Розвивальне навчання як засіб активізації пізнавальних інтересів учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури




Скачати 32.35 Kb.
НазваРозвивальне навчання як засіб активізації пізнавальних інтересів учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури
Дата конвертації26.03.2013
Розмір32.35 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Фізика > Документы
Розвивальне навчання як засіб активізації пізнавальних інтересів учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури
Педагоги цікавляться новими технологіями, які б мали найкращий ефект в оволодінні знаннями нашими вихованцями. Серед таких педагогічних технологій на особливу увагу, як мені здається, заслуговує розвивальне навчання.

Ще на початку 30-х років ХХ ст. видатний психолог – гуманіст Л.С.Виготський обґрунтував можливість та доцільність навчання, орієнтованого на розвиток дитини, як на свою пряму та безпосередню мету. Учений встановив, що розвиток інтелекту вихованця відбувається через зону «ближнього розвитку», коли дитина спочатку може робити щось у співпраці з дорослими, а потім переходить на такий рівень розвитку, коли цю дію може виконати самостійно. Він вважав, що «тільки не навчання в дитячому віці добре, коли воно випереджає розвиток і веде розвиток за собою…».

На широкій експериментальній основі гіпотезу Л.С.Виготського почали перевіряти та конкретизувати два наукових колективи: Л.В.Замкова та Д.Б.Ельконіна. З їхніми іменами пов’язується створення теорії навчальної діяльності, що лежить в основі системи розвивального навчання.

Традиційне навчання спрямоване здебільшого від конкретного, одиничного та до загального, абстрактного, від випадку – до системи. Це формує емпіричне мислення, на думку В.В.Давидова, який поставив питання про можливість розробки нової системи навчання з напрямком від абстрактного до конкретного, від конкретного – до одиничного. Те мислення, що розвивається як у процесі такого навчання, називається теоретичним, а навчання – розвивальним.

В основі системи розвивального навчання лежить уявлення про розвиток дитини як суб’єкта особистої діяльності. Тому головна мета, яку ставлю перед собою, - забезпечити її розвиток. Вважаю своїм головним завданням вивчення особистих навчально-пізнавальних можливостей учнів. Вивчення індивідуальної зони його найближчого розвитку та допомогу формуванню ще не сформованих здібностей.

Знання в цій системі не самоціль, а тільки засіб. Адже головною метою розвивального навчання є формування активного, самостійного творчого мислення учня і на цій основі поступового переходу до самостійного навчання.

Завданням розвивального навчання є формування особистості з гнучким розумом, розвиненими потребами до подальшого пізнання і самостійних дій, з певними навичками і творчими здібностями.

Для того, щоб навчання було справді розвивальним, звертають увагу на сам урок, його побудову. Вже стало традицією 70% уроків роботи комбінованими, де опитування замінюється поясненням, за яким відбувається закріплення, тощо. Але психологи встановили, що рівень засвоєння матеріалу на різних етапах відбувається всупереч його побудові.

Найвищий рівень розумової діяльності учнів – з 4 до 24 хв. уроку, але на цей час припадає етап опитування. Тобто сприйняття та засвоєння нових знань відбувається під час зниження розумової активності.

Готуючись до кожного уроку, продумую та організовую так навчальну діяльність, щоб відбувався розвиток процесів сприйняття, уяви, щоб учні оволодівали всім і в них нагромаджувався індивідуальний досвід пошукової діяльності, формувалися якості потрібні для комбінування, конструювання, перетворення.

Для організації розвивального навчання використовують методи, які викликають найбільший інтерес в учнів: проблемні, продуктивні, дослідницькі, що розвивають творче мислення та уяву.

Використовують різноманітні методи, прийоми. Хороший результат дає колективне навчання. Воно здійснюється під час спілкування учнів у динамічних парах, групах. Колективний засіб має низку особливостей в організаційному, дидактичному виховному плані, а особливо – в розвивальному, бо учень відіграє роль суб’єкта і об’єкта.

Дуже важливо постійно поповнювати арсенал методів, намагатися урізноманітнювати їх використання на окремих уроках. З досвіду відомо, що ефективність навчання знижується, якщо на кожному наступному уроці використовують одні і ті самі методи роботи. Тому знаю і намагаюся об’єктивно оцінювати свої методичні здібності і можливості та відповідно визначати в кожному конкретному разі, якому з методів навчання треба надавати перевагу.

Відрадно, що це дає певні результати. Адже під впливом усіх цих умов в учнів формується пізнавальний інтерес, у якому переплітаються інтелектуальні, вольові та емоційні компоненти. Ініціативність пошуків, самостійність учнів і здобутті знань – найхарактерніше виявлення пізнавального інтересу. Мої учні постійно займаються пошуковою діяльністю, результатом якої є написання дослідницьких робіт. У 7-8 класах вони навчаться робити тематичні виписки, у 9 – працюють над написанням робіт реферативного характеру, в 10-11 – пишуть роботи проблемного характеру.

Схожі:

Розвивальне навчання як засіб активізації пізнавальних інтересів учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури iconПро вивчення зарубіжної літератури у 2008-2009 навчальному році
України №10, 2005 р.) кількість годин на вивчення зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах з українською мовою...
Розвивальне навчання як засіб активізації пізнавальних інтересів учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури iconФормування мотивації навчання І розвиток пізнавальних інтересів в учнів 5-х класів
Адиційна українська школа розглядає кожну дитину не стільки як об’єкт, що потребує впливу, скільки як особистість, що інтенсивно...
Розвивальне навчання як засіб активізації пізнавальних інтересів учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури iconПро роль факультативних занять, курсів за вибором у профорієнтації...
У своїй роботі з учня­ми вчителі ставлять за мету розширення знань з предметів, ведення дослідницької роботи, розвиток пізнавальних...
Розвивальне навчання як засіб активізації пізнавальних інтересів учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури iconМетодичні рекомендації щодо вивчення зарубіжної літератури в загальноосвітніх...
Метою вивчення курсу зарубіжної літератури в загальноосвітній школі є формування широкої читацької компетенції у старшокласників,...
Розвивальне навчання як засіб активізації пізнавальних інтересів учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури iconІ. Основні завдання та зміст роботи кабінету зарубіжної літератури
Кабінет зарубіжної літератури – це спеціально обладнане приміщення Ладижинської школи №3 зі створеним навчальним середовищем, оснащеним...
Розвивальне навчання як засіб активізації пізнавальних інтересів учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури iconМетодичні рекомендації щодо використання тестових технологій у процесі...
«програм змісту» (syllabus) до запроваджених у 1980-90-х роках у розвинених країнах світу «програм результату» (curriculum), у яких...
Розвивальне навчання як засіб активізації пізнавальних інтересів учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури iconРозділ І. Теоретико-методологічні основи морального та естетичного...
Вступ
Розвивальне навчання як засіб активізації пізнавальних інтересів учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури iconМетодичні рекомендації щодо проведення контролю знань
Усе це в сукупності створює сприятливі умови для розвитку пізнавальних здібностей учнів І активізації їхньої самостійної роботи на...
Розвивальне навчання як засіб активізації пізнавальних інтересів учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури icon“Виховання красою” на уроках зарубіжної літератури
Державному ліцеї м. Білої Церкви вивчалася система роботи вчителя-методиста, спеціаліста вищої кваліфікаційної категорії, викладача...
Розвивальне навчання як засіб активізації пізнавальних інтересів учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури iconЗадачами даної роботи є
Усе це в сукупності створює сприятливі умови для розвитку пізнавальних здібностей учнів І активізації їхньої самостійної роботи на...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка