітьми з особливими потребами...
Мислення – пізнавальний процес психічного опосередкованого відображення властивостей об’єктів та явищ навколишнього світу
Основи позитивного мислення в освітянській діяльності icon№1. Наука як сфера діяльності
Наука – сфера людської діяльності, метою якої є вивчення предметів І процесів природи, суспільства І мислення, їхніх властивостей,...
Основи позитивного мислення в освітянській діяльності iconЗавдання та методичні вказівки до самостійної роботи студентів з...
Завдання та методичні вказівки до самостійної роботи студентів з дисци­пліни “Основи зовнішньоекономічної діяльності” для студентів...
Основи позитивного мислення в освітянській діяльності iconУрок Тема. Основи, їх склад І назви. Класифікація основ
Методи І прийоми:ігрові елементи, критичне мислення, робота на дошці, самостійна робота, робота з картками
Основи позитивного мислення в освітянській діяльності iconОснови інформаційних технологій
«Основи інформаційних технологій» передбачає здійснення першого етапу підготовки учнів до використання комп’ютерів у навчальній діяльності....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка