«впровадження ігрових технологій на уроках географії»




Скачати 273.01 Kb.
Назва«впровадження ігрових технологій на уроках географії»
Сторінка1/3
Дата конвертації28.02.2013
Розмір273.01 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Фізика > Урок
  1   2   3
ТЕМА:

«ВПРОВАДЖЕННЯ ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ГЕОГРАФІЇ»

Вчитель географії Панкова О.П.

МЕТА:

Поглибити та систематизувати знання про ігрові

технології, їх роль в активізації навчальної

діяльності учнів та використання на різних етапах

уроку;

  • на основі використання ігрових технологій формувати в учнів логічне та просторове мислення, вміння виділяти головне;

  • створювати творчу атмосферу на уроці, сприяти формуванню в учнів самостійного мислення;

  • виховувати свідоме ставлення до навчання, громадянську самосвідомість, економічну грамотність, культуру спілкування.


Зміст

1.Роль ігрових технологій у навчанні географії.

2.Ігри при вивченні географії.

3.Функції гри.

4.Класифікація педагогічних ігор.

5.Ігрові технології.

6.Розробка уроку по темі: « Електроенергетика як складова ПЕК України, її значення. Основні типи електростанцій та

найважливіші ЛЕП. Використання традиційних і нових способів одержання енергії. Енергозбереження.

Практична робота №7. Побудова секторної діаграми виробництва електроенергії різними типами електростанцій.

Мета:

  • поглибити та систематизувати знання про ігрові технології та їх використання на різних етапах уроку;

  • на основі використання ігрових технологій формувати в учнів логічне та просторове мислення, вміння виділяти головне, висувати ідеї щодо вирішення проблем;

  • виховувати свідоме ставлення до навчання, громадянську самосвідомість, економічну грамотність, культуру спілкування.


Завдання:

  • формувати пізнавальні інтереси учнів;

  • стимулювати прагнення учнів до самоосвіти;

  • навчати учнів свідомо та виважено приймати рішення;

  • допомагати учням більш повно реалізувати себе на уроках;

  • створювати ситуацію успіху.


Учитель – це особлива професія. ЇЇ не можна порівняти з жодною професією. Адже вчителю довірено найдорожче, неоціненне, що є у світі – діти. Від його роботи залежить майбутнє кожного народу. Держава, що піклується про вчителів, у першу чергу піклується про своє майбутнє. Результат педагогічної праці не можна побачити сьогодні чи завтра. Пройдуть роки, можливо, навіть десятки років, коли виявиться те, чому вчили і виховували у школі.

З кожним роком навчати та виховувати дітей стає все складніше. Зменшується вплив батьків, звідусіль на дітей спрямовано потік інформації, на жаль, не завжди позитивної. Все більше ми говоримо про вплив «вуличного середовища» У таких умовах школі доводиться особлива роль. В.О.Сухомлинський писав: «Боротися за людину, переборювати негативні впливи і давати простір позитивному». Тому особливо актуальним у наш час є особистісно- орієнтоване навчання та виховання учнів. Як же зробити навчання і виховання більш ефективним і дійовим?

Сьогодні вчителі використовують різні методи навчання, але серед активних форм навчання особливе місце займають дидактичні ігри. Ігри виконують значну роль у житті дітей. З дня свого народження і до закінчення школи дитина значною мірою пізнає навколишній світ через гру. Вона є головним видом діяльності в дитячому віці. Уміле використання дидактичних ігор на уроках дозволяє вчителю більш ефективно виконувати навчальні та виховні завдання. Дидактична гра допомагає дитині більш повно реалізувати себе на уроці. Вона формує такі якості, як дисципліна, винахідливість, витривалість, колективізм, волю до перемоги, творчість. Крім цього, гра мобілізує учнів, викликає позитивні емоції, що врешті добре впливає на засвоєння навчального матеріалу. Дитина в процесі гри використовує всі свої знання, логічне мислення, крім того гра стимулює учня до самоосвіти. Учні працюють з додатковою літературою та іншими джерелами знань. Тому, гра є однією з найбільш ефективних форм активізації навчальної діяльності. У проведенні гри є багато спільних рис з методикою групової роботи. Але на відміну від звичайної роботи в групах, у грі діти занурюються у дійсність виконуючи свої ролі, навчаються свідомо та виважено приймати рішення.

Американський педагог Джаннетт Вос пише: «Як би не називалися нові техніки, однак необхідно поєднувати три речі: на навчання мусить бути захоплюючим, швидким і наповненим. А ще воно має охоплювати релаксацію, дієвість, стимули, емоції й задоволення»

«Навчання найкраща у світі гра й розвага. Усі діти народжуються з таким переконанням і живуть із ним, доки ми не вкладемо їм у голову, що це важка й неприємна праця. Тільки деякі діти все ще залишаються на своїх позиціях, маючи тверде переконання, що навчання приносить радість, що це чи не єдина гра, в яку варто бавитися. Ми знаємо, як називають цих дітей – це генії»

^ Джаннет Вос

«Склалася думка, що гра й навчання – протилежні речі. Тепер відоме інше, освітяни й фахівці з дитячої педагогіки відкрили, що гра – це навчання, це один із найефективніших видів навчання. Ключ до успіху: перетворіть гру на навчальний досвід і переконайтеся, що навчання - це здебільшого приємність»

^ Джін Марцолло, Дженіс Лорд

Немає необхідності сперечатися про важливість ігор у житті дитини. Ще Я.Корчак стверджувала :»Гра – це можливість відшукати себе у суспільстві, себе в людстві» Така психологія переважної більшості людей: вони бажають займатися тим видом діяльності, який здається йому легшим.

Саме гра має позбавити учнів лінощів душі та примусити їх докладати зусилля, необхідні для набування нових навичок та знань Досвід роботи дозволяє стверджувати, що як би добре не був підготовлений вчитель, якою б методикою він не володів, все одно учні віддають перевагу грі, в якій вони самостійно підсвідомо одержуватимуть знання, будуть взаємо навчатися. Тому вважаю, що використання пізнавальних ігор має бути регулярним, але не повинно основною формою роботи.

^ Слід зазначити цілу низку переваг, які має гра як, форма навчальної роботи.

  • Стан дітей у процесі гри – це стан позитивний з багатьох точок зору: емоційної, психологічної, учні можуть відпочити, розслабитися, отримати задоволення.

  • Гра навчає, тобто допомагає дитині довідатися про щось нове.

  • Гра розвиває пам'ять, чіпкість розуму, змушує дитину читати книгу.

  • Гра стимулює самостійну діяльність.

  • Гра дає можливість відчути власний інтелектуальний успіх, що важливо не тільки для успішних учнів, але й для тих хто зазнає утруднень під час засвоєння програмового матеріалу.

  • ^ Гра нерідко може «розбудити» навіть найслабших учнів.

Хочу відзначити також, що ігрові технології мають не лише

освітнє значення, але й виховне, адже під час гри відбувається не тільки вивчення нового матеріалу, формування навичок та вмінь, але й виховується колективізм, взаємовиручка

Географічні ігри відрізняються значною різноманітністю. Насамперед ігри класифікують за кількістю учасників. Це можуть бути групові, загально-класні, загально-шкільні, індивідуальні.

Виходячи зі змісту питань, турнірів, конкурсів, ігри можна поділити за освітніми цілями:

1.Ігри, під час яких вивчається новий матеріал, формуються навички й уміння:

-най, най;

- прес-конференції;

- рольові ігри;

2. Ігри для підвищення загального інтелектуального рівня, розвитку світогляду:

- брейн - ринг;

- вікторини;

- турніри;

3. Ігри узагальнюючого повторення і контролю знань:

- що таке, хто такий;

- третій зайвий;

- бліц опитування;

- цифровий диктант;

- лабіринт.

Ігри дуже різноманітні за формою проведення. Це можуть бути КВК, вікторини, рольові ігри, турніри, брейн - ринги, ігри-аукціони, ігри під час екскурсій, прес-конференції, розгадування кросвордів, чайнвордів, ребусів, ігри-дослідження.

Підбираючи форму проведення географічної гри, необхідно враховувати вікову категорію учнів, кількість гравців та час. Ще одне переконання, гар не повинна бути тривалою, її процес має бути динамічним, а запитання зрозумілими та не занадто складними.

Про ефективність використання пізнавальних ігор у процесі навчання географії можна судити по радісним посмішкам переможців, смуток в очах тих, хто програв, це є підтвердженням того, що виграють у них всі учасники, набуваючи чогось корисного для себе.

Я ж як учитель хочу відзначити, що використання ігор на уроках або поза ними містить низку позитивних моментів і для вчителя. Розробляючи завдання вчитель поповнює свої знання, підвищує свій професійний рівень, ігри полегшують діяльність вчителя, підвищують ступінь довіри в стосунках учителя і дітей

Отже, щоб поліпшити результати у навчанні потрібно використовувати ігрові технології в процесі навчання.
Висновок
Американський педагог Джаннет Вос стверджує, що «навчання – найкраща у світі гра й розвага. Усі діти народжуються з таким переконанням і живуть з ним, поки ми не вкладемо їм у голову, що це важка й неприємна праця. Тільки деякі діти все ще залишаються на своїх позиціях, маючи тверде переконання, що навчання приносить радість, що це чи не єдина гра, в яку варто бавитись. Ми знаємо, як називати цих дітей. Це генії».

Склалася думка, що гра й навчання – протилежні речі. Тепер відоме інше, освітяни й фахівці з дитячої педагогіки відкрили, що гра – це навчання, це один із найефективніших видів навчання.

Ключ до успіху: перетворіть гру на навчальний досвід і переконайтеся, що навчання – це здебільшого приємність.
Ігрові технології

1.Вікторина – гра:

а) підбери пару;

б) хто автор цих слів?

в) підкорення вершини;

г) вікторина з віршами;

д) загадки;

е) « Знайомі незнайомці».
2. Слова і літери:

а) склади слово;

б) шифрограма;

в) «Поле чудес»;

г) «Подолай лабіринт»;

д) піктограма.
3.Ігри для кращого засвоєння географічної номенклатури:

а) хто перший;

б) вгадай об’єкт;

в) «най…»;

г) підбери пару;

д) третій зайвий;

е) збери карту;

є) змагання «Знавці карти»;

ж) усна подорож;

з) контурна карта;

і) «Хто більше?»;

й) знаменитий мореплавець;

к) розподіли об’єкти;

л) знайди помилку;

м) міста і підприємства;

н) сировина і продукція;

о) міста;

п) хто такий, що таке?
4. «Мозковий штурм»
«Карусель»

«Асоціації»

«Гронування»

«Кубики»

«Геоботанічне доміно»

«Реклама»

«Цифровий диктант»

«Кросворди»

Гра «Поміркуй та поясни»
Клас поділяється на групи. Кожна група отримує картку з завданням.

Картка №1

Доведіть, що кругообіг води відбувається у вашій місцевості. Приведіть приклади, які підтверджують ці явища.

Картка №2

Кругообіг води зв’язав між собою літосферу, атмосферу та гідросферу. Доведіть це.

Картка№3

Вода – джерело життя на Землі. Прісну воду людина використовує в побуті, сільському господарстві, промисловості. З поверхні річок та озер вона випаровується в атмосферу. Поясніть, чому кількість прісної води не зменшується.
Гра «Зайвий в ланцюжку»


  • Ніл, Дрейка, Дніпро, Амазонка;

  • Дунай, Південний Буг, Гібралтарська, Єнісей;

  • Міссісіпі, Парана, Амур, Лєна;

  • Мурей, Ніл, Рейн, Волга, Мексиканська.



Географічний диктант.


  • Річка – це… .

  • Річка з усіма своїми притоками (річкова система).

  • Солоність води океану вимірюється (проміле).

  • Воно буває дощове, снігове, льодовикове й підземне (живлення)

  • У ньому тече річка (русло).

  • Яке живлення найбільш характерне для річок України? (змішане)

  • Вони можуть бути лівими й правими (притоки).

  • Місце впадання річки в іншу річку, озеро або море називається… .

  • Деякі річки в цьому місці утворюють … .

  • Місце, де починається річка (виток).

  • Межа між басейнами двох річок (вододіл).

Гра «Засідання вченої ради з питання: від чого залежить солоність води?»

Клас поділяється на групи. Кожна група отримує завдання:

? Чи повсюди в Світовому океані однакова солоність води.

? Яка солоність вод на екваторі, в тропічних широтах, в помірних.

? Що впливає на солоність вод Світового океану, які природні явища зменшують солоність, збільшують.

?Чому солоність багатьох морів та заток відрізняється від середньо океанічної. Поясніть це на прикладі солоності води: Чорного(18%), Карського(10%), Червоного(45%).

Гра «Плутанина»

Гру можна використати для закріплення та перевірки вивченого матеріалу. Учні отримують завдання в якому

вказано географічні об’єкти і треба їх розподілити по материкам, по темам.
Гра «Аукціон»

По темі «Грунти. Рослинний і тваринний світ»

Слово «аукціон» повернулося до нас не так давно, але входить до нашого лексикону дуже швидко. «Аукціон»- це продаж товарів з публічного торгу покупцеві, який запропонував найвищу ціну. «Товар» на аукціоні – це «лот»

Розпочинається торг. Я оголошую товар, тобто завдання лота, і час на обдумування та вартість. Звучить гонг. Протягом відведеного часу ви обдумуєте відповідь на запитання, піднімаєте руки. Якщо перша відповідь конкретна, точна – вдаряю в гонг. Товар вважається проданим. Коли відповідь не точна чи потребує доповнення, то звертатимусь до інших учасників, які хочуть допомогти. Чия відповідь буде точніша, той оголошується покупцем. І тоді звучить гонг. Не можна збити ціну, тобто вигукнути, не піднімаючи руки, порушник цього правила покидає аукціон. Мені допомагатиме «банкір», який фіксуватиме результати аукціону в таблиці. Решта учнів класу є членами акціонерних товариств, тобто акціонерами. Акціонер-це власник акцій. В нашому випадку ви власники своїх знань. Набуті знання ви вкладаєте в збагачення свого АТ.

Вами створено два АТ, кожне обрало свого «президента». Напередодні вам було надано літературу для підготовки до уроку-аукціону. Прошу «президентів» представити свої АТ (назва, емблема, девіз)

Аукціон оголошується відкритим.

Лот № 1 являє собою перевірку АТ на «платоспроможність», тобто підготовленість учнів з теми. Лот складається з 12 географічних понять і термінів, визначення яких треба дати кожному члену АТ.

Час на обдумування – 5 секунд.

Максимальна вартість – 2 бали.

1 лот

1. Солончаки

2. Релікти

3. Ефемери

4.Грунт

5. Біогеографія

6. Гумус

7. Дернина

8. Ендемік

9.Меліорація

10.Флора

11.Рекультивація

12.Материнська порода

2 лот

1. Ефемероїди

2. Ксерофіти
Гра «Уявна подорож»

Обирається капітан, який розпочинає подорож, називаючи об’єкти повз яких пропливає корабель, дає їм повну характеристику, далі передає керування помічникові і продовжується подорож до кінця.

Гра «Знайди помилку»

Учні отримують текст з розповіддю про об’єкт, географічне положення, рельєф, при цьому в тексті допущено помилки, треба їх відшукати.

На карті неправильно зображені об’єкти, треба виправити помилки.
Гра «Лабіринт»

Дано цифри, треба їх розшифрувати, за основу береться чотиризначне число.

20611620221056421894
^ Гра «Склади карту»

Завдання гри – навчити дітей використовувати на практиці здобуті знання про напрямки, азимути, умовні знаки. Розвивати творчі здібності, логічне мислення. На думку авторів Г.С.Кулініч та В.В.Ніколіна, по ходу гри учні можуть самі оцінювати свої дії, а головне в процесі гри учні отримують знання, та задоволення.
^ Побудуй карту за напрямками

  1. У центрі – школа,

На півночі – мішаний ліс,

На північному сході – річка,

На північному заході – озеро,

На південь – сад,

На південний захід – луки і чагарники,

На південний схід – кам’яний кар’єр,

На схід – залізниця,

На захід – стежка до криниці.

  1. У центрі – луки і чагарники,

На півночі – кам’яний кар’єр,

На південному заході – болото,

На північному сході – пагорб з вітряком,

На південь – залізнична станція, вздовж залізниці, що проходить з північного сходу на північний захід,

На південний захід – мішаний ліс,

На захід – школа.

^ Склади карту за азимутами

У центрі – болото,

азимут 360 –пагорб з вітряком,

азимут 45 – хвойний ліс, просіка,

азимут 100 – стежка до криниці,

азимут 150 – яр вздовж дороги, яка проходить з півночі на південь,

азимут 210 – рідкий ліс/вирубаний ліс,

азимут 250 – дорога/лінія зв’язку,

азимут 270 – річка, що протікає з заходу на схід,

азимут 300 – мішаний ліс.

За яким азимутом потрібно пройти, щоб повернутися до болота?

^ Склади карту за легендою.

Будиночок гномів стояв серед рідколісся на північному заході місцевості, а кам’яний кар’єр, де гноми добували чудові самоцвіти, знаходився на південному сході. Кожного дня гноми вирушали на роботу однією з цих доріг. Чи буде ця дорога найкоротшою?

Склади карту та покажи шлях до кар’єра.

Лежачи за пеньком, Вовк побачив, як по рідколіссю спокійно йшов Заєць. «Ну, постривай!» - крикнув Вовк. Сполоханий Заєць кинувся на північ через сад, далі повз станцію і повернув на схід через піски до глибокого яру.

Та Вовк не відставав. Заєць зигзагами пробіг на південь через чагарники і луки, а далі оббіг навколо вітряка, перестрибнув автодорогу на заході й повернув у просіку хвойного лісу на півночі. Добігши до молодих ялинок, він швидко заховався.

Склади карту погоні Вовка за зайцем.

  1   2   3

Схожі:

«впровадження ігрових технологій на уроках географії» iconНа уроках географії при вивченні розділу
У посібнику представлено опис сучасних технологій, цікавих форм та прийомів роботи, які були апробовані на уроках географії. Також...
«впровадження ігрових технологій на уроках географії» iconНа уроках географії
П 14 Застосування структурно – логічних схем на уроках географії. Посібник з географії.– Кривий Ріг, 2012. 23с
«впровадження ігрових технологій на уроках географії» icon«Впровадження інноваційних технологій як засіб розвитку творчо ї особистості»
«високими технологіями». Апробація та впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес є вимогою сьогодення. Свою...
«впровадження ігрових технологій на уроках географії» iconУроках англійської мови
Впровадження інноваційних технологій, пошук ефективних форм І методів виховання
«впровадження ігрових технологій на уроках географії» iconМузика Світлана Іванівна
Проблемна тема: Розвиток творчих здібностей учнів на уроках хімії через впровадження інноваційних технологій
«впровадження ігрових технологій на уроках географії» iconВикористання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках географії
Уроки з використанням ікт захоплюючі, вони захоплюють своєю новизною, доступністю, масштабом І просто приносять задоволення як вчителям,...
«впровадження ігрових технологій на уроках географії» iconІ. Наукове обґрунтування обраної теми
«впровадження інформаційно – компютерних технологій навчання на уроках в початковій школі як засіб підвищення пізнавальної активності...
«впровадження ігрових технологій на уроках географії» iconТема: «Впровадження нових технологій на уроках літератури рідного краю»
Учителька доброзичлива, тактовна, відповідальна, добросовісна, комуні-кабельна. Її уроки відзначаються високим рівнем майстерності....
«впровадження ігрових технологій на уроках географії» iconВпровадження проектних технологій на уроках історії та правознавства
Під час навчання виникає цілий ряд проблем, які пов'язані з низькою мотивацією навчальної діяльності, нерівномірністю загальної підготовки...
«впровадження ігрових технологій на уроках географії» iconВикористання інтерактивних технологій на уроках географії
Це гарантує досягнення результатів навчання, спрямованих на «формування освіченої творчої особистості», що передбачено стандартом...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка