Комплекс вправ зорової гімнастики Швидко поморгати, закрити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до Повторити 4-5 разів




Скачати 160.66 Kb.
НазваКомплекс вправ зорової гімнастики Швидко поморгати, закрити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до Повторити 4-5 разів
Дата конвертації25.02.2013
Розмір160.66 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Право > Документы
МЕТОДИКИ ОПТИМІЗАЦІЇ ФУНКЦІОНАЛЬНОГО СТАНУ ОРГАНІЗМУ ПІД ЧАС НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ТА ПОЗАШКІЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

І. Комплекс вправ нетрадиційного фізичного виховання




Комплекс вправ зорової гімнастики

1. Швидко поморгати, закрити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4-5 разів.

2. Сильно заплющити очі (рахувати до 3), відкрити їх і подивитися вдалечінь (рахувати до 5). Повторити 4-5 разів.

3. Витягнути праву руку вперед. Не повертаючи голови, слідкувати очима за повільними рухами вказівного пальця вытягнутої руки вліво і вправо, вверх і вниз. Повторити 4-5 разів.

4. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

5. В середньому темпі зробити 3 – 4 кругові рухи очима у правий бік, стільки ж у лівий бік. Розслабити очні м’язи. Подивитися в далечінь на рахунок 1-6. Повторити 2-3 рази.

Комплекс вправ, спрямованих на покращання мозкового кровообігу

  1. Вихідне положення (В.п.) − сидячи на стільці: 1 – нахилити голову вправо; 2 – повернутися у В.п.; 3 – нахилити голову вліво; 4 – повернутися у В.п. Повторити 5-7 разів.

  2. В.п. − стоячи або сидячи з руками, розведеними в різні боки: 1 – як можна міцніше обхопити себе кистями рук за плечі з поворотом вправо; 2 – повернутися у В.п. У швидкому темпі повторити 5-7 разів.

  3. В.п. − сидячи на стільці: 1 – 2 − повільно відвести голову назад; 3 – 4 − не піднімаючи плечей у повільномк темпі нахилити голову вперед. Повторити 5-7 разів.

  4. В.п. − стоячи або сидячи, руки в сторони: 1–3 − зробити 3 поштовхи зігнутими руками: правою − перед собою, а лівою – за спиною; 4 – повернутися у В.п.; 5–8 − повторити цю ж саму вправу, але зі зміною рук. У швидкому темпі повторити 5-7 разів.

  5. В.п. − сидячи або стоячи: 1 – повернути голову вліво, підняти ліву руку уверх; 2 – повернутися у В.п.; 3 – повернути голову вправо, підняти праву руку уверх; 4 – повернутися у В.п. У повільному темпі повторити 5-7 разів.


^ Комплекс вправ несиметричної гімнастики

  1. Обертання витягнутих у боки рук: одна рука обертається за годинниковою стрілкою, друга − у протилежному напрямку.

  2. Аналогічна вправа, але із зігнутими в ліктях руками.

  3. Однією рукою описують коло перед корпусом, іншою − вертикальну лінію. Повторюють вправу після зміни рук.

  4. Однією витягнутою рукою виконують обертання перед грудьми, іншою − окреслюють рівнобічний трикутник.



ІІ. Використання функціональної музики

Функціональна музика забезпечує загальноактивізуючу або заспокійливу дію на організм людини. Тому використання функціональної ритмічної музики під час активного відпочинку з використанням фізичних вправ та фізичної праці як засобу боротьби з перевтомою і підвищення працездатності засновується на позитивному емоційному впливі, підтриманні стійкого та високого ритму праці.

Проте позитивний ефект функціональної музики не може бути досягнутий у випадку неефективної адаптації до фізичних чинників. Тому, використовуючи музику як ритмічний подразнювач, можна досягнути суттєвого підвищення активності перебігу ритмічних процесів, що відбуваються в організмі, більш суворої компактності та економічності енергетичних витрат. Володіючи великою психофізіологічною потужністю, ритмічна музика мажорної тональності (додаток А) здатна надати людині у виробничій обстановці спокій та рух, легкість і важкість. В той же час, ураховуючи різноманітність індивідуальних преференцій та уподобань людей, неважко передбачити налаштування певних особистостей на музичні твори мінорної тональності. Інформація щодо впливу цих типів музичних творів також необхідно брати до уваги у разі організації повсякденної діяльності (додаток Б).

В цілому функціональна музика стимулює центральну нервову систему, а через неї і психічну сферу учнів і студентів, їх емоційне налаштування та низку фізіологічних функцій (перш за все серцево-судинну систему та рухово-опорний апарат). Вплив музики є ефективним за умови участі свідомості у процесі емоційного сприйняття. Якщо музика не викликає емоцій, вона фактично не сприймається та її вплив у цьому випадку може бути занадто малим. Цей факт кож має бути врахований під час добору мелодій функціональної музики.

Додаток А

Приклади музичних творів мажорної тональності, їх вплив

на психоемоційний стан людини


^ Відповідність до темпераменту особи та емоційного налаштування

Тріада тональностей

Приклади

Емоції холерика:

збуджуючий вплив, енергія і воля до перемоги

Мі бемоль мажор

Ля бемоль мажор

Сі бемоль мажор

“Героїчна симфонія”

Л. В. Бетховена

Емоції сангвініка: ключова емоція – радість

Ре мажор

Ля мажор

Мі мажор

“Ода до радості”

Л. В. Бетховена

Емоції флегматика: раціональність та гармонійність

Фа мажор

До мажор

Соль мажор


“Пасторальна симфонія” Л. В. Бетховена

Емоції меланхоліка: “стан спокійного спостереження”

Сі мажор

Фа діез мажор

До діез мажор

“5 концерт для фортепіано з оркестром. Повільна частина” Л. В. Бетховена


Додаток Б

Приклади музичних творів мінорної тональності, їх вплив

на психоемоційний стан людини


^ Відповідність до темпераменту особи та емоційного налаштування

Тріада тональностей

Приклади

Емоції холерика:

поетичний, “дивний” настрій

Сі мінор

Фа діез мінор

До діез мінор

“Місячна соната” Л. В. Бетховена

Емоції сангвіника:

ностальгічні, сентиментальні емоції “світлого” суму

Ре мінор

Ля мінор

Мі мінор

“Елегія” Ж. Массне,

“Пісня Сольвейг” Е. Гріга,

“До Елізи” Л. В. Бетховена

Емоції флегматика:

сутінкова відчуженість

Ля бемоль мінор

Мі бемоль мінор

Сі бемоль мінор

Твори Шумана,

С. Рахманінова,

Ф. Шопена

Емоції меланхоліка:

Трагізм

Фа мінор

До мінор

Соль мінор

“Апасіоната”

Л. В. Бетховена


МЕТОДИКИ ОПТИМІЗАЦІЇ ФУНКЦІОНАЛЬНОГО СТАНУ ОРГАНІЗМУ У ПОЗАНАВЧАЛЬНИХ УМОВАХ
^

І. Психофізичне тренування


Використовується як засіб підвищення концентрації уваги, боротьби з різного роду відволіканнями, а також посилення самоконтролю.

1. Малювання поглядом фігур на стіні, небосхилі тощо.

2. Уважно розглянувши знайомий предмет, заплющити очі, після цього уявити його у подробицях. Розплющити очі і ще раз уважно подивитися та визначити, які подробиці було забуто.

3. Описати подумки по пам’яті риси добре знайомої людини, а потім під час зустрічі з нею уточнити не помічені.

4. Намагатися добре роздивитися підкинутий уверх та падаючий предмет.

5. Тренування у запам’ятовуванні імен та дат шляхом створення їх мисленого образу з подальшим відтворенням.

6. Сісти прямо, без напруження перед люстерком, дихати рівномірно. На люстерку позначити крапку на рівні бровей. Дивитися на неї, сконцентрувавши увагу та відганяючи будь-які побічні думки.

^

МЕТОДИКИ ПОДОЛАННЯ НЕГАТИВНИХ НАСЛІДКІВ СТРЕСОВИХ, ЕКСТРЕМАЛЬНИХ ТА КРИЗОВИХ СИТУАЦІЙ



МЕТОДИКИ ПОДОЛАННЯ ГОСТРОГО СТРЕСУ (ДИСТРЕСУ)

Програма психофізичної релаксації (антистресової релаксації)


^ Психічна і фізична релаксація являє собою перехід на рівень -ритмів (ритми мозку), які активують процеси оздоровлення в 10 разів інтенсивніше, ніж -ритми (ритми періоду неспання).

Більшу частину дня (період неспання) наш мозок працює на рівні -ритмів.

Розслаблення тіла й свідомості − це перехід на рівень -ритмів.

Релаксацію доцільно проводити під час малих та великих перерв протягом навчального дня у школі та вищому навчальному закладі, а також під час виконання домашніх завдань вдома.
^

Миттєва релаксація


Підготовчий етап − так званий “пусковий механізм”.

Зробіть глибокий вдих, а під час видоху подумки повторюйте і уявляйте собі цифру 3 (три рази).

“Три (пауза). Три (пауза). Три (пауза).”

“Два (пауза). Два (пауза). Два (пауза).”

“Один (пауза). Один (пауза). Один (пауза).”

Тепер ви знаходитеся на рівні -ритмів.

Програмування

Метод “Ніготь великого пальця” − при появі втоми або відчуття напруги.

Подумки промовляти: “Кожний раз, коли я злегка натисну вказівним пальцем на ніготь великого пальця, я миттєво перейду до приємного, розслабленого стану тіла та свідомості”. В цей момент злегка натисніть на ніготь великого пальця вказівним пальцем і уявіть, як ви розслаблюєтесь. Тепер повільно послабте натискання і відчуйте себе ще більш розслабленим . . . відчуйте, як ви розслаблені.

Тепер легенько натисність на ніготь і повільно ослабте натискання . . . уявіть, як ваше тіло розслабляється ще більше.

Далі вийдіть із досягнутого рівня релаксації на рахунок від одного до п’яти ті відкрийте очі. Щоб закріпити цей пусковий механізм, повторюйте процес три рази на рівні -ритмів.

Метод спрацьовує, навіть якщо не закривати очі і займатися своїми повсякденними справами.

Кожний раз під час використання метода ви потрапляєте на більш глибинний і приємний релаксаційний рівень свідомості та тіла швидше і легше, ніж у попередній раз.

^ Миттєве зняття стресу

Метод “Поглажування великого пальця” − при перших ознаках стресу.

Підготовчий етап − абсолютно аналогічний такому в попередньому методі.

Зробіть глибокий вдох та під час видоху подумки повторюйте і уявляйте собі цифру 3 (три рази).

“Три (пауза). Три (пауза). Три (пауза).”

“Два (пауза). Два (пауза). Два (пауза).”

“Один (пауза). Один (пауза). Один (пауза).”

Тепер ви знаходитеся на рівні -ритмів.

Програмування

Повільно погладжуючи великий палець, вказівним пальцем тієї ж руки від першого суглобу до кінчика пальця подумки повторюйте про себе наступну формулу:

“Кожний раз, коли я погладжую великий палець вказівним . . . погладжую повільно, від першого суглоба до кінчика пальця . . . я уявляю собі, як напруга залишає моє тіло, і буду відчувати себе впевненим та здатним подолати будь-яку проблему”.

Далі вийдіть з релаксаційного рівня на рахунок від 1 до 5. Повторіть процедуру 3 рази на рівні -ритмів.
^ Зняття стресу “в ходу” (стрес, що вже розвинувся) та його основних проявів: млявості, слабкості, апатії, головного болю.
При млявості, слабкості, апатії:

Подушечками пальців правої та лівої рук масажувати, відповідно, праве і ліве коліна в точках на бокових поверхнях наколінника, де шкіра утворює “ямочки” протягом 30 секунд.
^ При головному болі:

Натиснути на шкіру в ділянці анатомічної табакерки кожної руки з силою, що перевищує поріг больового відчуття настільки, наскільки можна витримати. Повторіть 10 разів.

“Анатомічна табакерка” − місце між підвищенням великого пальця долоні на зовнішній поверхні, де шкіра утворює “ямочку”.

^



МЕТОДИКИ ПОДОЛАННЯ НЕГАТИВНИХ НАСЛІДКІВ СТРЕСОВИХ, ЕКСТРЕМАЛЬНИХ ТА КРИЗОВИХ СИТУАЦІЙ (ХРОНІЧНОГО СТРЕСУ)




Аутогенне тренування

Аутогенне тренування (аутотренінг) являє собою активний метод саморегуляції стану функціональних систем організму, що широко використовується в психотерапії і психогігієні для профілактики й лікування нервово-психічних порушень і психогенних захворювань, підвищення психічної працездатності та збільшення антистресорних можливостей організму.
І. Психологічні прийоми для профілактики виникнення нервово-психічних порушень і психосоматичних розладів:

^ 1.Вольові прийоми засновані на свідомій саморегуляції діяльності та передбачають подолання труднощів в ході досягнення певної мети.

Вольова діяльність полягає у владі людини над самою собою, контролюванні власних несамовільних імпульсів і, у разі необхідності, в їх пригніченні у залежності від характеру труднощів, відношення до них, особистісних особливостей тощо.

а) Самонаказ (розпорядження самому собі), широко використовується для мобілізації волі, самовладання в екстремальних умовах, подолання страху у важких життєвих ситуаціях. Формули самонаказу відіграють роль пускового механізму щодо проявлення вольових дій для досягнення мети.

Принципи поведінки для вироблення вольових якостей:

а) тілько той подолає будь-які труднощі, хто сам собі командир, хто здатний самонаказувати;

б) не чекай, коли тобі вкажуть, підкажуть, дадуть завдання – будь ініціативним, дій за власним почином;

в) не забувай рішуче й твердо наказувати собі тоді, коли необхідно подолати ліннощі, втому, спрагу, боязкість, страх, поганий настрій;

г) необхідно вперто перемагати все, що заважає досягненню мети, і, передусім, недоліки свого характеру та особливості темпераменту;

д) сильним є той, хто має владу над собою, хто вміє управляти собою.

б) “Лобова атака” (антистресорний штурм) за допомогою спеціально підібраних словесных формул, що вимовлені з почуттям гніву. Формується активне ставлення до психотравмуючого чинника – джерела дистресу. Прийом використовується при страхах і нав’язливих думках, для подолання шкідливих звичок. Український науково-методичний центр з психотерапії та медичної деонтології особам, які проявляють слабкість волі, наприклад, бажання знов запалити після проведеного лікування, рекомендує таку формулу: “Нещадно подавити, знищити потребу запалити! Не сумніватися! Подолати! Закріпитися! Ані кроку назад!”. Подібним чином складається формула для осіб, що намагаються звільнитися від інших шкідливих звичок.

в) Умовно-рефлекторне погашення, як правило, використовується, для подолання страху, помисливості та нав’язливих станів.

Варіанти:

1 варіант. Образно відтворити ситуаціию, яка викликає неспокій або тривогу, і як тільки вона з’явиться, владно, наказуючим тоном вимовити: ”Стоп” або “Спокійно”.

2 варіант. Багаторазово повторювати протягом дня слово, яке характеризуює явище (стан), що викликає страх або нав’язливу думку (перед іспитом – “провал”, перед змаганням – “програш” тощо).

г) Тренувальне завдання − засіб зміцнення волі, що заснований, як і фізичне загартовування організму, на принципі збільшення навантажень і систематичного виконання певних процедур або певних завдань. Його використовують для погашення умовнорефлекторних реакцій, наприклад, для відлучення від паління – з кожним днем зменшують кількість викурених цигарок. Спортсмени звертаються до нього після невдалого виступу у випадку виникнення невпевненості або почуття страху, поступово збільшуючи інтенсивність занять та відмічаючи навіть незначні успіхи, що були досягнуті.

д) Самокатування – прийом з мобілізуючим ефектом, що може бути використаний у разі зниження життєвого тонусу, рівня працездатності, в стані розгублення тощо. Потрібно уривисто вимовляти наступні формули: “Бути неорганізованим (незібраним, непідготовленим тощо) – соромно, принизливо. Я зможу, зумію, досягну, доб’юся.”

2. Прийоми, в основі яких знаходиться уява психічний процес створення подумки нових образів, уявлень, ситуацій на основі попереднього досвіду:

а) Самонавіювання для саморегуляції емоциійного стану в стресових ситуаціях передбачає використання 3 основних формул для усунення та подолання стресових ситуацій, які найбільш часто зустрічаються:

1 формула – у разі виникнення тривоги перед стартом, виступом, виконанням контрольної роботи, іспитом: “Спокійно, спокійно, все буде гаразд”, “Я спокійний, впевнений”, “Хвилюванням не допоможеш, тільки нашкодиш”.

2 формула – для мобілізації резервних можливостей організму в період спаду настрою, зниження активності, тоді, коли все валиться з рук: “Вперед! Не зупинятися і не здаватися!”.

3 формула – у разі виникнення пригніченого, подавленого стану – антидепресивне самонавіювання:

б) Моделювання майбутнього (мрійництво) – багаторазове проигравання моделі бажаної поведінки у стресогенній ситуації на основі пережитого раніше стресового стану, репетиція в думках, адаптація до майбутніх подій, що знижує актуальність психотравмуючого фактору. Наприклад, при побоюванні виступу перед великою аудиторією, краще провести психологічне тренування: кілька разів вголос прочитати доповідь перед люстерком або перед членом родини, поводячи себе спокійно та впевнено.

в) “Вживання” у позитивний образ людини, що володіє якостями, котрі бажано бачити в собі.

3. Мнемоничні прийоми (мнемоніка – мистецтво запам’ятовування) – покращують психоемоційний стан шляхом цілеспрямованої активізації пам’яті, тобто психічного процесу закарбовування, збереження та наступного відтворення минулого досвіду. За їх допомогою відтворюються в пам’яті події, ситуації та спогади, які викликають позитивні емоції, оптимістичне налаштування.

Мнемонічні прийоми поділяються на певні групи в залежності від ступеня переважання тієї чи іншої сенсорної системи:

а) емоційно-зорові (зображення близьких й дорогих людей, кумирів);

б) емоційно-слухові (при поганому настрої рекомендується слухати улюблені пісні, музичні твори, які налаштовують на оптимістичну хвилю);

в) емоційно-моторні (танцювальна терапія, аеробіка (ритмічна гімнастика), фітнес тощо);

г) емоційно-сенсорні (ароматерапія – вдихання запаху улюблених парфумів, навіть нанесення кількох крапель на лампочку в своїй кімнаті при поганому настрої).

4. Прийоми, в основі яких знаходиться увага (переключення уваги, відключення уваги тощо)психічний процес спрямування психічної діяльності на вибіркове сприйняття певних предметів або об’єктів:

а) Психогенний спосіб – переключення уваги на об’єкти зовнішнього світу, що викликають позитивні емоції (хмари, квіти, море, ліс тощо);

б) Фізіогенний спосіб – чітки, еспандер, крутіння ковпачка шарикової ручки, жування жувальної гумки (якщо це не подразнює оточуючих), голкорефлексотерапія.

5. ^ Емоційно-стресові прийоми – хобі: спілкування з тваринами, вирощування рослин, колекціонування, малювання, фотографія тощо, читання книжок саме тієї тематики, яка цікавить, ознайомлення з витворами мистецтва, які співзвучні смаку (“стрес співзвучності”, коли в них знаходять співзвучні думки й почуття, “заводний настрій” та бадьорячий заряд образів, що є протилежними характеру людини з трівожно-помисливим настроєм, невпевненої в собі)

6. Прийоми емоційної розрядки:

а) Виливання переживань співбесідникові або опоненту через листи, тимчасові самозвіти про переживання, які з’являються протягом періоду дії психотравмуючої ситуації, шляхом ведення постійного щоденника, використання різних служб довіри.

б) Регулювання психотравмуючих переживань – шляхом плачу (“Якщо очі не плачуть, то плаче серце”), ігротерапії з відтворенням ситуацій, які викликають страхи, участі в художній самодіяльності тощо.

ІІ. Психофізіологічні прийоми для профілактики виникнення нервово-психічних порушень і психосоматичних розладів:

1. Легенево-емоційні прийоми засновані на зв’язку емоційного стану з типом дихання (дихання може визначати та зумовлювати заспокійливу або мобілізуючу дію на емоційну сферу − для заспокійливого дихання характерним є переважання видиху над вдохом, для мобілізучого дихання – переважання вдиху над видохом):

а) заспокійливі легенево-емоційні прийоми використовуються у структурі аутогенного тренування для правильного співвідношення фаз дихання, наприклад: “Мені (на вдосі) – добре (на видоху)”;

б) тонізуючі легенево-емоційні прийоми використовуються у структурі аутогенного тренування для правильного співвідношення фаз дихання, наприклад: “Збадьорився (на вдосі)” – я (на видоху).

Подовжений видох сприяє релаксації м’язів грудної клітини та подразненню гілок блуждаючого нерву, що інервують легені, в результаті чого в головной мозок надсилаються парасимпатичні імпульси, які знижують рівень емоційну напруженість. При переляку – “завмирання від страху”, психогенна задуха, затруднене трівожне дихання. У випадку емоційної розрядки – “вздох полегшення”, при якому видох триваліший за вдох. При плачі, який є індикатором дистресу, вдох переважає над видохом, а під час сміху − видох над вдохом.

2. М’язово-емоційні прийоми:

а) м’язово-емоційні прийоми, що покращують настрій (сміх, посмішка, “м’язова радість” – ходіння у високому темпі при збереженні гарної постави та приємного виразу обличчя”);

б) мобілізуючі м’язово-емоційні прийоми – для підняття “бойового духу” та створення робочого настрою (5−7-хвилинна гімнастика перед початком роботи, розминка при зайняттях спортом тощо);

в) заспокоюючі м’язово-емоційні прийоми спрямовані на зниження нервово-психічного напруження шляхом розслаблення м’язів;

г) м’язово-емоційні прийоми, що викликають емоційне розвантаження − інтенсивні м’язові навантаження у стані “емоційного вибуху”.

^ 3. Судинно-емоційні прийоми, що засновані на взаємозворотному зв’язку емоційного стану та судинного тонусу:

а) заспокійливі судинно-емоційні прийоми – для прискорення засинання перед сном рекомендується зігрівання ніг, теплі ніжні ванни, при підвищеному збудженні призначають помірно теплі ванни при температурі 36– 37С;

б) тонізуючі судинно-емоційні прийоми – у разі необхідності виконання певних видів роботи в нічний час використовують холодні ніжні ванни, при депресивному стані призначають прохолодні ванни з використанням води з температурою 31С.

Схожі:

Комплекс вправ зорової гімнастики Швидко поморгати, закрити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до Повторити 4-5 разів iconКомплекс вправ для о чей
Закрити очі, сильно напруживши очні м'язи на рахунок "раз-шість", потім відкрити  очі,  подивитись  вгору  на  рахунок  "сім-вісім",...
Комплекс вправ зорової гімнастики Швидко поморгати, закрити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до Повторити 4-5 разів iconКомплекс вправ для очей
Вихідне положення (в п.) — сидячи, руки на колінах. Заплющити очі, сильно напруживши очні м'язи, на рахунок «один-шість», потім роз­плющити...
Комплекс вправ зорової гімнастики Швидко поморгати, закрити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до Повторити 4-5 разів iconКомплекс вправ для очей Примiрний перелiк вправ для зняття зорової втоми
Мiцно заплющити очi на 3-5 секунд, потiм розплющити їх на 3-5 секунд, повторити 6-8 разiв. Вправа знiмає втому, змiцнює м’язи повiк,...
Комплекс вправ зорової гімнастики Швидко поморгати, закрити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до Повторити 4-5 разів iconКомплекс вправ для очей для профілактики комп’ютерного зорового синдрому
Примiрний перелiк вправ для профiлактики зорової втоми I короткозоростi, що виконуються на уроках у школі
Комплекс вправ зорової гімнастики Швидко поморгати, закрити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до Повторити 4-5 разів iconКомплекс вправ для очей. Вправивиконуються сидячі в зручній позі,...
Оріентовний комплес вправ для зняття втоми під час навчання в кабінетах інформатики
Комплекс вправ зорової гімнастики Швидко поморгати, закрити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до Повторити 4-5 разів iconКомплекс вправ для очей
Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті, погляд, погляд – прямо, відвернувшись від комп’ютера
Комплекс вправ зорової гімнастики Швидко поморгати, закрити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до Повторити 4-5 разів iconПлан Місце в державній системі фізичного виховання гімнастики. Методичні особливості гімнастики
Отже, гімнастика це система спеціально підібраних фізичних вправ І науково обґрунтованих методичних прийомів спрямованих на розв'язання...
Комплекс вправ зорової гімнастики Швидко поморгати, закрити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до Повторити 4-5 разів iconОрганізація І проведення змагань з гімнастики
Саме наявність спортивних змагань робить заняття гімнастикою цікавими й привабливими. Ось чому спортивні змагання мають бути невід'ємною...
Комплекс вправ зорової гімнастики Швидко поморгати, закрити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до Повторити 4-5 разів iconЗ гімнастики
Документи планування І обліку навчально-тренувальної роботи з спортивної гімнастики
Комплекс вправ зорової гімнастики Швидко поморгати, закрити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до Повторити 4-5 разів iconКомплекс загально розвиваючих вправ

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка