Година спілкування. Права та обов’язки дитини. Поняття гідності. Мета




Скачати 121.91 Kb.
НазваГодина спілкування. Права та обов’язки дитини. Поняття гідності. Мета
Дата конвертації26.08.2013
Розмір121.91 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Право > Документы
Година спілкування . Права та обов’язки дитини. Поняття гідності.

Мета: поглибити знання учнів про основні права дитини, ознайомити з деякими нормативно-правовими актами щодо прав людини (Конституцією України, Декларацією прав дитини, Конвенцією про права дитини), вчити бути гідними людьми, виховувати в учнів високу правову культуру.

Обладнання: скринька (на дні лежить дзеркало), Конституція України, Декларація прав дитини, Конвенція про права дитини, матеріали до ігор «Знищимо шкідників», «Чарівний клубок».
Хід заняття:

  • У мене в руках чарівна скринька, а у ній – найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але не розповідати кого він там побачив аж доти, поки всі найцікавіші і найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки.

  • То кого ж ви побачили у чарівній скриньці?

  • Так, ви побачили (в чарівному дзеркалі) себе. Людина є найціннішим скарбом на нашій планеті. Кожен з вас – особистість, і саме такої людини, як ви, більше на Землі немає і не буде.

Учень. Василь Симоненко писав:
Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди –

Добрі, ласкаві та злі.

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба –

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.


  • Пройде не одне десятиріччя, поки людство зрозуміє цю істину. І пройде не одне десятиріччя, поки людство, нарешті, прийме досконалі закони, які оберігатимуть дитину.

  • Діти, погляньте на цю тоненьку книжечку, що я тримаю в руках. Хто її впізнав?

  • Це – Конституція України, в якій записано всі закони, по яких ми живемо в нашій країні. Але сьогодні ми з вами познайомимось із законами, в яких записані права дитини.

  • Давайте перш за все з’ясуємо, що ж таке право?

  • Право – це можливість щось робити і здійснювати. Права дитини – це те, що ви можете робити, і в чому вам не можуть відмовити для того, щоб подорослішати і вести повноцінне життя.

  • А зараз згадаємо історію...

У різні епохи неоднаково дивилися на виховання і догляд за дітьми. Аж у ХVІІ – ХVІІІ століттях на дітей починають звертати увагу, шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, дитячі пісні та музику.

А хіба раніше діти не мали іграшок, запитаєте ви?

Так, не мали. Дитина носила довгу сорочку, а коли виростала – одяг, як у дорослих. У середньовічній Німеччині слово «дитина» було синонімом слова «дурень». Знаємо, що дітям було нелегко, не було законів, які оберігали б їхнє життя. Аж у 1959 році, на основі Світової «Декларації прав людини» (1948), було прийнято «Декларацію прав дитини».

«Декларація прав дитини» - це дуже важливий документ, в якому визначені права дітей. Цей закон повинні виконувати всі люди нашої Землі.
Учень. Декларація – це просто

Оголошення всіх прав,

Є права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

Знайте ж, що усі ви – рівні

Від народження в правах.

І людина – змалку вільна,

Наче в небі синім птах...

Знайте ж, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать,

І ніхто у всьому світі -

Їх не сміє ображать!

Треба діткам всього світу

Не сваритись, а дружить,

І по правилах хороших,

По закону треба жить!


  • 20 липня 1989 року Генеральною Асамблеєю була прийнята «Конвенція ООН про права дитини». Для України вона набула чинності з 27 вересня 1991 року.

Слово «конвенція» - це латинське слово, що в перекладі означає договір з певних питань. В даному випадку це договір про права дитини. Конвенція має 54 статті написаних на 6 мовах. ООН у своєму відомстві має комітет з прав дитини, якому кожна держава звітує про заходи, які вжиті згідно з Конвенцією. Він же досліджує, як у країнах дотримуються права.

  • Зараз ми познайомимось із правами дитини на основі Конвенції.

В ході роботи давайте створимо пам’ятку «Дерево права» ( на листочках дерева записати права дітей).


Сценка 1.

Зайченя. 1, 2, 3, 4, 5.

Вийшов Зайчик погулять!

В мене є смачна цукерка,

Є скакалка, є люстерко!

Лисиця. Йди сюди, малюк вухатий!

Мусиш все мені віддати!

Дай скакалку! Дай цукерку!

Та й нащо тобі люстерко?

Це мені воно згодиться,

Я ж красунечка Лисиця!

Ведмідь. Декларації Лисице,

Ти, звичайно, не читала.

Це серйозна дуже справа.

Ображать не маєш права

Слабших себе і малих!

Тож віддай все малюкові,

Бо такий закон для всіх!

  • Чиї права порушено? Хто їх порушив?

  • Хто в цьому випадку знає закон і права?


Сценка 2

Собачка. Добрий день, кумасю Кішко,

Йди посидимо хоч трішки.

^ Кішка. Ой нема коли сидіти,

Он гуляють в мене діти!

Кошенята. Кидай м’яч!

Мерщій лови!

Ось дивися! 1, 2, 3!

Ой! Мені не повезло,

Я розбив чуже вікно!

Собачка. Зараз Кошеня погане

Ремінця я враз дістану!
Сценка 3

Тато. (Читає газету).

Ех, знову «Динамівці» внічию зіграли з Іспанією!

^ Син. Тату, підпиши щоденника!

Тато. Що там знову?

Син. Зауваження та «2» з української мови.

Тато. Ах ти, негіднику, я ж тебе попереджав! (Дістає ремінь).

Син. Тату, я більше не буду! Я виправлюсь! (Втікає).

^ Тато. Я тобі дам зауваження... (наздоганяє).

  • Чиї порушено права?

  • Що не виконав син?


Учень. Хоч ми малі ще школярі

Та внас закон є і права.

І ми навік запам’ятали

Із Декларації слова:

Всі діти вільні і всі рівні,

І треба всім нам дружно жить.

Тож ми ще змалечку вчимося

Всіх поважати і любить.


  • Використання прав дитиною нерозривно пов’язане з виконанням ними своїх обов’язків.

  • А що ж таке обов’язок?

  • Обов’язок – це те, що ви повинні робити, щоб бути корисним собі та оточуючим. А які обов’язки повинні виконувати діти, ми дізнаємося, коли заглянемо до чарівної скриньки. З останнім подихом осені до неї злетілись осінні листочки, на яких записані обов’язки дітей.

  • Старанно вчитися;

  • охороняти природу;

  • берегти пам’яткм культури;

  • дбайливо ставитися до шкільного майна;

  • дотримуватись правил особистої гігієни;

  • допомагати старшим;

  • дотримуватись правил дорожнього руху;

  • бути ввічливим;

  • поважати оточуючих.




  • А зараз пропоную гру «Знищимо шкідників». (Діти розв’язують запропоновані завдання. «Шкідники» перетворюються на квіти.)



1. Яе право порушив Іван-царевич у казці «Царівна-жаба»?

А) вільно висловлювати думку;

Б) на власність особистих речей;

В) на навчання.

2. Це те, що ти повинен робити, щоб бути корисним собі та оточуючим.

А) обов’язок;

Б) право.

3. У казці «Дюймовочка» який злочин вчинили окремі персонажі проти Дюймовочки?

А) вбивство;

Б) розбій;

В) викрадання.

4. Це те, що ти можеш робити.

А) обов’язок;

Б) право.

5.Чи правильно вчинили поліцейські, схопивши Буратіно і не давши промовити йому жодного слова? Яке право порушили?

А) на житло;

Б) вільно висловлювати думки;

В) право на інформацію.

6. Хто в казці «Колобок» вчинив найнебезпечніший злочин?

А) вовк;

Б) лисиця;

В) ведмідь.

7. Чи порушив закон Буратіно у казці «Золотий ключик» небажанням вчитися?

А) ні;

Б) так;

В) це його справа.
- На кожній квітці є буква. Складіть слово.

Г І Д Н І С Т Ь

- Що таке гідність?

- Якою повинна бути гідна людина?

^ Гра «Чарівний клубок».

Діти стають у коло. Розмотуючи клубок бажають товаришеві щось хороше, лагідне.
Пісня «Усмішка».

Година спілкування (5 клас). Права та обов’язки дитини. Поняття гідності.

Мета: поглибити знання учнів про основні права дитини, ознайомити з деякими нормативно-правовими актами щодо прав людини (Конституцією України, Декларацією прав дитини, Конвенцією про права дитини), вчити бути гідними людьми, виховувати в учнів високу правову культуру.

Обладнання: скринька (на дні лежить дзеркало), Конституція України, Декларація прав дитини, Конвенція про права дитини, матеріали до ігор «Знищимо шкідників», «Чарівний клубок».
^ Хід заняття:

  • У мене в руках чарівна скринька, а у ній – найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але не розповідати кого він там побачив аж доти, поки всі найцікавіші і найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки.

  • То кого ж ви побачили у чарівній скриньці?

  • Так, ви побачили (в чарівному дзеркалі) себе. Людина є найціннішим скарбом на нашій планеті. Кожен з вас – особистість, і саме такої людини, як ви, більше на Землі немає і не буде.

Учень. Василь Симоненко писав:
Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди –

Добрі, ласкаві та злі.

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба –

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.


  • Пройде не одне десятиріччя, поки людство зрозуміє цю істину. І пройде не одне десятиріччя, поки людство, нарешті, прийме досконалі закони, які оберігатимуть дитину.

  • Діти, погляньте на цю тоненьку книжечку, що я тримаю в руках. Хто її впізнав?

  • Це – Конституція України, в якій записано всі закони, по яких ми живемо в нашій країні. Але сьогодні ми з вами познайомимось із законами, в яких записані права дитини.

  • Давайте перш за все з’ясуємо, що ж таке право?

  • Право – це можливість щось робити і здійснювати. Права дитини – це те, що ви можете робити, і в чому вам не можуть відмовити для того, щоб подорослішати і вести повноцінне життя.

  • А зараз згадаємо історію...

У різні епохи неоднаково дивилися на виховання і догляд за дітьми. Аж у ХVІІ – ХVІІІ століттях на дітей починають звертати увагу, шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, дитячі пісні та музику.

А хіба раніше діти не мали іграшок, запитаєте ви?

Так, не мали. Дитина носила довгу сорочку, а коли виростала – одяг, як у дорослих. У середньовічній Німеччині слово «дитина» було синонімом слова «дурень». Знаємо, що дітям було нелегко, не було законів, які оберігали б їхнє життя. Аж у 1959 році, на основі Світової «Декларації прав людини» (1948), було прийнято «Декларацію прав дитини».

«Декларація прав дитини» - це дуже важливий документ, в якому визначені права дітей. Цей закон повинні виконувати всі люди нашої Землі.
Учень. Декларація – це просто

Оголошення всіх прав,

Є права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

Знайте ж, що усі ви – рівні

Від народження в правах.

І людина – змалку вільна,

Наче в небі синім птах...

Знайте ж, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать,

І ніхто у всьому світі -

Їх не сміє ображать!

Треба діткам всього світу

Не сваритись, а дружить,

І по правилах хороших,

По закону треба жить!


  • 20 липня 1989 року Генеральною Асамблеєю була прийнята «Конвенція ООН про права дитини». Для України вона набула чинності з 27 вересня 1991 року.

Слово «конвенція» - це латинське слово, що в перекладі означає договір з певних питань. В даному випадку це договір про права дитини. Конвенція має 54 статті написаних на 6 мовах. ООН у своєму відомстві має комітет з прав дитини, якому кожна держава звітує про заходи, які вжиті згідно з Конвенцією. Він же досліджує, як у країнах дотримуються права.

  • Зараз ми познайомимось із правами дитини на основі Конвенції.

В ході роботи давайте створимо пам’ятку «Дерево права» ( на листочках дерева записати права дітей).


Сценка 1.

Зайченя. 1, 2, 3, 4, 5.

Вийшов Зайчик погулять!

В мене є смачна цукерка,

Є скакалка, є люстерко!

Лисиця. Йди сюди, малюк вухатий!

Мусиш все мені віддати!

Дай скакалку! Дай цукерку!

Та й нащо тобі люстерко?

Це мені воно згодиться,

Я ж красунечка Лисиця!

Ведмідь. Декларації Лисице,

Ти, звичайно, не читала.

Це серйозна дуже справа.

Ображать не маєш права

Слабших себе і малих!

Тож віддай все малюкові,

Бо такий закон для всіх!

  • Чиї права порушено? Хто їх порушив?

  • Хто в цьому випадку знає закон і права?


Сценка 2

Собачка. Добрий день, кумасю Кішко,

Йди посидимо хоч трішки.

^ Кішка. Ой нема коли сидіти,

Он гуляють в мене діти!

Кошенята. Кидай м’яч!

Мерщій лови!

Ось дивися! 1, 2, 3!

Ой! Мені не повезло,

Я розбив чуже вікно!

Собачка. Зараз Кошеня погане

Ремінця я враз дістану!
Сценка 3

Тато. (Читає газету).

Ех, знову «Динамівці» внічию зіграли з Іспанією!

^ Син. Тату, підпиши щоденника!

Тато. Що там знову?

Син. Зауваження та «2» з української мови.

Тато. Ах ти, негіднику, я ж тебе попереджав! (Дістає ремінь).

Син. Тату, я більше не буду! Я виправлюсь! (Втікає).

^ Тато. Я тобі дам зауваження... (наздоганяє).

  • Чиї порушено права?

  • Що не виконав син?


Учень. Хоч ми малі ще школярі

Та внас закон є і права.

І ми навік запам’ятали

Із Декларації слова:

Всі діти вільні і всі рівні,

І треба всім нам дружно жить.

Тож ми ще змалечку вчимося

Всіх поважати і любить.


  • Використання прав дитиною нерозривно пов’язане з виконанням ними своїх обов’язків.

  • А що ж таке обов’язок?

  • Обов’язок – це те, що ви повинні робити, щоб бути корисним собі та оточуючим. А які обов’язки повинні виконувати діти, ми дізнаємося, коли заглянемо до чарівної скриньки. З останнім подихом осені до неї злетілись осінні листочки, на яких записані обов’язки дітей.

  • Старанно вчитися;

  • охороняти природу;

  • берегти пам’яткм культури;

  • дбайливо ставитися до шкільного майна;

  • дотримуватись правил особистої гігієни;

  • допомагати старшим;

  • дотримуватись правил дорожнього руху;

  • бути ввічливим;

  • поважати оточуючих.




  • А зараз пропоную гру «Знищимо шкідників». (Діти розв’язують запропоновані завдання. «Шкідники» перетворюються на квіти.)



1. Яе право порушив Іван-царевич у казці «Царівна-жаба»?

А) вільно висловлювати думку;

Б) на власність особистих речей;

В) на навчання.

2. Це те, що ти повинен робити, щоб бути корисним собі та оточуючим.

А) обов’язок;

Б) право.

3. У казці «Дюймовочка» який злочин вчинили окремі персонажі проти Дюймовочки?

А) вбивство;

Б) розбій;

В) викрадання.

4. Це те, що ти можеш робити.

А) обов’язок;

Б) право.

5.Чи правильно вчинили поліцейські, схопивши Буратіно і не давши промовити йому жодного слова? Яке право порушили?

А) на житло;

Б) вільно висловлювати думки;

В) право на інформацію.

6. Хто в казці «Колобок» вчинив найнебезпечніший злочин?

А) вовк;

Б) лисиця;

В) ведмідь.

7. Чи порушив закон Буратіно у казці «Золотий ключик» небажанням вчитися?

А) ні;

Б) так;

В) це його справа.
- На кожній квітці є буква. Складіть слово.

Г І Д Н І С Т Ь

- Що таке гідність?

- Якою повинна бути гідна людина?

Гра «Чарівний клубок».

Діти стають у коло. Розмотуючи клубок бажають товаришеві щось хороше, лагідне.
Пісня «Усмішка».

Додати документ в свій блог або на сайт

Схожі:

Година спілкування. Права та обов’язки дитини. Поняття гідності. Мета iconОсобисті немайнові права І обов'язки
Мати, батько мають рівні права та обов'язки щодо дитини, незалежно від того, чи перебували вони у шлюбі між собою

Година спілкування. Права та обов’язки дитини. Поняття гідності. Мета iconПравовий лекторій «Твої права та обов'язки» Мета
України; І коротко ознайомити з Декларацією І прав дитини І законом України «Про І охорону дитинства»; довести цінність І прав та...

Година спілкування. Права та обов’язки дитини. Поняття гідності. Мета iconБібліотека Соціальні відносини Конституція України. – К.: Економіка....
Стаття 21. Усі люди є вільні І рівні у своїй гідності та правах. Права І свободи людини є невідчужуваними та непорушними

Година спілкування. Права та обов’язки дитини. Поняття гідності. Мета icon«Твої права І обов’язки» Мета
Мета: розповісти учням про їхні права й свободи, визначені Конвенцією про         

Година спілкування. Права та обов’язки дитини. Поняття гідності. Мета iconКодексом України. Ст. 164 Сімейного кодексу України
Здійснення батьками своїх прав та виконання обов’язків мають ґрунтуватися на повазі до прав дитини та її людської гідності. Батьківські...

Година спілкування. Права та обов’язки дитини. Поняття гідності. Мета iconУрок №26 (Основи здоров’я 6 клас) Тема: Спілкування людей. Типи спілкування
Мета: сформувати в учнів поняття про типи спілкування: ділове спілкування, ігрове спілкування, міжособистісне спілкування. Вказати...

Година спілкування. Права та обов’язки дитини. Поняття гідності. Мета iconВиховна година на тему
Мета: розвиток дитини як особистості, розкриття її позитивних здібностей, знань про особистість, спілкування, взаєморозуміння та...

Година спілкування. Права та обов’язки дитини. Поняття гідності. Мета iconВиховна година про права дитини Мета
Сьогодні на виховній годині ми навчимося аналізувати та контролювати свою поведінку, ознайомимося з правами дитини І механізмом їхнього...

Година спілкування. Права та обов’язки дитини. Поняття гідності. Мета iconПрава та обов'язки батьків по вихованню та розвитку дитини
Турбота про підростаюче покоління хвилює не тільки громадськість нашої держави, але й весь світ

Година спілкування. Права та обов’язки дитини. Поняття гідності. Мета iconРеферат з предмету „Міжнародне приватне право” Тема: „Усиновлення”
При цьому, природно, втрачаються усі права й обов'язки рідних (біологічних) батьків дитини

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2013
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка