Методичні рекомендації ] Інформатика. 3 клас І. В. Земляк методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 3-му класі за програмою «Сходинки до інформатики»




НазваМетодичні рекомендації ] Інформатика. 3 клас І. В. Земляк методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 3-му класі за програмою «Сходинки до інформатики»
Сторінка1/13
Дата конвертації05.03.2013
Розмір2.08 Mb.
ТипМетодичні рекомендації
uchni.com.ua > Інформатика > Методичні рекомендації
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13

Методичні рекомендації]

Інформатика. 3 клас




І. В. Земляк
^ МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

ЩОДО ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ В 3-МУ КЛАСІ

За програмою «Сходинки до інформатики»

Кам’янець-Подільський, 2010
d:\рисунки_фото\урок_2_клас 024_0001.jpg

Схвалено до використання на засіданні методичного об’єднання вчителів інформатики Кам’янець-Подільської спеціалізованої ЗОШ №5 з поглибленим вивченням інформатики

(Протокол № 12 від 19.05.2010 р.)

Резензенти:

Золочевська Н.В., заступник директора з наукової роботи СЗОШ №5, вчитель української мови, вчитель вищої категорії;

^ Мулик В.В., голова міського методичного об’єднання вчителів інформатики м. Кам’янця подільського, вчитель інформатики СЗОШ №5, вчитель методист;

Трач Л. В., вчитель інформатики СЗОШ №5, вчитель вищої категорії;


^ Земляк І.В.
Методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 3-му класі: за програмою «Сходинки до інформатики». – Кам’янець-Подільський, 2009. – 114 с.

Дані методичні рекомендації розроблено відповідно до програми «Сходинки до інформатики» для учнів 3 класу, що рекомендована до використання в навчально-виховному процесі у початковій школі МОН України. Методичні рекомендації містять розгорнуті конспекти уроків з інформатики в 3-му класі, розроблені відповідно до вікових особливостей учнів та з урахуванням спеціалізації школи. Розробки уроків містять завдання для розвитку логічного мислення, практичні роботи, домашні завдання тощо. Навчально-методичний посібник є складовою навчального комплекту, до якого входять: методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 3-му класі, робочий зошит з інформатики для учнів 3 класу, демонстраційний матеріал «Інформатика в презентаціях. 3 клас» та навчально-контролююча програма «Інформатика. 3 клас». Комплект був апробований в навчально-виховному процесі. Розроблено аналогічні комплекти для 2-го та 4-го класу.

Пропоновані методичні рекомендації призначені для вчителів загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів.

© Земляк І.В., 2010

© Земляк І.В., макет, 2010
Урок 1

Тема. Правила техніки безпеки під час роботи в комп’ютерному класі.

Мета:

Навчальна: повторити правила поведінки та техніки безпеки під час роботи в комп'ютерному класі; повторити можливості комп'ютера.

Розвиваюча: розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу.

^ Виховна: виховувати в учнів охайність при роботі в зошиті; дбайливе ставлення до обладнання кабінету.

Обладнання: плакати з правилами поведінки й техніки безпеки, ПК.

^ Програмне забезпечення: комп'ютерна програма «Сходинки до інформатики».

Вимоги до учнів: знати правила поведінки та техніки безпеки в комп'ютерному класі; що вивчає предмет інформатика; основні сфери використання комп'ютерів.
^ Хід уроку

І. Організаційний момент (2 хв).

Привітатися із учнями. Перевірити готовність учнів до роботи.

Розминка.

Може він порахувати,

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Помилки перевіряти.

Може він листа прийняти,

З другом швидко нас зв’язати,

Він багато чого може

І завжди нам допоможе!

(комп’ютер )
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

^ Розповідь вчителя (10 хв) про кабінет інформатики, правила поведінки й техніки безпеки в комп’ютерному класі.

Рекомендується використання плакатів.

Як ти вважаєш: Комп’ютер твій друг чи ворог?

Тобі подобається працювати за комп’ютером, грати в комп’ютерні ігри, але, чи думаєш ти про те, як він впливає на твоє здоров’я?

Тобі відомо, що ти ростеш? Твій організм швидко змінюється, кисть руки ще розвивається, і тому швидко втомлюється після роботи з клавіатурою. Коли ти працюєш на комп’ютері, дивишся то на дисплей, то на клавіатуру. Це призводить до втоми очей. Тебе здивує, але у твоєму віці можна працювати за комп'ютером не більше 20 хвилин i, крім того, через день. Якщо ж проводити за комп’ютером більше часу, то у дітей з’являються:

  • порушення гостроти зору ;

  • порушення кістково-м'язової системи;

  • захворювання шкіри;

  • збудження, дратівливість, поганий сон, головний біль.


Щоб цього не сталося потрібно:

  • Працювати на комп’ютері не більше 20 хвилин.

  • Проводити гімнастику для очей.

  • Вибирати якісні програми чи ігри, які відповідають твоєму віку.

  • Провітрювати та робити вологе прибирання приміщення.


Працюючи в кабінеті інформатики, забороняється:

  1. Вмикати та вимикати комп’ютери без дозволу вчителя.

  2. Торкатися проводів живлення, розеток, задньої стінки комп’ютера та екрана монітора.

  3. Працювати з мокрими руками або у вологому одязі.

  4. Класти речі на клавіатуру, натискати незнайомі клавіші та торкатися клавіш на сусідньому комп’ютері.

  5. Самостійно ремонтувати та пересувати комп’ютер з місця на місце.


Потрібно:

  1. Сидіти лише за постійно призначеним ПК.

  2. Сидіти за комп’ютером так, щоб лінія зору припадала на центр екрана. Відстань від очей до екрану має бути 60 –70 см.

  3. Працювати з чистими руками. На клавіші натискати легко та плавно.

  4. В разі аварійної ситуації повідомити вчителя, в разі необхідності негайно звільнити приміщення .


ІІІ. Фізкультурна хвилинка (2 хв).

З інформатикою дружимо,

Але й вправи любим дуже.

Підборіддя вверх підняли,

Головою похитали.

Сонце й друзів привітали!

Плечі вгору, плечі вниз,

На сусідів подивись.

Добру справу ми утнемо

І кущі ми підстрижемо.

Руки, як ножі в нас гострі

І працюють дуже просто.

Руки вгору всі підняли,

Ними дружно заплескали.

Виконали вправи вміло,

А тепер за парти сіли.
ІV. Пояснення домашнього завдання (1 хв).

Вивчити: Урок 1. Робочий зошит з інформатики для 3 класу.

Виконати: Завдання від розумника

Яке речення зашифровано в квадраті. Запиши всі букви, починаючи з 1 по 56.

V. Робота з комп’ютерною програмою (10 хв).

«Сходинки до інформатики», вибрати сходинку „Як поводитися з комп’ютером”.
VІ. Робота із зошитом (13 хв).

Урок 1. Стор.1. Сходинки до інформатики. Робочий зошит.

Завдання 1, 3.

VІІ. Релаксація (1 хв).
VІІІ. Підсумок уроку (1 хв).

Урок 2

Тема. Конфігурація комп’ютера.

Мета:

Навчальна: повторити назви і функції основних пристроїв комп'ютера.

Розвиваюча: розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу.

^ Виховна: виховувати дбайливе ставлення до комп'ютерної техніки, уміння працювати в групі.

Обладнання: ПК, презентація «Пристрої ПК», набори зображень пристроїв ПК.

^ Програмне забезпечення: комп'ютерна програма «Сходинки до інформатики», MS PowerPoint.

Вимоги до учнів: знати назви й призначення основних пристроїв ПК; правила поведінки та техніки безпеки в комп'ютерному класі.
^ Хід уроку

І. Організаційний момент (3 хв).

Привітатися із учнями. Перевірити готовність учнів до роботи.

Перевірка домашнього завдання.

Повторення правил поведінки і техніки безпеки в комп’ютерному класі.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (4 хв).

Гра «Склади комп’ютер». Робота учнів в групах по 3-4 чоловіка.

Учням пропонуються набори із зображеннями зовнішніх пристроїв комп’ютера. Школярі самостійно обирають конфігурацію свого комп’ютера і пояснюють з які пристрої входять до складу їх ПК.

Приклад набору зображень.

13.jpg01.jpg02.jpg03.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg12.jpg
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Розповідь вчителя (8 хв)

Комп’ютер – це електронна машина, яка не може працювати без програм. Тому говорять, що комп’ютеру для роботи потрібні дві речі: апаратне забезпечення і програмне забезпечення. (Заповнення з учнями таблиці).


ІІІ. Фізкультурна хвилинка (1 хв).


Ми писали і читали,

Малювали, рахували,

От втомились, так втомились,

Аж голівки похилились.

Ми свої втомили ніжки,

Адже не лежали в ліжку.

Наші ручки зажурились –

Це від того, що втомились.

Треба трошки відпочити,

Щоби знов науки вчити.


ІV. Робота із зошитом (11 хв).

Урок 2. Робочий зошит з інформатики для 3 класу..

Заповни таблицю. Запиши для чого призначений кожний пристрій.

Зовнішні пристрої

1. монітор (дисплей)




2. клавіатура




3. системний блок -




4. принтер




5. сканер




маніпулятори

6. мишка




7. джойстик




8. трекбол




9. колонки -




10. модем -








^ V. Робота з комп’ютерною програмою (10 хв). «Сходинки до інформатики».

Вибрати сходинку «Лісова галявина» або «Мильні бульбашки» з курсу 2 класу.
VІ. Пояснення домашнього завдання (1 хв)..

Вивчити Урок 2. Робочий зошит з інформатики для 3 класу.

Виконати завдання 2. Сходинки до інформатики. Робочий зошит.



VІІ. Релаксація (1 хв).

VІІІ. Підсумок уроку (1 хв).

Урок 3

Тема. Підготовка комп’ютера до роботи.

Мета:

Навчальна: повторити назви і функції основних пристроїв комп'ютера; пригадати основні етапи підготовки ПК до роботи та правила коректного завершення роботи ПК.

Розвиваюча: розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу.

^ Виховна: виховувати дбайливе ставлення до комп'ютерної техніки; охайність при роботі в зошиті, уміння працювати в парі.

Обладнання: ПК, магнітна дошка, картки із зображенням предметів.

^ Програмне забезпечення: комп'ютерна програма «Сходинки до інформатики».

Вимоги до учнів: знати назви й призначення основних пристроїв ПК, правила поведінки та техніки безпеки в комп'ютерному класі, послідовність ввімкнення та вимкнення ПК.
^ Хід уроку

І. Організаційний момент (1 хв).

Привітатися із учнями. Перевірити готовність учнів до роботи.

Ось дзвінок сигнал нам дав.

Працювати час настав.

ІІ. Розминка (3 хв).

Гра «Розклади предмети».

На магнітній дошці розміщені картки із написами:


ПРИЙМАЄ

ОБРОБЛЯЄ

ЗБЕРІГАЄ

ПЕРЕДАЄ



Учням пропонується розкласти предмети під відповідними написами і пояснити свій вибір.

^ Приклади зображень (гучномовець, магнітофон, книга, калькулятор, телефон, холодильник тощо)

Аналогічне завдання можна виконати, запропонувавши дітям картки із завданням:

    1. Як ти вважаєш, для чого існують ці предмети?

А) Б) В) Г)

Приймає інформацію____

Обробляє інформацію____

Зберігає інформацію____

Передає інформацію____

ІІІ. Бесіда з учнями. Перевірка домашнього завдання (5 хв)..

  • Що таке комп’ютер?

  • Які пристрої ПК вважаються основними?

  • Для чого призначені пристрої введення інформації?

  • Які пристрої відносяться до пристроїв виведення інформації?

  • Як правильно ввімкнути комп’ютер?


^ IV. Повідомлення теми і мети уроку. Розповідь вчителя (10 хв)

Для того, щоб комп’ютер почав працювати треба його підготувати або завантажити.

1. Спочатку потрібно ввімкнути монітор.

^ 2. Потім системний блок.

Комп’ютер ожив. Засвітився екран монітора, на ньому з’явилися написи: комп’ютер перевіряє працездатність, готовність всіх своїх пристроїв, тобто готується до роботи.

Завантаження комп’ютера відбувається за допомогою спеціального диска, який називається системним диском. На ньому знаходиться найважливіша програма – операційна система.

Процес закінчився. Комп’ютер, здається, зупинився. Він чекає від тебе команд.

Команда – це речення, наказ, який спонукає до дії.

Передати комп’ютеру команди можна через пристрій вводу інформації – клавіатуру або за допомогою мишки.

^ Для коректного (правильного) завершення роботи ПК потрібно:

  1. Закрити всі програми з якими ти працюєш;

  2. Натиснути кнопку Пуск Завершення роботи комп’ютера  Вимкнути комп’ютер(або OK )

  3. Спочатку вимикається системний блок, а потім – монітор.


^ V. Фізкультурна хвилинка (1 хв).

Хто ж там, хто вже так стомився?

Вліво-право нахилився.

Треба дружно всім нам встати

Фізкультпаузу почати.

Вчитель називає пристрій або предмет, якщо він стосується предмету інформатика, то учні хлопають раз в долоні, якщо ні – легенько тупають ніжками.


Інформація

Миша

Сканер

Тарілка

Школа

Камінь

Ножиці

Бумага

Модем

Ручка тощо.



VІ. Робота із зошитом (7 хв).

Завдання до Уроку 2. Сходинки до інформатики. Робочий зошит.
^ VІІ. Робота з комп’ютерною програмою (10 хв).

«Сходинки до інформатики».

Повторення правил поведінки і техніки безпеки в комп’ютерному класі.

Вибрати сходинку «Цифертон».
^ VІ. Пояснення домашнього завдання (1 хв)..

Вивчити Урок 3. Робочий зошит з інформатики для 3 класу.

Виконати завдання від Розумника.
VІІ. Релаксація (1 хв).
VІІІ. Підсумок уроку (1 хв).


Урок 4

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13

Схожі:

Методичні рекомендації ] Інформатика. 3 клас І. В. Земляк методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 3-му класі за програмою «Сходинки до інформатики» iconМетодичні рекомендації щодо викладання інформатики в 2012-2013 навчальному році Викладання
...
Методичні рекомендації ] Інформатика. 3 клас І. В. Земляк методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 3-му класі за програмою «Сходинки до інформатики» icon«Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу...
У 2 му класі за рішенням педагогічної ради навчальні досягнення учнів оцінюють в балах (окрім предметів «Основи здоров’я», «Фізична...
Методичні рекомендації ] Інформатика. 3 клас І. В. Земляк методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 3-му класі за програмою «Сходинки до інформатики» iconІнформатика, січень, 2012 Руденко В. Д. Сучасні підходи до вивчення...
Руденко В. Д. Сучасні підходи до вивчення інформатики. Методичні рекомендації для вчителя
Методичні рекомендації ] Інформатика. 3 клас І. В. Земляк методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 3-му класі за програмою «Сходинки до інформатики» iconМетодичні рекомендації щодо викладання п редмет
Методичні рекомендації щодо викладання предметів художньо-естетичного циклу в 2011-2012 н р
Методичні рекомендації ] Інформатика. 3 клас І. В. Земляк методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 3-му класі за програмою «Сходинки до інформатики» iconМетодика застосування комп’ютерних технологій вчителем початкових...
Методичні рекомендації районних творчих груп вчителів інформатики та початкових класів
Методичні рекомендації ] Інформатика. 3 клас І. В. Земляк методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 3-му класі за програмою «Сходинки до інформатики» iconПротокол №1 від 30. 08. 2012 р. Засідання тг вчителів математики,...
Методичні рекомендації щодо вивчення математики, фізики, астрономії та інформатики в цьому навчальному році; курсу за вибором з математики...
Методичні рекомендації ] Інформатика. 3 клас І. В. Земляк методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 3-му класі за програмою «Сходинки до інформатики» iconМетодичні рекомендації щодо вивчення інформатики у 2011 2012 навчальному році Валерій Федорчук
В цьому випадку ті теми програми, які учні вже вивчали, можуть бути скорочені до рівня узагальнення й систематизації знань з обов’язковим...
Методичні рекомендації ] Інформатика. 3 клас І. В. Земляк методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 3-му класі за програмою «Сходинки до інформатики» iconМетодичні рекомендації щодо вивчення світової літератури в знз у 2013-2014 навчальному році
Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М. В. Остроградського направляє методичні рекомендації щодо...
Методичні рекомендації ] Інформатика. 3 клас І. В. Земляк методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 3-му класі за програмою «Сходинки до інформатики» iconМетодичні рекомендації щодо вивчення інформатики у 2013-2014 н р. Інваріантний курс у 5 класі
У 2013/2014 н р. 5 класи загальноосвітніх навчальних закладів перейдуть на навчання за новими програмами для учнів 5-9 класів знз,...
Методичні рекомендації ] Інформатика. 3 клас І. В. Земляк методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 3-му класі за програмою «Сходинки до інформатики» iconМетодичні рекомендації щодо вивчення інформатики в 2011-2012 н р Інваріантний курс в 9-11 класах
«Навчальна програма для учнів 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів». Рекомендовано мон україни
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка