Скачати 65.43 Kb.
|
Працюємо за новим Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників Ми живемо у час динамічних змін. Зміни відбуваються в усіх сферах життя, і те що ще вчора було новим, сьогодні є застарілим. Це стосується і галузі освіти. Зокрема виникла необхідність розробити нове Типове положення про атестацію педагогічних працівників (далі — нове Типове положення), оскільки попереднє Типове положення про атестацію педагогічних працівників України (далі — попереднє Типове положення) проіснувало 17 років і давно вже втратило свою актуальність. Проведення атестації педагогічних працівників за новим Типовим положенням спонукатиме їх до безперервного підвищення кваліфікації, а також забезпечить проведення атестації на засадах демократизму, відкритості та колегіальності, доброзичливого ставлення до педагогічних працівників, об'єктивного вивчення їх педагогічної діяльності. У новому Типовому положенні врегульовано порядок проведення атестації педагогічних працівників дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних, вищих навчальних закладів І—II рівнів акредитації незалежно від підпорядкування, типів і форм власності, навчально-методичних установ і закладів післядипломної педагогічної освіти, спеціальних установ для дітей, а також педагогічних працівників закладів охорони здоров'я, культури, соціального захисту, інших закладів та установ, у штаті яких є педагогічні працівники. У цьому документі також визначено: * критерії відповідності педагогічних працівників посадам, які вони обіймають; * вимоги до рівня освіти педагогічних працівників; * вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації педагогічних працівників при присвоєнні їм кваліфікаційних категорій і педагогічних звань; * основні принципи атестації педагогічних працівників; * порядок створення атестаційних комісій та їх повноваження; * строки проведення атестації; * умови збереження кваліфікаційних категорій та педагогічних звань при переході педагогічних працівників на роботу з одних навчальних закладів до інших; * порядок оскарження рішень атестаційних комісій. ^ У новому Типовому положенні передбачено позиції, які істотно відрізняють його від переднього. Зокрема такі: * запровадження норм, спрямованих на захист трудових та соціальних прав педагогічних працівників; * заохочення педагогічних працівників до професійного зростання, підвищення своєї кваліфікації; * диференціація рівня оплати праці педагогічних працівників; * введення норм, відповідно до яких за педагогічними працівниками зберігаються присвоєні їм кваліфікаційні категорії. Також у новому Типовому положенні скасовано норму, яка давала можливість педагогічному працівнику відмовитися від проходження чергової атестації, оскільки статтею 27 Закону України «Про загальну середню освіту» та статтею 32 Закону України «Про дошкільну освіту» визначено, що атестація педагогічних працівників є обов'язковою і здійснюється, як правило, раз на п'ять років. Скасовано також «протокольну атестацію», яка давала змогу атестаційним комісіям атестувати педагогічних працівників за спрощеною процедурою — без вивчення їх професійної діяльності у міжатестаційний період, а інколи навіть уникаючи проведення засідання атестаційних комісій. Новим Типовим положенням передбачено присвоєння педагогічного звання «вихователь-методист» музичним керівникам та інструкторам з фізкультури дошкільних навчальних закладів. Нововведенням є також норма, відповідно до якої присвоєне педагогічне звання не втрачає своєї чинності протягом усього періоду роботи педагогічного працівника, оскільки педагогічне звання присвоюється за багаторічну працю, досягнення значних результатів у роботі. ^ Порівняно з попереднім Типовим положенням кардинально змінено критерії оцінювання роботи педагогічних працівників при присвоєнні їм кваліфікаційних категорій та педагогічних звань, зокрема введено нові вимоги до визначення рівня їх кваліфікації. Якщо раніше присвоєння кваліфікаційної категорії у більшості випадків залежало від стажу роботи працівника на педагогічній посаді, то нині — від якості його роботи, яка визначається за результатами ґрунтовного аналізу професійної діяльності цих педагогічних працівників. У новому Типовому положенні чітко визначено вимоги до педагогічних працівників для присвоєння їм певної кваліфікаційної категорії. Наприклад, для присвоєння вищої кваліфікаційної категорії педагогічний працівник має: * відповідати вимогам встановленим для працівників з кваліфікаційною категорією «спеціаліст першої категорії»; * володіти інноваційними освітніми методиками й технологіями, активно їх використовувати та поширювати у професійному середовищі; * володіти широким спектром стратегій навчання; * вміти продукувати оригінальні, інноваційні ідеї, застосовувати нестандартні форми проведення уроку; * активно впроваджувати форми та методи організації навчально-виховного процесу, що забезпечують максимальну самостійність навчання учнів; * вносити пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховного процесу в навчальному закладі. ^ ПЕДАГОГІЧНИМ ПРАЦІВНИКАМ У попередньому Типовому положенні присвоєння кваліфікаційних категорій часто здійснювалося непослідовно: наприклад, працівник, який мав кваліфікаційну категорію «спеціаліст II категорії», міг атестуватися на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії», минаючи кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії». При цьому, кваліфікаційна категорія присвоювалася зазвичай працівнику, педагогічна діяльність якого неповною мірою відповідала встановленим нормам. У новому Типовому положенні визначено, що присвоєння кваліфікаційних категорій за результатами атестації здійснюється послідовно. Також передбачено, що позачергова атестація може проводитися не раніше як через три роки після присвоєння попередньої кваліфікаційної категорії. Водночас нове Типове положення передбачає і деякі винятки з цієї норми. Зокрема педагогічні працівники, які у міжатестаційний період підготували переможців III етапу всеукраїнських або міжнародних учнівських та студентських олімпіад з базових навчальних предметів; переможців III етапу всеукраїнських або міжнародних спортивних змагань; переможців всеукраїнських конкурсів фахової майстерності серед учнів професійно-технічних навчальних закладів, переможців всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук, а також педагогічні працівники, які стали переможцями або лауреатами конкурсів фахової майстерності, що проводяться центральними органами виконавчої влади, мають наукові ступені, вчені або почесні звання, якщо їх діяльність за профілем збігається з наявним науковим ступенем, ученим (почесним) званням, атестуються без додержання послідовності у присвоєнні кваліфікаційних категорій та строку проведення позачергової атестації. ^ І ПЕДАГОГІЧНИХ ЗВАНЬ У новому Типовому положенні також урегульовано питання збереження кваліфікаційних категорій (тарифних розрядів) при переході педагогічних працівників на роботу з одного до іншого навчального закладу системи загальної середньої та системи дошкільної освіти за наявності у працівників відповідної фахової освіти. Ця норма також поширюється на педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів та вищих навчальних закладів І—II рівнів акредитації, які не входять до системи загальної середньої освіти. Урегульовано також порядок збереження кваліфікаційних категорій, присвоєних за результатами попередньої атестації, за педагогічними працівниками, які переходять на посади методистів. Атестація таких працівників здійснюється, як правило, через рік після переходу на посаду методиста, але не пізніш як через два роки. У попередньому Типовому положенні це питання не було унормовано. Необхідно зауважити, що кваліфікаційні категорії (тарифні розряди), присвоєні за результатами попередніх атестацій, зберігаються протягом строку, на який вони були присвоєні, а педагогічні звання, присвоєні раніше, вважаються такими, що присвоєні безстроково. |
Методичні рекомендації Атестація педагогічних працівників у 2011-2012... Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників України, затвердженим наказом Міністерства освіти України від 06 жовтня... | Методичні рекомендації Атестація педагогічних працівників у 2011-2012... Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників України, затвердженим наказом Міністерства освіти України від 06 жовтня... | ||
Алгоритм дій голови атестаційної комісії Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників зі змінами І доповненнями відповідно до наказу мон україни №1473 від 20.... | Наказ Типового положення про атестацію педагогічних працівників затвердженого наказом Міністерства освіти І науки України від 06 жовтня... | ||
Типове положення про атестацію педагогічних працівників зі змінами... | Типове положення про атестацію педагогічних працівників зі змінами... Про затвердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників” | ||
Атестація педагогічних працівників: основні зміни Роз’яснення юридичної... Січня 2012 року набрав чинності наказ Міністерства освіти І науки, молоді та спорту від 20. 12. 2011 №1473 "Про затвердження Змін... | Пам’ятка для керівника загальноосвітнього навчального закладу Вимоги... Складено відповідно до пунктів 1 7 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства... | ||
Про застосування деяких норм Типового положення про атестацію педагогічних... Про застосування деяких норм Типового положення про атестацію педагогічних працівників | Засідання атестаційної комісії Розгляд заяв педагогічних працівників та подань про позачергову атестацію працівників (доповідач — ) |