Конспект уроку з курсу «Основи здоров’я»




Скачати 118.93 Kb.
НазваКонспект уроку з курсу «Основи здоров’я»
Дата конвертації01.05.2013
Розмір118.93 Kb.
ТипКонспект
uchni.com.ua > Право > Конспект
Конспект уроку з курсу

«Основи здоров’я», 3 клас,

автор: Кибенок Ніна Василівна,

учитель початкових класів

Славутицької загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів № 3
Тема: Твої права. Права дитини на здоров’я у сім’ї та суспільстві

Мета: Розширити уявлення учнів про основні права дитини в сім’ї та суспільстві.

Викликати в учнів бажання знати свої права. Сприяти розумінню важливості

прав дитини на здоров’я у сім’ї та суспільстві для розвитку особистості.

Вчити відрізняти права дитини від їх обов’язків.

З’ясувати сутність виразу «Ти – не один!»

Розвивати увагу, старанність.

Виховувати повагу до своєї сім’ї, друзів, оточуючих.

Обладнання: Конституція України, Конвенція про права дитини, плакат

«Світовий кодекс прав дитини», Кодекс етики, честі, порядності, добросовісного та ефективного управління Славутицької територіальної громади, «Моральний кодекс класу», малюнки «Абетка моїх прав», роздатковий дидактичний матеріал, буклет «Твої права», зошит з друкованою основою для 3 класу «Основи здоров’я» (автор О.В.Лабащук), підручник «Основи здоров’я», 3 клас (автори Н.М.Бібік, Т.Є.Бойченко, Н.С.Коваль, О.І.Манюк), виставка літератури «Знай свої права, дитино!», фонозапис.

^ Тип уроку: комбінований.
Хід уроку:

І. Організаційний момент

1. Привітання: (Додаток 1)

– Нумо, діти, підведіться, один одному всміхніться!

Чули, вже дзвенів дзвінок – починаємо урок.

У нас сьогодні в класі свято, гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться і веселенько так всміхніться!

І всі разом скажіть їм: «Добрий день!»

2. Настанова на урок: (девіз записано на дошці) (Додаток 2)

«Працюй наполегливо, швидко, старанно, щоб жодна хвилинка не втратилась марно!»

ІІ. Вступ до теми

1. Зв'язок з читанням: (Додаток 3)

– Нещодавно на уроці позакласного читання ми читали вірші і оповідання, де головна думка звучала, що людина – найцінніший скарб.

(Учениця читає уривок з вірша В. Симоненка «Ти знаєш, що ти людина»)

Ти знаєш, що ти людина? Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка твоя – єдина, мука твоя – єдина, очі твої – одні.

Сьогодні усе для тебе: озера, гаї, степи.

І жити спішити треба, кохати спішити треба – гляди ж не проспи.

Бо ти на землі – Людина! І хочеш того, чи ні –

Усмішка твоя – єдина, мука твоя – єдина, очі твої – одні!

2. Зв'язок з життям: (Додаток 4-7)

– Кожен з вас – неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні і саме такої на цій Землі немає і ніколи не буде. Кожен з вас має свою родину, свій характер, свої переконання. Через те, що ви такі різні інколи виникають суперечки. Тому люди живуть, дотримуючись певних правил. Без правил життя було б просто не можливе. Існує чимало правил: правила у грі, у школі, в сім’ї, в житті. Так, жителі нашого міста намагаються жити за Кодексом етики, честі, порядності добросовісного та ефективного управління Славутицької територіальної громади. (Показ видання.)

Ми з вами створили свій Моральний кодекс класу і прагнемо його виконувати. (Показ видання)

(Діти проголошують основні правила співжиття в своєму колективі:)

  • Кожний у класі має почувати себе у безпеці, тому ніхто не повинен битися або кривдити кого-небудь.

  • Усі в класі рівні незалежно від матеріального становища, національності, статі і переконань.

  • Кожний має право на ім’я, і звертатися один до одного слід тільки по імені.

  • Усі повинні поважати право на власність і без дозволу не брати чужі речі, відбирати чи псувати їх.

  • Ніхто не повинен боятися висловлювати свою думку з будь-якого питання і бути осміяним.

  • Будь особистістю, яка відповідає за свої слова і вчинки. Завжди говори правду.

  • Дорожи честю класу, школи, намагайся її відстояти і примножити.

– Так, дійсно, навколо нас багато різних правил. І серед них є такі, які зобов’язані виконувати всі люди. Найголовніші правила співжиття називають Законом. Кожна країна має свої основні закони. Основним Законом нашої держави є Конституція України. (Показ видання)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку (Додаток 8-10)

  • Сьогодні ми поговоримо про ті важливі документи і ті правила, за

якими живете ви, діти.

(Запис теми уроку: Твої права. Права дитини на здоров’я у сім’ї та суспільстві).

Дізнаємося, які права допомагають дитині зберегти і зміцнити здоров’я,

спробуємо з’ясувати сутність виразу «Ти – не один!», познайомимось із

словами Конвенція, Декларація.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Повідомлення учнів (домашня заготовка):

– У дітей, як і у дорослих, є свої права та обов’язки.

Тож, перш за все, з’ясуємо, що таке право, що таке обов’язок?

Послухаємо учнів, які працювали із тлумачним словником:

Право – це система обов’язкових правил поведінки, встановлених державою. Це міра можливої поведінки.

Обов’язок – це міра належної поведінки.

Право – надана законом держави можливість здійснювати певну діяльність.

Права дітей захищаються державним законом, а ще міжнародним законом – Конвенцією про права дитини, бо ми особливі, бо ми – діти, бо ми майбутнє кожної держави.

2. Розповідь учителя: (Додаток 11-14)

а)– Так, головний міжнародний документ ООН (Організації Об’єднаних Націй) – це Конвенція про права дитини. (Показ видання.)

Конвенція – це міжнародна угода, прийнята Організацією Об’єднаних Націй у 1959 році. Права, викладені в Конвенції, набувають сили лише в тих державах, які її підписали і зобов’язались її виконувати. Наша держава прагне, щоб у її юних громадян було щасливе дитинство. Тому в 1991 році Україна приєдналась до Конвенції і зобов’язалась її виконувати. Конвенція затверджує невід’ємне право кожної дитини на гармонійний розвиток особистості, що виражається певними принципами. Найважливіший із них проголошує: «… дитині має бути забезпечений спеціальний захист, а також надані можливості і сприятливі умови, що дали б їй змогу в умовах свободи та гідності розвиватися фізично, розумово, морально, духовно і соціально здоровою». Проголошення основних принципів за якими ви живете і документ, в якому вони викладені – це Декларація. Ось, як про це говорять діти:

Декларація – це просто оголошення всіх прав.

Є права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав!

Знайте, що усі ви рівні від народження в правах.

І людина – змалку вільна, наче в небі синій птах!

Знайте, змалечку всіх діток треба вчить, оберігать.

І ніхто у цілім світі їх не сміє ображать.

Треба дітям всього світу не свариться, а дружить.

І по правилах хороших, по закону треба жить!

б) показ і зачитування окремих правил на плакаті «Світовий кодекс прав дитини» вчителем.

3. Робота за підручником:

а) робота за малюками с.41

– Які права дитини зображено на малюнках?

(Відповіді учнів:

Право на заняття спортом; право на свободу слова і власну думку;

право на любов і піклування; право на отримання інформації;

право на гру та дозвілля;

право на медичне обслуговування; право на повноцінне харчування;

право на навчання.)

б) самостійне читання тексту «Твої права», с. 41-42

в) обговорення прочитаного

– Хто захищає твої права?

(Держава, родина.)

  • До кого слід звертатися, якщо права дитини порушуються?

(До учителів, до старших друзів, до міліції, до соціальної служби.)

– Що означає у тексті вираз «Ти – не один!»?

(Нами опікується держава, батьки, вчителі, старші брати і сестри та інші дорослі. Багато людей на всій землі слідкують за тим, щоб права дітей не порушувалися. Це означає, що «Ти – не один!»).

4. Продовження розповіді учителя: (Додаток 15-17)

– В статті 24 Конвенції сказано: «Держави-сторони визначають право дитини на користування найбільш досконалими послугами системи охорони здоров’я та засобами лікування хвороб і відновлення здоров’я».

Права дитини на здоровя (запис на дошці)

– Кожна дитина має право на:

  • медичну допомогу;

  • профілактику захворювань;

  • санітарну освіту;

  • медичне страхування;

  • особлива турбота дітям-інвалідам.

У статті 49 Конституції України сказано: «Кожен громадянин має право на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування».

– Так ось, щоб не порушувати ваші права, а саме, право на відпочинок і право на зміцнення здоров’я, то час зробити фізкультхвилинку.

V. Фізкультхвилинка

(вправи виконуються під легку музику)

– Встаньте, діти, посміхніться!

Землі нашій поклоніться

за щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться,

в різні боки нахиліться.

Руки – вгору, руки – вниз,

на сусіда подивись.

Постояли, посміхнулись.

Раз – присіли, два – вже встали,

і за парти посідали!

^ VІ. Закріплення вивченого матеріалу (Додаток 18)

1. Бесіда про права і обов’язки дитини:

– Вам, діти, потрібна особлива турбота, бо ви формуєтесь, ростете, пізнаєте себе і навколишній світ. Ви, розвиваючись, пізнаєте природу, життя і тому повинні вчитися розрізняти добре й погане. Життя кожного складається по-різному, але ніхто не має права порушувати права інших. Для того, щоб зберегти право, потрібно дотримуватись і певних обов’язків.

  • Які права допомагають вам зберегти і зміцнити здоров’я?

(Відповіді учнів: право на медичне обслуговування, на заняття спортом, на відпочинок, на повноцінне харчування, на гру та дозвілля, на охорону здоров’я.)

– А які обов’язки ви можете назвати, які впливають на зміцнення і збереження здоров’я?

(Відповіді учнів: дотримуватися режиму дня; виконувати правила гігієни; лікуватися, коли захворів; вчасно робити щеплення; займатися фізкультурою і спортом; гратися у безпечні ігри.)

– Отже, права і обов’язки дитини, як і дорослої людини, взаємопов’язані і дуже важливі. Життя буде гармонійним і справедливим, якщо кожний із нас буде дотримуватися своїх прав і не забуватиме про свої обов’язки.

2. Робота в зошиті з друкованою основою, с.15:

а) завдання 1 – колективне виконання;

– Зроби позначку «засвіти ліхтарик» біля відповіді, яку ти вважаєш правильною. Прокоментуй своє ставлення до поданих висловлювань:

O незнайомець без дозволу зайшов до твоєї домівки;

(це – протиправно, порушення права на недоторканність житла)

O старшокласники відібрали в тебе гроші;

(це – протиправно, порушення права на особисту власність)

O ти зазнаєш побоїв удома;

(це – протиправно, порушення права на захист від насильства та жорстокого поводження)

O* батьки вимагають, щоб ти щодня ходив до школи;

(це – не є протиправним, бо є не тільки право на навчання, а й обов’язок систематично відвідувати школу).

б) завдання 2 – самостійне виконання;

– Записати речення, користуючись нумерацією літер в алфавіті.

Знай ! «Ти – не один!»

VІІ. Узагальнення вивченого матеріалу

«Граючись – навчаємось!»

– А тепер, діти, настав час погратися.

1. Гра із сигнальними картками на розв’язування проблемних ситуацій:

– Виберіть правильну, на вашу думку, відповідь, піднімаючи відповідну літеру а, б чи в. Правила гри: при першому читанні слухаємо, думаємо, при повторному – піднімаємо картку з літерою.

  • Як ви зустрінете у своєму класі дитину-інваліда?

а) не покажете своєю поведінкою, що вона відрізняється від вас, будете їй допомагати;

б) не будете з нею спілкуватися взагалі;

в) спілкуватиметеся, але не завжди, тому що вона не така, як ви.

  • Як ви вчините, якщо ваш однокласник боїться лікувати зуби чи робити

щеплення?

а) не звертаєте уваги;

б) глузуєте з нього, дражните;

в) заспокоюєте, намагаєтеся пояснити, що це необхідно для здоров’я.

  • Якщо ви захворіли, то маєте право:

а) не відвідувати школу;

б) на безкоштовне медичне лікування;

в) вимагати від батьків виконання усіх своїх бажань.

2. Гра «Розсипанка» (Додаток 19-20)

– У реченні «розсипались» слова. Спробуйте з’єднати їх, і ви дізнаєтесь про одне із прав дитини.

(Дитина має право на захист, життя та здоров’я.)

– Як ви розумієте це право?

(Відповіді учнів: ми ще маленькі, ми – діти, і потребуємо захисту і піклування від батьків, школи, держави; ми самі і дорослі, які нас оточують, не повинні створювати ситуацій, що загрожують нашому життю і здоров’ю.)

3. Робота в парах. «Розмалюй – запам’ятай! »

– Наступна гра в розмальовки. Кожній парі учнів пропонується картинка, на якій зображені та записані основні права дитини. Давайте прочитаємо, розмалюємо, запам’ятаємо та складемо з ваших малюнків «Абетку прав дитини».

(Робота виконується під легку музику відео-презентації «Кольорова планета»).

  • Усі діти рівні. Діти можуть спілкуватися з ким бажають.

  • Ніхто не має права розлучати дитину зі своїми батьками.

  • Усі мають право на любов і піклування.

  • Кожна дитина має право на житло.

  • Усі діти мають право на навчання.

  • Спеціальний догляд, освіта та підготовка надається дітям-інвалідам.

  • Усі діти мають право на гру та дозвілля.

  • Спеціальний захист надається дітям-біженцям.

  • Усі мають право на медичне обслуговування.

  • Ніхто не повинен бути зневаженим, скривдженим.

  • Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці.

  • Усі діти можуть отримати інформацію про свої права.

4. Зачитування вірша вчителем

І дівчатко, і хлоп’я

Мають право на ім’я .

Ти – Надійка, я – Василь.

А оце малюк – Максим.

Мають Дмитрик і Оленка

Ще й по батькові ім’я.

«Я – Дмитро Ілліч Орленко!» -

Каже впевнено хлоп’я.

І дівчатко, і хлопчина,

І великі, і малі

Мають власну Батьківщину,

Найріднішу на землі.

Мають право називати

Україну словом Мати,

Бо вона дітей завжди

Оборонить від біди.

^ 5. Відповіді на запитання:

- Назвіть права дитини, про які йдеться у вірші.

(Відповіді учнів: право на ім’я, по батькові ім’я, право на Батьківщину та називати Україну словом Мати).

^ VІІІ. Підсумок уроку

1. Перегляд відео-презентації «Ми діти – і маємо право»

– Отже, діти, ці права, які щойно прозвучали, прописані для всіх і для кожного з вас. На сьогоднішньому уроці ми говорили про основні права дітей, і ми, всі дорослі, щиро бажаємо вам, щоб ваші права ніколи і ніким не порушувалися! І як підтвердження вищесказаного переглянемо презентацію із життя нашого класу.

2. Слово вчителя: (Додаток 21-22)

– Будьте всі щасливі, діти! З усмішкою у світ ідіть!

Хай вам щиро сонце світить! Всі здоровими ростіть!

І на згадку вам дарую ось такий Буклет –

Щоб права ви пам’ятали, а обов’язки ж не забували!

Це все записано в Законах в Конституції у нас,

Бо держава Україна завжди піклується про вас!

3. Відповіді на запитання:

– Що найбільше сподобалось на уроці?

^

Використані джерела інформації



1. Конвенція про права дитини. [Текст]: – К.: Укр. Правнича Фундація. Вид-во Право, 1995. – 32 с.

2. Програми для середньої загальноосвітньої школи. 1–4 класи. [Текст]: інтегрований курс «Основи здоров’я». – К.: Початкова школа, 2006. – 432 с.

3. Бей П.І. Основи безпеки життєдіяльності. [Текст]: посібник-довідник, 1–4 класи / П.І.Бей. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2001. – 96 с.

4. Гнатюк О.В. Охорона життя і здоров’я учнів. [Текст]: посібник-довідник, 1–4 класи / О.В.Гнатюк. – Харків, 1998. – 102 с.

5. Конституція України і основи правознавства в школі.[Текст]: Книга для вчителя / За ред. У.Б.Усенка. – К.: Український центр правничих студій, 1999. – 384 с.

6. Корнієнко С.М. Весела перерва. 1 – 4 класи. [Текст]: посібник для вчителя / С.М.Корнієнко. – Т.: Навчальна книга – Богдан, 2001. – 128 с.

7. Митохір Н.Б., Янусь С.В. Уроки з курсу «Основи здоров’я. 3 клас». [Текст]: посібник для вчителя / Н.Б.Митохір, С.В.Янусь. – Т.: Навчальна книга – Богдан, 2004. – 110 с.

8. Навроцька Г. Це треба знати всім [Текст]: науково-популярна книга / Г.Навроцька .– К.: Веселка, 1987. – 112 с.

9. Пономаренко В., Воронова Т. Права дитини і валеологія // Початкова школа, № 11., – К., 1998.

10. Сайт Дитячого фонду ООН (UNICEF) http:// www.unicef.org

11. Шахненко В.І. Азбука здоров’я молодшого школяра [Текст]: посібник для вчителя 1-4 класів / В.І.Шахненко. – К.: Центр „Магістр-S” Творчої спілки вчителів України, 1998 . – 215 с.

12. Цьось А.В. Українські народні ігри та забави [Текст]: навчальний посібник / А.В.Цьось .– Луцьк: Надстир’я, 1994 .– 51 с.

Схожі:

Конспект уроку з курсу «Основи здоров’я» iconКонспект інтегрованого уроку (українська мова й основи здоров’я)
Тема уроку. Закріплення знань, умінь І навичок з теми “Іменник”. Складові здорового способу життя
Конспект уроку з курсу «Основи здоров’я» iconКонспект уроку Основи здоров 'я 6 клас Тема. Продукти харчування наші друзі І вороги Мета
«продукти харчування», пригадати назви українських народних страв, та технологію їх приготування; визначити залежність здоров'я людини...
Конспект уроку з курсу «Основи здоров’я» iconПлан – конспект уроку здоров’я та
Мета уроку: Сприяти зміцненню здоров’я учнів; виховувати свідоме ставлення до занять фізичною культурою та ведення здорового способу...
Конспект уроку з курсу «Основи здоров’я» iconПлан-конспект уроку з курсу «Географія 7 клас» з теми "Природні зони Північної Америки"

Конспект уроку з курсу «Основи здоров’я» iconОснови здоров’я Вивчення предмета «Основи здоров’я» у 2012 2013 навчальному...
Вивчення предмета «Основи здоров’я» у 2012 2013 навчальному році здійснюватиметься за навчальною програмою: Програма для загальноосвітніх...
Конспект уроку з курсу «Основи здоров’я» iconОснови здоров’я Вивчення предмета «Основи здоров’я» у 2012 2013 навчальному...
Вивчення предмета «Основи здоров’я» у 2012 2013 навчальному році здійснюватиметься за навчальною програмою: Програма для загальноосвітніх...
Конспект уроку з курсу «Основи здоров’я» iconОснови здоров’я Вивчення предмета «Основи здоров’я» у 2012 2013 навчальному...
Вивчення предмета «Основи здоров’я» у 2012 2013 навчальному році здійснюватиметься за навчальною програмою: Програма для загальноосвітніх...
Конспект уроку з курсу «Основи здоров’я» iconОснови здоров ’ Я
Що вивчає предмет «Основи здоров’я». Безпека першокласника. Практична робота: «Знайомство зі школою»
Конспект уроку з курсу «Основи здоров’я» iconКонспект уроку на тему: «Сон І здоров’я втома І перевтома. Попередження перевтоми»
Тобто коли втомився треба відпочити І так тема уроку: «Сон І здоров’я. Втома І перевтома. Попередження перевтоми». Мета: з’ясувати,...
Конспект уроку з курсу «Основи здоров’я» iconУправління освіти Шепетівського міськвиконкому Методичний кабінет Основи економіки
Посібник містить розробки уроків з курсу “ Основи економіки”, у яких розглянуто різноманітні види роботи на всіх етапах уроку, відповідно...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка