Складне речення




НазваСкладне речення
Дата конвертації29.03.2013
Розмір84.2 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Право > Документы
11А,11Б мова

СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ



Завдання 1 – 6 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні лише ОДНА ПРАВИЛЬНА відповідь.

  1. Складне безсполучникове речення записано в рядку:

А Горобці й коноплянки осудять орла за те, що кепсько літає в кущах і коноплях.

Б З дрімотного поля потягло вітерцем, заплюскали краплі, струшені додолу.

В До великої річки Борисфену, яку деякі тамтешні племена називали Дніпром, а деякі – Славутою, у персів був корм для коней та харч для людей.

Г Холодні осінні тумани клубочаться угорі і спускають на землю мокрі коси.

  1. Двокрапка ставиться в безсполучниковому складному реченні (розділові знаки пропущено):

^ А У товаристві лад усяк тому радіє.

Б Замовкли горобці заговорила тітка Горпина.

В Бур’ян під ногами і розложисте гілля дерев все повне тьми.

Г Рушили вони від Берестечка тільки о десятій годині вечора так запізнився пароплав.

3. Позначте складносурядне речення, між частинами якого не треба ставити кому:

^ А Весна процвіте і наново криниця простеле барвінком круті береги.

Б Рясніє дощ і падає лункіше м’яких краплин розмірене биття.

В Аж колись уранці зашуміли хвилі і громи заграли в сурми голосні.

Г Грім одгримів і солодкою млостю спокою віє од цвіту вишень і сирої земля.

4. Позначте складнопідрядне речення з підрядним означальним:

^ А Рідну пісню треба захищати так, як захищають рідний край.

Б А доки є пісня, нікому не вдасться захмарити небо моєї душі.

В Духовність – озонова пелюстка, що так бережно огортає планету й не дає зруйнувати життя.

Г Народе мій, як добре, що ти у мене є на світі.

  1. Позначте речення, що відповідає такій характеристиці: складне речення з різними видами зв’язку (сполучниковим і безсполучниковим):

А Демократія тим і добра, що при ній не держава руйнує людину, а людина будує державу і саму себе.

^ Б Пігмей бажав високим буть на зріст, порядним хоче виглядати злодій, завжди злочинець – на ділах добродій.

В Преславне українське слово звучить у серці у моїм, бо мова – хліб, а не полова: я чув її із уст батьків.

Г Шануймося, бо одна у нас усіх Україна й життя у кожного одне!

  1. Позначте речення, що відповідає поданій характеристиці: складнопідрядне речення з однорідною підрядністю:

А Усіх, хто живе в Україні, має об’єднувати в суспільство українська мова, котру треба знати.

^ Б Скажи мені, всесильна мово, з якого джерела буття тече струмок, що зветься Слово, в ріку несмертного життя?

В Повінь добрих почуттів затоплює вчителя, коли він чує, як довірливо тулиться до нього дитина.

Г Велике діло, коли людина має чисте сумління, коли ніякі тіні не каламутять, не забруднюють душу.

^ Завдання 7 – 12 мають по п’ять варіантів відповідей. У кожному завданні лише ОДНА ПРАВИЛЬНА відповідь. (0,5 б)

  1. Позначте складносурядне речення:

^ А Під ногами лежав ніздрюватий сніг, на гілках дерев подекуди поблискували крижані бурульки.

Б Птиці сумовито курликали, будячи тривогу, і ширяли над подвір’ям, ганяючи по траві вітер.

^ В Його потягло у мандри, і він подався у повиту весняним туманцем далину.

Г Андрійко не зважився простежити політ лелеки, затулив долонями очі, заплакавши, а потім упав обличчям у тухле листя.

Д Культура і побут українського народу, маючи багато загальнонаціональних рис, і в наш час зберігають певні особливості.

  1. Знайдіть складносурядне речення, у якому прості поєднано протиставним сполучником:

^ А Вони завмерли, ніби ковтнули міцної отрути, і вона їх забила дух.

Б Хомиха сиділа на порозі, поглядала на битий шлях та пильнувала над роботою.

В Остап із Соломією сіли під вербою, але їм не говорилось.

Г Щодень приносив лагідніші подихи вітер і зеленіла на пагорбках земля.

Д Висові верби шуміли над ровом, і небо над ними синіло, наче емаль.

  1. У якому складнопідрядному реченні підкреслено підрядну частину?

^ А Займаю саме те місце, яке мені визначила доля, й не прагну кращого.

Б А може то така правда, як на вербі груші.

В Як проїздили вітрову Балку, співали пісні.

Г Добре, що маємо силу рідного отчого краю.

Д Настав той час, коли треба було всім братись до роботи.

  1. У якому реченні неправильно розставлені розділові знаки?

^ А Повітря – тихий мед гаї – барвисті плями

Б Сивіє сіно у валках, схилили голови ромени.

В Дивлюсь я – вона вже їсть мене очима; чую я – вже й злість мене бере.

^ Г Здалось на мить: пливе у безвість ночі під парус хмар високий корабель.

Д Вдалась ти крилатою, - мусиш летіти.

  1. Якій зі схем відповідає подане речення?

^ Хіба ж під вечоровими яворами, у головах яких стояли зорі, а в ногах жебоніла вода, таким ввижалося власне свято?

А [ ], ( у яких…), а [ ], [ ].

Б [ ], (у яких…), а [ ], [ ] ?

В [ , (у яких…, а (…), … ] ?

Г [ Хіба…], (у яких…), а [ ], [ ] ?

Д [ , (у яких…), а [ ], [ ] ?

  1. У якому складнопідрядному реченні підрядна частина стоїть усередині?

^ А Там, де зорі сяють з-за гори, над водою гнуться явори.

Б Життя не кінчається смертю, якщо залишається сад.

В Моя душа ніколи не забуде того дарунку, що весна дала.

Г Та Гейко вже знав, що ніяка сила не поверне його назад, у море.

Д Артем розповідав, що ночували на острівці, верст за десять од Славгорода.

^ Прочитайте речення, виконайте подані після них завдання 13 - 14, які містять ОДНУ І БІЛЬШЕ правильних відповідей. Правильну відповідь позначте хрестиком Х. (1б)

(1) Темінь і темінь: лише сприходу часом сіріє – можна вгадати, коли настав день. (2) По кутках змії, ціле збіговисько змій. (3) Бити – марна річ: вони знову звідкілясь наповзають. (4) З правого кутка чути срібний булькіт: якимось дивом просотався в камені струмок, розлився озерцем, рятує козаків од спраги. (5) Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні. (7) Пташки замовкли, трави стихли, лише берези сколихнулись.




1

2

3

4

5

6

7

13.






















14.
























  1. Позначте складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.

  2. Позначте складні речення лише з безсполучниковим зв’язком.

15. Установіть відповідність

Вид підрядного речення

1. обставинне мети

2. означальне

3. допустове

4. обставинне умови

А Я лише квіти вмію брати в полі, коли серпи моїх сестер дзвенять.

Б Якщо хочеш мати дозвілля, не витрачай марно часу.

В Стояла така тиша, що чути було шепіт сніжинок з пожовклим листям.

^ Г Хоч вітри ідуть супроти, та незламні наші крила.

Все можуть зробити людські руки, коли захочуть.

16. Установіть відповідність

  1. складносурядне речення із протиставним сполучником

  2. складне безсполучникове

  3. просте речення

  4. складнопідрядне із підрядним обставинним міри

А Десь на краю села дівчата співали веснянки, гомоніли діти.

Б І я зими крутий долаю норов, обличчя підставляючи вітрам.

В Часом Десна розливалась так пишно, що у воді потопали не тільки ліси й сінокоси.

^ Г Та довгий ще мені пройти судилось шлях, щоб молодість догнати.

Д Морок поліз з-поміж очеретів, а за ним дихнули озерця

  1. Спишіть речення, розставте розділові знаки. (3 б)

А Сонце і повітря лоскочуть щоки а зелень ялинкових гілок виглядає з-під снігу так свіжо що здається надворі стоїть весна одягнена у білі шати.

^ Б Минає літо осінь вже бреде лісів багрянець торкнувся вересневий і пахне чебрецем і листя де-не-де кружляючи лягає під дерева.

В В ті дивні дні коли мої штани іще трималися на одній підтяжці я все ніяк допетрати не міг що крутиться земля мов куля круга

  1. Прочитайте текст, виконайте подані після нього завдання, (розділові знаки всередині речень пропущено). Оберіть правильні відповіді (їх може бути одна і більше). Правильну відповідь позначте хрестиком Х. (3б)

(1) Море спить. (2) Точнісінько як людина. (3) Високо здіймає груди схропує сонно ліниво. (4) Так здається тільки стань біля нього крикни на всю горлянку і воно в одну мить прокинеться.(5) Але от тільки так здається. (6) Коли море спить вже ніяка сила його не розбудить. (7) Ліниво похлюпує об камінь хвильками полощеться тихо сонно розніжено.

^ А Позначте речення, де є однорідні присудки

Б Позначте речення, де треба поставити тире

В Позначте речення, де треба поставити двокрапку




1

2

3

4

5

6

7

А






















Б






















В






















Схожі:

Складне речення iconДо рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Речення. Види простих речень за метою висловлювання та інтонацією. Головні І другорядні члени речення. Словосполучення. Однорідні...
Складне речення iconПовторення вивченого у 8класі Пряма І непряма мова Складне речення І його ознаки

Складне речення iconПлан-конспект уроку Тема: «Складне речення»
Олійник О. Б. Українська мова: Підручник для 8-9 кл середньої школи. – К., «Альфа», 1997. – 432 с
Складне речення iconСкладне речення з різними видами зв’язку варіант 1
Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна. Оберіть правильну відповідь
Складне речення icon4 безсполучникове складне речення
Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна. Оберіть правильну відповідь та позначте її у бланку...
Складне речення icon”Однорідні члени речення”
Однорідними звуться члени речення, які виконують одну синтаксичну функцію, об'єднуються однаковими синтаксичними відношеннями до...
Складне речення iconУрок № Тема : повторення й узагальнення вивченого про однорідні члени речення
Прочитайте текст, знайдіть речення з однорідними членами речення, поясніть пунктограми
Складне речення iconУкраїнська мова 5-а клас
Повторити § 6: звернути увагу на способи вираження головних членів речення; вивчити правила про підмет, присудок, двоскладні речення,...
Складне речення iconУрок №25 Тема: Види речень за метою висловлювання
Завдання: Переписати речення, підкреслити головні члени. Сказати, чим відрізняються речення між собою. Які розділові знаки можна...
Складне речення iconОбласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Напишіть виступ під час дискусії з теми «Людина, яка гідна поваги». У тексті використайте: речення із вставними словами (словосполученнями,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка