«Способи зображення Землі» доповнена картографічним знаннями І уміннями за темами 8 класу. Тема «Атмосфера І клімат» включає питання, які за змістом є логічним продовження вивчення її в географічних курсах «Географії материків І океанів» та «Фізичної географії України». Питання екологічних проблем о




Скачати 368.05 Kb.
Назва«Способи зображення Землі» доповнена картографічним знаннями І уміннями за темами 8 класу. Тема «Атмосфера І клімат» включає питання, які за змістом є логічним продовження вивчення її в географічних курсах «Географії материків І океанів» та «Фізичної географії України». Питання екологічних проблем о
Сторінка1/3
Дата конвертації16.06.2013
Розмір368.05 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Географія > Документы
  1   2   3


Міністерство аграрної політики

ТА ПРОДОВОЛЬСТВА України
ПОЛТАВСЬКА ДЕРЖАВНА АГРАРНА АКАДЕМІЯ


ЗатверДжую

Ректор академії професор. 

___________________ В. І. Аранчій

25 березня 2013 р.

ПРОГРАМА
вступних випробувань з географії

для абітурієнтів за напрямами підготовки

«Облік і аудит»,

«Фінанси і кредит»,

«Економіка підприємства»,

«Менеджмент»,

«Екологія навколишнього середовища та збалансоване природокористування»

Полтава 2013

Підготувала голова предметної комісії, д.і.н., професор кафедри українознавства Шаравара Тамара Олексіївна.
Вступ
Програму вступних іспитів з географії розроблено на основі чинної програми з географії для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (основна школа) та програми з географії рівня стандарту, академічного рівня для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів (старша школа). Обсяг знань географічної номенклатури, термінів і понять визначається в межах діючої програми чинних підручників.

Програма вступних іспитів включає всі розділи програмних курсів з географії відповідно стандартного та академічного рівнів. Окремі теми розділу «Загальна географія», а саме «Географічні дослідження» включає розширене питання дослідження території України. Тема «Способи зображення Землі» доповнена картографічним знаннями і уміннями за темами 8 класу. Тема «Атмосфера і клімат» включає питання, які за змістом є логічним продовження вивчення її в географічних курсах «Географії материків і океанів» та «Фізичної географії України». Питання екологічних проблем окремих материків слід розглядати в темі «Глобальні проблеми людства» в складі переліку екологічних проблем. Особливої уваги в програмі заслуговує розділ «Загальні положення економічної та соціальної географії» в який винесено всі програмові терміни, поняття економічної і соціальної географії. ІЗ наступних розділах «Економічна і соціальна географія України» та «Соціальна і економічна географія світу» головна увага акцентована на просторовому характері розміщення економічних і соціальних явищ та причин і наслідків їх формування і розвитку.
Зміст програми




п/п

Назва розділу, теми

Зміст

Предметні вміння та способи навчальної діяльності

І. Загальна географія

1.1

Географія як наука, розвиток географічних досліджень

Об'єкт та предмет вивчення географії. Місце географічних дисциплін у системі наук. Джерела географічних знань. Методи географічних досліджень. Розвиток уявлень про форму, розміри та рухи Землі. Найвизначніші географічні відкриття, видатні мандрівники. Географічні дослідження світу та України в різні історичні епохи. Вітчизняні вчені-географи. Сучасні географічні дослідження та їх значення.

^ Знати об'єкт та предмет вивчення географії, місце географічних дисциплін у системі наук, видатних дослідників території України. Розрізняти методи географічних досліджень

Порівнювати та виділяти відмінності між джерелами географічних знань.

Аналізувати зміни в уявленнях про форму, розміри та рухи Землі, географічні дослідження світу та України в різні історичні епохи Оцінювати значення географічних відкриттів і досліджень у минулому і та на сучасному етапі розвитку

1.2

Способи зображення Землі

Зображення земної поверхні на малюнку, плані, карті, глобусі, аерофотознімку та космічному знімку. Поняття «план місцевості», «географічна карта», «топографічна карта», «азимут». Картографічні проекції та спотворення. Елементи градусної сітки. Легенда карт. Види масштабу. Класифікація карт. Топографічні карти та їх практичне використання. Визначення напрямків географічних координат об'єктів, абсолютної та відносної висоти. місцевості, глибини морів і океанів. Способи вимірювання відстаней на різних географічних і топографічних картах. Орієнтування на місцевості за місцевими ознаками. Значення карту житті людини

^ Знати елементи градусної сітки карти, класифікацію карт, способи орієнтування на місцевості.

Розрізняти зображення земної поверхні на малюнку, плані, карті, глобусі, аерофотознімку та космічному знімку, картографічні проекції та види спотворення

Користуватися легендою карт, різними видами масштабу.

Визначати на картах напрямки, географічні координати об'єктів, абсолютну та відносну висоту місцевості.

Вимірювати відстані на картах за допомогою масштабу та градусної

сітки.

Оцінювати значення карту житті і господарській діяльності людини

1.3

Літосфера та рельеф

Внутрішня будова Землі. Поняття «земна кора», «літосфера», «літосферна плита», «тектонічні структури», будова та типи земної кори, породи та мінерали що її складають. Геологічний вік, геохронологічна таблиця. Внутрішні процеси в літосфері. Рухи літосферних плит. Походження материків і океанів. Вулкани та землетруси, райони їх поширення. Зовнішні сили, що змінюють земну поверхню. Корисні копалини їх класифікація за походженням. Основні форми земної поверхні: гори і рівнини. Рельєф дна Світового океану. Значення рельєфу в господарській діяльності людини та вплив діяльності людини на рельєф.

Знати внутрішню будову Землі, особливості руху літосферних плит, будову материкової та океанічної земної кори, види корисних копали за походженням, розташування основних форм рельєфу Мати просторове уявлення про сейсмічні пояси, різні форми поверхні суходолу та океанічного дна, їх географічне положення, та геологічний вік за загальногеографічними та тематичними картами. Пояснювати вплив внутрішніх і зовнішніх процесів літосфери на формування рельєфу, закономірності розміщення основних форм рельєфу та родовищ корисних копалин.

Оцінювати значення надр і рельєфу в житті та господарській діяльності людини, вплив на їхні зміни.

1.4

Атмосфера та клімат

Поняття «атмосфера», її склад та будова, значення. Сонячна радіація та її розподіл в атмосфері й на Земній поверхні. Теплові пояси та їх межі (тропіки, полярні кола).Температура земної поверхні та повітря, її зміни з висотою і розподіл залежно від кута падіння сонячних променів. Атмосферний тиск його вимірювання. Основні пояси атмосферного тиску Землі. Загальна циркуляція атмосфери. Постійні вітри. Циклони й антициклони. Сезонні та місцеві вітри. Вода в атмосфері. Вологість повітря. Хмари. Атмосферні опади та їх утворення. Розподіл опадів на поверхні земної кулі. Повітряні маси й атмосферні фронти. Поняття «клімат». Кліматичні пояси та області. Кліматична карта Залежність клімату від широти місцевості, морських течій, близькості до морів, рельєфу, антропогенного впливу. Погода, добові та сезонні коливання її метеорологічних елементів. Спостереження за погодою та її прогнозування. Вплив клімату та погоди на господарську діяльність

Знати будову і склад атмосфери, компоненти погоди їх

характеристику, кліматотворні чинники, просторове розташування

кліматичних поясів та областей за кліматичною картою.

Уміти розв'язувати задачі на визначення висоти Сонця над горизонтом, зміни температури та атмосферного тиску з висотою,

абсолютної і відносної вологості повітря, читати графічні

зображення(моделі) показників погоди

Визначати типи клімату за кліматичними діаграмами

Пояснювати причини та наслідки змін компонентів погоди та

клімату, закономірності розподілу температури, атмосферного тиску

й опадів на Землі; особливості атмосферної циркуляції та умови

формування циклонів й антициклонів, постійні та сезонні вітри, дію

кліматотворних чинників на формування типів клімату

Аналізувати взаємозв'язки між компонентами погоди та клімату та причини їхніх добових і річних змін, наслідки цих змін для природи і людини в різних кліматичних поясах та областях.

Прогнозувати погоду за описом місцевих ознак та синоптичною

картою.

1.5

Гідросфера

Поняття «гідросфера» та її основні частини. Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Суходіл в океані. Властивості вод Світового океану та причини її неоднорідності. Водні маси. Рух води в Світовому океані. Морські течії. Води суходолу. Річка та її частини. Елементи річкової долини. Річкові басейни. Живлення та режим річок. Озера, їх походження. Болота. Льодовики, багаторічна мерзлота. Підземні води. Джерела. Штучні водойми. Використання Світового океану та вод суходолу в господарській діяльності людини.

^ Знати просторове розміщення найважливіших гідрографічних об'єктів за картою, властивості вод.

Розрізняти способи зображення вод суходолу на пані місцевості і на карті водні маси за їхніми характеристиками.

Аналізувати наслідки рухів води в океані, річці, залежність напрямку і характеру течії річок від рельєфу, особливості живлення і режиму вод суходолу.

Оцінювати роль води в природі та господарській діяльності людини, її вплив на зміни, що відбуваються в гідросфері

1.6

Біосфера

Поняття «біосфера», її складові та межі. Ґрунти, їхні властивості та відмінності. Рослинність суходолу і океану. Тваринний світ суходолу і океану. Вплив біосфери на інші оболонки. Вплив людини на біосферу. Охорона біосфери.

^ Знати поняття «біосфера», «грунт», рослинність, тваринний світ, межі та складові біосфери.

Порівнювати закономірності поширення грунтів і живих організмів на Землі.

Оцінювати вплив біосфери на інші оболонки, роль людини в біосфері.

1.7

Географічна оболонка Загальні закономірності природи Землі

Поняття «географічна оболонка». Загальні закономірності географічної оболонки: цілісність. кругообіг речовин та енергії, ритмічність, комплексність. Зональні та азональні природні комплекси. Зміна природних комплексів під впливом господарської діяльності Людини.

^ Знати суттєві ознаки понять «географічна оболонка», «природний

комплекс», «географічний пояс», «природна зона».

Розрізняти характеристики просторової організації географічної

оболонки, компонентний склад природного комплексу.

Виділяти особливості географічних поясів і природних зон, висотних

поясів.


^ 2. Географія материків і океанів

2.1

Предмет вивчення географії материків і океанів

Поняття «материк» і «частина світу». Основні географічні закономірності розвитку природи Землі: закономірності формування рельєфу, клімату, географічних поясів та природних зон. Формування зональних та азональних природних комплексів на материках

^ Знати закономірності формування

рельєфу, клімату, природних комплексів.

Пояснювати зміни природних комплексів на рівнинах та в

горах.

2.2

Океани: Тихий океан, Атлантичний океан, Індійський океан. Північний Льодовитий океан.

План характеристики природного комплексу океану. Особливості фізико-географічного положення океанів. Історичні відомості про освоєння та дослідження різних часин Світового океану. Характерні риси клімату. Своєрідність органічного світу океанів. Природні ресурси океанів та їх використання. Проблема забруднення океанічних вод;

^ Знати послідовність характеристики природного комплексу океану, основні етапи освоєння та дослідження океанів. Визначати особливості фізико-географічного положення океанів, Пояснювати кліматичні умови, властивості водних мас. Аналізувати рухи води в океані та схему океанічних течій. Порівнювати органічний світ різних частин Світового океану. Оцінювати природні ресурси океанів, види господарської діяльності в океанах та їх наслідки.

2.3 Материки

2.3.1

Африка

План географічної характеристики материка. Особливості фізико-географічного положення. Основні елементи берегової лінії. Дослідження та освоєння. Корисні копалини та закономірності їх розміщення на материку. Загальні особливості клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Води суходолу: головні річкові системи, озера, басейни підземних вод, їх гідрологічні особливості. Природні зони та закономірності їх розміщення. Особливості ґрунтового, рослинного покриву та тваринного світу. Найбільші національні парки. Населення.

^ Знати алгоритм характеристики материка за типовим планом, дослідників природи.

Визначати особливості фізико-географічного положення. Розрізняти основні елементи берегової лінії материка та форми рельєфу.

Аналізувати взаємозв'язок геологічної будови, рельєфу та закономірностей розміщення корисних копалин на материку. Пояснювати загальні особливості кліматичних умов та розподілу внутрішніх вод.

Порівнювати природні зони материка за ознакою домінуючих типів трутів, рослинного покриву та типових представників тваринного світу.

2.3.2

Австралія

Своєрідність географічного положення материка. Історія відкриття і дослідження. Форми рельєфу та корисні копалини Австралії. Загальні особливості клімату. Кліматичні пояси та типи клімату Австралії. Води суходолу. Природні зони. Своєрідність і унікальність органічного світу материка. Населення, його склад та розміщення.

Знати особливості фізико-географічного положення, історію відкриття та дослідження, основні форми рельєфу та корисні копалини материка.

Розрізняти кліматичні умови в різних кліматичних поясах Аналізувати води суходолу та природні зони материка. Пояснювати унікальність видового складу представників органічного світу.

Оцінювати расовий склад та розміщення населення в межах материка.

2.3.3

Південна Америка

Особливості фізико-географічного положення. Дослідження і освоєння материка. Геологічна будова. Основні форми рельєфу. Закономірності поширення родовищ корисних копалин. Своєрідність клімату материка. Кліматичні пояси і області. Вплив клімату на формування і розподіл вод суходолу. Найбільші річки та озера. Природні зони. Ґрунти, рослинний покрив та тваринний світ. Зміна природних комплексів людиною. Походження та формування сучасного населення, його расовий склад та розміщення.

^ Знати особливості фізико-географічного положення, історію дослідження та освоєння.

Розрізняти основні елементи берегової лінії та форми рельєфу материка.

Аналізувати взаємозв'язок геологічної будови, рельєфу та закономірностей розміщення корисних копалин на материку. Пояснювати особливості кліматичних умов та їх вплив на розподіл внутрішніх вод материка.

Порівнювати природні зони материка Оцінювати формування сучасного населення.

2.3.4

Антарктида

Своєрідність географічного положення материка. Відкриття Антарктиди та сучасні наукові дослідження материка. Міжнародне співробітництво у дослідженні природних умов і природних ресурсів. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Географічна будова та рельєф поверхні. Кліматичні умови. Рослинний і тваринний світ. Природні ресурси та їх охорона.

^ Знати особливості географічного положення, відкриття та дослідження материка.

Пояснювати своєрідність природних умов та природних ресурсів.

Визначати роль України у сучасних дослідженнях природи материка.

Оцінювати значення міжнародного співробітництва у наукових дослідженнях.

2.3.5

Північна Америка

Фізико-географічне положення материка. Історія відкриття та освоєння Північної Америки. Геологічна будова та основні форми рельєфу материка. Роль давнього зледеніння у формуванні сучасного рельєфу. Корисні копалини, закономірності їх поширення. Кліматичні пояси і типи клімату. Води суходолу. Основні річкові системи. Найбільші озера, їх походження. Особливості розміщення природних зон. Ґрунти, рослинний покрив і тваринний світ. Висотна поясність Кордильєр. Природоохоронні території. Найвідоміші національні парки. Особливості заселення Північної Америки. Населення, його расовий і етнічний склад.

^ Знати особливості фізико-географічного положення, історію дослідження та освоєння Північної Америки.

Розрізняти елементи берегової лінії та основні форми рельєфу

материка.

Аналізувати взаємозв'язок геологічної будови, рельєфу та закономірностей розміщення корисних копалин на території материка.

Пояснювати загальні особливості кліматичних умов та їх вплив на розподіл внутрішніх вод материка.

Порівнювати природні зони материка та висотну поясність в Кордильєрах за ознакою домінуючих типів ґрунтів, рослинного покриву та представників тваринного світу. Оцінювати расовий і етнічний склад населення.
  1   2   3

Схожі:

«Способи зображення Землі» доповнена картографічним знаннями І уміннями за темами 8 класу. Тема «Атмосфера І клімат» включає питання, які за змістом є логічним продовження вивчення її в географічних курсах «Географії материків І океанів» та «Фізичної географії України». Питання екологічних проблем о icon«Способи зображення Землі» доповнена картографічним знаннями І уміннями...
Обсяг знань географічної номенклатури, термінів І понять визначається в межах діючої програми чинних підручників
«Способи зображення Землі» доповнена картографічним знаннями І уміннями за темами 8 класу. Тема «Атмосфера І клімат» включає питання, які за змістом є логічним продовження вивчення її в географічних курсах «Географії материків І океанів» та «Фізичної географії України». Питання екологічних проблем о icon«Географія материків та океанів» 7 клас 70 годин (2 години на тиждень) № пп
Предмет вивчення «Географії материків І океанів». Методи географічних досліджень. Джерела географічних знань. Класифікація карт за...
«Способи зображення Землі» доповнена картографічним знаннями І уміннями за темами 8 класу. Тема «Атмосфера І клімат» включає питання, які за змістом є логічним продовження вивчення її в географічних курсах «Географії материків І океанів» та «Фізичної географії України». Питання екологічних проблем о iconЗ яких джерел можна почерпнути географічну інформацію?
Предмет вивчення географії материків І океанів. Предметом вивчення географії материків І океанів є природа нашої планети в цілому,...
«Способи зображення Землі» доповнена картографічним знаннями І уміннями за темами 8 класу. Тема «Атмосфера І клімат» включає питання, які за змістом є логічним продовження вивчення її в географічних курсах «Географії материків І океанів» та «Фізичної географії України». Питання екологічних проблем о iconУроку в темі Тема уроку
Вступ. Предмет вивчення “Географії материків І океанів”. Тематичні карти І робота з ними
«Способи зображення Землі» доповнена картографічним знаннями І уміннями за темами 8 класу. Тема «Атмосфера І клімат» включає питання, які за змістом є логічним продовження вивчення її в географічних курсах «Географії материків І океанів» та «Фізичної географії України». Питання екологічних проблем о iconГеографічний факультет Кафедра фізичної географії та геології
Розробник: Казаков В. Л, кандидат географічних наук, доцент, зав кафедри фізичної географії та геології
«Способи зображення Землі» доповнена картографічним знаннями І уміннями за темами 8 класу. Тема «Атмосфера І клімат» включає питання, які за змістом є логічним продовження вивчення її в географічних курсах «Географії материків І океанів» та «Фізичної географії України». Питання екологічних проблем о iconМетодичні рекомендації щодо вивчення географії в 2011-2012 н р. Вивчення географії в 6-9 класах
Вивчення географії в 6-9 класах здыйснюэться за програмою “Географія. Економіка, 6-11 класи”. – Київ “Перун”. 2005- та підручниками,...
«Способи зображення Землі» доповнена картографічним знаннями І уміннями за темами 8 класу. Тема «Атмосфера І клімат» включає питання, які за змістом є логічним продовження вивчення її в географічних курсах «Географії материків І океанів» та «Фізичної географії України». Питання екологічних проблем о iconГеографічний факультет Кафедра фізичної географії та геології
Рецензенти: кафедра фізичної географії Вінницького державного педагогічного університету ім. М. Коцюбинського
«Способи зображення Землі» доповнена картографічним знаннями І уміннями за темами 8 класу. Тема «Атмосфера І клімат» включає питання, які за змістом є логічним продовження вивчення її в географічних курсах «Географії материків І океанів» та «Фізичної географії України». Питання екологічних проблем о iconНа уроках географії при вивченні розділу
У посібнику представлено опис сучасних технологій, цікавих форм та прийомів роботи, які були апробовані на уроках географії. Також...
«Способи зображення Землі» доповнена картографічним знаннями І уміннями за темами 8 класу. Тема «Атмосфера І клімат» включає питання, які за змістом є логічним продовження вивчення її в географічних курсах «Географії материків І океанів» та «Фізичної географії України». Питання екологічних проблем о iconУрок географії 7 клас Тема: «Особливості географічного положення...
Обладнання: фізична карта світу, фізична карта Африки, електронний атлас для курсу «Географія материків І океанів», комп’ютерна презентація...
«Способи зображення Землі» доповнена картографічним знаннями І уміннями за темами 8 класу. Тема «Атмосфера І клімат» включає питання, які за змістом є логічним продовження вивчення її в географічних курсах «Географії материків І океанів» та «Фізичної географії України». Питання екологічних проблем о iconРеферат Шифр та назва
Розробник: Казаков В. Л, кандидат географічних наук, доцент, зав кафедри фізичної географії та геології
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка