Урок географії у 6 класі Підготувала вчитель І категорії Розівської загальноосвітньої школи Петрюк Є. А




Скачати 42.35 Kb.
НазваУрок географії у 6 класі Підготувала вчитель І категорії Розівської загальноосвітньої школи Петрюк Є. А
Дата конвертації14.03.2013
Розмір42.35 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Географія > Урок
Урок географії у 6 класі

Підготувала вчитель І категорії Розівської загальноосвітньої школи

Петрюк Є.А.

Тема. ПОВІТРЯНІ МАСИ. ЗАКОНОМІРНОСТІ ПЕРЕМІЩЕННЯ ПОВІТРЯНИХ МАС

Мета: формування знань про повітряні маси, закономірності їх переміщення; розвиток первинних практичних навичок розрізняти постійні та змінні вітри, циклони й антициклони; з’ясування ролі постійних і змінних вітрів, циклонів та антициклонів у формуванні погоди.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручники, атласи, аркуші паперу формату А3, маркери, фрагменти відеофільму «Тропічні урагани. Торнадо. Смерчі».

^ Опорні поняття: атмосферний тиск, температура, вітер, закономірність.

Базові поняття: повітряні маси, типи повітряних мас, пасати, мусони, західні вітри, циклони, антициклони.

^ ЗМІСТ УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

1. Прийом «Експрес-тест»

1) Зниження атмосферного тиску на барометрі свідчить про те, що найближчим часом можливо:

а) погіршення погоди;

б) поліпшення погоди;

в) незмінний стан погоди.

2) У тропосфері в разі підйому тиск повітря:

а) залишається незмінним;

б) знижується;

в) підвищується.

3) В екваторіальних широтах формується область тиску:

а) високого; б) середнього; в) низького.

4) Основними характеристиками вітру є:

а) напрямок, сила, швидкість;

б) довжина, ширина, висота;

в) сила, агресивність, злість.

5) Рух повітря здійснюється:

а) з області високого тиску в область низького тиску;

б) з області низького тиску в область високого тиску;

в) без жодних правил.

6) Лінії на карті, що з’єднують точки однакових показників тиску, називаються:

а) ізобарами; б) ізогіпсами; в) ізотермами.

2. Взаємоперевірка

IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

^ Прийом «Фантастична добавка»

Спостерігати вітри, вивчати їх люди почали ще в сиву давнину. Одні вітри допомагали морякам, підганяючи їх вітрильники, інші обертали крила вітряків, треті приносили на поля довгоочікуваний дощ. А деяких вітрів боялись, бо вони несли руйнування і смерть, перевертаючи та розбиваючи на тріски кораблі, залишаючи без даху тисячі людей. Деякі вітри приносили криваві дощі. Їх вважали зловісними провісниками страшних лих. Уявіть собі: сунеться на вас величезна червоно-вогняна хмара, що затуляє Сонце, і світ занурюється у грізний морок. Блискає блискавка, гримить грім, і з неба на землю падають потоки червоної води. Мимоволі злякаєшся, особливо якщо не розумієш, чому це відбувається! А іншим разом із дощем на голову перехожих падають

жаби або апельсини. Це вже не так страшно, навіть весело, але все одно незрозуміло.

І хоча на Землі ще багато нерозкритих загадок, у наведених фактах немає нічого надприродного. Ви самі зможете пояснити їх наприкінці уроку.

^ IV. Вивчення нового матеріалу

Розгорнутий план етапу

  1. Повітряні маси та їх типи. Складання схеми в зошитах



2. Постійні та змінні вітри (робота в групах)

Прийом «Творча лабораторія»

Працюють п’ять груп. Сильні учні, які готувалися самостійно вдома, є консультантами. Вони надають допомогу учням, але не беруть участі у виступах.

Група 1

Завдання 1. Використовуючи текст і рисунки підручника, зобразіть схему розподілу поясів атмосферного тиску на Землі та покажіть на ній напрямки пасатів.

Завдання 2. Складіть стислу характеристику пасатів.

Група 2

Завдання 1. Використовуючи текст і рисунки підручника, зобразіть схему розподілу поясів атмосферного тиску на Землі та покажіть на ній напрямки західних вітрів.

Завдання 2. Складіть стислу характеристику західних вітрів.

^ Група 3

Завдання. Використовуючи текст і рисунки підручника, зобразіть на схематичних рисунках механізм утворення літнього та зимового мусону; підготуйте пояснення до них.

^ Група 4

Завдання. Використовуючи текст і рисунки підручника, зобразіть на схематичних рисунках механізм утворення денного та нічного бризу; підготуйте пояснення до них.

^ V. Закріплення вивченого матеріалу

Прийом «Географічний диктант»

• Сезонні вітри, що виникають над прикордонними областями між материками й океанами, називають... (Мусонами)

• У центрі циклону атмосферний тиск... (Низький)

• Узимку з приходом антициклону погода встановлюється... (Ясна та морозна)

• У Середньовіччі «правильними» вітрами моряки називали... (Пасати)

• Становлять небезпеку для людей та несуть руйнування... (Тайфуни, урагани, смерчі)

^ Прийом «Чомучка» (продовження роботи в групах)

Кожна група складає одне-три запитання, що починаються на слово «чому» та пов’язані з темою їх завдання. Потім групи обмінюються запитаннями.

VI. Підсумок уроку

Прийом «Мікрофон»

Обговорення роботи груп. Повернення до етапу мотивації. Пояснення загадкових явищ.

VII. Домашнє завдання

• Опрацювати текст підручника параграф 33, повтор. пар.32

• Виписати визначення основних понять в зошити.

• Налити в блюдце одну-дві чайні ложки води та поставити на підвіконня. Через день подивитися та записати результати.

Схожі:

Урок географії у 6 класі Підготувала вчитель І категорії Розівської загальноосвітньої школи Петрюк Є. А iconОпис досвіду Розівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст
Розівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Характеристика педагогічного, учнівського колективу
Урок географії у 6 класі Підготувала вчитель І категорії Розівської загальноосвітньої школи Петрюк Є. А iconУрок №50"Різноманітність та поведінка птахів"
Палшкова Наталія Михайлівна, вчитель біології І категорії Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №83
Урок географії у 6 класі Підготувала вчитель І категорії Розівської загальноосвітньої школи Петрюк Є. А iconУправління освіти виконавчого
Вчитель географії, економіки, вчитель вищої категорії, вчитель-методист, Відмінник освіти України
Урок географії у 6 класі Підготувала вчитель І категорії Розівської загальноосвітньої школи Петрюк Є. А iconТема виховного заходу на екологічну тематику
Вчитель географії колегіуму «Елінт» м. Запоріжжя, вчитель вищої категорії Гера О. М
Урок географії у 6 класі Підготувала вчитель І категорії Розівської загальноосвітньої школи Петрюк Є. А iconУрок української літератури в 9 класі
Підготувала І провела вчитель української мови та літератури Салата Валентина Іванівна
Урок географії у 6 класі Підготувала вчитель І категорії Розівської загальноосвітньої школи Петрюк Є. А iconВідділ освіти павлоградської райдержадміністрації привовчанської загальноосвітньої школи
Посада, місце роботи вчитель початкових класів, привовчанської загальноосвітньої школи 1 – 3 ступенів
Урок географії у 6 класі Підготувала вчитель І категорії Розівської загальноосвітньої школи Петрюк Є. А iconПрограми з читання, української мови, математики для 1-10 класів...
Латна Т. Б. учитель вищої категорії, старший учитель; Пономарьова Л. Б. учитель вищої категорії, старший учитель; Коваленко Т. Г....
Урок географії у 6 класі Підготувала вчитель І категорії Розівської загальноосвітньої школи Петрюк Є. А iconРозклад державної підсумкової атестації в 4 класі Чубарівської зош...
...
Урок географії у 6 класі Підготувала вчитель І категорії Розівської загальноосвітньої школи Петрюк Є. А iconУрок географії у 8 класі Тема: Вклад українських вчених у розвиток географії
Обладнання: карти України, географічні атласи, портрети вчених, роздатковий матеріал, мультипроектор
Урок географії у 6 класі Підготувала вчитель І категорії Розівської загальноосвітньої школи Петрюк Є. А iconПрограма інформатизації Розівської загальноосвітньої школи І-ІІІ...
Характерною рисою сучасного етапу розвитку суспільства є проникнення інформаційно комунікаційних технологій в усі сфери громадського...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка