2 1 2: Робота з електронним підписом документів




Скачати 374.77 Kb.
Назва2 1 2: Робота з електронним підписом документів
Сторінка1/3
Дата конвертації31.01.2014
Розмір374.77 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Фізика > Документы
  1   2   3




Державна служба України з надзвичайних ситуацій

Академія пожежної безпеки ім.Героїв Чорнобиля

Кафедра вищої математики та інформаційних технологій



ЗАТВЕРДЖУЮ

Начальник кафедри

ВМ та ІТ

к.ф-м.н., доц.,

полковник с.ц.з.

_______ І.П. Частоколенко

“___”______2013р.
Навчальна дисципліна: Прикладні інформаційні технології у сфері пожежної безпеки

5-й курс (спеціалісти, стаціонар, курсанти).
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

на проведення практичного заняття по темі № 2.2: «Захист інформації в системах електронного документообігу»
Час: 9 годин, з них 4 години лекційних занять, 4 години практичних занять, 1 година самостійної роботи.
Тема 2.2.1-2.2.2: Робота з електронним підписом документів.
Мета заняття: ознайомитись з призначенням та можливостями програми Education для створення замовлень на виготовлення документів про освіту, студентських та учнівських квитків та передачі їх у вигляді пакетів заявок до центрального вузла збору даних для подальшої обробки.

Метод проведення: практичне заняття.

Місце проведення: ауд. № 317, ауд. № 318.

Час проведення: 4 години

Матеріально-технічне забезпечення: ПК.
Методичну розробку підготував
Викладач кафедри ВМ та ІТ А.П. Марченко
Методична розробка обговорена та схвалена на засіданні кафедри


Протокол №____від “__”________2013р.

Розділ 2. Системи електронного документообігу.


ПЗ 2.2.1-2.2.2

Тема: Робота з електронним підписом документів.

Мета: ознайомитись з призначенням та можливостями програми Education для створення замовлень на виготовлення документів про освіту, студентських та учнівських квитків та передачі їх у вигляді пакетів заявок до центрального вузла збору даних для подальшої обробки.

Завдання:

  1. Ознайомитись з послідовністю виконання роботи і технологією створення замовлень на виготовлення документів про освіту, студентських та учнівських квитків та передачі їх у вигляді пакетів заявок до центрального вузла збору даних для подальшої обробки.

  2. Перегляд реальної роботи ліцензійної спеціалізованої програми в навчально-методичному відділі АПБ.

  3. Підготуватися до захисту результатів роботи у викладача.


Послідовність виконання роботи:

1.Установка програми 3

1.1.Установка програми 3

1.2.Перший запуск програми 3

1.2.1.Підключення до FireBird 3

1.2.2.Підключення до Oracle 4

1.2.3.Реєстрація без використання смарт-картки 4

1.2.4.Реєстрація з використанням смарт-картки 4

1.3. Маніпуляції з базою даних 4

1.3.1.Перенесення бази даних на інший комп’ютер 4

2.Базові операції 5

1.4.Порядок створення заявок 5

1.4.1.Вікно “Ієрархія даних” 5

1.4.2.Вікно “Заявка” 6

1.5.Порядок редагування заявок 6

1.6.Створення пакетів 6

1.6.1.Не відправлені заявки 7

1.6.2.Новий пакет 7

3.Розширені функції 7

1.7.Ієрархія даних 7

1.7.1.Дерево навчальних закладів 7

1.7.2.Сітка заявок 9

1.7.3.Фільтрування заявок 9

1.7.4.Пошук анкет 9

1.7.5.Історія заявки і анкети 9

1.7.6.Вилучення/скасування заявок 9

1.7.7.Клонування заявки 10

1.7.8.Групове сканування фотографій 10

1.7.9.Фотоальбом 10

1.7.10. Експорт фотографій 10

1.7.11.Групові операції 10

1.7.12.Інформація про навчальний заклад 11

1.8. Заявка 11

1.8.1.Вміст заявки 11

1.8.2.Анкета 12

1.8.3.Повернення документів 12

1.8.4.Друк замовлень 12

1.9.Контроль проходження заявок 12

1.9.1.Відправлені пакети 12

1.9.2.Прийняті пакети 13

1.10.Імпорт пакетів 13

1.10.1.Імпорт пакетів заявок на виготовлення документів 13

1.10.2.Імпорт пакетів з текстового файлу 13

1.10.3.Імпорт пакетів з номерами документів 14

4.Функції адміністратора 14

1.11.Файл 14

1.12.Вузли та оператори 14

1.13.Імпорт навчальних закладів 15

1.14.Перенесення даних із DP 2000 15

1.15.Архіви 15

1.16.Опції 15

1.16.1.Закладка “Загальні” 15

1.16.2.Закладка “Заявки/Анкети” 16

1.16.3.Закладка “Кольори” 17

1.16.4.Закладка “Пакети” 17

1.16.5.Закладка “Фото” 17

1.16.6.Закладка “Сканер” 18

1.16.7.Закладка “Дерево НЗ” 18

1.16.8.Закладка “Інтернет” 18

5.Резервне копіювання бази даних 18

6.Перевірка коректності бази даних 19




  1. Установка програми

1.1.Установка програми

Після запуску програми установки (файл Setup.EXE), дотримуючись підказок, установіть програму. Для першої установки, рекомендується обрати тип установки Typical. В цьому випадку будуть встановлені всі необхідні компоненти програми, включно з серверною і клієнтською частинами FireBird. Для оновлення версії програми, або окремих модулів, що входять до інсталяційного пакету, можна обрати тип установки Compact, або Custom.

Увага! Програма конфліктує з програмою Zip Magic. Якщо Zip Magic встановлено на вашому комп’ютері, його треба вимкнути на період роботи з програмою.

^ 1.2.Перший запуск програми

При першому запуску програми, на конкретному робочому місці, користувач з правами адміністратора визначає, чи буде програму підключено до існуючої БД, або буде створено нову. По відношенню до робочого місця, БД може бути локальною, або віддаленою. Порядок підключення до БД, відрізняється, в залежності від типу сервера БД.

Після створення всіх таблиць, програма автоматично переносить в БД довідкову інформацію із довідника.

Далі визначається інформація про вузол і користувача з правами адміністратора. Залежно від способу використання програми, ця інформація визначається різними шляхами.

Увага! Якщо базу даних було створено з використанням смарт-карти, то подальша робота з програмою неможлива без картки. І навпаки, якщо базу даних було створено без застосування смарт-карти, увійти в програму буде неможливо, використовуючи смарт-карту.

^ 1.2.1.Підключення до FireBird

Вікно для підключення до БД під сервером FireBird, зображено на малюнку 2.1. Якщо вибрано локальний тип БД, вкажіть місце розташування і назву файла БД.

Якщо вибрано віддалений тип БД, потрібно зазначити наступні поля:

  1. Ім’я сервера. Це має бути комп’ютер підключений до тієї ж самої мережі. В даному прикладі – це комп’ютер з ім’ям Julia.

  2. Протокол. Зазвичай, в мережах під керуванням Microsoft Windows, використовується протокол TCP/IP. З’ясуйте з адміністратором комп’ютерної мережі, який протокол використовується на вашій системі.

  3. База даних. Обов’язково укажіть повний шлях до файла БД. Тобто, має бути зазначено (обов’язково) ім’я диска (в даному прикладі диск C:\), папка (в даному прикладі – Program Files\Osvita\Education for InterBase\) і, власне ім’я файла БД.

Увага! Місце розташування файла БД на віддаленому комп’ютері, не обов’язково має бути помічено, як “Общий доступ” (“Shared”).



Мал.. 2.1

Важливо! Для віддаленого підключення, FireBird використовує порт #3050. Тому, якщо Ви використовуєте міжмережевий екран Брандмауэр, переконайтесь, що порт 3050 відкрито.

^ 1.2.2.Підключення до Oracle



Мал. 2.2

Інформація, про параметри підключення до БД Oracle, отримайте у адміністратора. Пароль для SYSTEM має значення тільки, якщо створюється нова БД. При підключенні до існуючої БД, пароль можна не вводити.
Увага! Для використання програми на базі Oracle необхідно використовувати смарт-картку. Без смарт-картки з Oracle, програма не працюватиме.

^ 1.2.3.Реєстрація без використання смарт-картки

Якщо, на вашому комп’ютері не встановлено зчитувач смарт-кард, необхідно самостійно ввести інформацію про вузол і користувача. Зробити це, Вам допоможе майстер реєстрації.

Після закінчення реєстрації, на дискеті, або в іншому, зазначеному вами місці, буде створено особисті ключі підпису. Запам’ятайте пароль і зберігайте файл з ключами. У разі втрати цієї інформації, відновлення працездатності програми, можливе тільки розробниками програми.

^ 1.2.4.Реєстрація з використанням смарт-картки

Якщо, до вашого комп’ютеру підключено зчитувач смарт-кард, після запуску, програма запропонує ввести PIN- код для ідентифікації оператора. Якщо PIN-код введено вірно, смарт-карта надасть можливість програмі зчитати необхідну інформацію.

Дуже важливо! Будьте уважні при введенні PIN - коду, переконайтесь, що встановлено вірну мовну розкладку і реєстр клавіатури. Смарт-карта надає п’ять невдалих спроб ввести PIN-код. По закінченню п’яти спроб, картку буде блоковано.

Для розблокування смарт-картки, на формі ввода PIN-кода, існує кнопка <Розблокувати картку>, із зображенням замка. У випадку потреби, скористайтесь цією послугою.

Порада! Не використовуйте цю послугу заради експериментів та розваг.

Інформація про користувача і про вузол, зчитується і записується в базу даних автоматично. Ця інформація не підлягає редагуванню.

^ 1.3. Маніпуляції з базою даних

1.3.1.Перенесення бази даних на інший комп’ютер

Якщо потрібно перенести базу даних на інший комп’ютер, або було пере- встановлено операційну систему, для роботи з програмою (доступ до бази даних) треба зробити певні дії. Просто так, скопіювати файл бази даних (за умовчанням DEGREE.GDB в \DataBase\) на інший комп’ютер (в тому числі запуск на “чистій” системі) неможна. Спочатку треба зробити наступне. Необхідно перемістити в будь-яке інше місце, тобто скопіювати та видалити із папки DataBase файл бази даних (файл DEGREE.GDB). Запустити програму з карткою адміністратора, котрий створював базу в перший раз. Програма не знайшовши базу даних, запропонує створити її (як в перший раз). Погоджуйтесь. Після того, як створення бази буде завершено, треба закрити програму. Тепер поверніть назад вашу робочу базу (файл DEGREE.GDB). Після запуску програми усе має працювати. Якщо з програмою працює декілька осіб, кожний із власною карткою, то для цих користувачів необхідно надати права. Адміністратор (той, хто створював база даних), заходить в меню "Адміністрування/Вузли та оператори". Для кожного користувача із переліку в нижній частині, треба натиснути кнопку <Надати права>.

  1. ^ Базові операції

Всі типи заявок можна поділити на дві групи: заявки на виготовлення документів і заявки на повернення документів. Заявки на виготовлення документів, в свою чергу поділяються на: перше виготовлення, виготовлення дублікатів та передруки. Через те, що реквізити заявок на виготовлення і на повернення документів розрізняються і щоб не змішувати ці заявки, в програмі передбачена можливість в будь який момент відображати тільки одну категорію заявок. Вмикати відображення тієї чи іншої категорії через меню “Вигляд”.

Всі операції викликаються із головного меню програми. Для зручності користування програмою, виклик деяких операцій продубльовано на панелі інструментів та в контекстному меню.

^ 1.4.Порядок створення заявок

Для виготовлення документів про освіту, а також студентських та учнівських квитків, замовник1 має створити заявку та надіслати її в відділ прийому даних. В заявках містяться анкети студентів (учнів). Інформація із анкет та атрибутів заявки, використовується для друку документів. В одну заявку заносяться анкети зі спільними ознаками: навчальний заклад (далі НЗ), тип документа що друкується, дата видачі і таке інше.

Після того, як заявку сформовано, оператор накладає електронний підпис використовуючи особисті електронні ключі. Таким чином підтверджується, по-перше достовірність інформації, а по-друге, вживаються запобіжні заходи проти несанкціонованої зміни інформації.

З підписаних заявок складається пакет. Пакет автоматично підписується і шифрується. В одному пакеті можна помістити декілька заявок, до того ж з різних НЗ1. Проте, ми не радимо пакувати всі, або багато заявок в один пакет. Різні типи заявок мають різний обсяг, мається на увазі обсяг однієї анкети. Так, наприклад, анкети, що складають заявки на виготовлення студентських та учнівських квитків, мають набагато більший обсяг в порівнянні із іншими типами, завдяки фотографіям. Тому при створенні пакетів, краще сортувати заявки за типами і створювати декілька пакетів меншого обсягу.

Для регіональних центрів можна порекомендувати для кожного НЗ створювати окремі пакети.

Така методика дозволяє зробити роботу з пакетами більш зручнішою, особливо у випадку пошкодження пакета цілком, або окремих заявок, що містяться в пакеті. Невеликі пакети простіше надсилати електронною поштою.

За деякий час, після створення, реквізити заявки, або анкети, можуть змінюватись. Всі зміни зберігаються в так званих блоках змін. В базі даних зберігається всі блоки змін. З метою запобігання розростання обсягів бази даних, в кожний новий блок змін потрапляють тільки ті анкети, реквізити яких було змінено. Таким чином, якщо після відправки заявки, до заявки, або анкети було внесено зміни, в новий пакет потраплять не всі актуальні анкети, а тільки ті, в яких відбулися зміни. Це є цілком нормально.

^ 1.4.1.Вікно “Ієрархія даних”

Переважна більшість операцій із заявками та анкетами, робитиметься в вікні “Ієрархія даних”. З лівого боку вікна, розташовано дерево НЗ. Дерево НЗ – це своєрідний фільтр. За його допомогою можна вибрати, відсортувати, згуртувати НЗ за такими ознаками як: регіон (область), район, міністерство, тип НЗ, власне НЗ, або окремий факультет. Детальніше про роботу з деревом НЗ, дивись п.4.1.1.

З правого боку вікна розташована сітка замовлень. В цьому полі відображаються заявки поточного НЗ, або групи НЗ.

З верху вікна розташовано панель інструментів та головне меню. Ці елементи керування змінюються, в залежності від того, яка служба (вікно) наразі активна.

Для створення заявки, необхідно завантажити вікно “Ієрархія даних” із меню “Дані”. Будь-яка заявка створюється на НЗ, тому, для створення нової заявки, треба вибрати в дереві потрібний НЗ. Оберіть послугу “Нова заявка” із панелі інструментів, або із головного меню, або із контекстного меню. З’явиться діалогове вікно параметрів заявки. Оберіть бажаний тип документа. В залежності від обраного типу документа, на вікні “Редагування заявки”, будуть відображені поля-властивості даного типу документа. Заповніть поля потрібними значеннями.

^ 1.4.2.Вікно “Заявка”

Далі, в заявці необхідно створити анкети, з яких буде надруковано відповідні документи. Відкрийте заявку і введіть усі параметри анкети. Фотографія вноситься тільки для заявок на виготовлення студентських та учнівських квитків. Всі поля у анкеті, що позначені знаком * (зірочка) повинні бути заповнені.

^ 1.5.Порядок редагування заявок

Іноді трапляється так, що необхідно змінити деяку інформацію в реквізитах заявки, або анкети. Всі зміни, які відбуваються після відправки заявки, зберігаються у вигляді історії заявки, або анкети.

Важливо! Під відправкою заявки, мається на увазі створення пакета. Всі заявки, які увійшли до створеного пакета, вважаються відправленими.

Залежно від стану заявки, існує три методи зміни реквізитів заявки, або анкети.

  1. Заявка не підписана. Для змін реквізитів заявки, або анкети, необхідно відкрити відповідне вікно (дивись 3.1) і зробити зміни.

  2. Заявка підписана і готова до відправки. Для того, щоб зробити зміни, необхідно зняти підпис. Для чого виберіть послугу “Змінити заявку” із меню “Заявки”. Подальші дії такі саме, як описано в варіанті 1.

  3. Заявка підписана і відправлена. Для внесення змін, треба виконати дії, які описані в варіанті 2. Різниця полягає в тому, що після зняття підпису, створюється новий блок змін заявки. В новий блок змін потрапляють тільки ті анкети, в котрі вносились зміни, хоча всі активні анкети належать заявці.

Увага! Якщо заявка перебуває в новому пакеті, тобто на сторінці “Новий пакет” (дивись 3.3.2), зняття підпису заявки неможливе.

В деяких випадках може виникнути потреба встановити/змінити деякі властивості для декількох заявок одночасно, наприклад, дату видачі документів для низки груп. Редагування реквізитів групи заявок майже нічим не відрізняється від редагування однієї заявки. Втім, існують і відмінності. На формі реквізитів заявки відображаються тільки ті поля, котрі присутні в кожній з обраних заявок. Отже, з метою отримання максимальної кількості доступних для редагування полів заявок, рекомендується вибирати однотипні заявки.

Наступною відмінністю є те, що в полях, що відображаються, встановлюється значення тільки тоді, коли у всіх вибраних заявках, це поле має однакове значення. В іншому випадку, в цьому полі не буде відображено значення. Це не означає, що для цього поля не існує значення. В режимі редагування групи заявок не треба звертати увагу на наявність символів - * (обов’язкове поле).

^ 1.6.Створення пакетів

Якщо заявку підписано, її можна відправляти, тобто сформувати пакет. Сформувати пакет можна двома способами. Обидва способи виконуються у вікні “Ієрархія даних” закладка “Не відправлені заявки”.

  1. Треба помітити заявки, які потребують відправки і вибрати послугу “Створити пакет” із меню “Заявки/Пакети”.

  2. Можна спочатку підготувати пакет, “наповнити” його. Для цього використовується функція “Занести заявки в новий пакет”. Вміст нового пакета можна переглянути, відкривши закладку “Новий пакет”.

З метою зменшення вірогідності несанкціонованого доступу та зміни інформації, що передається в пакеті, всі пакети, під час формування шифруються. Якщо програма використовується без смарт-картки, створені пакети не шифруються. У разі використання смарт-картки, пакети шифруються автоматично, ключем картки.

Оскільки в новий пакет потрапляють не всі блоки змін, а тільки не відправлені (детальніше дивись 3.3.1), може статися ситуація, коли в пакеті будуть присутні не всі активні анкети, навіть жодної анкети. Це цілком нормальна ситуація. Програма розроблена таким чином, щоб не пересилати зайвий раз інформацію, яка вже є в центрі збору даних.

В таких випадках, необхідно надсилати не тільки пакети з останніми змінами, а усі створені пакети. Якщо немає такої можливості, перед підписанням заявки, можна виконати команду ‘Включити всі анкети в останній блок змін’ із меню ‘Редагування’.

Порада! Не робіть без потреби команду ‘Включити всі анкети в останній блок змін’. Це призводить до швидкого зростання об’єму бази даних. Через це, швидкість роботи програми знижується.

Порада! Не створюйте без потреби пакети. Їх необхідно створювати тільки тоді, коли Ви збираєтесь надсилати інформацію до центру збору даних.

^ 1.6.1.Не відправлені заявки

Під панеллю інструментів розташовані закладини режиму перегляду. Перша закладка “Всі заявки” – це основний робочий режим для маніпулювання заявками.

Друга закладка “Не відправлені заявки”, призначена для створення пакетів. На цій закладці відображаються заявки, які підписані, але не відправлені. Тобто, ці заявки готові до відправки. Існує два методи формування пакетів:

  1. Оберіть заявки для занесення в пакет і сформуйте пакет через меню “Заявки/Пакети”, послуга “Створити пакет”, або кнопкою на панелі інструментів.

  2. Інший спосіб, це підготувати вміст пакету, а потім його сформувати. Для цього, вибрані заявки попередньо переносяться до нового пакета, вміст якого відображається на закладці “Новий пакет”. Ця інформація зберігається після виходу із програми. Здійснюється перенос за допомогою послуги “Занести заявки в новий пакет” із меню “Заявки/Пакети”, або кнопкою на панелі інструментів. Коли вміст пакету підготовлено, його можна створити через меню “Заявки/Пакети”, послуга “Створити пакет”, або кнопкою на панелі інструментів.

^ 1.6.2.Новий пакет

Якщо потрібно вилучити заявку із підготовленого, але не сформованого пакета, скористайтесь послугою “Вилучити заявки з пакета” меню “Заявки/Пакети”, або кнопкою на панелі інструментів.

Увага! Створення пакетів на закладках “Не відправлені заявки” і “Новий пакет”, не залежні один від одного. Заявки, що вибрані для пакета на одній закладці, не потрапляють до пакету, який формується на іншій.

  1. Розширені функції

^ 1.7.Ієрархія даних

1.7.1.Дерево навчальних закладів

Дерево НЗ є своєрідним фільтром навчальних закладів. Якщо на робочому місці працюють з декількома НЗ (регіональні центри), дерево НЗ надає суттєву допомогу при маніпулюванні заявками.

Дерево може мати декілька гілок. Гілки можна умовно поділити на дві категорії: групові і визначальні1. Групові гілки об’єднують групу гілок за певною ознакою. Наприклад, “По регіонам”, “Навчальні заклади” і таке інше. Визначальні гілки деталізують групу, тобто, вони є вкладені в групову гілку. Наприклад, перелік районів, регіонів, навчальні заклади і таке інше (див. малюнок 4.1).



Мал. 4.1

Коли в дереві вибрано визначальну гілку, відбувається вибірка заявок, згідно з умов цієї гілки2 (дивись 4.1.3). Наприклад:

  1. якщо обрано навчальний заклад, з правого боку (сітка заявок) будуть відображені заявки для цього НЗ;

  2. якщо вибрано район, наприклад Бориспільський, відображатимуться всі заявки, всіх навчальних закладів Бориспільського району;

  3. якщо вибрано тип навчальних закладів <Вища освіта>, відображатимуться всі заявки, всіх вищих навчальних закладів і так далі.
^
Множинний вибір.

Дерево НЗ дозволяє обирати декілька гілок одночасно. В цьому випадку, відображатимуться заявки для обраної групи. Для даної операції існує обмеження – вибрані визначальні гілки мають міститись в одній груповій.
  1   2   3

Схожі:

2 1 2: Робота з електронним підписом документів iconЗаконодавством порядку здійснює приймання, передавання (доставку)
Відносини, пов'язані з електронним документообігом та використанням електронних документів, регулюються Конституцією
2 1 2: Робота з електронним підписом документів iconДержавній міграційній службі України
Православний христианин за віросповіданням, стосовно моїх персональних даних, присвоєння мені ідентифікатора особистості та введення...
2 1 2: Робота з електронним підписом документів iconКурсова робота
У наш час постало важливе питання використання класифікаційних ознак документів в документообізі та й у діловодстві в цілому. Ця...
2 1 2: Робота з електронним підписом документів iconЗагальні вимоги до складання документів
В них уміщена значна кількість зразків сучасних документів та їх складових із детальною характеристикою, які направлені на допомогу...
2 1 2: Робота з електронним підписом документів iconЗатверджено
Заїзд команд. Робота приймальної комісії. Проходження медичної комісії, здача документів для перебування в таборі
2 1 2: Робота з електронним підписом документів iconПоложення про районний конкурс юних гумористів
Для участі у конкурсі учасник подає оргкомітету конкурсу заявку на участь у конкурсі по кожній номінації окремо за підписом директора...
2 1 2: Робота з електронним підписом документів iconТермін зберігання облікових документів
Зошити обліку документів, прийнятих від користувачів замість загублених — постійно
2 1 2: Робота з електронним підписом документів iconТема. Використання стилів, правила стильового оформлення документів різних типів
Мета. Ознайомитись із вбудованими стилями та стилями користувача, правилами стильового оформлення документів різних типів, набути...
2 1 2: Робота з електронним підписом документів iconАвтоматизація процесів каталогізації документів в Україні
Можливості використання інтернет-технологій для автоматизації каталогізації документів
2 1 2: Робота з електронним підписом документів iconОбробка первинних документів в редакторі ms access
Мета: навчитись створювати форму для первинних документів, та виводити звіт по даним формам
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка