Наказ мон україни від 28. 12. 2006 №864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти І науки України»




Скачати 466.23 Kb.
НазваНаказ мон україни від 28. 12. 2006 №864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти І науки України»
Сторінка1/4
Дата конвертації02.03.2013
Розмір466.23 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Право > Документы
  1   2   3   4
На допомогу директорам загальноосвітніх навчальних закладів району!
Здавалось би, що про роботу закладів освіти із сім’ями, які потрапили у складні життєві обставини, ми говорили неодноразово, є нормативні документи, методичні рекомендації, проводились семінари, проте нещодавно перед директорами шкіл району вперше постало питання про те, чи потрібно педагогічним працівникам закладів освіти здійснювати обстеження житлово-побутових умов учнів.

Ті, хто поквапився зробити висновок, що цього робити непотрібно, повинні ще раз звернутись до нормативних документів, якими заклади мають керуватись у своїй роботі.

У першу чергу це документи МОН України.

Нагадуємо, що заклад має працювати з усіма учасниками навчально-виховного процесу, до яких відносяться учні, педагоги, батьки. У кожному закладі є різні категорії дітей. Зазвичай, найбільше уваги потребують ті, хто потрапив у складні життєві обставини, діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, діти-інваліди.

Документом, який регламентує роботу педагогічних працівників з даного питання, є наказ МОН України від 28.12.2006 № 864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України» (з текстом даного наказу можна ознайомитись нижче).

^ Даним наказом затверджено акт обстеження матеріально-побутових умов проживання дитини (див. нижче додаток 12). На нашу думку в актах все ж потрібно вказувати, з якою метою проводиться обстеження, у зв’язку з чим (на запит, у зв’язку із пропусками уроків, невиконанням учнем домашніх завдань, поганою успішністю, контроль за утриманням, вихованням, планова перевірка, тощо). Акти обстеження потрібно не просто складати у папку, а аналізувати, реагувати на них та виправляти стан справ.

На директора покладається відповідальність за всю роботу, яка ведеться у школі. Звичайно, перед директорами тих закладів, які не мають соціального педагога, стоїть питання про те, хто забезпечить виконання того, що мав би зробити соціальний педагог. Такому директору потрібно правильно організувати належну роботу класних керівників.

Пункт 2.1 наказу МОН України від 28.12.2006 № 864 зобов’язує директорів забезпечити виконання спільного наказу Міністерства освіти і науки України від 14 червня 2006 р. № 1983/388/452/221/556/596/106 (z 0824-06) "Про затвердження Порядку взаємодії суб'єктів соціальної роботи із сім'ями, які опинилися у складних життєвих обставинах" (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 липня 2006 р. за № 824/12698).

До таких суб’єктів належать: управління (відділи) у справах сім'ї, молоді та спорту обласних (районних, міських) державних адміністрацій, служби у справах дітей, сільські та селищні центри соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, заклади охорони здоров'я; дошкільні, загальноосвітні, професійно-технічні та позашкільні навчальні заклади; органи праці та соціального захисту населення; органи внутрішніх справ.

Безпосередньо на Міністерство освіти і науки: дошкільні, загальноосвітні, професійно-технічні та позашкільні навчальні заклади покладено такі питання:

- за запрошенням управлінь (відділів) у справах сім'ї, молоді та спорту беруть участь у роботі дорадчого органу;

- повідомляють центрам соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді про виявлення сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах;

- ведуть внутрішній облік дітей, які потребують посиленої уваги з боку педагогічного працівника, соціального педагога, та інформують про це служби у справах дітей і центри соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді;

- забезпечують роботу шкільного психолога з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах;

- можуть створювати при освітніх закладах об'єднання батьків, педагогів, громадськості щодо забезпечення педагогічного впливу на дітей із сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах, та схильних до протиправних дій, залучають до цієї роботи соціальних працівників центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді;

- проводять профілактичну та просвітницьку роботу з дітьми, підлітками, молоддю, схильними до правопорушень, з числа сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах, контролюють відвідування ними навчальних закладів та якість навчання;

- уживають невідкладних заходів щодо активного залучення до громадської та гурткової роботи в середніх загальноосвітніх школах та позашкільних навчальних закладах дітей із сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах;

- проводять спільно з центрами соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді інформаційно-профілактичні заходи, спрямовані на підготовку молоді до самостійного життя, формування відповідального батьківства, створення позитивної моделі сім'ї, профілактику жорстокого поводження в родинах тощо;

- залучають працівників освіти до соціального інспектування сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах, у яких виховуються діти шкільного віку;

- сприяють розповсюдженню в навчальних закладах соціальної реклами з питань профілактики здорового способу життя.

Згідно наказу Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту від 29.07.2009 року N 2669, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 серпня 2009 р. за N 788/16804, ведення обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, має забезпечуватися службами у справах дітей районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчих комітетів міських, районних у містах рад.

Інформацію службам подають органи внутрішніх справ, освіти і науки, охорони здоров'я, праці та соціального захисту населення, виконання покарань, структурних підрозділів місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадських організацій, житлово-експлуатаційних управлінь, громадяни. Служби забезпечують реагування на письмові звернення батьків дитини або осіб, які їх замінюють.

А як може заклад подати інформацію службі, не володіючи станом справ у сім’ї, то чи потрібно відвідувати сім’ї?

То ж у чому полягає завдання навчального закладу? Мабуть, у своєчасному виявленні, здійсненні підтримки та соціально-правовому захисті дітей та сімей з дітьми, які опинилися в складних життєвих обставинах.

Керуємось при цьому розпорядженням Київської обласної державної адміністрації від 24.12.2010 №1508 «Про затвердження Порядку міжвідомчої взаємодії щодо здійснення соціальної роботи та соціально-правового захисту дітей та сімей з дітьми, які опинилися в складних життєвих обставинах, Київської області», наказом ГУОН від 14.02.2011 року № 53 «Про Порядок виявлення та здійснення заходів щодо підтримки дітей, які опинились в складних життєвих обставинах»,

Організовуючи роботу з даного питання у закладі, просимо звернути увагу на Постанову КМУ від 24 вересня 2008 року № 866 «Питання діяльності органів опіки та піклування, пов'язаної із захистом прав дитини».

Пункт 3 даної постанови визначає, що органами опіки та піклування є районні, районні у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчі органи міських, районних у містах, сільських, селищних рад (далі - органи опіки та піклування), які відповідно до законодавства провадять діяльність з надання статусу дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, встановлення опіки та піклування над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, із захисту особистих, майнових та житлових прав дітей.

Безпосереднє ж ведення справ та координація діяльності стосовно захисту прав дітей, зокрема дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, покладаються на служби у справах дітей.

Потрібно пам’ятати про те, що згідно п.4. ^ Постанови КМУ від 24 вересня 2008 року № 866 особи, яким стало відомо про факт залишення дитини без батьківського піклування, зобов'язані негайно повідомити про це службу у справах дітей за місцем виявлення дитини.

Служба у справах дітей або виконавчий орган сільської, селищної ради, до яких надійшло повідомлення про дитину, яка залишилась без батьківського піклування, повинні з'ясувати місце знаходження дитини, її вік, відомості про батьків або осіб, які їх замінюють, обставини, за яких дитина залишилась без батьківського піклування, прізвище, ім'я, по батькові та адресу особи, від якої надійшло повідомлення, та отримати іншу інформацію, що має істотне значення.

Служба у справах дітей у разі потреби подає відповідному центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді відомості про батьків дитини або осіб, які їх замінюють, та інформацію про обставини, за яких дитина залишилась без батьківського піклування, для надання соціальних послуг або здійснення соціального супроводу.

Пункт 51 даної постанови стверджує, що у разі загрози для життя або здоров'я дитини районна, районна у мм. Києві та Севастополі держадміністрація, виконавчий орган міської чи районної у місті ради може прийняти рішення про негайне відібрання дитини в опікуна, піклувальника.

Якщо дитина відібрана в опікуна, піклувальника, служба у справах дітей за місцем проживання дитини забезпечує її тимчасове влаштування та протягом семи днів подає клопотання голові районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті ради про припинення опіки, піклування, який протягом десяти днів розглядає клопотання та приймає відповідне рішення.

Велике значення для того, щоб якомога менше дітей потрапляло у складні життєві обставини, має співпраця усіх, хто займається дітьми.

У зв’язку з цим зверніть увагу на пункти ^ 52, 53 даної Постанови, які наводимо нижче.

Пункт 52. Служба у справах дітей із залученням працівників органів освіти та охорони здоров'я за місцем проживання дитини здійснює контроль за умовами утримання, навчання, виховання дитини, над якою встановлено опіку, піклування, яка влаштована у прийомну сім'ю, дитячий будинок сімейного типу, шляхом відвідування родини. Періодичність відвідувань установлюється окремим графіком, але не рідше ніж один раз на рік, крім першої перевірки, яка проводиться через три місяці після встановлення опіки, піклування, влаштування в прийомну сім'ю, дитячий будинок сімейного типу.

Пункт 53. Щороку служба у справах дітей готує висновок про стан утримання, навчання та виховання дитини на основі інформації, що подається працівником центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, який здійснює соціальне супроводження прийомної сім'ї, дитячого будинку сімейного типу, вихователем дошкільного навчального закладу або класним керівником загальноосвітнього навчального закладу, в якому навчається дитина, дільничним лікарем-педіатром, дільничним інспектором місцевого відділу міліції.

Для того, щоб не чути звинувачень на свою адресу щодо втручання у справи сім’ї, потрібно не тільки добре володіти нормативними документами, а й співпрацювати із службами, вміти пояснити батькам, опікунам, піклувальникам, з якою метою, на чий запит та згідно з якими документами відвідується сім’я, вести себе толерантно, виважено, тоді й питання про те, чому потрібно відвідувати сім’ї, не буде ставитись.

Хочемо порекомендувати включати у план роботи закладу все, що плануєте провести з дітьми, з їхніми батьками.

Наприклад, у закладах району щорічно на початку навчального року наказом директора призначається громадський інспектор з охорони прав дитинства – педагог, який здійснює в закладі обов’язки з захисту прав та законних інтересів неповнолітніх дітей пільгових категорій. Організовується проведення громадського огляду умов утримання, навчання, оздоровлення, працевлаштування та соціального захисту неповнолітніх пільгових категорій ( у нас визначено: двічі на рік: вересень-жовтень, березень-квітень). Для цього розробляється склад оргкомітету та комісії з організації, проведення та підведення підсумків громадських оглядів умов утримання, навчання, оздоровлення, працевлаштування та соціального захисту неповнолітніх пільгових категорій, розробляються та реалізовуються заходи щодо проведення громадського огляду умов утримання, навчання, оздоровлення, працевлаштування та соціального захисту неповнолітніх пільгових категорій, підводяться підсумки проведеної роботи.

Отже, з метою врегулювання питань, пов’язаних з контролем закладів освіти за умовами утримання, навчання, виховання учнів, просимо Вас належно керуватись відповідними нормативно-правовими документами.

Використані документи:

  • наказ МОН України від 28.12.2006 № 864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України» ;

  • додаток 12 до наказу МОН України від 28.12.2006 № 864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України» ;

- спільний наказ Міністерства освіти і науки України від 14 червня 2006 р. № 1983/388/452/221/556/596/106 (z 0824-06) "Про затвердження Порядку взаємодії суб'єктів соціальної роботи із сім'ями, які опинилися у складних життєвих обставинах" (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 липня 2006 р. за № 824/12698).

- наказ Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту від 29.07.2009 року N 2669, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 серпня 2009 р. за N 788/16804,

- розпорядження Київської обласної державної адміністрації від 24.12.2010 №1508 «Про затвердження Порядку міжвідомчої взаємодії щодо здійснення соціальної роботи та соціально-правового захисту дітей та сімей з дітьми, які опинилися в складних життєвих обставинах, Київської області»,

- наказ ГУОН від 14.02.2011 року № 53 «Про Порядок виявлення та здійснення заходів щодо підтримки дітей, які опинились в складних життєвих обставинах»,

- постанова КМУ від 24 вересня 2008 року № 866 «Питання діяльності органів опіки та піклування, пов'язаної із захистом прав дитини».

^ Підготувала методист РМК Кривда Н.І.

У просвітницькій роботі директору, соціальному педагогу, класному керівнику допоможуть наступні витяги з нормативно-правових актів України:
1
^ МIНIСТЕРСТВО ОСВIТИ I НАУКИ УКРАЇНИ

Н А К А З

28.12.2006 N 864

Про планування діяльності та ведення документації

соціальних педагогів, соціальних педагогів

по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України
На виконання пункту 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 23.08.06 р. N 631 ( v0631290-06 ) "Про вжиття вичерпних заходів, спрямованих на дотримання законодавства щодо захисту прав неповнолітніх" та забезпечення належної роботи соціальних педагогів в навчальних закладах

Н А К А З У Ю:

1. Затвердити кваліфікаційні характеристики соціального педагога, соціального педагога по роботі з дітьми-інвалідами, практичного психолога навчального закладу системи Міністерства

освіти і науки України (додатки 1-3).

2. Міністру освіти і науки Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:

2.1 Забезпечити виконання спільного наказу Міністерства освіти і науки України від 14 червня 2006 р. N 1983/388/452/221/556/596/106 ( z0824-06 ) "Про затвердження Порядку взаємодії суб'єктів соціальної роботи із сім'ями, які опинилися у складних життєвих обставинах" (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 липня 2006 р. за N 824/12698).

2.2 Проаналізувати стан кадрового забезпечення та до початку 2007-2008 навчального року увести посади соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми інвалідами, практичних психологів в усі типи загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи загальної середньої освіти відповідно до нормативів їхньої чисельності (лист Міністерства освіти і науки України від 15.06.2004 р. N 1/9-324).
  1   2   3   4

Схожі:

Наказ мон україни від 28. 12. 2006 №864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти І науки України» iconПіп учня
Мін’юсті України 12 липня 2006 р за №824/12698 та наказу Міністерства освіти І науки України від 28. 12. 2006 р. №864 „Про планування...
Наказ мон україни від 28. 12. 2006 №864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти І науки України» iconТипова посадова інструкція практичного психолога
«Про планування діяльності, ведення документації І звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти», листа Міністерства...
Наказ мон україни від 28. 12. 2006 №864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти І науки України» iconНаказ
На виконання пункту 3 наказу Міністерства освіти І науки України від 23. 08. 06 р. №632 «Про вжиття вичерпних заходів, спрямованих...
Наказ мон україни від 28. 12. 2006 №864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти І науки України» iconРмо практичних психологів та соціальних педагогів
Районне методичне об’єднання практичних психологів та соціальних педагогів налічувало 21 особу – 10 практичних психологів, 9 соціальних...
Наказ мон україни від 28. 12. 2006 №864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти І науки України» icon      «затверджено»
України від 06. 10. 2010 №930 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 р за №1255/18550), листа Міністерства...
Наказ мон україни від 28. 12. 2006 №864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти І науки України» iconТипова посадова інструкція соціального педагога
України від 06. 10. 2010 №930 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 р за №1255/18550), листа Міністерства...
Наказ мон україни від 28. 12. 2006 №864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти І науки України» iconКерівникам загальноосвітніх навчальних закдадів Про організацію роботи...
України (наказ мон україни від 02. 07. 2009р. №616) науково-методичне керівництво психологічне керівництво психологічною службою...
Наказ мон україни від 28. 12. 2006 №864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти І науки України» iconМіністерство освіти І науки, молоді та спорту україни наказ
Відповідно до наказу Міністерства освіти І науки України від 23. 06. 2000 №240  "Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації...
Наказ мон україни від 28. 12. 2006 №864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти І науки України» iconЗакон україни «Про реабілітацію інвалідів в Україні»
Стаття Визначення термінів (з 32 термінів – 5 відповідають діяльності практичних психологів І соціальних педагогів)
Наказ мон україни від 28. 12. 2006 №864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти І науки України» iconПрактичного психолога
України від 27. 08. 2000р. №1/9-352 «Про планування діяльності, ведення документації І звітності усіх ланок психологічної служби...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка