Урок-тренінг «За здоровий спосіб життя» тема : Правда про тютюн




НазваУрок-тренінг «За здоровий спосіб життя» тема : Правда про тютюн
Дата конвертації10.03.2013
Розмір59.8 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Історія > Урок
УРОК-ТРЕНІНГ «За здоровий спосіб життя»

ТЕМА : Правда про тютюн

МЕТА: Надати учням достовірну інформацію про тютюн і тютюнопаління, розвінчати поширені міфи про популярність і магічність властивості тютюну;виховувати прагнення учнів

до здорового способу життя.

ОБЛАДНАННЯ : Малюнки учнів за темою, аркуші паперу А-3, А -4,скотч, олівці, фломастери, маркери, картки з завданням.

ЩО ПІДГОТУВАТИ ЗАЗДАЛЕГІДЬ
1.Підібрати прислів’я: «За здоровий спосіб життя»

2.Малюнки учнів за темою

3.Дослідники обговорюють з батьками чи знайомими людьми причини,з яких люди палять, чи

не роблять цього

4.Лікарі готують повідомлення про наслідки паління

5.Історики – «Історія виникнення тютюну»

^ ОРІЄНТОВАНИЙ ПЛАН ТРЕНІНГУ
Вступне слово вчителя, стартові завдання – 8 хв.

Взаємонавчання - 10 хв.

Робота в групах - 10хв.

Інформаційне повідомлення - 7 хв.

Підсумкове завдання - 8 хв.

Завершення тренінгу - 2 хв.
^ СТАРТОВІ ЗАВДАННЯ

  • Привітайте учнів, назвіть тему і завдання уроку, повторить правила гри

  • Вступне слово вчителя: «Що таке тютюн і про походження тютюнопаління»

За сотні років до прибуття європейців американські аборигени вживали тютюн. Вони палили сигари і люльки, жували і нюхали його, використовували в різних обрядах. Однак тютюну і сьогодні іноді приписують магічні властивості: начебто сигарета допомагає заспокоїтись, може зробити людину дорослішою, популярнішою, розумнішою. Давайте поміркуємо: чи правда це, чи варто купувати цигарки та ризикувати своїм здоров’ям? Якими бувають рішення у нашому житті?

Легенда про пихатого мандарина

Колись давно у Китаї жив розумний але пихатий мандарин(знатний вельможа) . Цілий день він тільки і робив, що приміряв багате вбрання та вихвалявся перед підданими своїм розумом. Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось країну облетіла звістка, що неподалік оселився чернець, розумніший за самого мандарина. Розлютився мандарин, почувши про це. Вирішив він оголосити поєдинок і відстояти свою славу нечесним способом: « Візьму я в руки метелика , сховаю його за спиною і запитує, що у мене в руках - живе чи мертве? Якщо чернець скаже, що живе,я роздушу метелика , а якщо мертве - відпущу його.» І ось настав день поєдинку . Чи мало людей зібралось у пишній залі, щоб побачити ці змагання най розумніших чоловіків. Мандарин сидів на високому троні, тримав зо спиною метелика і з нетерпінням чекав ченця. Аж ось двері відчинилися , і до зали увійшов невисокий, худорлявий чоловік. Він підійшов, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь яке запитання. Тоді мандарин мовив:» Скажи-но мені, що я тримаю в руках - живе чи мертве?» Мудрець усміхнувся і відповів: « Усе в твоїх руках!» Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів, радісно тріпаючи крильцями.

Вправа «Мозковий шторм»

1.Назвіть приклади рішень, які можуть вплинути на життя, здоров’я, долю людей.

2. Які рішення доводиться приймати підліткам?

3.Які рішення можуть бути життєво важливими?

ВЗАЄМОНАВЧАННЯ ( волонтери повідомляють групам про свої дослідження)

1.Історики. «Історія виникнення тютюну»

12жовтня 1492 року Колумб відкрив не тільки Америку, а й тютюн. Він дізнався , що почали палити ще до нашої ери у початку 1 століття в Азії. Африці, древні слов’яни. Туземці скручували листя рослини і підпалювали,вдихаючи дим. Тютюн використовували, як декоративну рослину,пізніше склалось уявлення про його надзвичайні лікувальні властивості. Королева Катерина Медичі страждала від головного болю. Французький посол у Португалії Жан Ніко підніс їй у подарунок листя і насіння тютюну. Коли королева нюхала його, вона почувала себе краще. Посол здобув собі славу. З його ім’ям пов’язана ботанічна назва тютюну(Nісоtі аna ) Але в Англії, Туреччині бачили, що тютюн – це шкідлива речовина, яка містить отруту , приводить до наркоманії і до багатьох хвороб .Його заборонили вживати , за неслухняність людей били батогами, рвали ніздрі,але цій звичці не позбавились. Петро 1 привіз тютюн до Росії з Голландії. Це стало вигідним промислом і шкідливим пороком людей.

2. Лікарі. «Наслідки паління людей»

Відомо, що тютюновий дим містить понад 4000 різних хімічних сполук , серед яких небезпечними є смоли, чадний газ, нікотині радіоактивний полоній. Після тютюнопаління у людини погіршується показник крові, легені утруднюють дихання, виникає кашель, погіршується пам’ять, підвищується тиск, утруднюються робота серця,волосся втрачають блиск,і еластичність, шкіра передчасно старіє,з’являються зморшки,нігті починають ламатися,очі втрачають блиск,білки червоніють,у роті погіршуються відчуття, зуби жовтіють, з’являється неприємний запах із рота, виникають хвороби зубів, ясень, рак легенів, гортані,рота, печінки, інсульти, інфаркти .

Основна причина паління-нікотинова залежність(діти демонструють свої малюнки, які вони підготували вдома,можна також використовувати таблиці ,на яких зображені внутрішні органи людини).

3. Дослідники. «Основні причини тютюнопаління » Підсумки опитування батьків і друзів.

Нікотин-це сильніший отрута. Смертельна доза для людини 1мл.гр. на 1 кг. Маси тіла людини, тобто для підлітка 50-70мл.гр. Смерть може настати, якщо підліток випалить півпачки сигарети. Дослідженням встановлено, що під час паління 20% шкідливих речовин, які є в тютюновому диму, згорає,25%- затримується у легенях, 5% - залишається у підпалку і 5%- забруднює навколишнє середовище.

Опитав батьків, друзів, знайомих, ми дізналися, що основними причинами тютюнопаління є:

  1. Мода, бажання бути незалежним, здаватися дорослішим.

  2. Прагнення самостверджуватися, довести одноліткам свою значущість.

  3. Нудьга, безпорадність.

  4. Тиск з боку приятелів, бажання не виділятися між іншими.

  5. Приклад дорослих.

  6. Цікавість, бажання відкрити для себе нові відчуття, спровоковані рекламою.

Виробництво сигарет – над прибутковий бізнес. Тому, щоб заохотити людей до куріння створюють дуже привабливу рекламу .

^ РОБОТА В ГРУПАХ

Об’єднати учнів у 3 групи («земля», «повітря», «сонце»)

1группа «Земля»: створити анти рекламу на пачці сигарет, яку ви пропануєте державному виробництву.

2группа «Повітря»: підготувати виступ агітбригади «За здоровий спосіб життя» ( використовувати прислів’я, малюнки, пісні).

3группа «Сонце»: бухгалтери підрахують скільки грошей витрачає людина щодня, купуючи дві пачки сигарет за середньою ціною (за тиждень, місяць, рік).

Зробить висновки, як можна було витратити ці гроші, як би їх не довелося витрачати на сигарети.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ «За здоровий спосіб життя»

^ ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ

Основна причина паління

Чому ж люди палять не зважаючи на шкоду для себе й оточуючих? Це тому, що через деякий час у них виникає нікотинова залежність. Нікотин, який міститься в тютюновому диму, пригнічує здатність організму виробляти необхідну йому нікотинову кислоту. Так організм починає залежати від паління.

Багато підлітків, які спробували палити, стають курцями. Підраховано, що 75% із тих, хто кинув палити, протягом півроку починають знову. Навіть через кілька років після відмови від тютюну ця згубна звичка може відродитися.

У курця,який вирішив кинути палити, нерідко виникають тривога чи дратівливість, він потерпає від депресій, головного болю,безсоння. Дуже добре,якщо в перші кілька тижнів його морально підтримують друзі. Якщо ти знаєш когось,хто вирішив кинути палити, допоможи йому, скажи, що це один із його правильних виборів у житті.

^ ПІДСУМКОВІ ЗАВДАННЯ

  • Оцінити ставлення учасників до заборони паління у громадських місцях. Для цього провести в класі умовну лінію. З одного кінця стануть ті, хто за таку заборону, аз іншого – ті, хто категорично проти ( гра «Мікрофон»).

  • За бажанням учні називають свої причини не палити.

Кожна група записує на дошці 10 заповідей «За здоровий спосіб життя»(гра «Змійка»)

  1. Здоровий сон

  2. Виконувати режим дня

  3. Загартовуватися

  4. Займатися спортом

  5. Активно відпочивати

  6. Добре харчуватися

  7. Слідкувати за гігієною тіла

  8. Ні! Шкідливим звичкам

  9. Віра,любов,довіра близьким людям,гарні стосунки з друзями

  10. Корисна праця

Підсумки заняття ( роблять учні)

Тютюновий дим містить до 4000 різних хімічних сполук. Найнебезпечнішими є нікотин, чадний газ і смоли.

Паління призводить до порушення роботи серця та інших органів.

Паління може негативно позначитися на здоров’я людини вже через декілька років

Курцям зі стажем найбільше загрожує небезпека виникнення ракових, серцево-судинних, легеневих і шлункових захворювань.

Головною причиною паління є нікотинова залежність.

ЗАВЕРШЕННЯ ТРЕНІНГУ

Взятися за руки і разом сказати: «Будьмо здорові!»

Додати документ в свій блог або на сайт

Схожі:

Урок-тренінг «За здоровий спосіб життя» тема : Правда про тютюн iconТема „Спосіб життя І здоров'я”. Основи здоров'я, 7 клас Тема: спосіб життя І здоров'я
Мета: формувати в учнів поняття про здоровий спосіб життя, сприяти активному усвідомленню необхідності берегти здоров'я; вдосконалити...

Урок-тренінг «За здоровий спосіб життя» тема : Правда про тютюн iconГодина спілкування "здоровий спосіб життя"
Мета. Спонукати учнів до аналізу способу життя свого та своєї родини, викликати бажання вести здоровий спосіб життя

Урок-тренінг «За здоровий спосіб життя» тема : Правда про тютюн iconЗаняття з елементами тренінгу я обираю здоровий спосіб життя
Мета: надати учасникам інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на здоров’я; акцентувати увагу на...

Урок-тренінг «За здоровий спосіб життя» тема : Правда про тютюн iconДіти за здоровий спосіб життя
Мета: Ознайомити учнів зі шкідливим впливом на організм людини тютюну, мобільних телефонів, навчити підлітків аналізувати й пізнавати...

Урок-тренінг «За здоровий спосіб життя» тема : Правда про тютюн iconТренінг " Профілактика адиктивної поведінки" Девіантна поведінка – шляхи подолання
Мета тренінгу – профілактика девіантної форми поведінки, орієнтація на здоровий спосіб життя, вироблення шляхів попередження та боротьби...

Урок-тренінг «За здоровий спосіб життя» тема : Правда про тютюн iconТренінг з елементами гри для учнів 2-3 класів
Мета та завдання: поглибити знання учнів про традиційні свята, звичаї, обряди, народні ігри та забави українців, які сприяють зміцненню,...

Урок-тренінг «За здоровий спосіб життя» тема : Правда про тютюн iconЗдоров'Я – головний життєвий скарб
Мета: ознайомити учнів із визначенням понять «здоров'я», «здоровий спосіб життя»; визначити залежність здоров'я людини від соціальних,...

Урок-тренінг «За здоровий спосіб життя» тема : Правда про тютюн iconТема : я обираю здоров”Я
Обладнання: вислови про здоровий спосіб життя, плакати з островами, правила роботи в групі

Урок-тренінг «За здоровий спосіб життя» тема : Правда про тютюн iconУрок-подорож для учнів 3-4 класів
Мета та завдання: розвивати уявлення про здоровий спосіб життя, його складові; виховувати інтерес до фізичної культури, до сучасної...

Урок-тренінг «За здоровий спосіб життя» тема : Правда про тютюн iconПрограма проведення «Тижня здоров’я» 23. 01 27. 01 Понеділок: Проект...
Спосіб вирішення проблеми : збір та аналіз інформації, поширення її серед учнів класу

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2013
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка