Бабенко Галина Яківна, вчитель-методист Бориспільського нвк




НазваБабенко Галина Яківна, вчитель-методист Бориспільського нвк
Дата конвертації16.08.2013
Розмір56.7 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Культура > Документы
Бабенко Галина Яківна,

вчитель-методист

Бориспільського НВК

«Гімназія «Перспектива»
Інтегрований урок

з позакласного читання та розвитку мовлення
Тема. «Є слова, що білі-білі …»

Олександр Олесь

Закріплення знань про чергування голосних і приголосних звуків у коренях слів. Спостереження за виражальними можливостями прикметників у мовленні. Доповнення міркувань із опорою на текст оповідання, байки. Написання твору «Чи вважаю я себе чуйною людиною?»

Мета: вчити добирати влучні слова для висловлення своїх думок і почуттів, удосконалення умінь будувати текст-міркування; удосконалювати навички грамотного письма; розвивати вміння зіставляти, робити висновки, аргументувати свої доведення; виховувати бажання переборювати свої недоліки.

Обладнання: тексти віршів, прислів’їв, оповідань; картки, таблиці.

^ Хід уроку:

І. Формування задуму висловлювання.

1. Слово вчителя.

- На уроках читання ми говорили про ввічливість. А на уроках мови вивчали чергування приголосних в коренях слів. Сьогодні ми проведемо спарений урок читання і мови. Цей урок буде незвичайним. Ми будемо читати, писати, а найголовніше, самостійно робити висновки.

^ 2. Поетична хвилинка.

- Зверніть увагу з якою інтонацією я буду читати цей вірш.

Є слова, що білі-білі,

Як конвалії квітки,

Лагідні, як усміх ранку,

Ніжносяйні, як зірки …

Є слова, як жар пекучі

І отруйні, наче чад…

О. Олесь

  • Що ви помітили?

  • Уявіть, що ви художники, які кольори ви підібрали б до І строфи, до ІІ строфи?

  • Послухайте музику і скажіть, до якої строфи вона підходить?

  • А тепер виразно прочитайте вірш.

  • Які це , на вашу думку, білі слова?

  • А які слова пекучі, отруйні?

  • З чим порівнює автор білі слова? Чому?

3. Каліграфічна хвилинка.

Діти записують велику і маленькі літери:

Ввв Ввва Ввви Ввву

Записати слова:

Ввістьличів, біспаси, тевибач.

4. Із розсипаних слів побудуйте прислів’я.

Від доброго слова і лід розмерзає.

Шабля ранить голову, слово – душу.




доброго і розмерзає.

Від слова лід






ранить слово –

Шабля голову, душу.



  • Як ви розумієте ці прислів’я ?

5. Складання міркувань з опори на прочитаний текст вірша.

Читання вірша Л. Костенко.

Піднімає джміль фіранку,

Каже: - Доброго вам ранку?

Як вам, бджілко, ночувалось?

Чи дощу не почувалось?

Виглядає бджілка з хатки:

- У дзвіночку добре спатки:

Цей дзвіночок, як намет.

Тільки дощ, як кулемет.

  • Які дійові особи?

  • Прочитайте вірш в особах.

  • Чи дотримувалися правил культури мовлення джміль і бджілка?

  • Чому слово бджілка виділено комами?

6. Запишіть з пам'яті:

І варіант ІІ варіант

першу строфу другу строфу

  • Знайдіть слово, де є чергування голосних в коренях слів.

  • Чергуватись можуть тільки голосні? Наведіть приклади.

  • Дякую за відповіді.

  • Який синонім до слова дякую?

7. Доповнення міркувань з опорою на текст оповідання.

а) Читання оповідання В. Сухомлинського «А для чого людина говорить спасибі?»

  • Для чого людина говорить «спасибі»?

  • Кого це слово вшановує, звеличує?

  • Запишіть з голосу і продовжіть думку:

«Людина говорить спасибі тому, що це слово …»

  • Якою називають людину, що вживає в своїй мові чарівні слова?

  • Чи завжди людина, що говорить ввічливі слова насправді є ввічливою?

  • Як ви розумієте, що таке справжня ввічливість?

б) Закінчіть речення, вибравши потрібні слова.

Ввічливість – це вміння ставитись до людей … (як?)

Підказка: делікатно, грубо, люб’язно,жорстоко, ніжно, лагідно.

8. Побудова міркувань за враженнями від байки (із використанням робочих матеріалів). Читання байки «Олениця і Кабан».

а) Читання байки в особах.

- Знайдіть потрібні слова.

Олениця (яка?) …

Кабан (який?) …

Довідка: зарозумілий, пихатий, грубий, некультурний, ввічлива, привітна, люб’язна.

б) Складіть міркування.

І варіант

^ Я вважаю, що Олениця …

Тому що вона …

ІІ варіант

Я вважаю, що Кабан …

Тому що він …

  • До кого із героїв байки підходить давньогрецьке прислів’я

«Мавпа є мавпа і в золотім уборі»?

  • Над чим нас спонукають задуматись герої байки?

ІІ. Письмовий переказ (з використанням опори), міркування дітей. Письмовий твір.

  1. Інсценізація оповідання В. Сухомлинського «Перестелимо постіль дідусеві» (заздалегідь підготовлена).

  • Чи сподобався вам Юрко? Чому?

  1. Письмовий переказ тексту.

І варіант: самостійно.

ІІ варіант: з використанням опори.

КАРТКА 1

П’ятирічний Юрко виростав чуйним, …

Хлопчик ніжно піклувався про свого дідуся-ветерана.

Він …



  1. Читання оповідання В. Сухомлинського «У кого радість, а у кого горе».

  • Куди зібралися їхати учні? Чому не поїхали?

  • Як ви розцінюєте цей вчинок?

  • Яке речення виражає головну думку оповідання? Запишіть його з голосу.

Розуміти чуже горе – це велика людська краса.

  • Зіставте оповідання В. Сухомлинського «Перестелимо постіль дідусеві» та «У кого радість, а у кого горе». Що в них спільне, а що відмінне?

  1. ^ Письмовий твір.

На уроці ми говорили про чуйність, співчуття. Поміркуйте, чи ви можете назвати себе чуйною людиною? Напишіть твір «Чи вважаю я себе чуйною людиною?»

І варіант: самостійно.

ІІ варіант: з використанням опори.

КАРТКА 2

- Чи вважаю я себе чуйним (чуйною)? Чому?

- Як я виховую в собі співчутливість?

- Я вважаю себе не зовсім …

- Думаю, що в мене багато …

- Хочу принести радість…

ІІІ. Виразне читання написаних творів, колективне редагування.

ІV. Підсумок уроку.

Додати документ в свій блог або на сайт

Схожі:

Бабенко Галина Яківна, вчитель-методист Бориспільського нвк iconР епік Галина Іванівна, вчитель-методист, Скандинавська гімназія,м. Київ українська мова
З використанням посібника з розвитку мислення «Планета міркувань» Ольги Гісь,3 клас

Бабенко Галина Яківна, вчитель-методист Бориспільського нвк iconМетодичні рекомендації щодо оформлення матеріалів перспективного...
«викладач-методист», «вчитель-методист», «старший вихователь», «вихователь-методист», «керівник гуртка-методист»

Бабенко Галина Яківна, вчитель-методист Бориспільського нвк iconДиплом І ступеня нагороджені: Відділення літературознавства, фольклористики...
«Українська література» Галашевський Євген Ігорович, учень 10 класу Чорноострівського навчально-виховного комплексу (науковий керівник...

Бабенко Галина Яківна, вчитель-методист Бориспільського нвк iconРепік Галина Іванівна, вчитель-методист Скандинавська гімназія, м....
Мета. Навчити писати велику букву Р, поєднувати її з іншими буквами у складах та словах; удосконалювати уміння учнів списувати з...

Бабенко Галина Яківна, вчитель-методист Бориспільського нвк iconРепік галина іванівна, вчитель методист, Скандинавська гімназія, м. Київ урок навчання грамоти
Мета. Ознайомити дітей з буквою “ен” та її звуковим значенням, закріпити артикуляцію звуків [н], [н’], розвивати фонетичний слух,...

Бабенко Галина Яківна, вчитель-методист Бориспільського нвк iconУправління освіти виконавчого
Вчитель географії, економіки, вчитель вищої категорії, вчитель-методист, Відмінник освіти України

Бабенко Галина Яківна, вчитель-методист Бориспільського нвк iconЗвіт про хід виконання освітніх проектів
Впроваджує проект: Дядюра Марія Яківна, вчитель початкових класів Электронна пошта: marісhka965@gmа com

Бабенко Галина Яківна, вчитель-методист Бориспільського нвк iconМимренко В. В., вчитель вищої категорії, вчитель методист
Розвивати логічне мислення, творчість, працьовитість, пізнавальний інтерес до комп’ютерних технологій

Бабенко Галина Яківна, вчитель-методист Бориспільського нвк iconПлан роботи шпм волохович Людмили Петрівни
Цимбалюк В.І., вчитель-методист, Заслужений вчитель України, Кандидат педагогічних наук Сквирського ліцею

Бабенко Галина Яківна, вчитель-методист Бориспільського нвк iconУрок серед природи
Сігачова Лариса Анатоліївна, вчитель початкових класів Шевченківська загальноосвітня школа і-іп ступенів, педагогічне звання -"Вчитель...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2013
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка