Тема уроку : Середньовічне європейське суспільство




Скачати 48.09 Kb.
НазваТема уроку : Середньовічне європейське суспільство
Дата конвертації01.04.2013
Розмір48.09 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Історія > Урок
Всесвітня історія

7 клас

Тема уроку : Середньовічне європейське суспільство

Мета: ознайомити учнів із структурою середньовічного суспільства,

порівняти її із структурою античного Риму; підвести учнів до

визначення причин потрапляння селян в залежність від феодала

порівняти становище залежного селянина і римського раба; розвивати

вміння працювати з текстами, визначати головне; розвивати інтерес до

життя людини середньовічного світу.

Основні поняття: « стани», « станова монархія», «васал», «феод»,

«сеньйор», « феодальна драбина».

^ Тип уроку: комбінований з елементами методів і технологій групового

навчання.

Обладнання: альбом ілюстрацій до тем « Середньовічне суспільство» і

« Стародавній Рим».

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. На які верстви населення поділялось суспільство античного Риму?

  2. Хто поповнював число рабів у Римі?

  3. Хто поповнював число рабів у Римі?

  4. Пригадайте, які верстви населення нам зустрічались під час вивчення історії у 7 класі.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

І. Три стани середньовічного суспільства.

^ Самостійна робота в групах:

Перша група складає таблицю античного суспільства, інша – середньовічного суспільства. Завдання для самостійної роботи учні обирають самі. Спочатку структури осмислюють в групах, потім лідери груп презентують свої варіанти структур.

^ Завдання учням:

  • Порівняйте структуру середньовічного і античного суспільства, виявіть спільне і відмінне.

Складання схеми « Структура середньовічного суспільства» на дошці та її характеристика вчителем.

^ Структура середньовічного суспільства

духовенство феодали селяни

Словникова робота.

Учні записують у зошит, що таке стани.

Слово надається учням, які підготували повідомлення про рицарський стан у середньовічній Європі.

Учитель звертає увагу на місце селян порівняно із двома іншими станами. Селяни вважалися нижчим, третім станом, хоча й були найнеобхіднішою части­ною суспільства. Як і в античному Римі, до фізичної праці

продовжували ставитися зверхньо, уважаючи її не гідною вільної людини. Тим часом від урожаю чи неврожаю залежало життя всіх мешканців країни, що фактично перетворювало селянина на головну постать середньовічної історії. Селяни були годувальниками суспільства.

Завдання учням.

— На зламі X—XI ст. в Західній Європі вільних селян залишилося ре так уже й багато. Передбачте, як селяни стали залежними від феодалів?

Повідомлення вчителя.

1. Втрачали волю внаслідок королівських земель­них пожалувань (феоди).

2. Селянин шукав захисту та добровільно переходив під владу феодала,

3. Безземельні селяни отримували від феодала землю в обмін на зобов'язання працювати.

^ Поділ класу на дві групи.

Прочитати учням відповідний пункт параграфа і документ, а потім заповнити таблицю « Повинності селян».

Існує багато проявів особистої кріпосної залежності . Адже частина кріпаків настільки підлеглі своїм сеньйорам, що ці сеньйори можуть розпоряджатися усім їхнім майном, мають над ним право життя і смерті, можуть кидати їх до в’язниці за своїм бажанням – винуватих чи безвинних – і ні перед ким за це не відповідають. Хоча що перед самим Богом. З іншими поводяться милосердніше, бо за життя сеньйори не можуть нічого від них вимагати…, окрім їхніх чинів, ренти та повинностей… І, коли вони помирають чи одружуються на вільних жінках, все їхнє майно… дістається сеньйору… І, якщо кріпак помирає, немає у нього спадкоємця, окрім сеньйора, і дітям кріпака нічого не дістається, якщо вони не заплатять за викуп сеньйорові.

^ Повинності селян

( заповнити таблицю)



Панщина


Натуральний оброк


Грошовий

оброк


Інші повинності













^ Завдання учням:

З інформації, наданої учителем, визначити категорії селян. Скласти опорну схему.

Селяни

вільні селяни поземельно-залежні особисто залежні селяни

Перевірка завдання.

  • Що було спільного й відмінного у становищі залежного селянина і римського раба?

Завдання учням.

  • Опрацювати тексти за варіантами ( у парах) ( навчаючи – вчуся).

1-й – « сільська громада»

2-й – « натуральне господарство».

Робота в парах.

Надати сусіду відповіді на запитання:

  1. Що таке натуральне господарство?

  2. Чим було зумовлене планування натурального господарства?

Перевірка завдань.

Завдання учням.

  • Передбачте, як натуральне селянське господарство впливало на світогляд селян?

Опрацювати текст «Світ селянина».

Перевірка завдання.

ІІ. Сеньйори та васали.

Повідомлення вчителя.

Словникова робота. Учні записують у зошит визначення таких понять: «сеньйор», «васал», «феод».

Учні самостійно опрацьовують відповідний пункт підручника, що стосується васальної піраміди (феодальна драбина).

Завдання учням.

  1. Хто стояв на верхівці васальної піраміди і був верховним власником усієї землі в державі?

  2. Який із станів не входив до васальної піраміди і чому?

  3. Якими були обов’язки сеньйора та васала?

  4. Як ви розумієте вираз «Васал мого васала – не мій васал»

  5. Що означає слово «рицар»? Опишіть озброєння рицаря.

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.

  1. Розподіліть за відповідними розділами наведений нижче перелік понять і виразів, які вживали в середньовічній Європі. Деякі поняття можуть відповідати декільком розділам.

1. А) Селяни і сеньйори. 1) домен;

Б) Сеньйори та васали. 2) вірність;

В) Рицарство. 3) феод;

4) особиста залежність;

5) хоробрість

6) селянські тримання;

7) турнір;

8) грошовий оброк;

9) «Немає землі без сеньйора»;

10) повинності;

11) «Васал мого васала – не мій васал»;

12) зброєносець;

2. Визначте порядок взаємозалежності феодалів.

• Сеньйор барона;

• васал маркіза або герцога;

• сеньйор рицаря;

• прямий сеньйор герцога;

• васал графа

• прямий васал короля.

IV. Оцінювання знань учнів.

V. Домашнє завдання.

Прочитати відповідний параграф підручника.

Творче завдання: підготувати репортаж «Моя подорож до середньовічного села".

Схожі:

Тема уроку : Середньовічне європейське суспільство iconТема. Селяни в ХІ-ХІІІ ст
Ми вже знаємо, що середньовічне суспільство не було однорідним, воно складалося з різних верств населення, І на цьому уроці ми дізнаємося...
Тема уроку : Середньовічне європейське суспільство iconТема. Господарське та повсякденне життя в середньовічній Європі Мета
Ми вже знаємо, що середньовічне суспільство не було однорідним, воно складалося з різних верств населення, І на цьому уроці ми дізнаємося...
Тема уроку : Середньовічне європейське суспільство iconОсновні поняття
Суспільство, індустріальне суспільство, аграрне суспільство, інформаційне суспільство, суспільні відносини
Тема уроку : Середньовічне європейське суспільство iconТема уроку
Тема уроку: “Колiр засіб виразності живопису. Головні кольори. Тепла кольорова гама ”
Тема уроку : Середньовічне європейське суспільство iconУрок №1-2 Тема уроку
Тема уроку: Узагальнююче повторення навчального матеріалу за 10клас. Підготовка до діагностичної контрольної роботи
Тема уроку : Середньовічне європейське суспільство iconТема уроку 24
Тема уроку 24: Правила поводження у громадському транспорті, на зупинках. Поведінка при дтп
Тема уроку : Середньовічне європейське суспільство iconУроку виробничого навчання Тема програми
«Приготування розчинів» бгодин. Тема уроку: Приготування розчинів Методична мета уроку
Тема уроку : Середньовічне європейське суспільство iconТема уроку 32
Тема уроку 32: Спілкування з дорослими. Повага до старших І молодших, слабших І немічних, членів сім’ї. Практична робота: "Моделювання...
Тема уроку : Середньовічне європейське суспільство iconУроку з математики у 5 класі. Тема уроку
Мета уроку: закріпити вміння І навички виконувати дії з десятковими дробами при розв’язуванні задач. Показати учням, де в практичному...
Тема уроку : Середньовічне європейське суспільство iconТема уроку 31
Тема уроку 31: Спілкування хлопчиків І дівчаток, в школі з однолітками. Правила взаємовідносин. Практична робота “Моделювання ситуації...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка