Просвітницька програма "Профілактика негативних явищ в молодіжному середовищі". Автор-упорядник




НазваПросвітницька програма "Профілактика негативних явищ в молодіжному середовищі". Автор-упорядник
Сторінка1/5
Дата конвертації16.06.2013
Розмір0.66 Mb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Психологія > Документы
  1   2   3   4   5
Просвітницька програма

"Профілактика негативних явищ в молодіжному середовищі".

Автор-упорядник

Центр практичної психології

Деснянського району міста Києві
(Затверджено Науково-методичним центром практичної психології і соціальної роботи ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка реєстраційний номер 49/1912 ЕАП від 1листопада 2012року)

І. Пояснювальна записка:

Обгрунтування написання програми.

Як відомо, найперша потреба людини – збереження життя і здоров'я,
а відсутність хвороб, фізичних і психологічних недуг – неодмінна умова щасливого життя.

Завдання суспільства – створити здорове середовище для кожної людини, виховати покоління, здатне відстоювати гуманні взаємини між людьми. За таких умов зростає значення профілактичної роботи в підлітковому середовищі, коли відбувається активне формування особистості, її ціннісних орієнтацій, за якими молода людина будуватиме своє життя, засвоєння певних норм і зразків поведінки, накопичення відповідних знань і вмінь, усвідомлення особистісних потреб і мотивів.

В програмі запропоновано обов’язковий мінімум циклу занять, спрямованих на формування відповідального ставлення до свого здоров’я у підлітків та молоді.

Ця програма – методичний посібник для практичних психологів та соціальних педагогів з профілактики негативних явищ в молодіжному середовищі, які допомагають дітям знайти відповіді на життєво важливі запитання:

^ Форма роботи: додаткові заняття

Для підвищення ефективності профілактичної роботи заняття варто проводити протягом року в повному обсязі запропонованих тем, враховуючи невід’ємність складових одна від одної.

^ Загальна кількість годин - 13

Тривалість кожного заняття - 45 хвилин.

Вікова категорія дітей, на яку направлена програма: Заняття розроблено з врахуванням вікової категорії, а саме розраховано на найбільш уразливий вік 14 – 17 років.

^ Мета: сформувати вміння самостійного вибору безпечної соціальної поведінки.

Завдання:

допомогти учням знайти відповіді на життєво важливі запитання:

  • як сказати «ні» в будь-якій спокусливій ситуації;

  • як вибрати безпечний спосіб поведінки;

  • як уникнути тиску думки однолітків;

  • як досягти своєї мрії;

  • як створити щасливу сім'ю;

  • як попередити різні види залежності та уникнути прикрих помилок.

Види робіт: Інтерактивна методика програми сприяє підвищенню якості сприймання і засвоєння матеріалу. Участь у дискусіях, іграх, діалогах допомагає дітям зробити правильний самостійний вибір безпечної соціальної поведінки. Заняття проходять за принципом партнерства. Заняття супроводжуються демонстрацією відеоматеріалу за даною тематикою із подальшим аналізом, зворотнім зв'язком через анонімне анкетування та обговорення інформації. Для оцінки результативності програми пропонується проведення моніторингу шляхом анкетування учасників до і після проведення циклу профілактичних заходів.

ІІ. План – сітка



з/п

Тема

Кіл-ть

годин

Кіл-ть

занять

1.

Правда про СНІД

1

1

2

Вплив алкоголю на здоров'я людини

1

1

3

Обережно, наркотики!

1

1

4

Дар життя: секс до шлюбу і його наслідки

1

1

5

Тютюн - здоров'ю не товариш

1

1

6

Перегляд відеофільму «Жодних вибачень»

1

1

7

Кохання та закоханість

1

1

8

Хвороби, що передаються статевим шляхом

1

1

9

Як захистити себе від туберкульозу

1

1

10

Мистецтво створення шлюбу

1

1

11

Вплив засобів масової інформації на свідомість

1

1

12

Виховання характеру для досягнення цілей

1

1

13

Як уникнути насильства

1

1




Всього:

13

13


Заняття 1. Правда про СНІД

Мета:

  • Навчити аналізувати і робити висновки щодо власного здоров'я.

Обладнання

  • відеоматеріали,

  • відеопроектор,

  • відеомагнітофон,

  • екран,

  • 1 червона стрічка «ВІЛ»,

  • інформаційні матеріали про ВІЛ/СНІД,


План заняття:

    1. Вступ

    2. Розповіді історій за матеріаліми ЗМІ (додаток № 1)

    3. Аналіз статистики

    4. Показ слайдів (додаток на диску)

    5. Історія «Сестра»

    6. Робочі аркуші (додаток № 2)

    7. Інформація про СНІД

    8. Гра «Безпечно чи ризиковано» (додаток № 3)

    9. Висновок

        1. Вступ

Вітання. Знайомство.

Добрий день, мене звати (ім’я). З сьогоднішнього заняття починається цикл наших зустрічей, на яких ми з вами спробуємо знайти відповіді на багато цікавих запитань:

  • як сказати «ні» в будь-якій спокусливій ситуації;

  • як вибрати безпечний спосіб поведінки;

  • як уникнути тиску думки однолітків;

  • як досягти своєї мрії;

  • як створити щасливу сім'ю;

  • як попередити різні види залежності та уникнути прикрих помилок.


Гра „Вигукни ім’я”.

Я хотів би познайомитися з вами усіма, але якщо буду підходити до кожного і тиснути його за руку, то ми будемо проводити наше заняття аж до вечора. Тому ми зробимо все набагато простіше. Я скажу „3-4” і кожен з вас вигукне своє ім’я. Даю 5 секунд, щоб ви пригадали, як вас звати. Хто забув - подивіться на обкладинку зошита або запитайте у сусіда по парті. Отож,... три-чотири! (Всі вигукують імена). Дуже добре. Я зміг розібрати лише декілька імен, але будемо вважати, що ми познайомилися. Починаємо роботу над темою.

^ Презентація теми.

Про секс молодь думає кожні 20 секунд…

Я не збираюсь вас вчити життю, промивати мізки, читати мораль, я буду з вами працювати і ви зробите висновки самі. Готові?

2. ^ Розповіді історій за матеріалами ЗМІ

1) «Дзеркало»

Один солдат приїхав на декілька днів до дому у відпустку. Ввечері він з друзями пішов до місцевого бару відпочити від «зелених» думок. Вони сиділи, випивали, розмовляли. В цю хвилину відчинилися двері і зайшла дівчина, котра відразу зацікавила хлопців. І ще більше вона зацікавила їх, коли сіла за столик сама. Через декілька хвилин солдат сказав своїм друзям: «Ну, панове, тепер дивіться!», пішов і підсів до тієї дівчини. Почав з нею розмовляти, замовив щось випити, потім вони разом танцювали. Друзі дивилися і ледве вірили у блискавичний успіх свого приятеля. Той був зі своєю дівчиною в барі аж до закриття і тоді запросив її до себе додому, щоб показати колекцію відео. До відео знайшлося ще щось у холодильнику і дівчина залишилась ночувати. Зранку солдат прокинувся і виявив, що дівчини вже немає. Він зрадів, що їй непотрібно було нічого пояснювати і розважати. Тоді встав і пішов до ванної кімнати вмитися. Ще заспаними очима подивився у дзеркало і побачив, як на ньому червоною губною помадою було написано: «Ласкаво просимо до клубу «СНІД». «Який ідіотський жарт!», - сказав собі солдат. Але, на жаль, це було правдою, і коли молодий чоловік через три місяці пройшов тест, то виявилось, що він - ВІЛ-інфікований. Сьогодні у нього немає жодної перспективи. Якщо б цей хлопець мав змогу повернути час, то провів би той злощасний вечір зовсім іначе, але життя переписати неможливо!

^ Додатково можна використати статтю, згідно додатку 1.
Висновок: Не живіть почуттями та емоціями, дисциплінуйте себе!!!

Різні історії… та цих людей об'єднує одне: ніхто з них не думав, що буде хворий на СНІД. Ви думаєте, це проблема Африки? В деякій мірі - так. В Африці - 60 мільйонів ВІЛ – інфікованих. Але в Європі проблема СНІДу найгостріше стоїть в Україні.
^ 3. Аналіз статистики

Для того, щоб Ви усвідомили всю серйозність проблеми, така інформація:

  • В Україні число ВІЛ – інфікованих - це більше, ніж в Польщі, Чехії, Словаччині, Угорщині, Білорусії разом взятих (показуємо, загинаючи пальці).

  • Національні експерти вважають, що у нас більше 500 тис. ВІЛ-інфікованих, з них 75% - молодь у віці 15-29 років.

  • Ви повинні усвідомити, що у світі кожні 5 секунд помирає людина від цієї хвороби у молодому віці, а це - не створена родина, ненароджена дитина, немає кваліфікованого працівника для держави.

  • Зараз в світі 52 659 000 інфікованих, з них 2328 померли від СНІДу.

  • Кількість хворих до 2010 року дорівнюватиме 1 440 000 000 осіб.

Проблема серйозна і всі небайдужі до неї люди об'єднуються для боротьби, а в знак солідарності носять червону стрічку на своєму одязі. Чи бачили ви таку червону стрічку? (демонструється стрічка). Вона була запроваджена Франком Муром (французьким художником.) Стрічка є символом медичних досліджень, які зможуть ліквідувати вірус або захистити від нього.
Висновок: Навіть заможні люди як Мэджик Джонс (відомий баскетболіст), приймаючи коштовне лікування (інгібітор протеази, що вимиває з організму вірус, лікування яким коштує біля 14000 американських доларів), не можуть зупинити епідемію СНІД.

^ 4. Показ слайдів

«Дискотека» (додаток на СД – диску).

- Хто з них - ВІЛ – інфікований? Вислуховування варінтів відповідей аудиторії.
Висновок: 8 з 10 навіть не підозрюють про свій статус. І в реальному житті ВІЛ – інфікованих ми теж не впізнаємо.

^ Перегляд слайдів.
5. Історія «Сестра»

Один 19 – літній хлопець з Праги, коли довідався, що він є Віл – інфікованим, то подібно до багатьох інших пережив шок. Він казав, що йому необхідно комусь довіритись, щоб йому допомогли нести цей тягар. Зрозумійте, у нього були плани на майбутнє, він молодий, все життя попереду, і раптом – страшна зневіра. Життя з привидом близької смерті – це тягар, пошуки та біль. Отож, зрозуміло, що він мав потребу сказати це комусь. Він знав, що не може сказати це своїй мамі, бо це б її дуже вразило. Тому він вирішив, що скаже своїй сестрі, з котрою був у гарних стосунках. Хлопець так і зробив.

Сестра не захотіла навіть розмовляти, а через три дні він отримав від неї листа, у якому було таке: «Брате, ти такий безвідповідальний. Ти знаєш, що у тебе ВІЛ – інфекція, і при цьому приходиш до нас додому, бавишся з нашими дітьми, доторкаєшся до них, гладиш їх. Ти ходиш у наш туалет, спиш у нашому ліжку! Ти ж міг нас усіх заразити!». В кінці цього листа сестра написала: «Ніколи до нас не приходь. Я тебе більше не хочу знати!» Тоді хлопець подумав : «Моя рідна сестра мене не зрозуміла, то що було б якби я довірився сторонній людині?»

На цьому прикладі я усвідомив, як люди інколи поводяться нерозумно. Сестра боялась заразитись від побутового дотику. Її ставлення є типовим для багатьох людей. Щодо нашого випадку хочу додати, що він закінчився відносно добре. Брат надіслав поштою літературу про СНІД та ВІЛ – інфекцію. Сестра почитала та зрозуміла, що їй нічого було боятися і вона поводилась жорстоко та невірно. Вона вибачилась перед братом і надалі стала підтримувати його.
^ 6. Робочі аркуші СНІД-ВІЛ

Лектор за відповідями аудиторії заповнює на дошці або пропонує учасникам індивідуально заповнити відповіді на запитання, що містяться в робочому аркуші (додаток № 2).
^ 7. Інформація про СНІД

В кришечці від «Кока-Коли» вміщується 800 млн. сперматозоїдів.

Це - картинка презерватива, збільшеного під мікроскопом в 25000 разів (додаток № 4). На ньому видно тріщини. Вірус в 25 разів меньше цих тріщин.

Висновок: Візьміть блокноти і запишіть: існує лише один єдиний профілактичний засіб від СНІДу, який називається «Spidoma-spisam».

^ Пояснення термінології (СНІД, ВІЛ – інфекція, імунодефіцит та ін.)

Що таке ВІЛ-інфекція? ВІЛ – це Вірус Імунодефіциту Людини.

Що таке вірус, і які віруси ви ще знаєте?

Вірус – це найпростіша жива істота, що існує на землі, вона настільки мала та примітивна, що багато вчених навіть взагалі не відносять її до живих істот. Ви вірно відмітили, що віруси часто стають збудниками хвороб. Тож ВІЛ - саме така структура. Слово – Людини означає, що ВІЛ може існувати лише в клітинах та рідинах людського організму.

А що таке СНІД?

С – синдром - комплекс певних симпомів, що свідчать про хворобу.

Н – набутого – такого, що з’явився в ході життя, а не від народження.

І - імуно (імунітет) – здатність організму захищатися від різноманітних вірусів та інфецій.

Д – дефіциту – нестача, недостатня кількість чогось (в даному разі саме тієї здатності, захисної реакції організму на наявність в організмі шкідливих бактерій та мікроорганізмів).

Яка між різниця між ВІЛ та СНІД? ВІЛ – це вірус, що призводить до руйнування захисту людини, або іншими словами до смертельної хвороби СНІДу.

СНІД – це хвороба, а ВІЛ – це вірус, який перебуває в рідкому середовищі організму, проникає в організм через кров та слизові оболонки, який викликає хворобу СНІД.

^ Лектор звертається до аудиторії з запитаннями, та слухає відповіді учнів, підсумовучи їх:

1. Які умови поглиблюють загрозу поширення ВІЛ-інфекції?

(ризикована поведінка, донорська кров)

2. Які шляхи розповсюдження ВІЛ-інфекції ви знаєте?

(внутрішньовенне вживання наркотиків, переливання крові, трансплантація органів, татуювання, від матері до немовляти)

3. Які існують шляхи зараження ВІЛ-інфекцією?

(вірус передається та виявляється лише у рідкому середовищі)

4. Які рідини людського організму Ви можете назвати?

Відповіді на четверте запитання лектор записує на дошці чи фліпчарті. Має вийти наступний список:

  • кров;

  • сеча;

  • лімфа;

  • піт;

  • сперма;

  • слина;

  • молоко;

  • шлунковий сік;

  • вагінальні виділення.

Лектор підводить підсумок:

- Людина може інфікуватися лише через чотири з них: сперму, кров, молоко, вагінальний секрет. Інші рідини містять надто мало ВІЛ - клітин, такої кількості недостатньо для зараження, а у шлунковому соку вірус взагалі не може існувати.

5. Які групи населення найбільш уразливі? (ін’єкційні наркомани, жінки секс-бізнесу, донори, мед. працівники)

6. З огляду на попереднє запитання, чи стосується ВІЛ кожної людини, чи тільки представників уразливих груп населення? (ВІЛ стосується кожного, небезпека захворіти існує і для кожного з нас)
  1   2   3   4   5

Схожі:

Просвітницька програма \"Профілактика негативних явищ в молодіжному середовищі\". Автор-упорядник iconОсновні напрями науково-дослідної І науково-методичної роботи практичних психологів
Вного процесу; вивчення психологічних особливостей дитини/колективу; корекція та розвиток індивідуально-психологічних особливостей;...
Просвітницька програма \"Профілактика негативних явищ в молодіжному середовищі\". Автор-упорядник iconНаказ
Департаменту освіти І науки облдержадміністрації від 19. 04. 2013 №1142/03 «Про попередження випадків смертності серед дітей», з...
Просвітницька програма \"Профілактика негативних явищ в молодіжному середовищі\". Автор-упорядник iconПро заходи щодо попередження бездоглядності, злочинності, правопорушень...
Затвердити план роботи школи "З профілактики правопорушень, шкідливих звичок: наркоманії, алкоголізму в середовищі учнівської молоді...
Просвітницька програма \"Профілактика негативних явищ в молодіжному середовищі\". Автор-упорядник iconНака з
На виконання листа Департаменту освіти І науки, молоді та спорту облдержадміністрації від 23. 01. 2013 №23-4/2013, з метою протидії...
Просвітницька програма \"Профілактика негативних явищ в молодіжному середовищі\". Автор-упорядник iconНаказ
На виконання Указу Президента України від 06 січня 2010 року №6 "Про деякі заходи щодо сприяння вирішенню актуальних питань молоді"...
Просвітницька програма \"Профілактика негативних явищ в молодіжному середовищі\". Автор-упорядник iconПояснювальна записка
Прийняття зазначеного законопроекту обумовлено необхідністю вжиття оперативних заходів з протидії розгортання негативних явищ, спричинених...
Просвітницька програма \"Профілактика негативних явищ в молодіжному середовищі\". Автор-упорядник iconНеповнолітніх в рамках програми «Ні злочинності в молодіжному середовищі» Вступ
Тому ми сподіваємось, що ознайомившись з наступним матеріалом ви більше зрозумієте всю небезпеку, яку таїть в собі порушення закону...
Просвітницька програма \"Профілактика негативних явищ в молодіжному середовищі\". Автор-упорядник iconВідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
Акція спрямована на популяризацію здорового способу життя серед дітей та молоді, профілактику негативних явищ та шкідливих звичок...
Просвітницька програма \"Профілактика негативних явищ в молодіжному середовищі\". Автор-упорядник iconОсобистісні риси девіантного підлітка
Це сприяє виникненню й засвоєнню асоціальних та аморальних норм поведінки, втраті психічної стійкості до впливу негативних факторів...
Просвітницька програма \"Профілактика негативних явищ в молодіжному середовищі\". Автор-упорядник iconМіністерство освіти І науки україни головне управління освіти І науки...
Міський фестиваль-конкурс «Молодь обирає здоровий спосіб життя» (далі фестиваль) проводиться щорічно з метою популяризації та пропаганди...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка