Уроку




Скачати 169.98 Kb.
НазваУроку
Дата конвертації25.08.2013
Розмір169.98 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Історія > Урок
Шановні колеги!
Доводжу до Вашого відома і використання в роботі календарно-тематичне планування уроків історії в 5 класі
за новою програмою та підручником В. Власова. Згідно наказу МОНМС України №551 від 17.05.2013 року
навчальний предмет називається Історія України (Вступ до історії), саме так повинна бути підписана ліва сторона сторінки журналу.
Увага!!! Перед тим, як роздрукувати запропоноване календарно-тематичне планування, вчитель повинен доповнити його переліком наочності, що буде використовуватись на конкретному уроці, переглянути і скоригувати під особливості п’ятикласників саме Вашої школи обсяги і види домашніх завдань, надрукувати заплановану дату уроку, форму проведення уроків контролю і корекції знань учнів.
^ На розсуд вчителя залишаю і урок № 10 «Історична карта», який, згідно програми, вчитель має право провести під №4 або, згідно нумерації параграфів підручника, під №10.
(Зразок оформлення сторінки журналу на І семестр для 5 класу додається)
З повагою методист РМК О.О. Рубаник

^ ІСТОРІЯ УКРАЇНИ (ВСТУП ДО ІСТОРІЇ)


(5 клас, 35 годин)

№ уроку

Дата уроку

^ Тема уроку

Початкові предметні уміння

Домашнє завдання

Примітки (наочність, випереджувальне д/з тощо)

Запланована

Фактична

^ Розділ І. ЗВІДКИ І ЯК ІСТОРИКИ ДОВІДУЮТЬСЯ ПРО МИНУЛЕ (10+1)

1.







Історія як наука.


^ Учень/ Учениця:

пояснює, що таке історія, хто такі історики, що таке історичні джерела й які вони бувають;
коментує текст підручника під час читання і складає запитання до нього

стор. 3-5 (читати),§ 1 стор.9-13 читати і коментувати, завд. на стор15 №1 – усно, №2 – в зошиті.

Готуємося до практичної роботи: знайти сімейний альбом

2.







Українські вчені-історики.

^ Учень/ Учениця:

пояснює, хто такі історики;

розповідає про діяльність українських істориків (два-три на вибір);
коментує текст підручника під час читання і складає запитання до нього

Стор. 13-14(читати, переказувати), стор. 14 завд. № 4 (усно)




3.







Історія і час

^ Учень/ Учениця:

пояснює, як відбувається відлік часу в історії;

креслить лінію часу та позначає на ній запропоновані дати, співвідносить рік зі століттям;
коментує текст підручника під час читання і складає запитання до нього

§ 2 (читати і коментувати), стор 21 завд.№3 (в зошиті), завд. №4 (усно)

Готуємося до практичної роботи: в сімейному альбомі знайти фото своїх родичів різного історичного часу (10-ти, 20-ти, 40—річної давності)

4.







Речові історичні джерела. Музеї


^ Учень/ Учениця:

розповідає про те, як історики довідуються про минулі часи на основі археологічних розкопок, писемних і речових джерел, монет
і грошей, назв населених пунктів;

коментує текст підручника під час читання і складає запитання до нього;

§ 3 (читати і коментувати), стор.27 завд.№3 (в зошиті),завд. З будиночком (усно)

§ 4 (самостійне опрацювання)

Готуємося до практичної роботи:

Чи є у вас вдома речі, які можна було б розмістити в музеї?

5.







Писемні джерела. Архіви


^ Учень/ Учениця:

наводить приклади історичних пам’яток, писемних і речових джерел, слів, прислів’їв, казок про минуле;

висловлює судження щодо ролі архівів у збереженні пам’яті про минуле;

коментує текст підручника під час читання і складає запитання до нього;

§ 5 (читати і коментувати), стор.40 завд.№2 (в зошиті), завд. №4 (усно), стор. 41 - для домашнього опрацювання, (усно)

Принести фотографії найближчих родичів, підготувати відомості про них

Готуємося до практичної роботи:

Знайдіть листи і листівки вашої родини минулих років.

6.







^ Практичне заняття. Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому. Родинне дерево


Учень/ Учениця:

добирає інформацію про минуле з сімейних фотографій;

розповідає історію сім’ї та родинне дерево

§ 6, завершити практичну роботу,
Завд. на стор.44 (усно)




7.







Мова як джерело знань про минуле.

Фольклор


^ Учень/ Учениця:

висловлює судження щодо вивчення історії свого народу і країни та ролі музеїв, архівів, історичної науки у збереженні пам’яті про минуле;

наводить приклади історичних пам’яток, писемних і речових джерел, слів, прислів’їв, казок про минуле;

коментує текст підручника під час читання і складає запитання до нього

§7 (читати і коментувати), стор. 50 завд.№1,2 (усно),
№4 (в зошиті)

§ 9 (читати

і коментувати), 5-6 малюнків коміксу про Самійла Кішку, стор.59, завд. №2 (в зошиті)

стор.50 завд. з Розумником

8.







Географічні назви в історичній науці

^ Учень/ Учениця:

розповідає про те, як історики довідуються про минулі часи на основі назв населених пунктів;

наводить приклади історичних назв своєї місцевості, з яких можна довідатися про давні часи;

коментує текст підручника під час читання і складає запитання до нього

§ 7п.1 (повторне читання);


Готуємося до практичної роботи:

Група1: походження назв міст і сіл, де народилися ваші батьки;

Група 2:

Походження назв річок і озер місцевості, де народилися ви, ваші батьки, інші родичі;

Група 3:

Походження назв вулиць рідного села, районного, обласного центру

9.







^ Практичне заняття. Які назви в моєму рідному місті (селі) нагадують про минуле

Учень/ Учениця:

наводить приклади історичних назв своєї місцевості, з яких можна довідатися про давні часи

§ 8, коментувати вислів «Життя прожити – не поле перейти»




10.







Історична карта


^ Учень/ Учениця:

розрізняє умовні позначки на історичній карті, знаходить на карті територію України, її столицю;

коментує текст підручника під час читання і складає запитання до нього

§ 10 (читати і коментувати) стор.68, завд. № 1-4 (усно)

Повторити §§ 1-10, підготуватись до уроку контролю




11.







^ Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Звідки і як історики довідуються про минуле» (вказуємо форму проведення)




Повторити § 1, план розповіді про історичну особу





^ Розділ ІІ. ПРО ЩО І ПРО КОГО РОЗПОВІДАЄ ІСТОРІЯ (11+1)

12.







Люди в історії: історичні персонажі, групи людей і народи


^ Учень/ Учениця:

розповідає про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі тексту підручника;

виокремлює в тексті головне й другорядне, складає простий план тексту підручника, зокрема у формі запитань;

§ 11 (читати і коментувати), стор.87
завд. № 1,2 (усно), завд.№4 (в зошиті),

Стор.87-88 (читати, міркувати)




13.







Події та явища в історії: відкриття, битви, подорожі, господарське та повсякденне життя


^ Учень/ Учениця:

установлює хронологічну тривалість і послідовність зазначених подій та явищ, співвідносить подію, історичне явище і століття;

знаходить на карті території, пов’язані із зазначеними подіями та діяльністю людей;

розповідає про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі тексту підручника;

виокремлює в тексті головне й другорядне, складає простий план тексту підручника, зокрема у формі запитань;

складає запитання щодо перебігу історичної події;


§ 12 (читати і коментувати),

Стор.96, завд № 1,3,4 (усно), завд№2 (в зошиті), текст читати, обміркувати відповідь




14.







Житло і побут давніх українців


^ Учень/ Учениця:

розповідає про історичну подію чи явище на основі тексту підручника;

виокремлює в тексті головне й другорядне, складає простий план тексту підручника, зокрема у формі запитань;


§ 13 (читати і коментувати), стор 103 завд. № 1-2 (усно), змайструвати паперову ляльку та намалювати для неї жіночий або чоловічий костюм княжої доби, текст стор 103-104 читати, усно відповідати на питання




15.







Київські князі. Запровадження християнства


^ Учень/ Учениця:

установлює хронологічну тривалість і послідовність зазначених подій та явищ, співвідносить подію, історичне явище і століття;

знаходить на карті території, пов’язані із зазначеними подіями та діяльністю людей;

розповідає про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі тексту підручника;

виокремлює в тексті головне й другорядне, складає простий план тексту підручника, зокрема у формі запитань;

складає запитання щодо перебігу історичної події;

§ 14 (читати і коментувати),

Стор. 111, Завд. №1-4 (усно), стор.112 – текст читати і виконати завдання (усно)




16.







Українське козацтво у битвах і походах


^ Учень/ Учениця:

установлює хронологічну тривалість і послідовність зазначених подій та явищ, співвідносить подію, історичне явище і століття;

знаходить на карті території, пов’язані із зазначеними подіями та діяльністю людей;

розповідає про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі тексту підручника;

виокремлює в тексті головне й другорядне, складає простий план тексту підручника, зокрема у формі запитань;

складає запитання щодо перебігу історичної події;

§ 15 (читати і коментувати)

Стор. 120, завд. № 1,3,4 (усно), завд. №2 (в зошиті)

Стор 120-122 – текст читати, коментувати ілюстрації, відповідати на запитання (усно)




17.







Українське село і місто у ХVІІІ ст.


^ Учень/ Учениця:

розповідає про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі тексту підручника;

виокремлює в тексті головне й другорядне, складає простий план тексту підручника, зокрема у формі запитань;

складає запитання щодо перебігу історичної події;

§ 16 (читати і коментувати)

Стор. 129, завд. № 1-4 (усно). Стор 130-132: читати, коментувати ілюстрації, відповідати на запитання (усно)




18.







Відкриття Харківського університету та його вплив на українську культуру


^ Учень/ Учениця:

установлює хронологічну тривалість і послідовність зазначених подій та явищ, співвідносить подію, історичне явище і століття;

розповідає про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі тексту підручника;

виокремлює в тексті головне й другорядне, складає простий план тексту підручника, зокрема у формі запитань;

складає запитання щодо перебігу історичної події;

§ 17 (читати і коментувати)

Стор136, завд. № 1,3,4 (усно), завд. № 2 (в зошиті)

Текст читати, міркувати над відповіддю на запитання




19.







Українці в революції 1917–1920 рр.


^ Учень/ Учениця:

установлює хронологічну тривалість і послідовність зазначених подій та явищ, співвідносить подію, історичне явище і століття;

знаходить на карті території, пов’язані із зазначеними подіями та діяльністю людей;

розповідає про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі тексту підручника та використання матеріалу практичної роботи;

виокремлює в тексті головне й другорядне, складає простий план тексту підручника, зокрема у формі запитань;

складає запитання щодо перебігу історичної події;

§ 18 (читати і коментувати),

Стор. 144, завд. №1,3 (усно,за планом), завд. №2 (в зошиті)

Стор.145-146: читати текст, коментувати фотографії, міркувати над відповіддю на запитання




20.







Україна в роки Другої світової (1939–1945) та Великої Вітчизняної (1941–1945) воєн


^ Учень/ Учениця:

установлює хронологічну тривалість і послідовність зазначених подій та явищ, співвідносить подію, історичне явище і століття;

знаходить на карті території, пов’язані із зазначеними подіями та діяльністю людей;

розповідає про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі тексту підручника;

виокремлює в тексті головне й другорядне, складає простий план тексту підручника, зокрема у формі запитань;

складає запитання щодо перебігу історичної події;

§ 19 (читати і коментувати),

Стор. 152, завд. № 1,3,4 (усно), завд. №2 (в зошиті),

Стор. 153: читати текст, виконати завдання до тексту




21.







Проголошення незалежності України


^ Учень/ Учениця:

установлює хронологічну тривалість і послідовність зазначених подій та явищ, співвідносить подію, історичне явище і століття;

розповідає про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі тексту підручника;

виокремлює в тексті головне й другорядне, складає простий план тексту підручника, зокрема у формі запитань;

складає запитання щодо перебігу історичної події;

§ 20 (читати і коментувати)

Стор. 158, завд.№1,2,4 (усно), завд. № 3 (в зошиті)

Група 1: Довідатися , чи є у вашому селі чи місті пам’ятні місця, розказати про таке місце

Група 2: Довідатися, чи відбувались у вашому селі історичні події. Розказати про них.

Група 3: Довідатися, чи пов’язані з історією вашого населеного пункту історичні легенди, розповісти про них.

22.







^ Практичне заняття. Про що і про кого розповідає історія рідного краю

Учень/ Учениця:

пояснює, про що і про кого розповідає історія як наука;

§ 21, повторити гру «Історична абетка»




23.

(резервний урок)







Узагальнення до теми: «Про що і про кого розповідає історія»


пояснює, про що і про кого розповідає історія як наука;

зіставляє окремі події з історії родини й рідного краю та України;

висловлює власне ставлення до історичних подій, явищ і діячів, що пропонуються для вивчення

Повторити §§ 11-21, підготуватись до уроку контролю




24.







^ Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «ПРО ЩО І ПРО КОГО РОЗПОВІДАЄ ІСТОРІЯ»




Повторити §§ 1,3, якими бувають історичні джерела




^ Розділ ІІІ. ЯКІ ПАМ’ЯТКИ Є ЧАСТИНОЮ ІСТОРІЇ (9+1)


25.







Храми та ікони. Софійський собор і Києво-Печерська лавра

^ Учень/ Учениця:

установлює хронологічну послідовність створення зазначених пам’яток;

показує на карті місцезнаходження цих пам’яток;

пояснює історичні поняття на основі тексту підручника та застосовує їх під час виконання пізнавальних завдань;

складає план розповіді про пам’ятку і розповідає
за планом, уживаючи історичні поняття та терміни


§ 22 (читати і коментувати)

Стор. 195, завд. № 2-3 (в зошиті), стор. 196-197 (читати і відповідати на запитання, усно)

Готуємось до практичної:

Група 1 – взнати місце розташування та історію храмів своєї місцевості

26.







Храми та ікони. Софійський собор і Києво-Печерська лавра

§ 23 (читати і коментувати), стор. 202 (читати і обміркувати відповіді на запитання)

Готуємось до практичної:

Група 2 – з’ясувати історію фортець, палаців, замків своєї місцевості

27.







Книги і мініатюри. Остромирове Євангеліє та «Апостол» Івана Федорова

§ 24 (читати і коментувати), стор. 210 (пояснювати вислів, роздивитись ілюстрацію)

Готуємось до практичної:

Група 3 – з’ясувати історію парків, садів, скверів своєї місцевості

28.







Замки і палаци. Генуезька і Кам’янець-Подільська фортеці.

Бахчисарайський та Маріїнський палаци


§ 25, стор. 217 – читати, обмірковувати відповідь на запитання

Знайти зображення історичних пам’яток свого краю (парки, церкви і собори, замки і фортеці, археологічні пам’ятки)

29.







Вулиці та площі. Вулиця Хрещатик у Києві. Площа Ринок у Львові

§ 26 (читати і коментувати), стор. 223, завд. №4 (усно)




30.







Парки і сади. «Софіївка» в Умані та заповідник «Качанівка» на Чернігівщині

§ 27 (читати і коментувати), стор. 231, уявити і намалювати власний парк




31.







^ Практичне заняття. Які історичні пам’ятки мого села, рідного краю розповідають про минуле

Учень/ Учениця:

наводить приклади пам’яток свого краю та описує їх

§28, підготуватися до гри «Історична абетка»




32.







^ Практичне заняття. Моя уявна подорож історичними місцями України

Учень/ Учениця:

називає, розпізнає та описує пам’ятки на основі вивченого матеріалу і практичної роботи;

висловлює власне ставлення до цих пам’яток і необхідності їх збереження


§ 29,переглянути ілюстрації. Повторити §§ 22-27, підготуватись до уроку контролю




33.







^ Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «ЯКІ ПАМ’ЯТКИ Є ЧАСТИНОЮ ІСТОРІЇ»




Повторити §§ 3,4,11, підготувати до захисту повідомлення на обрану тему




34.







^ Узагальнення до курсу: «Роль громадян, історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України»

Учень/ Учениця:

пояснює, що таке історія і що є предметом вивчення історії як науки;

висловлює судження щодо важливості історичних знань та ролі громадян, історичної науки, музеїв, архівів у збереженні минулого







35.

(резервний урок)







Екскурсія «Роль музеїв у збереженні минулого України»












Схожі:

Уроку iconСамоаналіз уроку вчителем
Яке місце уроку в темі, розділі, курсі? Як він пов'язаний із попе­редніми, на що в них опирається? Як він працює на наступні уроки,...
Уроку iconПлан-конспект уроку алгебри (11 клас)
Запропоновані форми роботи підтримують інтерес учнів до уроку. Наведена технологічна карта дозволяє творчому педагогу надати власному...
Уроку icon2. Урок відносно самостійна ланка у системі навчання
Схеми аналізу уроків за різними аспектами. Орієнтовна схема комплексного аналізу уроку. Орієнтовні схеми аналізу уроків відповідно...
Уроку iconПсихолого-педагогічні та техніко-гігієнічні вимоги до сучасного уро­ку
Точне І творче виконання програмно-методичних вимог до уроку; чітке визначення типів уроку І його місце в темі, бачення особливостей...
Уроку iconУроку з математики у 5 класі. Тема уроку
Мета уроку: закріпити вміння І навички виконувати дії з десятковими дробами при розв’язуванні задач. Показати учням, де в практичному...
Уроку icon«Цілепокладання й планування як реалізація управлінських функцій...
За яким алгоритмом відбувається аналіз уроку мови? Що слід обов’язково тримати в полі зору, готуючись до уроку?
Уроку iconТема уроку: трансформатор (11 клас) Мета уроку
Обладнання уроку: трансформатор лабораторний (36/42В), джерело змінної напруги вс-24, мультиметр dt-830B (або інший), з’єднувальні...
Уроку iconТема уроку: Теорема про при перпендикуляри. Мета уроку
Мета уроку: Навчати через моделювання висувати гіпотези І доводити їх, знаходити способи розв’язку задачі, розвивати логічне мислення...
Уроку iconТема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку
Знайомство з класом, вступне слово вчителя, загальні уявлення про структуру курсу хімії в школі, оголошення теми уроку, плану й основних...
Уроку iconТема уроку: «Приготування перших страв». Мета уроку
Мета уроку: поглибити І закріпити знання учнів при приготуванні перших страв, дотримання правил техніки безпеки, санітарних вимог,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка