Скачати 78.97 Kb.
|
Тема Роль людини в біосфері. 11 кл. вчитель біології Інтегрований урок Бєліч Н.І. Мета. Освітня: продовжити формувати знання учнів про біосферу; ознайомити з дією позитивних та негативних впливів людини як антропогенного фактора; охарактеризувати практичні дії людини по забезпеченню довкілля. Розвиваюча: продовжити формувати вміння працювати з додатковою літературою, розвивати творчю активність та уміння логічно мислити , робити висновки і узагальнення. Виховна: екологічна - узагальнити і поглибити знання з екології, біології, географії , навчити учнів встановлювати причини погіршення стану довкілля та прогнозувати його наслідки; виховувати в дітей відповідальне ставлення до природи і свого здоров'я; мотивувати необхідність поведінкової діяльності щодо покращення стану довкілля; етична - формування етичних взаємовідносин у колективі; світоглядна – зв'язок теорії з практикою. ^ . Узагальнення і систематизації знань Місце уроку в навчальній темі. Заключний Методи і методичні прийоми: 1. Інформаційно- рецептивний: а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з додатковою літературою. б) наочний: ілюстрація, ТЗН. Прийоми навчання: виклад інформації методом презентації проекту, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом, «Мозковий штурм», вправа «Так чи ні» 2. Репродуктивний. Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань. 3. Проблемно- пошуковий: постановка проблемного питання. Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення. 4.Візуальний: складання схем, малюнків 5.Сугестивний: застосування різних видів мистецтва – вірші. 6.Релаксопедичний: психологічне розвантаження. Міжпредметні зв ́язки: історія,біологія, хімія, географія, фізика, історія, українська література ^ схеми, малюнки, таблиці, комп’ютер, альбоми, фотографії, матеріали періодичної преси. Основні поняття та терміни: демографічний вибух, ноосфера, урбанізація, парниковий ефект, кислотні дощі, озонова дира. ^ І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. Вчитель біології. Щороку, 22 квітня люди по всій планеті відзначають День Землі. Цей день став загальнолюдським символічним святом любові і турботи за нашу спільну домівку. Людство на порозі екологічної кризи. Сучасний стан довкілля поставив людину перед вибором: або й далі жити за принципом «після нас хоч потоп», або ж починати розвивати те, що американський еколог О. Леопольд назвав «екологічною совістю», тобто відповідальністю за свої вчинки в природі. Тож час замислитись, чи дійсно Ноmo sapiens звучить гордо? Задумайтеся над словами Ґете: «Ми живемо серед природи, ми постійно діємо на неї, проте не владні над нею». ^ З одного боку, людство не зможе існувати без корисних копалин, енергії, промисловості та безлічі технічних споруд, з іншого—діяльність людини вже призвела до цілої низки екологічних проблем, які шкодять не тільки природі, а й здоров'ю самої людини. Як же бути? ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. ... Зробити щось, лишити по собі, а ми, нічого, — пройдемо, як тіні, щоб тільки неба очі голубі цю землю бачили в цвітінні. Щоб ці ліси не вимерли, як тур, Щоб ці слова не вичахли, як руди. Життя ідеї все без коректур, І як напишеш, так уже і буде. Ліна Костенко «Мозковий штурм» Вчитель географії. Назвати конкретні екологічні проблеми, що виникли на планеті. Всі названі екологічні проблеми записуються на пелюстках квітки і потім прикріплюються на дошці біля зображення Землі, (забруднення атмосфери, смог, кислотні дощі, ерозія ґрунтів, забруднення ґрунтів, озонові діри, зникнення видів, вирубування лісів, урбанізація, демографічний вибух, парниковий ефект, проблеми енергоресурсів, погіршення здоров'я людей, проблеми питної води, проблема забезпечення харчовими ресурсами). ІІІ. Відтворення та узагальнення понять і засвоєння відповідної їм системи знань.
« В світі тварин» (Інструктаж вчителя біології). Складання та захист свого проекту «Вплив людини на біосферу». Учні об'єднуються у три групи. Кожна має завдання згідно з назвою - Повітря, Земля, Вода. ^ — проблема забруднення атмосфери. Друга група — забруднення ґрунтів. Третя група — забруднення гідросфери. Вчитель географії. Учні обговорюють екологічні проблеми. Один з учнів записує основні тези проблеми, які висловлюють усі члени групи. При цьому використовується матеріал , підручника, додаткова література, періодичні видання, статті місцевих газет на екологічну тематику. Робота оформлюється фломастерами у вигляді схем, малюнків.
Вчитель біології. Почнемо з казки. Коли Життя народжувалося, воно поставило собі відоме гамлетівське запитання, переробивши його: «Бродити чи не бродити?» Реакція бродіння проста, не потребує енергії, але те, що просте, не завжди геніальне, і в такому випадку життя зникло б на Землі дуже швидко. Життя мудре, і воно зрозуміло, що жити можна за умови творчого існування, і побудувало воно собі дім — атмосферу. Але тепер нашому дому загрожує небезпека. Як вийти з цього стану? Захист проекту групи «Повітря»
Вчитель географії. Якщо записати, яке із середовищ існування найбільше постраждало від людини то відповідь знайти буде важко. І все ж найперше слово про землю, про ту, яку звали матір'ю, годувальницею, останнім притулком і першою надією. Земля, по якій ми ходимо, на якій будуємо, вирощуємо хліб, яку руйнуємо, до якої ставилися як до чогось байдужого,— жива. Якби матір наша Земля мала голос, вона сьогодні б не стогнала, а: кричала від болю, якого ми, господарі природи, завдаємо їй. Як допомогти нашій Землі? Захист проекту групи «Земля»
Вчитель біології. Коли бедуїнів привезли до США, то на всі дива сучасної техніки вони дивилися безпристрасно. І тільки тоді, коли вони побачили Ніагарський водоспад, американцям удалося здивувати гостей. Бедуїни були приголомшені цим нескінченним потоком чистої прохолодної води, вони дивилися й казали, що, коли повернуться додому, їм ніхто не повірить, що на світі існує таке диво. Вони знали ціну воді. Так, вода — одне з найперших див у природі. Якщо без їжі людина може жити понад місяць, то без води не обійтися більш як три дні. З історії відомі факти, що у 525 р. під час переходу через Лівійську пустелю перське військо, яке не міг здолати жоден ворог, загинуло в страшних муках від спраги. На планеті через відсутність чистої води щорічно помирає 25 тис. душ. У Греції вода дорожча за вино, У Норвегію ввозять чисту воду. ^
Вчитель біології. Я пропоную вам вправи, що дозволять пізнати себе і своїх друзів краще. (Релаксопедичний метод) Десять вправ 1.Якщо ви вважаєте, що треба економити воду, плесніть у долоні.
10. Якщо ви за активну життєву позицію, за готовність до розв'язання екологічних проблем, підніміть руку. Чи пізнали ви себе краще? Що нового ти дізнався про товариша? ^ Вчитель географії. Ми, українці, живемо в цій державі і повинні усвідомити, що бути патріотом — означає любити природу , адже кожен народ має той єдиний ритм природи, в якому народився, виріс, живе і буде жити, ритм свого народу, ритм своєї нації. Вчитель біології. Вправа « Так чи ні» Ні
Так
^ Вчитель географії. Мені дуже хочеться вірити, що після сьогоднішнього уроку ваші душі стали добрішими, серця теплішими і ви назавжди запам'ятаєте, що Земля — не рабиня наша, а мати. Сонце — не вітчим наш, а рідний батько. Ліси — наші брати, річки — сестри. ^ . А ми на своїй планеті не тимчасові мешкканці, а мудрі господарі. Зрозуміло, що не всі ви будете екологами, але будь-яка професія вимагає екологічних знань: архітектор, підприємець, фермер повинні знати, чим і як вони шкодять природі, і не допустити цього. Я хочу, аби ви завжди про це пам'ятали. В одного болгарського поета є такі слова: «Я сорвал цветок, и он увял. Я поймал бабочку, и она умерла у меня на ладони. И тогда я понял — коснуться природы можно лишь сердцем...» Подумайте над цим. Вчитель географії. Вправа «Незакінчені думки» (Кожна група відповідає на запропоновану їй тематику та оголошує її.) 1. Вірю, що наша планета... 2. Головне, що ми бажаємо... 3. Коли ми думаємо про проблеми дозвілля... 4. Наша участь у розв'язанні екологічних проблем полягає.
Поясніть з позицій екології прислів'я «Як гукнеться, так і відгукнеться», «Без хазяїна дім сирота». Створити екологічний буклет. |
Урок 7 кл. Тема: “Різноманітність земноводних. Значення земноводних... Тема: Різноманітність земноводних. Значення земноводних у природі та житті людини. Охорона земноводних | Тема: у царстві тварин Мета: закріпити знання про тваринний світ, його різноманітність та роль в біосфері, виявити взаємозв’язок людини І тварини, збагатити... | ||
Відділ освіти Хмельницької рда районний методичний кабінет Керівники походу: вчитель географії, вчитель біології, вчитель основ лісівництва | Урок №50"Різноманітність та поведінка птахів" Палшкова Наталія Михайлівна, вчитель біології І категорії Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №83 | ||
Уроку з біології Вчитель: Серветник В. В. Тема. Загальна характеристика типу Членистоногі Членистоногі, відмітити ознаки ускладнення організації членистоногих порівняно з кільчаками; З’ясувати їхнє походження; розвивати... | Урок №8. Тема Тема: Огляд програмних засобів для підтримки навчання фізики, хімії та біології. Віртуальні лабораторії, інтерактивні моделі | ||
Урок №2 Тема: Анатомічна будова І функції основних органів людини. Шкіра Мета: Формувати уявлення про тіло людини як єдиний організм, в якому всі органи залежать один від одного; дати знання про властивості... | Тема: Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в екосистемах та... Мета уроку: розповісти про різноманітність кишковопорожнинних; показати єдність їх організації І зв'язок її із способом життя; розкрити... | ||
Програма “ природознавство” 1-4 класи загальна характеристика навчального предмета Вона має інтегрований зміст, поєднує пропедевтику біології та екології, географії, фізики, астрономії, хімії | Тема: Різноманітність ракоподібних, їх роль в екосистемах та значення для людини. Мета Мета: Охарактеризувати різноманітність ракоподібних. Дати поняття про їх роль в екосистемах та значення для людини. Розвивати вміння... |