Заступник директора Інституту лідерства та соціальних наук ку ім. Б. Грінченка Обрізан Катерина Миколаївна вчитель-методист Київського військового ліцею ім




Скачати 131.25 Kb.
НазваЗаступник директора Інституту лідерства та соціальних наук ку ім. Б. Грінченка Обрізан Катерина Миколаївна вчитель-методист Київського військового ліцею ім
Дата конвертації25.07.2013
Розмір131.25 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Спорт > Документы
Носенко Тетяна Іванівна,

заступник директора Інституту лідерства та соціальних наук КУ ім. Б. Грінченка

Обрізан Катерина Миколаївна

вчитель-методист Київського військового ліцею ім. І.Богуна

Рудик Олександр Борисович

доцент Інституту післядипломної педагогічної освіти КУ ім. Б. Грінченка

Рекомендації щодо підготовки й проведення

ІІІ етапу олімпіади з інформаційних технологій

у номінації «веб-дизайн»

Передмова

Востаннє у м. Києві ІІІ етап міської олімпіади з веб-дизайну було проведено 17 березня 2012 року. Журі олімпіади розглянуло роботи учасників, визначило переможців і проаналізувало роботи щодо типових помилок. Роботи переможців свідчать про високий рівень підготовки учнів.

Подальше підвищення рівня підготовки неможливе без поперед­нього озна­йом­лення всіх майбутніх учасників олімпіади з детальним переліком критеріїв оцінювання задовго до власне проведення олімпіади.

Мета публікації: подати основні вимоги до сайтів; описати види сторінок, які доцільно використовувати в сайті на олімпіаді; вимоги до матеріалів завдань для проведення ІІІ етапу олімпіади з веб-дизайну; ознайомити з вичерпним і детальним переліком критеріїв оцінюванням і розподілом балів; залучити вчителів інформатики до підготовки олімпіадних завдань для ІІІ етапу з веб-дизайну (конкурс завдань).

Публікацію призначено для учнів — учасників олімпіади з інформаційних технологій у номінації «веб-дизайн» — і вчителів інформатики, студентів вищих навчальних закладів — майбутніх вчителів інформатики.

Статус публікації: після оголошення на міській конференції вчителів інфор­ма­тики міста Києва 29 серпня 2012 року рекомендації стали офіційними настановами для роботи журі ІІІ етапу у 2012–2013 навчаль­ному році. Фактично вони замінюють пункт 6.3.7. Критерії оцінювання... чинних Умов проведення І, II та III етапів учнівських олімпіад у місті Києві. Насправді, таким чином не порушено жодного нормативного акту. Пункт 6.3.10 згаданих Умов передбачає право авторів завдання змінювати перелік критеріїв і розподіл балів, вказані у пункті балів 6.3.7 Умов, з повідомленням учасників до олімпіади про зміни до виконання ними роботи.
1. Завдання і час його виконання

На олімпіадах з веб-дизайну завдання учасника: створити сайт за певною темою і наданим змістовним наповненням (тексти та фотографії) зі вказаною кількістю веб-сторінок і вимогами до обов’язкових елементів сайту. Час виконання завдання такий:

  • 6–8 класи — 3 астрономічні години;

  • 9 клас — 4 астрономічні години;

  • 10–11 класи — 5 астрономічних годин.

2. Основні вимоги до сайту

Створюваний учасником олімпіади сайт повинен мати щонайменше такі чотири ознаки:

  1. Повнота змісту. Розкривати тему поставленого завдання й надавати інфор­мацію користу­вачеві — основне завдання будь якого сайту. В сайті потрібно використати запропоновані матеріали таким чином, щоб якомога більше та докладніше користувач міг ознайомитись з інформацією по даній темі.

  2. Легкість сприйняття структури і змісту:

  • розташування блоків з інформацією на сторінках має полегшувати сприйняття, пошук чи класифікацію інформації;

  • вдало підібрані й легкі для сприйняття шрифти.

  1. Продумана, зручна і зрозуміла навігація, правильно організовані посилання.

  2. Приємний вигляд сайту. Дизайн має бути однаковим для всіх сторінок сайту та бути привабливим. Цього досягають підбором кольорової гами основних об’єктів — тла сторінки, заголовків, графічних об’єктів, їх розміру та розташу­вання, гарнітури й розміру шрифтів, взаємного розташування текстових та графічних об’єктів на сторінці та їх розмірів.


3. Види сторінок

Сайт — структурована інформаційна одиниця мережі Інтернет. Він може містити як одну сторінку, так і велику кількість сторінок. Серед сторінок сайту виділяють «точку входження» — стартову сторінку. Вона може бути відсутньою на сайті. Більшість сайтів мають «точкою входження» головну сторінку сайту.

Кожна сторінка сайту може містити посилання на тексти, зображення, відео- чи аудіо-матеріали, посилання на інші сторінки тощо.

Учень повинен вміти створювати різні за структурою розташування інформації сторінки сайту:

  • стартова сторінка:

    • повністю розташована на екрані в різних браузерах та при різній роздільній здатності монітору;

    • містить перехід на головну сторінку;

    • може містити вибір пункту меню (мова тощо);

  • головна сторінка:

    • повністю розташована на екрані в різних браузерах та при різній роздільній здатності монітору;

    • містить заголовок сайту, що займає по вертикалі до 25% екрану монітору;

    • головне меню містить переходи на всі сторінки сайту;

    • містить найважливішу інформацію (текстову, графічну) у стислому вигляді по тематиці сайту;

    • має обмеження по об’єму — до 100 Кб;

  • сторінка з фотогалереєю — набором фотографій, які (згідно з умовою завдання) можуть збільшуватись при наведенні на них курсору миші або залишатись без змін, або організованим переглядом;

  • «коротка» сторінка з текстовою інформацією, яка забезпечує демон­стра­цію уміння учня форматувати тексти та використовувати різні об’єкти в тесті, а саме таблиці, списки тощо;

  • «довга» сторінка з інформацією, що містить великий за розмірами матеріал (тексти, фото тощо) і складається з кількох розділів. Має заголовки різних рівнів і відповідну зручну навігацію по сторінці. Можливість переходу на певні розділи.

  • сторінка з текстовою та графічною інформацією, що показує уміння поєднувати на одній сторінці тексти й фото та їхнє взаємне розташування, вибір правильності розмірів шрифту та малюнку.

  • сторінка з формами.


4. Вимоги до матеріалів завдань, упорядкованих журі

Успіх на олімпіаді з веб-дизайну залежить не лише від підготовки учня, але й від тих матеріалів, що їх пропонує комісія зі складання завдань. Вдало підібрані теми сайтів і їхнє наповнення — це 70—80% успіху на олімпіаді. Матеріали мають відповідати темі. Матеріалів має бути достатньо для забезпечення альтернативи вибору, але і не дуже багато, бо це ускладнює роботу по відбору конкретних матеріалів для створюваного сайту та відволікає учня від творчої роботи. Тексти й інші матеріали потрібно структурувати у теках з відповідними назвами. Назви фотографій, надані журі, мають вказувати на персону чи місце. В обов’язковому порядку вилучають усі формати з текстів.

Матеріали для наповнення сайту можуть бути таких видів і підвидів.

Текстова інформація:

  • повідомлення до 1800 символів для розташування на головній чи додат­ко­вій сторінці, що забезпечують учневі альтернативу вибору текстової інформації;

  • повідомлення до 800 символів, що потрібно форматувати (виділити певний текст, ставити лапки, апострофи, списки, таблиці тощо);

  • текст із заголовками (3–4 заголовки в тексті) для використання в одній «довгій» веб-сторінці і показу уміння застосовувати якорі при створенні сторінки, форматування різних за рівнем заголовків, роз­міщен­ня текстів та малюнків на сторінці.

Графічна інформація:

  • набори фотографій різних за розміром, від маленьких до панорамних;

  • набори фотографій різних за кольоровою гамою для забезпечення можли­вості підбору вдалої кольорової гами для сайту;

  • текстури, різні за кольором і візерунком.

Додаткові матеріали: схеми, карти, анімація, відео, малюнки, текстова інформація, надана різними мовами (латиницею або кирилицею без діакритичних знаків).

Структура: усі матеріали подано архівом D:\Olimp\Doc\web.exe. Пароль на роз­гортання архіву усім учасникам повідомляють одночасно. Після розгортання архіву у теці D:\Olimp\Work — лише там учасник має право на запис — учасник отримує теку D:\Olimp\Work\web. Всередині цієї теки наповнення для класу n (= 6, 7, 8, 9, 10, 11) розташовано у теці з назвою n. Всередині кожної такої теки є файл thema.txt, у якому вказано тему сайту.

Якщо матеріали не зазнаватимуть змін (наприклад, зображення), їх не потрібно переносити до теки D:\Olimp\Work\клас_аудиторія_ПК, а в матеріалах сайту лише потрібно вказати посилання на ці матеріали. Інакше розмір роботи може перевищити 500 Кб, що призведе до втрати 10 балів (див. далі Додаткові бали).

Якщо тека k — для класу k відсутня, учні k-го класу мають використати матеріали теки з найменшим номером, що перевищує k.
5. Кількість сторінок (для однієї мови)

6 – 7 клас — головна сторінка та 1 додаткова;

8 клас — головна сторінка та 2 додаткових;

9 клас — головна сторінка та 3 додаткових;

10 клас — головна сторінка та 4 додаткових;

11 клас — головна сторінка та 4 додаткових.

Перевищення вказаної кількості сторінок не призводить до збільшення кількості балів понад норму.
6. Критерії оцінювання сайтів

Подані далі критерії розроблено для перевірки робіт учнів 6–11 класів ІІІ етапу учнівської олімпіади з інформаційних технологій у номінації «веб-дизайн» у м. Києві у 2012–2013 навчальному році. Вони оцінюють наявність різних елементів, що використовують при створенні сайтів, але це не означає, що учень їх всі одночасно повинен використати в одному сайті. В учня є право вибору конкретних елементів та їх кількості при створенні власного веб-сайту. Головне, щоб при підготовці до олімпіади учень знав умови оцінювання і при бажанні міг самостійно правильно й однозначно оцінити рівень своєї підготовки до олімпіади та свою роботу.

Форматування тексту +20

+4не більше 3 різних шрифтів на одну веб-сторінку сторінку (виключення — лише для рубрикації, тобто назв частин, розділів, параграфів при їхній великій кількості на одну сторінку;

+4шрифт з насічкою — для тексту з математичними формулами, курсив — для логічного наголосу, моноширинний — для кодів програм, без насічок — для тексту без математичних формул, напівжирний прямий — для назв рубрик;

+4використання дефісу «-» всередині слова та при переносі, короткого тире «–» — між числами, довгого тире «—» — між членами речення — 4 бали;

+4використання окремих абзаців для логічно обособлених фрагментів тексту;

+4наявність рубрикації (назви розділів тощо), якщо інше не сказано в умові.



Наявність форматування елементів тексту+10

+2 — списків;

+2 — символів;

+2 — спеціальних знаків (наприклад, апострофу);

+2 — горизонтальної лінії;

+2 — таблиць.

Технологічність+13

Файлова структура

+2 — при назві головної сторінки іndex.html;

+2 — при наявності теки image для зображень;

+2 — при наявності окремих тек з використовуваними файлами скриптів і таблиць стилів.
Основа сайту

3 — всі на основі фреймів, інакше

5 — всі на основі таблиць, інакше

7 — всі на основі блоків (тег-контейнерів), інакше

0 — використання різних підходів.
Навігація+31

Зручність навігації

+2 — на всіх сторінках сайту є доступ до Головної сторінки;

+2 — головна інформація розміщується в верхній частині сторінки;

+4 — продуманість, зручність та зрозумілість навігації, простота у використанні,

інакше

+1 — навігація є, але вона не продумана, не зручна і не наскрізна.
Пункти меню

+6 — пункти меню виділяються при наведенні курсору, кліку, активації, інакше

+3 — завдання виконане частково (не всі елементи працюють коректно).



Багаторівневе головне меню

+4 — створено багаторівневе меню, працює коректно для всіх пунктів інакше

+2 — багаторівневе меню створено, працює коректно частково;

+4 — на сторінці сайту відображається рядок місця знаходження та є можливість

перейти на рівень вище інакше

+2 — на сторінці сайту відображається рядок місця знаходження та немає можли­вості перейти на рівень вище або перехід можливий не на всіх сторінках.

Наявність якорів

+4 — можливість переходу на всі заголовки текстів та повернення на початок сторінки інакше

+2 — можливість переходу на не менше ніж 50% всіх заголовків в тексті та повернутись на початок сторінки інакше

+1 — можливість перейти лише на початок сторінки;

+2 — тексти гіперпосилання відформатовані за кольором та відцентровані;
Композиційне та графічне рішення+38

Заголовок сайту

+3 — в заголовку використано малюнок (малюнки), змінений у графічному редакторі інакше

+1 — в заголовку використано незмінений малюнок;

+3 — в заголовку використано створений власноруч шрифт інакше

+1 — в заголовку використано стандартний шрифт;

+5 — змінені малюнок і текст утворюють єдину композицію, мають оригі­наль­ний та естетичний вигляд інакше

+3 — початковий малюнок та текст утворюють єдину композицію, мають оригінальний та естетичний вигляд.

+3 — заголовок сайту має лаконічну назву не більше 4–5 слів;
Єдиний стиль сайту

+3 — тло усіх сторінок сайту оформлено в одному стилі;

+2 — шрифт в одних і тих самих випадках (заголовки, логічний наголос, основний текст) на всіх сторінках однаковий;

+2 — заголовок сайту, графічне тло сторінки й зображення мають єдиний стиль;

+1 — ключові слова виділено курсивом або жирним шрифтом, підкреслення використовують лише для гіперпосилань.

Гіперпосилання

+2 — мають форматований вигляд та складаються з одного-двох слів інакше

+1 — мають або неформатований вигляд або складаються з довшої назви.
Композиційне розміщення об’єктів на всіх сторінках

+8 — оптимальні величини об’єктів та відстаней між ними, їхнє взаємне розта­шування (малюнків щодо текстів, текстів і малюнків щодо границь);

+4 — об’єкти утворюють єдину композицію.
Колористичне рішення+24

Контраст кольору тексту щодо тла

+4апелюють, якщо сума модулів різниць RGB-координат перевищує 500.
Якість графічних зображень та кнопок (пунктів) меню

+4 — всі графічні зображення мають високу якість;

+4 — кнопки мають однаковий формат, колір і високу якість;

Відсутність агресивності кольорів

+4 — на всіх сторінках відсутні «агресивні» кольори тла, тексту, заголовків;

+4 — на всіх сторінках відсутня «агресивна» анімація.
Використання тіней

+4 — на всіх сторінках є і коректно розташовані тіні.
Оригінальність+76

Різнотипність сторінок

+12 — по 2 за кожну сторінку сайту різної структури.
Реакція зображень на наведення курсору миші

+6 — збільшення зображень (крім фотогалереї);

+6 — послідовне подання зображень (a la анімація).
Оригінальність подання інформації

+6 — створене учасником тло сайту на основі малюнку;

+4 — наявність у меню сайту кнопок з малюнком і текстом одночасно за умови доцільності;

+6 — створена учасником анімація на сайті;

+4 — використання рядка, що біжить, з атрибутами форматування.
Робота з формами

+2 — наявність форми;

+8 — справні кнопки форми.
Посилання

+2 — на текстові файли;

+2 — на сайти (банери);

+2 — на адресу електронної пошти.
Доступність сприйняття інформації

+2 — заголовок сайту складає до 25% по вертикалі екрану при масштабуванні 100%;

+2 — наявність карти зображень;

+2 — наявність карти сайту;

наявність фотогалереї на сайті:

+6 — зі зміною розмірів фотографій, виконаних з використанням JavaScript інакше

+4 — зі зміною розмірів фотографій, виконаних без JavaScript інакше

+2 — наявність фотогалереї з незмінними розмірами.

+4 — рядок заголовку відповідає назві сторінки.

Додаткові бали+46

+12 — успішне багаторазове (не менше 4 різних видів) використання JavaScript.

+12 — різнопланове використання каскадних таблиць стилів.

+4 — відсутність орфографічних помилок у текстах, набраних власноруч (назви сторінок, написи на кнопках тощо);

+8 — коректна робота у таких браузерах: Internet Explorer, Google Chrome, Opera, Mozilla Firefox.

+10 — обсяг робочої теки учасника при розташуванні теки матеріалів журі з назвою task у тій самій теці, що й робоча тека учасника, не перевищує 500 Кб.
Загальне естетичне враження + 42

У залік згідно з неформалізованим критерієм «загальне естетичне враження» йде середнє арифметичне кількостей балів, виставленим кожним з членів журі, що перевіряють роботи учнів одного класу. Якщо ці результати затверджує повний склад журі, то вони не підлягають апеляції на відміну від решти показників виконання роботи. Інакше (тобто без загального схвалення внаслідок істотних розбіжностей в оцінюванні) загальне естетичне враження не враховують при підведенні підсумків по окремій паралелі. Для уникнення бездумного вистав­лення рейтингів, на конференції вчителів інформатики доцільно розглянути альтернативу до сталої кількості балів: кількість балів, що дорівнює половині кількості учасників з паралелі. Боятися неформалізованих критерії непотрібно, бо згідно з чинними Умовами проведення І–І­ІІ етапів олімпіади:

  • на ІІ і ІІІ етапах будь-якому члену журі заборонена перевірка робіт учнів тих класів, у яких навчаються учні, підготовлені цим членом журі;

  • порушення членом журі даних Умов проведення та інших нормативних актів, що регламентують проведення учнівських олімпіад, призводить до негайного відсторонення його від виконання обов'язків у складі журі олімпіади поточного року і недопущення його до складу журі у майбутньому.


7. Перспективи

Можливе майбутнє олімпіад з веб-дизайну — за автоматизованим оцінюван­­ням. Сайт http://www.cys.ru/methods.html такі послуги вже надає. Але до використання таких послуг маємо:

  • подати для учасників олімпіади детальний опис алгоритму оцінювання;

  • з'ясувати можливість модифікації алгоритму оцінювання.

У 2012–2013 навчальному році бажано провести пробне оцінювання робіт ІІ і ІІІ етапів для порівняння з офіційними результатами, і лише потім вирішувати питання про автоматизоване оцінювання у 2013–2014 навчальному році й надалі. Потрібно запровадити конкурс «Завдання для ІІІ етапу олімпіади з інформаційних технологій у номінації «веб-дизайн». До участі в конкурсі запросити вчителів інформатики загальноосвітніх навчальних закладів міста Києва. На конкурс подавати матеріали, які можна використати як завдання для учнів — див. вище Вимоги до матеріалів завдань, упорядкованих журі. Мотивація вчителів до участі така: схвалений комісією зі складання завдань комплект матеріалів для всіх класів — достойне наповнення кваліфікаційної роботи на курсах удосконалення вчителів. Матеріали подавати з 25 грудня до 31 січня поточного навчального року голові журі. Комісія зі складання завдань відбирає до 4 варіанти на паралель зі збереженням секретності щодо змісту й авторства матеріалів. У день проведення олімпіади в одній з аудиторій у присутності учасників — представників з кожної аудиторії — вибирають варіанти завдань жеребкуванням.

На http://kievoit.narod.ru або на окремо створеному сайті потрібно викласти:

  • програму підготовки;

  • виклад змісту окремих уроків;

  • корисні посилання.

Корисним буде спілкування учнів між собою стосовно створення сайтів на форумі або відповіді на певні запитання. Хто створить наповнення? Вчителі інформатики.

Мотивація проста: роботу зарахувати як кваліфікаційну роботу на курсах підвищення кваліфікації.



Схожі:

Заступник директора Інституту лідерства та соціальних наук ку ім. Б. Грінченка Обрізан Катерина Миколаївна вчитель-методист Київського військового ліцею ім iconЗаступник директора Інституту лідерства та соціальних наук ку ім....
Востаннє у м. Києві ІІІ етап міської олімпіади з веб-дизайну було проведено 17 березня 2012 року. Журі олімпіади розглянуло роботи...
Заступник директора Інституту лідерства та соціальних наук ку ім. Б. Грінченка Обрізан Катерина Миколаївна вчитель-методист Київського військового ліцею ім iconЗапрошуємо на навчання київський університет імені Бориса Грінченка...
Спеціалізації – основи економіки, комп’ютерна графіка та web-дизайн, менеджмент освіти, освітні вимірювання, інформаційні технології...
Заступник директора Інституту лідерства та соціальних наук ку ім. Б. Грінченка Обрізан Катерина Миколаївна вчитель-методист Київського військового ліцею ім iconЗапрошуємо на навчання київський університет імені Бориса Грінченка...
Детальну інформацію для абітурієнтів можна прочитати на сайті університету та дізнатись безпосередньо за тел. 461-02-48
Заступник директора Інституту лідерства та соціальних наук ку ім. Б. Грінченка Обрізан Катерина Миколаївна вчитель-методист Київського військового ліцею ім iconПрограма з історії України для класів історичного профілю загальноосвітніх навчальних закладів
Кульчицький С. В., заступник директора Інституту історії України нан україни, доктор історичних наук, професор; Лебедєва Ю. Г., вчитель...
Заступник директора Інституту лідерства та соціальних наук ку ім. Б. Грінченка Обрізан Катерина Миколаївна вчитель-методист Київського військового ліцею ім iconПлан роботи шпм волохович Людмили Петрівни
Цимбалюк В.І., вчитель-методист, Заслужений вчитель України, Кандидат педагогічних наук Сквирського ліцею
Заступник директора Інституту лідерства та соціальних наук ку ім. Б. Грінченка Обрізан Катерина Миколаївна вчитель-методист Київського військового ліцею ім iconПроек т «невстигаючий обдарований учень» Виконавець-заступник директора...
Учасники проекту: заступник директора з навчально- спортивної роботи,психолог, соціальний педагог, керівники мо, учні
Заступник директора Інституту лідерства та соціальних наук ку ім. Б. Грінченка Обрізан Катерина Миколаївна вчитель-методист Київського військового ліцею ім iconЗаступник директора з виховної роботи, Самойлович Л.І., вчитель історії сзош№2
Дмитрієва Р. М. заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель української мови та літератури вищої категорії
Заступник директора Інституту лідерства та соціальних наук ку ім. Б. Грінченка Обрізан Катерина Миколаївна вчитель-методист Київського військового ліцею ім iconМетодичні рекомендації Райгородок 2011-2012 нав рік Газукіна Ніна Степанівна
Газукіна Ніна Степанівна, заступник директора з науково-методичної роботи Райгородоцької зош І-ІІІ ступенів, вчитель вищої категорії,...
Заступник директора Інституту лідерства та соціальних наук ку ім. Б. Грінченка Обрізан Катерина Миколаївна вчитель-методист Київського військового ліцею ім iconНавчальна програма для 6 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Київського національного університету імені Тараса Шевченка, кандидат біологічних наук, доцент; В. І. Соболь, вчитель Кам’янець-Подільського...
Заступник директора Інституту лідерства та соціальних наук ку ім. Б. Грінченка Обрізан Катерина Миколаївна вчитель-методист Київського військового ліцею ім iconОсобливості змісту нових навчальних програм українська мова 1—4-й класи Катерина пономарьова
Катерина пономарьова, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії початкової освіти Інституту педагогіки...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка