Орієнтовні завдання Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка




Скачати 153.57 Kb.
НазваОрієнтовні завдання Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
Дата конвертації25.06.2013
Розмір153.57 Kb.
ТипКонкурс
uchni.com.ua > Література > Конкурс
Орієнтовні завдання Міжнародного мовно-літературного конкурсу

учнівської та студентської молоді

імені Тараса Шевченка
(для учнів 5-го класу)

І рівень

1. Складіть ланцюжок слів (не менше восьми) таким чином, щоб усі слова
починалися літерою
О. У кожному наступному слові має бути на одну літеру
більше. Останнє слово ланцюжка розібрати фонетично.
5 балів

2. Відгадайте загадки-головоломки, запишіть відповіді. Складіть дві
загадки.


Назву річки й голос дужий Якщо разом об'єднати,

Назву краю можна мати.

Я такий же, як знак розділовий, і відомий шкільній дітворі.

Та в словах української мови

Я пишусь не внизу, а вгорі. Спробуй лиш написати «ім'я» -

Зразу стану потрібним і я!

Тож бувають у мові дива! Це слівце інтригує недаром: На шість літер - апострофів два, Означає місцину над яром. Яке це слово?

Дерево ламає і хвилі здіймає, А «к» додаси - у полі зростає.

4 бали

^ IIрівень 3. За поданим зразком складіть прозовий або віршований твір, у якому б усі слова починалися з букв «Б, В, Г, Ґ» (з кожною буквою окремо). Зразок:

Андрійків апетит

  • Ах, ароматна Аллина акація! - ахкала Андрійкові Аничка. - А адоніс! А айстри! А

айва! А азалія! Ах!

  • Андрійко — анітелень.

  • А аби ананас, апельсин, алича або абрикоси? Андрійку?!

  • Атож!

О. Павленко

8 балів

4. Розкрийте питання: Що значить пробуджувати фантазію? Чому кажуть, що поезія відкриває перед нами світ? Чи є поезією казка?

6 балів

III рівень

^ 5. Напишіть казку за поданим початком.

Кіт, який гуляє сам по собі Свійський кіт — друг людини і, за народним повір 'ям, тварина божественна, тому що виник він з рукавиці Божої Матері. Отже, ставилися до кота в Україні завжди з повагою...

12 балів

Загальна кількість балів 35
(для учнів 6-го класу)

I рівень

  1. Запишіть 8 фразеологізмів із повторюваними іменниками око, рука, душа, плече, нога, зуб, кінець, день. Укажіть відмінок і відміну кожного повторюваного слова. 5 балів

  2. Складіть маршрут «Космічної подорожі», який би спирався на правило вживання и в словах іншомовного походження. 8 балів

^ II рівень

3. За поданим зразком складіть прозовий або віршований твір, у якому б
усі слова починалися з букв «Д, Є, Ж, 3» (з кожною буквою окремо).


Зразок:

Андрійків апетит

- Ах, ароматна Аллина акація! - ахкала Андрійкові Аничка. - А адоніс! А айстри! А

айва! А азалія! Ах!

- Андрійко — анітелень.

аби ананас, апельсин, алича або абрикоси? Андрійку?!

- Атож!

О. Павленко

8 балів

^ 4. Дайте художню характеристику вірша Т.Г. Шевченка «Закувала зозуленька»

Закувала зозуленька

В зеленому гаї,

Заплакала дівчинонька -Дружини немає.

А дівочі літа молодії, Веселії літа,

Як квіточки за водою,

Пливуть з цього світа. Якби були батько, мати Та були б багаті,

^ Було б кому полюбити, Було б кому взяти.

А то нема, сиротою

Отак і загину,

Дівуючи в самотині,

Де-небудь під тином.

4 бали

III рівень

^ 5. Викладіть свої думки (у прозовій або віршованій формі) щодо значення матері в житті людини після прочитання уривку з вірша 3. Дударчик «Мамі».

Мамі

Мамусю, матінко, матусю, За Вас я Богу помолюся, Надія, зіронька в путі, Ви з нами в щасті, у журбі.

На цілім світі Ви єдина,

^ За всіх піклуєтесь невпинно,

Сльоза гірка, як ми не дужі,

Спесиві, горді чи байдужі.

Мамусю, я в усьому каюсь,

Я буду краща - намагаюсь. Пробачте доньку неслухняну, Люблю я мамочку кохану.

12 балів

^ Загальна кількість балів

37


(для учнів 7-го класу)

I рівень

1. Вибудуйте якнайдовший ланцюг із назв міст України так, щоб кожна наступна ланка, тобто назва міста, починалася з тієї літери, якою закінчувалася попередня. Розпочинається побудова ланцюга від столиці України. Київ - ... 5 балів

2.^ Напишіть замітку до шкільної газети про нову комп'ютерну гру, цікаву
для ваших однолітків. Використайте числівники.
8 балів

II рівень

  1. За поданим зразком складіть прозовий або віршований твір, у якому б усі слова починалися з букв «І, Ї, К, Л» (з кожною буквою окремо). Зразок:

Андрійків апетит

- Ах, ароматна Аллина акація! - ахкала Андрійкові Аничка. - А адоніс! А айстри! А айва!

^ А азалія! Ах!

- Андрійко - анітелень.

аби ананас, апельсин, алича або абрикоси? Андрійку?!

- Атож! О. Павленко

8 балів

4. Розкрийте питання: Чому, на Вашу думку, такі твори українського
фольклору, як козацькі та чумацькі пісні, популярні дотепер? Що робить їх такими
важливими для духовного виховання українства? 6 балів


III рівень

5. За мотивами однієї із вивчених Вами пісень складіть невелике
оповідання, намагаючись зберегти її сюжетні лінії.
12 балів

^ Загальна кількість балів 39
(для учнів 8-го класу)

I рівень

  1. Складіть маршрут довколосвітньої мандрівки, спираючись на правило вживання и у власних назвах іншомовного походження. 5 балів

  2. До відомих крилатих висловів доберіть відповідники (не менше 5 до одного вислову) з українського фразеологічного фонду. П'ять фразеологізмів уведіть у зв'язний текст.

Рахувати хвилі. На блюдечку з голубими берегами. Відкладати до грецьких
календ.
9 балів

(12 балів: відповідники - 3 бали, зв'язний текст - 6 балів. За будь-яку помилку знімається 1 бал.)

^ II рівень

  1. Назвіть українські народні пісні (не менше 10), у заголовках яких фігурують назви географічних об'єктів та похідні від них утворення. 5 балів

  2. Розкрийте питання: Що означає бути індивідуальністю? Чи завжди вона виділяється серед інших? Бути індивідуальністю - це добре чи погано? 6 балів



^ III рівень

5. Як Ви розумієте слова І.Франка «Ми мусимо навчатися чути себе українцями» У формі твору висловіть свою думку. 12 балів
^ Загальна кількість балів 37
(для учнів 9-го класу)

I рівень

1. До відомих крилатих висловів доберіть відповідники (не менше 5 до
одного вислову) з українського фразеологічного фонду.

Крокодилячі сльози, завжди учень, замість хліба дати камінь, робити з мухи
слона, друге «я», кидати бісер перед свинями.
6 балів

2.^ Назвіть мовні засоби, характерні для публіцистичного стилю.
Напишіть замітку до газети «Моє село (місто): минуле і сьогодення»
.


8 балів

II рівень

3. Розкрийте питання: Чим подібні і чим різняться долі, світогляди і творчі
стилі Івана Вишенського та Григорія Сковороди? 6 балів

4. Спробуйте уявити себе на кілька хвилин дослідником —
першовідкривачем та інтерпретатором давніх текстів. Подумайте, коли такі
віршовані тексти могли з'явитися. Згадайте стильово-стилістичні ознаки
(тему, основну думку, римо-ритмічні та мовні особливості тощо). Складіть і
запишіть план усного висловлення «Аналіз поезії «Про женців» К. Зіновієва.


^ Добре і женці вміють працювати,

котрі хочуть хліб на зиму надбати. Випаде чи ні хоч одна третина,

заболить, однак, при схилянні спина.

І палимі теж сонцем у роботі, аж, бува, цілком потопають в поті.

Інший без води в полі занеможе,

то такому ти дай рятунок, Боже.

Руки у женців чорні, як землиця, та найгірше те, що чорніють лиця.

Іншого також лиха не минути -перетерплять все це замість покути. Бачиш, Боже, сам ти женців страждання,

їх охорони від того карання.

5 балів

III рівень

5. Як Ви розумієте слова видатного педагога В.О. Сухомлинського:

«Завжди залишайся дитиною своєї матері, тому що ти для неї навіть 60-річний, 70-річний будеш завжди дитина. Питай у неї поради, неси їй свої радощі і печалі!»? У формі твору висловіть свою думку. 12 балів
(для учнів 10-го класу)

І рівень

1. Подані нижче цитати оформіть відповідно до правил, розставте
розділові знаки в реченнях.


Слово перше дзеркало духу казав Петрарка а дух не останній водій слова.

Кожен українець повинен знати хоч одну-дві чужі мови писав Б. Грінченко і вчити змалечку того своїх дітей.

Панас Мирний писав... Найбільше усього славиться і шанується поміж людьми той народ у якого його мова широко розвинута і збагачена творами всякого письменства.

Під враженням від почутої одного разу ввечері на Кос-Аралі української пісні Тарас Шевченко написав Ну що б здавалося слова... Слова та голос - більш нічого.

Таке життя: хтось крутиться між шпильками і не колеться хтось
педантично стежить куди поставити ноги але натикається на шпильки посеред
чистої стежки і повертається додому в крові до втрати свідомості писав
Д. Дідро. 5 балів

^ 2. Обслуговуючи потреби суспільства, мова виконує цілу низку функцій,
життєво важливих як для суспільства, так і для самої мови. Назвіть ці функції.
Про одну із функцій (на Ваш вибір) висловте свої думки, наведіть приклади.

10 балів

II рівень

3. Розкрийте питання: Як національним мотивом перегукуються поеми
«Катерина» і «Великий льох»
Т. Шевченка? 6 балів

4. Порівняйте подані уривки. Виконайте завдання:

  • Вкажіть авторів і назви творів поданих уривків.

  • Визначте спільне й відмінне.

  • З'ясуйте, в якому стилі написано кожен з уривків.

  • Які прийоми використав автор другого уривка? Думку обґрунтуйте.

  • Визначте засоби творення комічного в другому уривку.

Зброю співаю і мужа, що перший з надмор'їв троянських,

Долею гнаний нещадно, на берег ступив італійський.

Горя він досить зазнав, суходолами й морем блукавши.

З волі безсмертних богів і мстивої серцем Юнони

Лиха він досить зазнав у бою, доки місто поставив.

* * *

Він, швидко поробивши човни, На синє море поспускав, Троянців насаджавши повні, І куди очі почухрав.

***

Но зла Юнона, суча дочка, ^ Розкудкудакалась, як квочка, Енея не любила - страх;

Давно уже вона хотіла, Його щоб душка полетіла

К чортам, і щоб і дух не пах. 8 балів

III рівень

  1. Напишіть твір «Якою я уявляю Україну XXII століття?» У тексті
    використайте односкладні речення, порівняльні звороти, відокремлені
    означення, вставні одиниці, складнопідрядні речення.
    12 балів

Загальна кількість балів 41





(для учнів 11-го класу)

І рівень

1. Прочитайте текст і виконайте завдання:

  • придумайте заголовок;

  • складіть план;

  • з'ясуйте стиль тексту та тип мовлення;

  • випишіть приклади мовних засобів міжфразного зв'язку у тексті;

  • доповніть текст власними роздумами (10 речень).

Коли людина знає свої справжні достоїнства і вади, їй легше домогтися успіху в будь-якій роботі, визначити своє місце в колективі, стати кращим.

Спробуй дізнатися, який ти є насправді, без недооцінок і переоцінок, пізнай самого себе. Для цього скористайся такими порадами.

Завжди зважай на те, як ставляться до тебе люди. Якщо ти чимось не сподобався другові, якщо через тебе страждають батьки, рідні, якщо тобою невдоволені вчителі, ти теж повинен бути невдоволений собою. Погано не те, що в твоєму характері є вади, а те, що ти їх не визнаєш, не виправляєш.

Хочеш добре знати себе випробуй свої сили в різних видах діяльності. Не втрачай можливості навчитися нової корисної справи, берися за будь-яке громадське доручення. І що б ти не робив, пам 'ятай: чим різнобічніша діяльність, тим повніше розвиваються обдарування і здібності, тим точніше ти можеш відповісти на запитання: «Де моє покликання?».

Оцінюй себе за наслідками своєї діяльності. Добрі наслідки свідчать про твої достоїнства. Не звинувачуй інших, якщо у тебе щось не виходить, шукай причину в самому собі!

^ Правильно сприймай критику. Пам 'ятай: ворог твоїх вад - твій найкращий друг. Май мужність визнати справедливу критику, і ти придбаєш справжніх друзів.

З журналу 10 балів

^ 2. Подані нижче цитати оформіть відповідно до правил, розставте
розділові знаки в реченнях


Слово перше дзеркало духу казав Петрарка а дух не останній водій слова. Кожен українець повинен знати хоч одну-дві чужі мови писав Б. Грінченко і вчити змалечку'того своїх дітей.

Панас Мирний писав... Найбільше усього славиться і шанується поміж людьми той народ у якого його мова широко розвинута і збагачена творами всякого письменства.

Під враженням від почутої одного разу ввечері на Кос-Аралі української пісні Тарас Шевченко написав Ну що б здавалося слова... Слова та голос – більш нічого.

Таке життя: хтось крутиться між шпильками і не колеться хтось педантично стежить куди поставити ноги але натикається на шпильки посеред чистої стежки і повертається додому в крові до втрати свідомості писав Д. Дідро.

5 балів
II рівень

3. Розкрийте поняття «творча індивідуальність» (на прикладах вивчених
художніх творів класиків української літератури).


8 балів

4. Назвіть автора й твір, з якого наведений уривок. Визначте жанр,
Проаналізуйте текст. Який художній засіб покладено в основу твору і яка його роль
у вираженні
головної думки? Визначте віршовий розмір.

Дивлюсь я на небо та й думку гадаю:

Чому я не сокіл, чому не літаю,

Чому мені, Боже, Ти крилець не дав? -Я б землю покинув і в небо злітав!
^ Далеко за хмари, подалі від світу,

Шукать собі долі, на горе - привіту,

І ласки у зірок, у сонця просить,

У світі їх яснім все горе втопить.

Бо долі ще змалку здаюсь я нелюбий, -

Я наймит у неї, хлопцюга приблудний;

Чужий я у долі, чужий у людей!

Хіба ж хто кохає нерідних дітей?..
Кохаюся з лихом і щастя не знаю.

І гірко без долі свій вік коротаю; Й у горі спізнав я, що тільки одна -Далекеє небо - моя сторона...

6 балів

(Автор і твір - 1 бал, жанр - 1 бал, художні засоби - 2 бали, головна думка - 1 бал, віршовий розмір - 1 бал. За будь-яку помилку знімається 1 бал.)
III рівень
5. Уявіть, що Ви - Президент України. Напишіть звернення (обсягом півтори-дві сторінки) до українського народу з нагоди 50-річчя заснування Національної премії України імені Тараса Шевченка.

У тексті використайте односкладні речення, порівняльні звороти,
відокремлені означення, вставні одиниці, складнопідрядні речення з
підрядними місця, часу, причини, мети.
12 балів
Загальна кількість балів 41



Схожі:

Орієнтовні завдання Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка iconВ І д о м І с т ь про результати ІІ етапу ІІІ міжнародного мовно-літературного...
Про результати ІІ етапу ІІІ міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
Орієнтовні завдання Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка iconКиївський університет імені Бориса Грінченка Інститут післядипломної...
Напиши замітку до шкільної газети (веб-сайта) (обсяг – 1,5-2 стор.) про одну з названих нижче подій. Добери до замітки заголовок
Орієнтовні завдання Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка iconПро затвердження Положення про Міжнародний мовно-літературний конкурс...
...
Орієнтовні завдання Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка iconІнформація щодо проведення ІV (загальнонаціонального) етапу ХІІІ...
Хііі міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика для учнівської та студентської молоді в Донецькій області
Орієнтовні завдання Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка iconКонкурс з українознавства «Патріот»
Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Т. Г. Шевченка
Орієнтовні завдання Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка iconЗавдання для І міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. Т. Г. Шевченка
Якщо говорити між нами, то все починається з мами! (використайте епіграф: «Від мами І літери, й слово, І зроблена разом обнова…»...
Орієнтовні завдання Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка iconУрочисте відкриття міжнародного конкурсу імені т. Г. Шевченка
Т. Шевченка;удосконалювати вміння виразного читання віршів;розвивати акторські здібності учнів,спонукати до самостійного творчого...
Орієнтовні завдання Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка iconЗасідання конкурсної комісії за визначення призерів міського конкурсу...
В. В., народного депутата України Лук’янова В. В., Харцизької міської ради у місті пройшов конкурс “Моя професія у долі мого міста...
Орієнтовні завдання Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка iconIнтернет сторінка географічного факультету Київського національного...
Гладкий Олександр Віталійович, 23 р., кафедра економічної І соціальної географії географічного факультету Київського національного...
Орієнтовні завдання Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка iconКонкурс «Мій рідний край»
Святі нагородження переможців Міжнародного конкурсу учнівської та студентської молоді «Мій рідний край-2012», котрий об’єднав учнівську...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка