Урок №10 Тема : Будова І функції кореня. Типи кореневих систем. Лабораторна робота №2. Корінь І кореневі системи. Видозміни кореня




Скачати 241.31 Kb.
НазваУрок №10 Тема : Будова І функції кореня. Типи кореневих систем. Лабораторна робота №2. Корінь І кореневі системи. Видозміни кореня
Дата конвертації20.03.2013
Розмір241.31 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Інформатика > Урок
land-26

Біологія

7 клас

Урок № 10
Тема : Будова і функції кореня . Типи кореневих систем . Лабораторна робота №2 . Корінь і кореневі системи .Видозміни кореня .

Мета : ознайомити учнів із зовнішньою та внутрішньою будовою кореня , їх видами та типами кореневих систем ;

розвивати уміння працювати з живим роздатковим матеріалом і визначати типи кореневих систем за їх зовнішнім виглядом ;

виховувати дбайливе ставлення до рослин;

Обладнання : гербарії рослин з різними типами кореневих систем та видозмінами коренів , препарувальні голки , таблиці , м”яч .

^ Тип уроку : комбінований

Методи і форми проведення : “Побажання на урок “, “Ти – мені , я – тобі “, “Парадоксальна розповідь “ , самостійна робота

^ Терміни та поняття : головний корінь, бічний , додатковий корінь, стрижнева і мичкувата кореневі системи , бульбокорені , коренеплоди, зони кореня.
Хід уроку

І. Організація класу .

Вправа “ Побажання на урок “:

( Почнемо нашу роботу з висловлювання один одному побажання на сьогоднішній урок . Воно повинне бути коротким в один-два слова . Ви кидаєте м”яч , тому кому хочете побажати і водночас висловлюєте це побажання . Той , кому кинули м”яч , у свою чергу кидає його наступному ,

висловлюючи побажання на сьогоднішній урок . Будемо уважно стежити за тим , щоб м”яч побував у всіх , і постараємось нікого не пропустити .)

ІІ. Актуалізація опорних знань :
Вправа “Ти – мені , я – тобі “ .( Учитель ставить запитання по попередній темі , називаючи учня , що відповідатиме. Учень , який відповів має право поставити запитання і назвати того , хто відповідатиме на нього . Вправа триває до тих пір , поки не будуть повторені основні ключові питання попередньої теми .)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності :

    • Які ви знаєте органи рослинного організму ?

    • Відгадайте загадку :


Товстий , чорний

Під землею ховаюсь .

Поганих людей встидаюсь

Бруньок й листочків не маю я –

Орган вегетативного розмноження

( Корінь ).

ІY. Повідомлення теми і мети уроку .

  1. Надання необхідної інформації :( Пояснення вчителя з використанням комп”ютера)

    1. Зовнішня будова кореня . Види коренів . (малюнок)

    2. Типи кореневих систем ( малюнок )

    3. Зони молодого кореня ( малюнок)

    4. Видозміни кореня (малюнок)

    5. Виконання лабораторної роботи № 2 ( згідно інструкції ).

. Інтерактивна вправа “Парадоксальна розповідь

( Учні поділяються на 3-4 групи . Кожна з яких отримує конверт із текстом , де необхідно знайти свідомо допущені вчителем помилки , і виправити їх .)

Корінь – це осьовий підземний орган рослини . Корінь слугує тільки для забезпечення рослини розчинами мінеральних речовин . У кожної рослини є головні та бічні корені . Додаткові корені виникають будь0де , чи то на стеблах , листках але тільки не на коренях . Коренева система – це сукупність додаткових та головних коренів .

Кореневі системи бувають стрижневі , мичкуваті та змішані . У стрижневій кореневій системі немає головного кореня або він слабо розвинений . У мичкуватій кореневій системі виділяється головний корінь . Людина не може впливати на формування кореневої системи у культурних рослин .

Якщо розрізати головний корінь , уздовж його осі , можна помітити , що він складається з різних за особливостями будови ділянок – зон : зони поділу , всисної та провідної .

^ YІІ. Рефлексія :

1. Заповніть таблицю :

Зона кореня

Особливості будови

Функції












  1. Наведіть приклади рослин , що мають :

а) коренеплоди :…

б) бульбокорені : …

в) ходульні корені :…

г) корені-причіпки : …

д) повітряні корені :…

YІІІ. Підсумок уроку :

Метод “ПРЕСС” :

  • Чи змістовним і корисним був для вас урок ?

ІХ. Оцінювання навчальних досягнень . Домашнє завдання .

  1. Коментоване оцінювання навчальних досягнень учнів .

  2. Д. з. : “Поміркуйте “:

Водяна квіткова рослина – ряска – має своєрідну будову . Її сплющена зелена стеблина лежить на поверхні води . Листків немає , а корінь , що відходить донизу від центра стебла , має на кінці потовщення . Спробуйте з”ясувати функції кореня в ряски .

Урок № 11
Тема : Пагін . Різноманітність пагонів . Видозміни пагонів . Лабораторна робота № 4 . Пагін і його будова . Різноманітність пагонів .

Мета :ознайомити учнів із будовою та функціями пагона , різноманітністю пагонів , з особливостями будови видозмін пагона ( кореневищ, бульб, цибулин );

формувати практичні вміння і навички розпізнавати видозміни пагонів ;

виховувати спостережливість, охайність;

Обладнання : таблиці, гербарні зразки пагонів фрагмент гілки з бруньками , лупа , препарувальний набір .

^ Тип уроку : комбінований

Методи і форми проведення : “Підніміть свій настрій за одну хвилину “, робота з таблицями , схемами, вправа “4, 3, 1 “, “На уроці я дізналася про…”

^ Терміни та поняття : пагін , стебло , видозміни пагонів: кореневище , бульба, цибулина , брунька.

Ми пагінці плекаємо кущів ,

Щоб відновить красу троянди ними.

^ В. Шекспір

Хід уроку

І. Організація класу .

Вправа “Підніміть свій настрій за одну хвилину “:

( Оцініть свій настрій чи самопочуття за десятибальною шкалою . Найвища оцінка означає , що вам ніколи ще не було так добре , а найнижча – навпаки .

Відновіть у пам”яті який-небудь із найприємніших моментів у своєму житті , наприклад, коли вам вдалося зробити щось дійсно цінне чи коли ви одержали особливе визнання своїх заслуг . Постарайтеся відновити свої переживання якомога повніше . Обережно перенесіться в цей час і знову оцініть свій стан .)

ІІ. Актуалізація опорних знань :

Метод “Мікрофон “:

  1. Корінь – це …

  2. Види коренів :…

  3. Бічні корені – це корені , які ..

  4. Коренева система – це сукупність …

  5. Є два типи кореневих систем …

  6. У мичкуватій кореневій системі ..

  7. Стрижнева коренева система характеризується…

  8. Мичкувату кореневу систему мають ..

  9. У кореня виділяють такі зони …

  10. Корінь виконує функції …

  11. Видозміни кореня …

  12. Коренеплоди мають …

  13. Пікірування кореня проводять , щоб …

  14. Корінь у довжину росте за рахунок …

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності :

  • Відгадайте загадки :

І печуть мене , і варять ,

І їдять мене , і хвалять .

А як буде моя ласка ,

То буде із мене паска .

(Картопля)

Ми на стеблах виростаєм,

Плоди й листки оберігаєм.

( Колючки)

Від суничного куща

Відростають пагінці ,

Потім корінці ,

На них листочки .

Так народжуються дочки.

Хто ці пагінці?

( Вуса )

У кожній господі,

Я у пригоді .

А хто мене роздягати візьметься ,

Той слізоньками заллється .

( Цибуля )

ІY. Повідомлення теми і мети уроку .

Y. Надання необхідної інформації:( Пояснення вчителя з використанням комп”ютера)

1. Будова пагона .

2. Бруньки ,їх будова , різноманітність та значення .

3. Різноманітність стебел .

4. Видозміни пагона :

а) надземні видозміни :

- вусики;

- колючки;

- вуса.

б) підземні видозміни :

- кореневище;

- бульби;

- цибулина .

5. Виконання лабораторної роботи № 4 .

^ YІ. Інтерактивна вправа “ 4, 3, 1”

( Клас ділиться на дві групи . Кожна група отримує пакет інформації , яку необхідно за 3хвилини опрацювати і 1 учень від групи представляє її у вигляді опорної схеми )

І група – функції надземних видозмін пагона

ІІ група – функції підземних видозмін пагона

^ YІІ. Рефлексія :

Заповніть схему :

ПАГІН

Частини

Функції

Видозміни пагона

YІІІ. Підсумок уроку :

Вправа “ На уроці я дізналася(вся) про…”

ІХ. Оцінювання навчальних досягнень учнів . Домашнє завдання .

    1. Коментоване оцінювання навчальних досягнень учнів .

    2. Д. з. Опрацювати відповідний матеріал підручника.

Підготувати повідомлення про застосування видозмін кореня.

Урок № 12

Тема: Стебло - вісь пагона.

Мета: Створити учням умови для вивчення будови і функцій стебла, як складової частини погона; ознайомити учнів з різноманітністю стебел; вивчити внутрішню будову стебла у зв'язку з його функціями; поглибити знання про тканини рослин; розвивати навики вивчення навколишньої природи; виховувати любов до природи та рідного краю.

^ Терміни і поняття: Деревина, кора, ксилема, ситовидні трубки, флоема.

Обладнання: Поперечні зрізи стебел різних видів дерев'янистих рослин, гербарні зразки, лупи, таблиці, схеми.

^ Тип уроку: Комбінований.

Форми і методи: Наочні та словесні, елементи інтерактивних технологій, науково - дослідницькі.

Ми пагінці плекаємо в кущів,

Щоб відновить красу троянди ними.

В. Шекспір.
Хід уроку.

І.Організаційний момент. Психологічний тренінг „ Побажання творчих успіхів.”

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Вправа „Доповни речення.”

1. Пагін – це комплексний орган, який має................................................................

2. Пагін, на відміну від кореня, має...........................................................................

3. Пагін розвивається з...................................................................................................
Індивідуальні картки.

^ Заповни таблицю „ Значення складових частин пагона.”



Назва частини

Функції частини пагона

1

Стебло




2

Листки




3

Бруньки






ІІІ. Мотивація вивчення нового матеріалу.

Відстрочена відгадка”.

1. Стебло утримує всі органи пагона та забезпечує рух поживних речовин.

Чи достатньо цього для характеристики стебла?

^ IV.Представлення теми і мети уроку. (Монітор комп'ютера)

V. Надання необхідної інформації. Зовнішня будова стебла. ( Повідомлення вчителя)

VI. Інтерактивна вправа. Різноманітність стебел. ( Опорна схема)

1.

Стебло - це...

Різноманітність Різноманітність стебел за

стебел за твердістю. спрямованістю росту.
Мозковий штурм. Галуження - це утворення на основному стеблі вегетативних бічних пагонів. Яке це має значення в господарській діяльності людини?

2.Внутрішня будова стебла.( Теоретичний блок.)

* Надання інформації про внутрішню будову стебла.(Повідомлення

вчителя)

* Вивчення схеми внутрішньої будови стебла.

3. Лабораторна робота № 5.

Тема: Внутрішня будова стебла у зв'язку з його функціями.

Мета: Вивчити внутрішню будову стебла у зв'язку з його функціями, поглибити знання учнів про тканини рослин.

Обладнання та матеріали: Набір поперечних зрізів стебел дерев'янистих рослин, лупи.

Хід роботи.

1. Розгляньте поперечний зріз стебла та знайдіть кору, камбій, деревину та серцевину.

2. Порівняйте зріз з малюнком підручника та вкажіть чим утворена кора.

3. Знайдіть на зрізі камбій і вкажіть товщину цього шару та розміри клітин.

4. Розгляньте шар зрізу, який розташований під камбієм. Чим відрізняються клітини цього шару від інших?

5. Знайдіть серцевину.

6. Заповніть таблицю.


Таблиця. Будова і функції стебла.





Будова

Взаємозв'язок будови і функцій.

1




Один шар щільно зімкнутих клітин, які виконують захисну функцію.

2




Багатошарова мертва тканина, стінки клітин якої просякнуті жироподібними

Речовинами і яка виконує захисну функцію.

3




Багатоклітинний шар з паренхім них живих клітин, які мають тонкі оболонки,

що виконують захисну функцію та забезпечують газообмін.

4




Тканина з дрібних тонкостінних клітин, здатних швидко ділитися, за рахунок

якої відбувається потовщення стебла.

5




Тканина з мертвих порожнистих трубок.

6




Тканина з живих витягнутих трубок.

7




Шар з великих паренхімних тонкостінних клітин, в яких про запас

відкладаються поживні речовини.



ВИСНОВОК: Стебло складається з таких тканин як........................................

Клітини стебла утворюють ..... основні шари...................................................

Кора виконує ........................... функцію, а камбій забезпечує ріст стебла в.......................................................................... , деревина забезпечує ................................................................ функції, а серцевина................................. функцію. Транспорт речовин здійснюють..........................................................

VII. Рефлексія.

Вправа „ТАК” „НІ”

1.Пагін складається з стебла, листків і бруньок.

2. Стебла вищих рослин завжди мають зелений колір.

3. Стебла вищих рослин ростуть тільки вертикально.
VIII. Підсумок уроку. Оцінювання і мотивація.

ІХ. Домашнє завдання. Опрацювати матеріал в підручнику. Підготувати повідомлення про особливості розвитку стебла у вищих рослин в різних

кліматичних зонах .

Урок № 13

Тема: Листок. Зовнішня та внутрішня будова листка.

Мета: Вивчити значення листків, як основної складової частини пагона; засвоїти особливості зовнішньої та внутрішньої будови листків, їх види та різноманітність; розвивати навики спостереження у навколишньому середовищі; виховувати почуття господаря на Землі

^ Терміни і поняття: Листкорозташування, жилкування, листок.

Обладнання: Мікроскоп, предметні та накривні скельця, препарувальні голки, вода, фільтрувальний папір, мікропрепарати внутрішньої будови

листка, гербарні зразки різних листків, кімнатні рослини, таблиці,

комп'ютер, слайди.

^ Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Форми і методи: Наочні і словесні, елементи інтерактивних технологій, науково-дослідницькі.

Зелений - висить, жовтий - летить,

чорний - лежить.

( Біологічна загадка.)

Хід уроку.

І. Організаційний момент. Психологічний тренінг „ Від уроку я очікую....”

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Пагін складається з таких основних частин, як........................................

Отже, складовою частиною пагона є листок. Який він, яку має будову, які виконує функції? „ Відстрочена відгадка”.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Зелені рослини називають „ легенями планети”. Ця назва доречна тому, що зелені рослини фото синтезують, і в результаті цього процесу , не тільки

утворюються поживні речовини, а й атмосфера збагачується киснем та очищається від вуглекислого газу. Які частини рослини відіграють у цьому

процесі найбільшу роль? Звичайно листки.

^ IV. Представлення теми і мети уроку. ( Монітор комп'ютера.)

V. Надання необхідної інформації. Будова та різноманітність листків.

( Повідомлення вчителя.)

^ VI. Інтерактивна вправа „ КУТИ”.

(За кількістю кутів у класній кімнаті учні формують чотири групи і обирають

поставлені завдання, які виконують і представляють.)

І. Зовнішня будова листка.

1 група. Будова листка: 1.

2.

3.

4.

5.

Функції листка: - Фотосинтез – це.......................................................................

  • Транспірація –це....................................................................

  • Газообмін - це.......................................................................

2 група. Типи листкорозміщення: 1.......................................................................................

Наприклад:

2.......................................................................................

Наприклад:
3......................................................................................

Наприклад:

3 група. Різноманітність листків:

- за формою листкової пластинки:................................................................................

- за формою країв листкової пластинки......................................................................

- за структурою:

- прості:

черешкові - .........................................................................................................

сидячі - ...............................................................................................................

- складні:

трійчасті - ...........................................................................................................

пальчасті - ...........................................................................................................

перисті - ..............................................................................................................

4 група. Жилкування листків:

- Сітчасте - ..............................................................................................................

Наприклад:........................................................................................................

- Дугове- .................................................................................................................

Наприклад:........................................................................................................

- Паралельне - ........................................................................................................

Наприклад:........................................................................................................

^ ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 7.

Тема: Будова і різноманітність листків.

Мета: Закріпити знання про листки, їх будову та різноманітність.

Обладнання: Кімнатні рослини, гербарні зразки, таблиці.

Хід роботи.

1. Розгляньте листки різних рослин. Розгляньте листкову пластинку, черешок, прилистки.

2. Роздивіться прості та складні листки. Знайдіть відмінності між ними.

3. Зверніть увагу на жилкування листкових пластинок. Визначте тип жилкування.

4. Визначте краї листкових пластинок.

5. Визначте характер розміщення листків.

6. Висновок: Листок складається з................................................................. ,

його будова зумовлюється його................................. .Основа з'єднує

листок з ............................... . Черешок якнайкраще орієнтує...................

............................ . Пластинка забезпечує.................................

........................................ . Розміщені листки на рослині у порядку, що забезпечує.................................................................................... .
ІІ . Внутрішня будова листка.

1. Учні працюють у групах за матеріалом підручника. Гра „ЧОМУЧКА”

2. Розгляд схеми внутрішньої будови листка.

^ ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №8 *
Тема: Внутрішня будова листка у зв'язку з його функціями.

Мета: Вивчити внутрішню будову листка, поглибити знання учнів про тканини рослин.

Обладнання: Кімнатні рослини, мікроскоп, предметні та накривні скельця,

препарувальні голки, вода, фільтрувальний папір, постійні мікропрепарати.


Хід роботи.
1.Розгляньте тимчасовий мікропрепарат шкірки листка традесканції чи пеларгонії

у мікроскоп.

2. Знайдіть верхню та нижню шкірки, клітини фото синтезуючої тканини, судинно-волокнистий пучок, міжклітинники.

3. Зробіть висновок.

Висновок: Листки зверху і знизу вкриті.....................................................

В шкірці розташовані ............................. , які забезпечують........................

Основу листка складають клітини.................................. , які містять............

......................... .Транспортну функцію в листку виконує............................

тканина, яка розташована у .......................................... пучках.
^ VII. Рефлексія.

Експрес-тести.

1.У більшості рослин продихи розташовані: а) у верхній шкірці; б) у нижній шкірці;

в) у верхній і нижній шкірці.

2. Функцію фотосинтезу виконують: а) епідерма; б) судини; в) стовпчаста паренхіма.

3. Сидячими називають листки6 а) в яких не відбувається фотосинтез; б) які не мають черешка; в) які повільно ростуть.

4. Складний листок відрізняється від простого тим, що: а)його листкова пластинка розділена на лопаті; б) має кілька листкових пластинок на одному черешку.

5. Жилки забезпечують у листках: а) механічний захист; б) запас поживних речовин; в) транспорт води і поживних речовин; г) фотосинтез.

6. Через продихи в листках відбувається: а) фотосинтез; б) газообмін; в) дихання;

г) транспірація.
^ VIII. Підсумок уроку. Оцінювання і мотивація.

ІХ. Домашнє завдання. Опрацювати матеріал в підручнику.

Урок № 14
Тема: Середовище життя рослин.

Мета: Ознайомити учнів з поняттям „ середовище існування", вивчити основні

групи рослин відносно середовища існування, засвоїти різноматність еколо-гічних факторів, що визначають чисельність рослин; розширювати знання про довкілля; формувати вміння застосовувати теоретичні знання на практаці.

^ Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Форми і методи:, Наочні і словесні, елементи інтерактивних технологій.

Теоретичі поняття: Екологічні фактори абіотичний фактор, гідрофобний,

гідрофільний.

Обладнання: Комп'ютер, проектор, таблиці, схеми, слайди.

Один ллє, другий п'є, а третій росте. (Біологічна загадка.)
Хід уроку.

^ I. Організаційний момент.

Психологічний тренінг „Працюємо разом - досягнемо спільної мети,

тому, що..."

II. Актуалізація опорних знань.

Біологічна мозаїка" (Учні працюють в групах. Кожна група отримує набір карток, на яких записані окремі букви, з яких необхідно скласти і дати визначення термінів.)

Наприклад: ^ ЕКОЛОГІЯ, ДОВКІЛЛЯ.

III. Мотивація вивчення нового матеріалу. Елементи ділової гри „ Точка зору".

1. У яких формах проявляється взаємодія людини і довкілля? ( Метод мікрофону).

^ IV.Представлення теми і мети уроку.(Монітор комп'ютера.)

V. Надання необхідної інформації. (Повідомлення вчителя)

Абіотичні фактори та їх вплив на формування середовища життя рослин.

^ VI. Інтерактивна вправа.

Робота в групах над створенням „шпаргалки".

1 група. СВ1ТЛО.

- Загальна характеристика фактора.

- Еколопчні групи рослин по відношенню до світла. Наприклад.

2 група. ТЕМПЕРАТУРА.

- Загальна характеристика фактора.

- Екологічні групи рослин по відношенню до температури. Наприклад:

3 група ВОЛОГІСТЬ.

- Загальна характеристика фактора

- Екологічні групи рослин по відношенню до вологості. Наприклад:

4 група ПОВІТРЯ.

5 група ГРУНТ.

(Обмін „ шпаргалками" та коментарі до них.)

^ VII. Рефлексія.

1. Розподіліть пристосування рослин до дії певних абіотичних факторів. Пристосування рослин:

- накопичення вологи у листках або стеблах; (а)

- випаровування води через продихи листків; (б)
- ростові рухи квітки соняшника до сонця; (в)

-зелений колір у рослин; (г)

- розгалужена коренева система; (д)

- наявність у плодів та насіння крилець, тощо; (е)

-опадання листя у листопадних дерев; (е)

Світло


Температура


Вологість


Повітря


Грунт








.




VIII. Підсумок уроку. Оцінювання і мотивація.

^ IX. Домашнє завдання. Опрацювати матеріал в підручнику. Написати роздум про вплив абіотичних факторів на рослини саду.

Урок № 15

Тема: Зв'язки рослин з іншими компонентами екосистем.

Мета: Продемонструвати учням приклади тісного взаємозв'язку рослин з іншими компонентами екосистем, вивчити форми взаємодії організмів між собою, розвивати в учнів вміння співставляти та визначати взаємозв'язки між живими організмами; формувати почуття відповідальності за

збереження та відновлення навколишнього середовища.

^ Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Форми і методи: Наочні та словесні, елементи інтерактивних технологій.

Терміни і поняття:Екологічні фактори: абіотичні, біотичні, антропічні, мутуалізм, паразитизм, конкуренція, видання.

Обладнання: Комп'ютер, проектор, таблиці , схеми, слайди.

^ В них багато є роботи,

Хоч стоять вони весь час.

Від дощу, чи від спекоти-

Захистять, врятують нас.

( Біологічна загадка.)


Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Психологічний тренінг „ Очікування від уроку.”

ІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу.

1. Яке значення для рослин мають основні чинники навколишнього середовища?

( Метод мікрофона) ( Монітор комп'ютера)

ІІІ. Мотивація вивчення нового матеріалу.

1. Які чинники, крім абіотичних, мають вплив на розвиток рослин?

Відстрочена відгадка”

(Вчитель ставить проблемне запитання , відповідь на яке можна дати лише працюючи над новим матеріалом.) ( Монітор комп'ютера)

^ IV. Представлення теми і мети уроку. ( Монітор комп'ютера)

V. Надання необхідної інформації. Поняття про біотичний та антропічний фактор.

( Повідомлення вчителя.)

^ VI. Інтерактивна вправа.

1. Робота в динамічних групах за картками взаємоконтролю.

Симбіоз - це ...................................................................................................................................

І група Мутуалізм - це ......................................................................................................

Наприклад:...............................................................................................................

ІІ група Паразитизм - це.....................................................................................

Наприклад:................................................................................................................

ІІІ група Конкуренція - це.................................................................................

Наприклад:................................................................................................................

IVгрупа Виїдання - це.......................................................................................

Наприклад:..........................................................................................................

2. Рослина і антропічний фактор.

Проблема: Які наслідки має втручання людини в природні екосистеми?

„ ДЕРЕВО РІШЕНЬ” ( На базі опрацьованого матеріалу учні пропонують варіанти розв'язання проблеми і заповнюють „дерево”)

^ VI. Рефлексія.

Поєднайте стрілками форми взаємодії з відповідними прикладами.
Зайці поїдають капусту. КОНКУРЕНЦІЯ.
Сосни конкурують між МУТУАЛІЗМ.

собою за світло.
Бобові рослини та ВИЇДАННЯ.

азотфіксуючі бактерії.
Омела на гілках. ПАРАЗИТИЗМ.
^ VII. Підсумок уроку. Оцінювання і мотивація.

VIII. Домашнє завдання. Опрацювати матеріал в підручнику. Підготувати

повідомлення, в якому на конкретних прикладах показати позитивний та негативний вплив діяльності людини на рослини.

Урок № 16.

Тема: Відповідь рослин на подразнення.

Мета: Закріпити знання учнів про ознаки живого; вивчити особливості відповіді рослин на подразнення ; розвивати навички спостереження за рослинами та навколишнім середовищем; виховувати любов до

природи та рідного краю.

^ Терміни і поняття: Подразливість, тропізми, настії, добові та сезонні ритми

Обладнання: Кімнатні рослини, комп'ютер, слайди, схеми, таблиці.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Форми і методи: Наочні і словесні, елементи інтерактивних технологій.


Рух - це життя.

Вольтер.

Хід уроку.

І. Організаційний момент. Психологічний тренінг „ Подаруй товаришу посмішку.”

ІІ. Актуалізація опорних знань. „Пригадай”.

1. Назвіть ознаки, які характеризують живі організми.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Відстрочена відгадка”

Рослини упродовж життя зазнають впливу різних чинників навколишнього середовища і певним чином відповідають на ці впливи.

Як це відбувається?

^ IV. Представлення теми і мети уроку. ( Монітор комп'ютера)

V. Надання необхідної інформації. Подразливість рослин.(Повідомлення).

VI. Інтерактивна вправа.

^ 1. Опрацюйте матеріал підручника і заповніть таблицю.

Чинники середовища,

які впливають на

рослини.


Відповіді рослин на подразнення.

Коливання

температури.





Світло.






Чергування дня

і ночі.






2. Робота в групах.

І група. Тропізми - рухи, спричинені однобічним впливом факторів середовища.

Наприклад:..............................................................................................................

Настії – рухи рослин, спричинені зміною тиску всередині певних груп

клітин, внаслідок чого змінюються їхні розміри.

Наприклад:................................................................................................................

ІІ група. Добові ритми – це зміни стану організмів упродовж доби.

Наприклад:...................................................................................................................

Сезонні ритми – це зміни стану організмів упродовж року до чергування

його сезонів.

Наприклад:.................................................................................................................

VII. Рефлексія.

Визначте вид рухів у кожному із наведених прикладів:

а ) у квасолі вночі листки опускаються вниз;

б ) рухи мімози соромливої на дотик;

в ) вусики винограду обвивають будь-який предмет, як опору;

г) кошики соняшника повертаються до сонця;

д ) ріст коренів до поживних речовин у грунті;

е ) розкриття і закривання квітів тюльпанів на дію температури.

ТРОПІЗМИ- .......................................... НАСТІЇ-...............................................................

VIII.Підсумок уроку. Оцінювання і мотивація.

ІХ. Домашнє завдання . Опрацювати матеріал теми в підручнику.

Підготувати повідомлення про квітковий годинник.

Хто його вперше придумав?

Урок № 17.

Екскурсія 3.

Тема: Розпізнавання рослин за особливостями будови

вегетативних органів.

Мета: Навчати учнів застосовувати використовувати набуті теоретичні

знання на практиці; розвивати в учнів навички спостереження за

рослинами; виховувати любов до природи та рідного краю.

Обладнання: Відеокамера, фотоапарат, зошити.

Форми і методи: Наочні і словесні, елементи інтерактивних технологій,

науково-дослідницькі.
^ Хід уроку.

І. Організаційний момент. Психологічний тренінг „Побажання хорошого

настрою”.

ІІ. Проведення екскурсії.

1. Повторення правил техніки безпеки під час проведення екскурсії.

2. Інтерактивна вправа. Робота в групах:

І група. Розпізнавання наземних вегетативних органів.

ІІ група. Розпізнавання підземних вегетативних органів.

3. Звіт про виконану роботу та обговорення результатів роботи.

ІІІ. Підсумок уроку.

IV. Домашнє завдання. Підготувати репортаж про екскурсію.

Додати документ в свій блог або на сайт

Схожі:

Урок №10 Тема : Будова І функції кореня. Типи кореневих систем. Лабораторна робота №2. Корінь І кореневі системи. Видозміни кореня iconМетодичний тиждень
Закріпити навички добування арифметичного квадратного кореня, застосування теорем про корінь з добутку, дробу І степеня, виконання...

Урок №10 Тема : Будова І функції кореня. Типи кореневих систем. Лабораторна робота №2. Корінь І кореневі системи. Видозміни кореня iconДля організації ітераційного уточнення кореня рівняння f(X)=0 зображують...
Для організації ітераційного уточнення кореня рівняння f(X)=0 зображують у вигляді x=φ(X). Тоді, задавши початкове наближення кореня...

Урок №10 Тема : Будова І функції кореня. Типи кореневих систем. Лабораторна робота №2. Корінь І кореневі системи. Видозміни кореня iconЛабораторна робота №1. Поняття алгоритму. Блок схема запису алгоритмів
Лабораторна робота №7. Функції введення/виведення printf(), scanf(). Лінійні обчислювальні процеси

Урок №10 Тема : Будова І функції кореня. Типи кореневих систем. Лабораторна робота №2. Корінь І кореневі системи. Видозміни кореня iconУрок №7. Тема
Тема: Підсумковий урок з тем «Інформація. Інформаційні процеси та системи», «Апаратне забезпечення інформаційних систем»

Урок №10 Тема : Будова І функції кореня. Типи кореневих систем. Лабораторна робота №2. Корінь І кореневі системи. Видозміни кореня iconЛабораторна робота №4 Використання чисельних методів в комп’ютерному...
...

Урок №10 Тема : Будова І функції кореня. Типи кореневих систем. Лабораторна робота №2. Корінь І кореневі системи. Видозміни кореня iconУрок І в з теми «Дихання» Тема : Значення дихання. Будова І функції органів дихання
Мета: Сформувати в учнів поняття про суть дихання як процессу, різнорівневого, пояснити зв'язок між будовою та функціями органів...

Урок №10 Тема : Будова І функції кореня. Типи кореневих систем. Лабораторна робота №2. Корінь І кореневі системи. Видозміни кореня iconУрок №19 Тема урока Бази даних (БД). Призначення та функції систем...
Тема урока Бази даних (БД). Призначення та функції систем управління базами даних (субд). (Урок №2)

Урок №10 Тема : Будова І функції кореня. Типи кореневих систем. Лабораторна робота №2. Корінь І кореневі системи. Видозміни кореня iconУ якій органелі м’язової клітини зберігаються йони Кальцію?
Клітина кореня томатів містить 24 хромосоми. Скільки хромосом у клітині епідерми?

Урок №10 Тема : Будова І функції кореня. Типи кореневих систем. Лабораторна робота №2. Корінь І кореневі системи. Видозміни кореня iconУ якій органелі м’язової клітини зберігаються йони Кальцію?
Клітина кореня томатів містить 24 хромосоми. Скільки хромосом у клітині епідерми?

Урок №10 Тема : Будова І функції кореня. Типи кореневих систем. Лабораторна робота №2. Корінь І кореневі системи. Видозміни кореня iconУрок Тема. Процедури та функції. 10-а дата 03. 04. 2012
Практична робота №18. Тема. Побудова алгоритмів з використанням процедур І функцій

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2013
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка