Додаток 1 Аспекти формування трудового виховання в освітньому просторі кднз




Скачати 58.67 Kb.
НазваДодаток 1 Аспекти формування трудового виховання в освітньому просторі кднз
Дата конвертації09.06.2013
Розмір58.67 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
uchni.com.ua > Інформатика > Методичні рекомендації
Додаток 1





Аспекти формування трудового виховання в освітньому просторі КДНЗ





ПЕДАГОГИ


  • Самоосвіта ;

  • Консультації

  • Методичні рекомендації

  • Майстер-клас

  • Робота над індивідуальною темою ;

  • Творчі проекти ;

  • Створення розвивального середовища

Д І Т И

  • Заняття ;

  • Бесіди ;

  • Пізнавально-пошукова діяльність ;

  • Досліди ;

  • Спостереження ;

  • Моделювання ;

  • Імітаційно-ігрові вправи ;

  • Творчі завдання ;

  • Художньо-продуктивна діяльність

  • Дизайн

Б А Т Ь К И


  • Консультації ;

  • Бесіди ;

  • Екологічні акції ;

  • Творчі проекти ;

  • Участь у виставках ;

  • Презентація родинного виховання ;

  • Творча вітальня ;

  • Залучення до спільної діяльності ;

  • Надання спонсорської допомоги.






самостійність


активність

Професії

справи за інтересами

увага

доброта

чуйність

інші люди праці

жести

ввічливі слова

спільні дії


старші


друзі


емоції

екологічні

соціальні

моральні

художні

вміння допомагати

приміщення

особиста гігієна

одяг

дружба

лінощі

байдужість

образа

організованість

турбота


брехня

планування дій

догляд


^ ПРАЦЯ – провідний чинник всебічного розвитку дошкільників: реалізація дитячої праці в життєвому просторі дитини.

Методичні рекомендації

  1. Дитяча праця має надзвичайно високий потенціал, тому її слід практикувати постійно та задіювати в життєвому просторі дитини, починаючи з раннього віку.

  2. Передбачаючи трудову діяльність дітей різного віку, слід враховувати :

  • Виховний вплив праці ;

  • Зв’язок праці з грою ;

  • Вікові можливості дітей ;

  1. Реалізувати дитячу працю в життєвому просторі дитини за аспектами :

  • Вправи повсякденного життя (самообслуговування) ;

  • Господарсько-побутова праця ;

  • Трудові справи за інтересами


Художня праця

  • Папір, картон

  • Тканина, тасьма, шнурки

  • Природній матеріал

  • Коробки, пакети, нитки

  • Дріт, поролон, пінопласт

  • Котушки, корки, кришки

Праця в природі

  • Догляд за рослинами, тваринами

  • Підгодовування птахів

  • Догляд за інвентарем

  • Пересаджування рослин

  • Збір насіння

На земельній ділянці

  • Загрібати. Розпушувати

  • Сіяти, садити

  • Поливати, доглядати

  • Прополювати

  • Збирання гербаріїв, колекцій

Основи кулінарії

  • Готування нескладних салатів

  • Нарізування продуктів

  • Аналіз страв на смак

  • Сервіровка страв

  • Культура їжі



  1. Орієнтувати дітей у складному світі професій, враховуючи диференціацію вподобань відповідно до статі ( хлопчикам- водій, спортсмен, військовий, міліціонер, шахтар , директор, банкір, бізнесмен…, дівчаткам – лікар, фотомодель , педагог, швачка , актриса, співачка, продавець…). Для ознайомлення з працею дорослих застосовувати методи і прийоми :

  • Бесіди про професії;

  • Читання художньої літератури;

  • Розглядання альбомів, картин, ілюстрацій ;

  • Виготовлення подарунків друзям, мамі, татові…;

  • Виготовлення колективних робіт.

  • Практикувати дидактичні ігри типу «Відгадай, хто це ?», «Назви професію», «Що предмет розповість про себе?»

  • Ознайомлення з народними ремеслами (гончарство, вишивка, кераміка, витинанки, писанкарство) з подальшим втіленням набутих знань в продуктивних видах діяльності – малюванні, аплікації і ін.

(Інформація до відома : Науковці зазначають, що нині діти дошкільного віку сприймають як непопулярні професії – лікар, вчитель, кравець, перукар, будівельник, пекар, кухар, хлібороб, садівник. Їм більше подобаються професії, які приносять великі гроші: бізнесмен, депутат, президент, банкір, власник футбольного клубу, охоронець, міліціонер, водій таксі)

  1. Запроваджувати технологію розвивального навчання – дизайн освіту, де пріоритетом є розвиток художньо-конструктивних вмінь.

Дизайн-освіта- це проектування освітнього процесу на основі взаємодоповнюваності наукового і художнього пізнання способом моделювання вербальної та сенсорної інформації у вигляді образів-понять.

  1. Практикувати тематичні заняття з серії «Домоведення в дитячому садку». (Кулінарія, сервірування, етикет)

  2. Для словесної оцінки трудових вмінь застосовувати народні приказки та прислів’я :

  • Не святі горшки ліплять, а прості люди

  • Не одяг красить людину, а добрі діла

  • З ремеслом дружити – в житті не тужити

  • Який ремісник – така його й робота

  • Майстра по роботі впізнаєш

  • Діло майстра величає

  • Кожен майстер своє ремесло хвалить

  • Тонка нитка швидко рветься

  • Куди голка , туди й нитка

  • Зробив діло – гуляй сміло !

  • Бджола мала, а й та працює.

  • Без охоти немає роботи

  • Хто працює – той працю шанує.

  • Рано встанеш – більше діла зробиш.

  • Оце пошив – на кота мале, а на собаку велике.

  • Де пісня – там і діло швидко робиться.

  1. Формувати моральні цінності дошкільників – працювати разом, допомагати один одному, турбуватися про інших , поважати працю інших, доводити справу до кінця.

  2. Виховувати особистісні якості : самостійність, працелюбність, дружні стосунки, організованість, планування дій, громадянську позицію.


Література для самостійного опрацювання :

  • Базовий компонент дошкільної освіти. – Київ – 2012.

  • Машовець М. Даруємо радість праці.// »Дошкільне виховання», №5,6-2006

  • Ведмеденко Д. Від інтересу – до працьовитості// «Дошк.вихов.» №4,2008.

  • Бондаренко Т. У світ професій…//»Дошкільне виховання», № 12, 2009.

  • Піддячий М. Перший крок до професії. // «Палітра педагога», № 3, 2002

  • Красько І. Умілому всяка робота легка. // «Дошк.виховання» №2,2006

  • Рева Г. Домоведення в дитячому садку. // «Дошк.виховання», №2,2003

  • Тименко В. Дизайн-освіта в дитячому садку. // «Палітра педагога» №1, 1999.

  • Івершинь А. Конструювання з паперу.//»Палітра педагога», №1, 1999.

  • Гребень Є. Дизайнерские проэкты. //»Дошкольное воспитание»№ 5, 2008.

  • Філіпенко Н. «Чарівна ниточка»: вишивання. // «Палітра педагога» №4, 2003.

  • Калуська Л.В. Народні ремесла в дитячому садку. «Ранок», 2005.

  • Долина О., Низковська О. Праця як засіб формування предметно-практичної компетенції дітей. // «Дошкільне виховання», № 9, 2012.



Схожі:

Додаток 1 Аспекти формування трудового виховання в освітньому просторі кднз iconБалл Г. О. Категорія особистості у психології: спроба впорядкування...
Балл Г. О. Категорія особистості у психології: спроба впорядкування поняттєвого по-ля // Психолого-педагогічні засади розвитку особистості...
Додаток 1 Аспекти формування трудового виховання в освітньому просторі кднз iconЗапрошені
Районний методичний кабінет у віртуальному освітньому просторі Запорізької області
Додаток 1 Аспекти формування трудового виховання в освітньому просторі кднз iconЛ и с т
Реформаційні процеси, що відбуваються у сучасному освітньому просторі, зумовлюють нагальність розв'язання комплексних
Додаток 1 Аспекти формування трудового виховання в освітньому просторі кднз iconСітка занять в кднз №223 по всіх вікових групах
Дитина І навколишній світ\ валеологічне виховання (з пріоритетом соц природ діяльності)
Додаток 1 Аспекти формування трудового виховання в освітньому просторі кднз iconУкраїна уманська районна державна адміністрація Черкаської області...
Впровадження ікт в діяльність бібліотек дозволяє бібліотекарю створювати власні інформаційні продукти,які допомагають читачеві /...
Додаток 1 Аспекти формування трудового виховання в освітньому просторі кднз iconЯк стати українцем. Правові аспекти в інтернеті
Розділ 2 Питання проблем правового регулювання українця в Інтернет-просторі в Україні
Додаток 1 Аспекти формування трудового виховання в освітньому просторі кднз iconПедагогічні погляди народу на виховання
Тема Прогресивні ідеї І досвід трудового виховання в українській етнопедагогіці 46
Додаток 1 Аспекти формування трудового виховання в освітньому просторі кднз iconКритерії оцінювання ефективності виховного процесу Ефективність виховання
Ефективність виховання — співвідношення між метою виховання І результатами, досягнутими у процесі формування особистості, соціальних...
Додаток 1 Аспекти формування трудового виховання в освітньому просторі кднз iconТема: «Використання інтерактивних технологій в вихованні духовної, високоморальної особистості»
Завдання І зміст морального виховання. Оновлення форм І методів морально-духовного виховання учнів та формування системи життєвих...
Додаток 1 Аспекти формування трудового виховання в освітньому просторі кднз icon16 годин кожен. Їх вивчення відбувається за окремо розробленими програмами....
Особливістю сучасного уроку трудового навчання є навчання учнів не лише конкретним трудовим операціям але й підготовка їх до життя,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка