Скачати 1.24 Mb.
|
Планування 1 клас 1 семестр
2 семестр
^ Тема. Введення в образотворче мистецтво. Поняття про основні та похідні кольори. Способи утворення похідних кольорів. Малювання повітряних кульок. (фарби) Мета. Ознайомити учнів з матеріалами та інструментами, що використовуються на уроках образотворчого мистецтва. Навчити дітей малювати предмети округлої форми (великі і маленькі), проводити лінії в різних напрямках, різні за шириною (тонкі нитки, широкі стрічки для повітряних куль). Розповісти про основні і похідні кольори. Виявити знання, уміння і навички учнів з предмета. Розвивати естетичні почуття. Виховувати охайність. Обладнання. Таблиці, дитячі малюнки, ілюстрації із зображенням повітряних кульок, репродукції художників (за вибором учителя) у різних видах образотворчого мистецтва — графіки, живопису, скульптури, архітектури і декоративно-прикладного мистецтва, пензлі, фарби, кольорові олівці, фломастери тощо. ^ I. Організаційна частина. Повідомлення теми і завдань уроку. II. Робота над темою уроку. 1. Вступна бесіда. — Учні, чи доводилося вам спостерігати, як кружляє дивовижний метелик над чарівною квіточкою? Як пропливають у небі білі кучеряві хмарки, нагадуючи своєю формою казкових тварин та птахів? —А чи бачили ви, як восени від маленького подиху вітру повільно опадають жовто-багряні листочки? —А чи звертали ви увагу на дивовижні візерунки, які залишав на зимових шибках мороз? Можливо, всі свої враження від побаченого ви пробували передати в малюнках, так як це роблять ... а хто саме — спробуйте відгадати за допомогою загадки. Пензлик бігає охоче: Раз мазочок, два мазочок ... Ось пелюстка і листочок, Ось доріжка і горбочок, Ось хатина, ось діброва, Ось ... Картина вже готова ... А картину — знає кожен — Створює для нас ... (Художник).
— На уроках образотворчого мистецтва ви зможете помандрувати у казковий і різнокольоровий світ мистецтва. У далеку мандрівку до незвичайної країни, а тим паче — до чарівної, де на кожному кроці вас чекатимуть усілякі дивовижні фантазії, не можна вирушати без провідника. А таким провідником у нас буде хлопчик — Олівець. Назвали його так тому, що над усе на світі він любить малювати. (На дошку вивішується малюнок із зображенням хлопчика Олівця). Він покаже вам казкові краєвиди нашої батьківщини, ознайомить з тим, як працювати ножицями і пластиліном, олівцями і фломастерами, фарбами і пензлями. У нашу подорож не можна вирушати з порожніми руками. В дорозі знадобиться багато речей, тому що під час мандрівки ви будете не лише слухати, дивитись, але й навчатися робити усілякі дива. Тому завжди під рукою треба мати: білий і різнокольоровий папір та картон різних розмірів; акварельні та гуашеві фарби, фломастери і кольорові олівці (дуже добре, якщо серед них знайдуться так звані воскові); пластилін; різні пензлики: тонкі і грубі, такі, що мають м'яку щетину, і ті, у яких жорстка коротка чупринка-щітка; клей ПВА — найкращий у нашій справі, бо він клеїть чисто й міцно, не залишаючи плям на папері; палітра — на ній ви будете змішувати фарби і створювати нові відтінки різних кольорів; пластмасова склянка з водою, щоб у ній купалися пензлики; невеличка ганчірка для рук; прості олівці; гумка. ^ Лиш помилка суне носа — На підмогу її просим. Потанцює, покружляє — І помилки вже немає! В кого ж виникла ця думка, Щоб з'явилась дивна ... (Гумка). *** Всяк школяр його шанує, Бо він пише і малює. Хто ж цей славний молодець? Це, звичайно, ... (Олівець). *** Щоб жили у мирі Скло, пластмаса й шкіра, Целофан, хутро й бетон, Пінопласт, папір, картон ... Всіх здружу я, крім людей. Зрозуміли, хто я? ... (Клей). *** Ось у мене у руці Три барвистих бігунці. Взявсь до праці голубий — І з'явились голуби. Далі виріс гай зелений: Сосни, липи, в'язи, клени, Й стежка в травах навпростець... Це попрацював у мене Вже зелений бігунець. Ну, а тут — на баштані, Дині виросли смачні. Це уже насамкінець Вкоїв жовтий бігунець. Що ж воно за бігунці? Відгадали? ... (Олівці). 5. Продовження бесіди. — А зараз наш провідник познайомить вас із тим, як працювати звичайнісіньким простим олівцем і фарбами. Чи відомо вам, що звичайний графітний олівець або пензлик — чарівники? Вони можуть бути ніжними і суворими, лагідними і жорстокими, сумними і веселими, навіть смішними. Все залежить від того, до яких рук вони потраплять: умілих, вправних, що легко творитимуть малюнки, чи незграбних, безпорадних в роботі з олівцем і фарбами. Лінію, проведену олівцем, чи мазок, виконаний пензлем, можна порівняти з азбукою. Спочатку треба навчитися вільно володіти інструментами, упевнено проводити лінії й прокладати мазки. Навичок користування різними художніми матеріалами ви можете набути, постійно виконуючи вправи подібні до тих, які зараз навчитеся виконувати спочатку в повітрі, а потім на аркуші паперу. Малюючи, пам'ятайте: неправильно проведену лінію можна витерти гумкою, але зловживати цим не слід, бо тільки охайно виконаний, не затертий малюнок справляє гарне враження. ^ Проведіть у повітрі пряму лінію спочатку зверху вниз, а потім знизу вверх, потім зліва направо і навпаки. Повторіть ці вправи декілька разів. А тепер спробуйте так само провести лінії без лінійки на аркуші паперу. Намалюйте в повітрі коло і овал. Ці вправи також повторіть декілька разів. Спробуйте намалювати коло і овал без допоміжних ліній на аркуші паперу. Руку при цьому не напружуйте, рухайте її вільно, легко. ^ Матеріал: невелика художньо оформлена торбинка; м'ячик, кубик, пірамідка, повітряна кулька. Вчитель кладе всі вищеназвані предмети у чарівну торбинку і пропонує комусь із дітей, не дивлячись у торбинку, помацати якийсь предмет, назвати його, а витягнути з торбинки лише предмети округлої форми. ^ — Напевне, ви бачили на фотографіях чи малюнках зображення художника за роботою, в правій руці якого пензлик, яким він малює картини, а на пальці лівої руки надіта дощечка-палітра. На ній — різноманітні фарби. Палітра служить художнику для змішування фарб, щоб одержати потрібний колір. Зараз і ви попрацюєте з палітрою. Спробуйте змішати червону фарбу з жовтою — і ви отримаєте оранжевий колір. Якщо змішати синю з жовтою — отримаєте зелений. А якщо змішати червону із синьою фарбою, то який колір отримаємо? Отже, існують три основні кольори — червоний, жовтий і синій. Ці кольори не можна скласти з інших кольорів. Решта — похідні, їх отримують, змішуючи будь-які два основні кольори. Намалюйте три повітряні кульки так, щоб вони частково закривали одна одну. А тепер зафарбуйте кульки основними кольорами. У тих місцях, де повітряні кульки перетнулися, дві фарби змішались і утворився новий колір. Який? III. Закріплення вивченого матеріалу.
— Які художні інструменти потрібні на уроках образотворчого мистецтва? ^
УРОК 2. |
Тема уроку Тема уроку: “Колiр засіб виразності живопису. Головні кольори. Тепла кольорова гама ” | Урок №1-2 Тема уроку Тема уроку: Узагальнююче повторення навчального матеріалу за 10клас. Підготовка до діагностичної контрольної роботи | ||
Тема уроку 24 Тема уроку 24: Правила поводження у громадському транспорті, на зупинках. Поведінка при дтп | Уроку виробничого навчання Тема програми «Приготування розчинів» бгодин. Тема уроку: Приготування розчинів Методична мета уроку | ||
Тема уроку 32 Тема уроку 32: Спілкування з дорослими. Повага до старших І молодших, слабших І немічних, членів сім’ї. Практична робота: "Моделювання... | Уроку з математики у 5 класі. Тема уроку Мета уроку: закріпити вміння І навички виконувати дії з десятковими дробами при розв’язуванні задач. Показати учням, де в практичному... | ||
Тема уроку 31 Тема уроку 31: Спілкування хлопчиків І дівчаток, в школі з однолітками. Правила взаємовідносин. Практична робота “Моделювання ситуації... | Тема уроку: трансформатор (11 клас) Мета уроку Обладнання уроку: трансформатор лабораторний (36/42В), джерело змінної напруги вс-24, мультиметр dt-830B (або інший), з’єднувальні... | ||
Урок географії у 7 класі. Тема уроку Тема уроку: Антарктида й Антарктика. Своєрідність географічного положення материка, його розміри. Відкриття Антарктиди та сучасні... | Тема уроку: Теорема про при перпендикуляри. Мета уроку Мета уроку: Навчати через моделювання висувати гіпотези І доводити їх, знаходити способи розв’язку задачі, розвивати логічне мислення... |