План роботи методичного об’єднання вчителів української мови І літератури (2012-2013 н р.)




Скачати 130.66 Kb.
НазваПлан роботи методичного об’єднання вчителів української мови І літератури (2012-2013 н р.)
Дата конвертації03.04.2013
Розмір130.66 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Література > Документы



Звіт про роботу РМО

вчителів іноземної мови

(2011-2012)

Відділ освіти

Сквирської районної державної адміністрації

Районний методичний кабінет


План роботи методичного об’єднання вчителів української мови і літератури

(2012-2013 н. р.)


Вступ
До складу РМО вчителів української мови і літератури входить 68 вчителів: із них 2 вчителі-це кандидати педагогічних наук, 3 із званням «Заслужений учитель України», 12-«Відмінник освіти України», 5-вчителі-методисти, 12-старші вчителі, 45 педагогів мають вищу кваліфікаційну категорію, І-12, ІІ-8, 3 спеціалістів, 1 навчається.

Вчителі української мови регулярно проходять курсову перепідготовку на базі КОІПОПОК (курси фахові-2, авторські-5, проблемно-тематичні-9). У першу чергу їх цікавлять такі теми, як впровадження інтерактивних технологій у процесі вивчення української мови та літератури, використання інформаційно-комунікативних технологій, адже навчання має стати спільною творчістю вчителя та учня, тобто процесом, при якому обоє зацікавлені у позитивному результаті, прагнути максимально виявити власний творчий потенціал і досягнути належного рівня знань. За результатами атестації можна судити про зростання якісного складу педагогічних працівників, зокрема Седлецькій І.П. присвоєно звання вчитель-методист та звання старшого вчителя - Гордійчук І.І.

РМО вчителів української мови і літератури працювали над проблемою «Формування особистості, здатної до навчання, шляхом впровадження проектних технологій, використання традиційних та інноваційних методик, становлення мовної та мовленнєвої компетентності школярів у процесі викладання рідної мови та літератури».

Сучасне життя потребує активної творчої особистості, сформувати яку можна лише впровадженням у педагогічну практику сучасних методів навчання й виховання учнів. Тому за період навчального року було проведено 5 засідань методичного об’єднання.

Перше з них - аналіз роботи РМО в 2010-2011 н. р. На ньому вчителі ознайомилися з методичними рекомендаціями МОН України та КОІПОПК щодо вивчення української мови і літератури в навчальному році. У вересні місяці словесники обговорили питання повторення вивченого на уроках мови, що сприяє збагаченню мови та поліпшення правописної грамотності у підготовці до ЗНО. Наступні за формою проведення семінари-практикуми: «Використання навчальних технологій з метою формування навчальних предметних компетентностей мовної особистості» та «Про впровадження інноваційних технологій в навчально-виховному процесі». Досвідом роботи поділилися вчителі Сквирської ЗОШ І – ІІІст.№2 Яценко О.М. та Седлецька І.П., Сквирської ЗОШ І – ІІІст.№5 - Федюк Н.В. Також відбувся діалог за круглим столом, на якому словесники обговорили питання «Можливості навчальних предметів щодо формування основних груп компетентностей учнів». Слід звернути увагу на те, що упровадження зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень учнів, державна підсумкова атестація спричиняють увагу вчителів-словесників до відпрацювання у школярів навичок виконання тестових завдань різної форми й різного ступеня складності.

Проведені засідання свідчать про те, що педагоги на уроках застосовують інноваційні методи роботи, вчать формулювати запитання, з’ясовують, що з вивченого залишилося незрозумілим, розвивають творчу уяву. На жаль, не всім вчителям вдається впроваджувати інтерактивні форми і методи. Це спричинено тим, що не кожен педагог займається самоосвітою, вдосконалюючи педагогічну майстерність, виписує періодичну пресу, відвідує уроки у досвідчених вчителів. Тому словесникам треба поставити перед собою завдання так організувати роботу учнів, щоб навчити дітей самостійно мислити, розмірковувати, аналізувати, висловлювати та обстоювати власні думки. Вчитель повинен бути зацікавленим в тому, щоб зробити навчання продуктивним.

На сьогодні, з урахуванням усіх якісних і кількісних змін у сучасному освітньому процесі, вчитель дбає, як зробити навчання успішним. Щоб зацікавити учнів, створюють навчально – методичні посібники та збірники методичних матеріалів: довідник - практикум з української мови «Просте речення», розроблений Кочиною Валентиною Сергіївною, вчителем української мови та літератури Сквирського ліцею, «Проектна діяльність на уроках української літератури» - Рабодзей О.М., вчитель Сквирської ЗОШ І-ІІІст.№2 та методист РМК, Максимець Т.Г., збірник методичних матеріалів «Розвиток критичного мислення учнів на уроках світової літератури», розроблений Смоліною Наталією Леонідівною, вчителем світової літератури Малолисовецького НВК, збірник сценаріїв літературно-музичних свят «Літературно-музичне свято в школі», розроблений Седлецькою Іриною Петрівною, вчителем української мови та літератури Сквирської ЗОШ І–ІІІст.№2, навчально – методичний посібник «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури», розроблений Тропотягою Раїсою Василівною, вчителем української мови та літератури Пищиківської ЗОШ І-ІІІст., збірник методичних матеріалів «Використання матеріалів фольклору на уроках української літератури», розроблений Федоренко Світланою Василівною, вчителем української мови та літератури Шаліївської ЗОШ І-ІІст., збірка «Культурологічні етюди», розроблена Цимбалюком Василем Івановичем, вчителем української мови та літератури Сквирського ліцею Сквирської районної ради Київської області.

Ці матеріали розглянуті і схвалені науково-методичною радою РМК та КОІПОПК.

У 2011-2012 н.р. було проведено ІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін. Варто відзначити навчальні заклади, представники яких стали переможцями та призерами районного етапу:

Сквирський ліцей -1 місце - 1, 3 місце - 1. Вчителі: Цимбалюк В.І., Заболотний О.В., Поліщук Н.І.

ЗОШ №2 - 1 місце – 3. Вчителі: Рабодзей О.М., Яценко О.М., Седлецька І.П.

ЗОШ №3 - 1 місце - 1, 3 місце - 1. Вчителі: Левенець Л.П., Петриченко О.А.

ЗОШ №5-3 місце - 1. Вчителі: Твардовські Ю.Б.

Пищиківська ЗОШ І-ІІІ ст. - 2 місце - 1. Вчителі: Волошина Л.А.

Сквирський НВК – 2 місце – 2. Вчителі: Рябоконь С.В., Удод Ж.Ю.

Оріховецький НВК – 3 місце – 1. Вчителі – Лисюк Г.І.

Шамраївський НВК – 2 місце – 1. Вчителі: Шейко Н.В.

У ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад із української мови та літератури стала переможцем учениця 8 класу Сквирської ЗОШ І-ІІІст. №2

Омельченко Юлія (вчитель Рабодзей О.М.), призерами стали (3 місце) учениця 11 класу Сквирського ліцею Мандзюк Оксана (вчителі Заболотний О.В., Цимбалюк В.І.). та учениця 9 класу Титарчук Ірина (вчитель Яценко О.М.).

Аналізуючи виступ команди на ІІ етапі Міжнародного конкурсу з української мови ім. П.Яцика, можна зробити висновок, що вчителям української мови необхідно більше приділяти уваги роботі з обдарованими дітьми, використовувати нові освітні технології та бути зацікавленими у самоосвіті з питань розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури.

У ІІІ етапі Міжнародного конкурсу з української мови ім. П.Яцика призером стала учениця 8 класу Сквирської ЗОШ І-ІІІст. №2 Омельченко Юлія (вчитель Рабодзей О.М.).

З метою виявлення та підтримки талановитих учнів, розвитку їх інтересів, схильностей та природних обдарувань були проведені конкурси «Об’єднаймося ж, брати мої!», Всеукраїнський проект «Маленький українець», мовно–літературний конкурс, присвячений Шевченківським дням.

У ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої!», який проходив уже на Сквирщині в одинадцятий раз взяв участь 21 навчальний заклад, було надіслано 29 робіт. Слід відзначити роботи вихованців із номінації «Література» - РЦДЮТ, Сквирської ЗОШ І – ІІІст.№3, Сквирської ЗОШ І-ІІІ ст.№1, Сквирської ЗОШ І-ІІІ ст.№2, Сквирського ліцею, Сквирського НВК та Пищиківської ЗОШ.

Призерами обласного етапу стали Гальчинська Наталія - Сквирський ліцей – керівник Цимбалюк В.І. та Булгаченко Анастасія – Сквирська ЗОШ І – ІІІст.№2, керівник Седлецька І.П.

У ІІ етапі Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Т.Шевченка взяло участь 124 учні. Переможцями стали Скочко Валерія, Булгаченко Анастасія (Сквирська ЗОШ І – ІІІІ ст.№2), Рябоконь Анна, Гальчинська Наталія (Сквирський ліцей), Борисенко Марія (Сквирська ЗОШ І – ІІІІ ст.№5), Герун Тетяна (Радянське НВО).

У Малій академії наук успішно захистили свої наукові розвідки представники шкіл району Сквирського ліцею, Сквирської ЗОШ І-ІІІ ст.№2. Призерами обласного етапу стали: Гальчинська Наталія (Сквирський ліцей), керівник Заболотний О.В.; Кругляк Інна (Сквирський ліцей), керівник Цимбалюк В.І.; Мірутенко Наталія (Сквирський ліцей), керівник Плівачук К.В., Кучер Марія (Сквирський ліцей). Але разом із тим вчителям слід звернути увагу на написання наукових досліджень, щоб роботи ні в якому разі не носили реферативний зміст.

Реалізація ідеї профільного навчання ставить випускника основної школи перед необхідністю здійснення відповідального вибору – попереднього самовизначення щодо майбутньої професії. Тому у Сквирському ліцеї, Сквирській ЗОШ І-ІІІст.№1, 2, 3, Сквирському НВК, Шамраївському НВК та В-Половецькому НВК започатковані профільні класи з філологічним, гуманітарним, української філології, математичним напрямами. Для реалізації профільного навчання учителю на уроках української мови та літератури потрібно застосовувати такі методи для роботи з учнями, як лекції, семінари, творчі роботи, самостійне вивчення навчальної літератури, проблемних завдань, моделювання ситуацій. Зазначені методи і форми навчання успішніше формують не лише спеціальні вміння і навички, а й загально навчальні способи розумових дій.

У грудні 2011 р. було проведено контрольний зріз із української мови для учнів 8 класу. Узагальнивши інформаційні матеріали за результатами тестування, проведеного у 8-их класах, дійшли висновку, що зросла кількість восьмикласників, порівняно із їхнім навчанням у 7-му класі, які мають високий та достатній рівні, зменшилась їхня чисельність у когорті тих, що мають початковий рівень навчальних досягнень. Та все ж результати контрольних зрізів свідчать про те, що значна частина учнів ще має початковий та середні рівні навчальних досягнень із рідної мови, що не відповідає вимогам часу. Не зважаючи на те, що окремі вчителі впроваджують нові, інноваційні підходи, прагнуть урізноманітнювати форми і методи роботи учнів на уроці, система викладання української мови в більшості шкіл залишається досить консервативною, якість знань учнів зріс лише на 0.9%.

Порівняльна таблиця результатів моніторингу рівня навчальних досягнень з української мови
8 клас



7 клас

Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів слід посилити контроль за станом викладання та рівнем навчальних досягнень учнів з української мови, забезпечити контроль за роботою вчителів щодо підвищення орфографічної та пунктуаційної вправності учнів, попередження помилок. Вчителям словесникам ширше використовувати на уроках творчі та диференційовані завдання, використовувати форми групової взаємодії. В оцінюванні результатів навчання мови треба враховувати методичні рекомендації щодо вивчення української мови в загальноосвітніх навчальних закладах та норми оцінювання по балах, адже контрольна перевірка здійснюється фронтально та індивідуально.

З метою надання методичної допомоги вчителям організовано адресну допомогу, щодо підвищення фахового рівня учителів-словесників, діє ШПМ (учитель Волохович Л.П.), яка працює над проблемою «Форми та методи розвитку читацьких інтересів учнів», ШППД працює над проблемою «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури» (учитель Тропотяга Р.В.), ПГ(учитель Кочина В.С.) вибрала проблему «Етапи діяльності учнів при формуванні орфографічних навичок». Групові форми роботи сприяють реалізації творчих задумів учителів. Наслідки самоосвіти учителів є не тільки їхнє особисте та професійне самовдосконалення, а й розвиток учнів. Про що свідчить результативність у предметних олімпіадах та конкурсах.

Видавнича діяльність була спрямована у 2011-2012н.р. на підготовку методичних бюлетенів, навчальних та навчально – методичних посібників, збірників.

У 2011-2012 н.р. було проведено атестацію таких загальноосвітніх навчальних закладів: В-Половецький НВК (жовтень, 2011р.), Сквирська ЗОШ

І-ІІІст. №2 (листопад, 2011р.), Пищиківська ЗОШ І-ІІІст. (грудень, 2011р.), Кривошиїнське НВО (квітень, 2012р.) та фронтальне вивчення у Дулицькому НВО (жовтень, 2011р.), Шаліївській ЗОШ І-ІІст. (лютий, 2012р.), Пустоварівському НВК (березень, 2012р.). Слід зазначити, що вчителі, готуючись до уроків, враховують вікові особливості учнів, намагаються знаходити такі прийоми, які дають учням відчуття творчої участі в процесі вивчення навчальної дисципліни. Проте треба відмітити, що не всі словесники знають критерії оцінювання навчальних досягнень учнів із української мови та літератури, не користуються Методичними рекомендаціями щодо вивчення української мови та літератури в загальноосвітніх навчальних закладах. При перевірці класних журналів виявлено, що вчителі проводять записи відповідно до навчального плану, але не дотримуються вимог та інструкцій щодо ведення класного журналу учнів 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, не дотримуються відповідності у виставленні оцінок до класного журналу.

У квітні-травні 2012 року було проведено діагностичне опитування вчителів української мови та літератури з метою вивчення питань, які викликають труднощі при викладанні предмету, на основі яких будуть намічені проблеми, над якими працюватиме РМО у новому навчальному році:

- активна участь словесників у підготовці мовно-грамотної людини з високим рівнем комунікативної компетентності, що ґрунтується на системі знань про мову, яка має значний словниковий запас, засвоїла головні норми літературного мовлення;

- упровадження компетентнісного підходу до навчання;

- формування стійкої мотивації вивчення літератури, відчуття краси та виразності художнього слова;

- розвиток творчих здібностей у процесі вивчення мови та літератури;

- організація проектної діяльності.

2. Рада РМО
Кочина В.С. керівник РМО, вчитель-методист Сквирського ліцею

Седлецька І.П. керівник ПГ, вчитель-методист Сквирської ЗОШ І-ІІІст. №2

Тропотяга Р.В. керівник ШППД, ст.вчитель Пищиківської

ЗОШ І-ІІІ ст.
^ 3.Проблема, над якою працює методичне об’єднання:
«Формування особистості, здатної до навчання, шляхом впровадження проектних технологій, використання традиційних та інноваційних методик, становлення мовної та мовленнєвої компетентності школярів у процесі викладання рідної мови та літератури».
^ Шляхи розв’язання проблеми:

-активна участь словесників у підготовці мовно-грамотної людини з високим рівнем комунікативної компетентності, що ґрунтується на системі знань про мову, яка має значний словниковий запас, засвоїла головні норми літературного мовлення;

-упровадження компетентнісного підходу до навчання;

-використання інформаційно – комунікативних технологій;

-формування стійкої мотивації вивчення літератури, відчуття краси та виразності художнього слова;

-розвиток творчих здібностей у процесі вивчення мови та літератури;

-організація проектної діяльності.
^ 4.Удосконалення професійної майстерності та фахового рівня:
4.1.Секції:

4.1.1.Серпень Аналіз роботи РМО вчителів української мови і літератури за 2011-2012 н.р.

Кочина В.С., керівник РМО

Ознайомлення з Методичними рекомендаціями щодо організації та змісту навчально-виховного процесу в закладах освіти Київщини в 2012-2013 н.р.

Максимець Т.Г., методист РМК

Особливості зорієнтованого навчання – вимога часу

Волошина Л.А., вчитель Пищиківської ЗОШ І – ІІІст.

4.1.2.Вересень

Система повторення вивченого на уроках мови, що сприяє збагаченню мови та

поліпшенню правописної грамотності у підготовці до ЗНО.

Кочина В.С., керівник РМО Максимець Т.Г., методист РМК

4.1.3.Січень Діалог за круглим столом «Можливості навчальних предметів щодо формування основних груп компетентностей учнів»

Максимець Т.Г., методист РМК

4.2.Семінари-практикуми:

4.2.1.Жовтень Проектні технології як стимул до самостійної роботи учнів

Сквирська ЗОШ І-ІІІст.№2

4.2.2.Березень Впровадження модульних технологій на уроках української мови та літератури

Сквирський ліцей

^ 5.Виявлення, апробація та впровадження перспективного

педагогічного досвіду:

5.1.Узагальнити досвід роботи вчителя української мови та літератури Сквирської ЗОШ І-ІІІ ст.№2 Петриченка М.А. «Комплексні контрольні роботи з української мови та літератури як засіб педагогічної діагностики та підготовчий етап до ЗНО».

До 25.12.2013 р.

5.2.Педагогічний фестиваль. Творчі звіти вчителів української мови та

літератури.

Березень 2013 р.

5.3.Вивчати досвід роботи вчителя української мови та літератури Пищиківської ЗОШ І-ІІІ ст. Тропотяги Р.В. «Розвиток творчих здібностей на уроках української мови і літератури».
5.4.Школа педагогічної майстерності

Керівник Волохович Л.П., вчитель-методист Сквирської ЗОШ І-ІІІ ст.

Культурологічні аспекти формування творчої особистості в процесі вивчення української літератури
5.5.Школа передового педагогічного досвіду

Керівник Тропотяга Р.В., ст.вчитель Пищиківської ЗОШ І-ІІІ ст.

Розвиток творчих здібностей на уроках української мови та літератури
5.6.Проблемна група

Керівник Седлецька І.П. вчитель- методист Сквирської ЗОШ І-ІІІст. №2

Таємниця храму володарки «Орфографії»

5.7.Консультпункти

-Українська мова – Календарне планування уроків української мови. Сучасні підходи до типології уроків, керівник Кравчук Л.П., ст.вчитель Сквирської ЗОШ І-ІІІст №3

-Українська література – Комплексні контрольні роботи з української літератури як засіб педагогічної діагностики та підготовки учнів до ЗНО. Методи навчання, керівник Петриченко М.А., вчитель Сквирської ЗОШ І-ІІІст.№2

^ 6.Експертна оцінка якості та результативність роботи педагогічних працівників та організація навчально - виховної роботи у закладах освіти:
6.1.Атестація:

-Красноліський НВК - жовтень 2012 р.

-К-Гребельський НВК – жовтень 2012 р.

-Сквирська ЗОШ І-ІІІст. №1 – грудень 2012 р.

-Горобіївський НВК –
^ 6.2.Фронтальне вивчення:

-Чубинецький НВК – листопад 2012 р.

-Оріховецький НВК – листопад 2012 р.

-Сквирська ЗОШ І-ІІІст. №3 – лютий 2013 р.
6.3.Моніторинг рівня навчальних досягнень учнів у 9 класах загальноосвітніх навчальних закладів району.

До 01.02.2011 р.

Довідка

7.Координація діяльності навчальних закладів

7.1.Адресна допомога Штундер Ю.І., вчителю української мови та літератури

Рогізнянського НВК «Методика викладання української мови і літератури в

ЗНЗ».

Вересень 2013 р.

8.Інформаційно-видавнича діяльність:

1.Методичний бюлетень «Поняття та сутність компетентності»

Грудень 2012 р.

2.Навчально – методичний посібник «Уроки позакласного читання»

Лютий 2013 р.



Схожі:

План роботи методичного об’єднання вчителів української мови І літератури (2012-2013 н р.) iconПлан роботи методичного об’єднання вчителів української мови та літератури
У минулому навчальному році члени методичного об’єднання працювали над розв’язанням першочергових завданнь
План роботи методичного об’єднання вчителів української мови І літератури (2012-2013 н р.) iconПлан роботи методичного об’ єднання вчителів початкових
План роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів гзош І- ііі ступенів №41 на ІІ семестр 2011-2012 навчального року
План роботи методичного об’єднання вчителів української мови І літератури (2012-2013 н р.) iconПлан проведення засідань методичного об’єднання вчителів предметників на 2012-2013 н р. № з/п
Аналіз роботи мо за 2011/2012 н рік та основні напрямки та завдання роботи на 2012/2013 н р
План роботи методичного об’єднання вчителів української мови І літератури (2012-2013 н р.) iconПлан роботи методичного об’єднання вчителів української мови І літератури (2010-2011 н р.)
«Заслужений учитель України», 12-«Відмінник освіти України», 4-вчителі-методисти, 10-старші вчителі, 35 педагогів мають вищу кваліфікаційну...
План роботи методичного об’єднання вчителів української мови І літератури (2012-2013 н р.) iconПлан роботи методичного об'єднання вчителів природничо-математичного...
Аналіз роботи методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу за 201 1 2012 навчальний рік
План роботи методичного об’єднання вчителів української мови І літератури (2012-2013 н р.) iconПлан роботи методичного об´єднання вчителів біології 2013-2014 н р. Вступ
Вступ. Протягом 2012-2013 н р в роботі районного методичного об’єднання брало участь 25 чоловік, серед яких 15 чоловік мають вищу...
План роботи методичного об’єднання вчителів української мови І літератури (2012-2013 н р.) iconСклад районного методичного об’єднання вчителів російської мови,...

План роботи методичного об’єднання вчителів української мови І літератури (2012-2013 н р.) iconПлан роботи методичного об’єднання класних керівників на 2012 2013 н р. м. Миколаїв 2012 р
Методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку в 2012/2013 навчального року
План роботи методичного об’єднання вчителів української мови І літератури (2012-2013 н р.) iconКомунальна установа попаснянський районний методичний центр
Уся робота методичного об’єднання вчителів української мови та літератури Попаснянського району підпорядкована головній меті – допомогти...
План роботи методичного об’єднання вчителів української мови І літератури (2012-2013 н р.) iconПлан роботи методичного об’єднання вчителів світової літератури
Звання «Старший учитель» мають 7 педагогів, «вчитель-методист» – 2, а відмінників освіти України – 9
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка