Тема: «Художня культура»




Скачати 147.47 Kb.
НазваТема: «Художня культура»
Дата конвертації08.03.2013
Розмір147.47 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Культура > Документы
Орієнтовне календарно-тематичне планування

Тема: «Художня культура»

9 клас (35 годин)

уроку

Дата

Тема уроку

Перевірка знань

Засвоєння нового матеріалу

Орієнтовне практичне завдання

Твори, що інтегрують навчальний процес

Домашнє завдання

І розділ. Тема: «Мистецтво в просторі культури»






Види і мова мистецтв




Види мистецтв та специфіка їх художньо образної мови. Просторові, часові та просторово-часові (синтетичні) види мистецтва. Поняття образ у мистецтві Мистецтво – основа художньої культури

Створення плану чи кросворду «Види мистецтва» /робота в групах/

Образотворчі та музичні шедеври світової класики

Скласти схему «Види мистецтв» (індивідуальна робота)






Візуальні мистецтва

    • індивідуальне письмове опитування на картках;

    • презентація схем «Види мистецтва»

Архітектура. Види, художні засоби. Скульптура. Об’ємно-просторова пластична мова (кругла скульптура, рельєф)

Замальовки фрагментів архітектурних споруд.

Ліплення скульптур малих форм.

Музичні твори: А.Вівальді «Пори року», Бах «Браденбургський концерт № 2»

Створити на вибір скульптуру малих форм із пластелину зразка народної іграшки (костюму) (індивідуальна робота)






-

    • оформлення виставки поробок;

    • опитування в парах «Види архітектури та скульптури»

Живопис. Художні засоби. Основи кольорознавства. Види і жанри живопису.

Графіка. Художні засоби, види графіки.

Виконання графічних та живописних робіт в різних жанрах (індивідуальна робота)

Мультимедійні слайди, відео-запис «У музеях Італії»

Виконати проект (малюнок) декоративне пано

Підготувати живописні твори до виставки (робота в групах)






-

    • художній вернісаж «Живопис та графіка» (оформлення);

    • конкурс на кращий проект пано;

    • фронтальне опитування за темою

Декоративно-ужиткове мистецтво: різновиди українських костюмів. Костюми народів світу.

Аплікація із тканини або створення моделі стилізованого українського одягу

Українські народні пісні в обробці Леонтовича.

Фотоальбом «Український костюм»

Продовжити колективну роботу над пано.

Скласти запитання-картки

Узагальнюючий урок з теми «Візуальні мистецтва»






-

    • опитування в парах «Візуальні мистецтва»;

    • самостійна письмова робота по варіантах

Художня фотографія.

Комп’ютерна графіка.

Робота з мультимедійними засобами, перегляд фото або створення комп’ютерного графічного малюнку

Мультимедійні слайди

Підготувати до здачі пано. Скласти таблиці «Візуальні мистецтва»






Жанрова палітра музичного мистецтва

    • виставка пано;

    • повторення музичних жанрів (фронтальне усне опитування)

Музикальна, вокальна, інструментальна, театральна.

Музичні жанри і форми

Спів пісень /за вибором/, інтерпретація прослуховування музичних творів, визначення образного змісту, жанру, форми

Портрети видатних діячів музичного мистецтва

Підготувати схему-таблицю «Жанри і форми музики»









    • узагальнення вивченого матеріалу;

    • формальне опитування

Напрями музики масових жанрів /джаз, диско, поп, рок/

Порівняння звучання інструментів різних народів світу

Картки із зображенням музичних інструментів.

Відео-запис виступів груп естради

Підготовка контрольної роботи, повторити матеріал

^ Узагальнення вивченого матеріалу. Контрольний урок. Тематичне оцінювання















Письмова контрольна робота












Театр як синтез мистецтв

    • інтерв’ю та коментарі «Що таке театр?»

Основні елементи художньо-образної мови театрального мистецтва

Робота в групах: створення театральної афіші або костюмів (ескізу) театральних героїв (обраного спектаклю)

Перегляд альбому «Театри світу», музичні твори: опери Д.Верді

Підготовка проекту, підготувати буклет (плакат) «Театральні професії»









    • рольова гра «Театральні професії»

Театральні професії. Хореографія – вид сценічного мистецтва

Індивідуальна робота:

Створення ескізу ляльок до театральної вистави або створення театральних масок (грецька, японська, африканська).

Відео перегляд балету чи спектаклю.

Музичні твори до театральних вистав (за вибором)

Виготовлення ляльок для театральної вистави






Екранні мистецтва

    • мозковий штурм «Що таке кіно?»

Екранні мистецтва: кіно, відео, ТV як мистецтво і засіб комунікації

Перегляд фрагментів кіно, створення каталогу: «Улюблені ТV-програми»

Відео альбоми «Видатні режисери»

Переглянути кіно і визначити види.

Підготовка доповіді «Видатні режисери»









    • доповіді «Видатні режисери»;




Художні засоби кінематографу. Видатні режисери світового кіно

Складання відео ряду «Режисери, кіно», перегляд фрагментів кіно

Портрети видатних режисерів

Скласти каталог «Улюблені фільми».

Альбом «Зірки кіно» (групова робота)









    • презентація каталогів «Мої улюблені фільми»;

    • презентація альбомів «Зірки кіно»

Види кіно: ігрове, анімаційне, документальне.

Жанри кінематографу.

Відеоклип

Перегляд фрагментів кіно, визначення видів

Портрети видатних акторів світового кіно

Підготувати тестові завдання для самостійної роботи

^ Узагальнення вивченого матеріалу






Поліхудожній образ світу

- самооцінка знань у формі тестування




Виконання тестових завдань

Таблиці, схеми з теми

Підготуватись до контрольної роботи












Контрольний урок

Залік (усний або письмовий) з теми «Мистецтво в просторі культури»










ІІ розділ. Тема: «Основи художньої культури»






Художня культура як духовне явище

    • мозковий штурм «Що таке культура і її роль в суспільстві»

Культура і її роль в суспільстві. Збереження національної спадщини

Складання схеми

Енциклопедія, довідники

Написання міні-твіру «Культура та її роль в житті людини»









    • опитування в парах

Художня культура, народна і професійна взаємодія, духовна і світська культура

Порівняння зразків народної і професійної художньої культури (індивідуальна, групова)

Довідникова додаткова література

Підготувати тестові завдання до само опитування






Художня культура і світ людини

    • тестові завдання;

    • самоопитування;

    • «10 запитань» класу

Культура і людина в сучасному світі. відображення емоцій, почуттів, думок і мрій людини у цінностях художньої культури

Міні-твір «Світ емоцій і думок»

Енциклопедія;

репродукції портретів людей різних епох

Підготувати картки до опитування









    • індивідуальне опитування на картках;

    • завдання «знайди помилку в тексті» (колективна робота)

Художня культура як засіб самопізнання і творчої самореалізації

Скласти реалістичну чи абстрактну композицію «Сучасна культура»

Альбом «Сучасна культура»

Скласти композицію до вернісажу






Художні напрями і стилі

    • оформлення вернісажу;

    • опитування в парах;

    • написання міні-твору.

Переодізація розвитку художньої культури. Поняття: «Стиль епох», «Національний стиль», «Індивідуальний стиль митця».

Порівняти архітектурні пам’ятники світу

Схема «Стилі»

Підготувати доповіді.

Скласти схему-таблицю «Стилі»









    • самостійна практична письмова робота

Великі європейські стилі: античність, готика

створення графічної і живописної композиції «Петриківка» (робота у групі)

Енциклопедія, таблиця-схема, виставка робіт у народному стилі

Підготувати проекти за темами: «Ренесанс, бароко, класицизм»









    • захист індивідуальних та колективних проектів

Стилі: ренесанс, бароко, класицизм

Порівняння технік, відеоперегляд, демонстрація альбому

Шедеври образотворчого мистецтва

Підготувати тести до теми









    • фронтальне опитування;

    • тестові завдання до теми

Стилі: романтизм, реалізм, імпресіонізм

Перегляд і порівняння графічних і живописних робіт

Робота з Internet, портрети видатних митців

Підготувати альбоми (у групі) «Романтизм, реалізм, сюрреалізм»









    • презентація альбомів;

    • написання міні-твіру

Художні напрями ХХ ст. Особливості культури Заходу і Сходу

Створення таблиці «Стилі»

Довідник- енциклопедія


Підготовка до контрольної роботи

^ Узагальнення вивченого матеріалу









    • самостійна письмова робота

Контрольний урок















Художня культура і середовище

    • мозковий штурм «Форми збереження спадщини»

Форми збереження культурної спадщини (бібліотеки, музеї, театри, галереї),

Аналіз мистецьких передач (дискусія).

Запис критичних відгуків

Фотоіллюстрації відомих бібліотек, музеїв, театрів світу

Підготовка проектів «Музеї світу»









    • захист проектів

Провідні музеї світу. Дизайн і реклама. Роль ЗМС у поширенні мистецьких цінностей

Виготовлення проекту реклами промисловості

Буклети, реклами, відео-передачі

Міні-твір «Мій улюблений музей»






Художня культура рідного краю

    • читання кращих міні-творів;

    • усне опитування

Пам’ятки культури і мистецтва рідного краю. Культурно-мистецькі заклади

Виконання композиції «Вулиця, якою я йду до школи»

Музеї міста (альбом), фоторепортаж

Записати фольклор (у групах) експедиції









    • перегляд композицій «Вулиця, якою я йду до школи»;

    • тестові завдання

Пам’ятні місця краю. Регіональні центри народних промислів і ремесел

Створення зразка декоративно-ужиткового мистецтва з урахуванням традицій (у групах)

Фото регіональних музеїв

Підготувати альбом «Моя музикальна родина», «Пісні мої»









    • презентація альбомів;

    • фронтальне опитування

Етнорегіональний фольклор (музикально-танцювальний)

Експедія «Пісні наших родин»

Запис народних пісень (у виконанні народних колективів області)

Скласти кросворд «Культура рідного краю»






Поліхудожній образ світу




Поняття «Художня картина світу».

Художній образ світу

Порівняти особливості музично-танцювального фольклору

Пісні народів світу.

Відеозапис танців

Підготувати тези до параграфу












Полі-культурність суспільної сучасної доби

Порівняння національних костюмів.

Складання карти

Карта регіонів України.

Народні пісні різних районів

Повторити тези

Узагальнюючий урок за ІІ розділ









    • самостійна робота;

    • тести;

    • фронтальне опитування

Повторення матеріалу за рік

Захист індивідуальних проектів

Схеми




Контрольний урок. Підсумковий урок









    • залік




Підведення підсумків навчання, досягнення учнів







Схожі:

Тема: «Художня культура» iconПрограма для загальноосвітніх навчальних закладів художня культура
Художня культура” (10-11 кл.) здійснювалась відповідно до Державного стандарту базової І повної загальної середньої освіти в галузі...
Тема: «Художня культура» iconМетодичні рекомендації вчителям, які викладають предмет "Художня...
Збагачення емоційно-естетичного досвіду учнів, формування культури почуттів, пробудження особистісно-позитивного ставлення до мистецьких...
Тема: «Художня культура» iconТема: Культура І людина в сучасному світу
Відображення емоцій І почуттів, думок І мрій людини у цінностях художньої культури. Художня культура як засіб само пізнання І творчої...
Тема: «Художня культура» iconПлан-конспект уроку художньої культури у 10 класі 22. 11. 10 Тема:...
Хорова, вокально-симфонічна І симфонічна музика. Напрями популярної музики. Музичне виконавство та освіта
Тема: «Художня культура» iconУрок 1 8 Тема: художня культура як духовне явище
Заповніть таблицю, де потрібно навести художні приклади різновидів духовної культури
Тема: «Художня культура» iconПрограма для загальноосвітніх навчальних закладів художня культура
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів „Художня культура” (9-11 класи)
Тема: «Художня культура» iconРозробка змісту навчальної програми “Художня культура” (9-11 кл.)...
Розробка змісту навчальної програми “Художня культура” (9—11 кл.) здійснювалася відповідно до Державного стандарту базової та повної...
Тема: «Художня культура» iconЗа темою “Методологічний супровід викладання
Лоіппо, кандидат філософських наук, мальцев леонід Леонідович для вчителів, що викладають (або збираються викладати) інтегровані...
Тема: «Художня культура» iconКроссворд по предмету "Художня культура (укр.)"

Тема: «Художня культура» iconТема Художня культура як духовне явище Урок 1 8
Немає іншого місця, окрім школи, для організації зустрічі всіх з мистецтвом. Немає іншого змішення нерівності доступу до мистецтва...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка