Затверджено рішенням педагогічної ради протокол №6 від 02. 09. 2011 року




Скачати 69.91 Kb.
НазваЗатверджено рішенням педагогічної ради протокол №6 від 02. 09. 2011 року
Дата конвертації27.02.2013
Розмір69.91 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы


Комунальний заклад day sky

«Цюрупинська спеціальна загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Херсонської обласної ради»

(Затверджено рішенням педагогічної ради протокол № 6 від 02.09.2011 року)
0008-008-ekologija-cheloveka


Творча група:

Мирошниченко О.М., вчитель біології та природознавства

Щастенко Л.О., вчитель географії та природознавства

Федосова Л.М., вчитель природознавства

Хабловська В.В., вчитель сільськогосподарської праці


2011 рік

Актуальність проблеми

«Волає захисту природа, – ми

не можемо бути байдужими».

О. Гончар
Людина впродовж останнього століття намагалася підкорити собі все, що є у природі; повністю запанувати над природою. У результаті біосфера вже неспроможна само очищуватися,саморегулюватися та самовдосконалюватися,вона починає деградувати. І тому потрібна нова філософія життя , висока екологічна культура і свідомість.

Настав час керуватися правилами екологічного гуманізму, основна ідея якого :людина - лише частка Природи і Космосу, частка єдиної людської родини, планетарного братства з новою екологічною етикою. У міжнародних документах останнього десятиріччя, присвячених проблемам навколишнього середовища велика увага приділяється екологічній культурі і свідомості, інформованості людей про екологічну ситуацію в світі, регіоні, на місці проживання, їх обізнаності з можливими шляхами вирішення різних екологічних проблем, з концептуальними підходами до збереження біосфери і цивілізації.

Шлях до високої екологічної культури лежить через ефективну екологічну освіту. Екологічна освіта , як цілісне культурологічне явище, що включає процеси навчання, виховання, розвитку особистості, повинна спрямовуватися на формування екологічної культури, як складової системи національного і громадського виховання.

А досягти цього можна лише системною діяльністю педагогічного колективу по залученню вихованців до безпосередньої участі у природоохоронній роботі. Саме це надихнуло нас на ідею створення в школі цільової довгострокової програми «Від екології природи - до екології душі»

Мета даної програми досягається поетапно шляхом вирішення освітніх і виховних завдань та вдосконалення практичної діяльності на всіх етапах навчання у школі, на кожному з них ставиться певна мета, завдання, добирається відповідна методика з огляду на вікові особистості школярів.

Перший етап (молодші школярі) – формуються перші уявлення про навколишній світ, про живу і неживу природу, про ставлення до природи.

Другий етап (5 – 9 (10) класи) передбачає накопичення знань про природні об’єкти, закономірності розвитку та функціонування біологічних систем. Аналіз і прогнозування нескладних екологічних ситуацій, закріплення нормативних правил поведінки в навколишньому середовищі. Поглиблюються і розширюються знання про явища і закони природи, розкриваються причини екологічної кризи, обговорюються шляхи збереження природних комплексів.

У впровадженні цільової програми особливого значення набувають предмети природничо-географічного циклу. Біологія і географія розкривають дітям світ рослин, тварин, середовище, що їх оточує. Фізика і хімія дають комплекс політехнічних знань, наукові засади і принципи сучасного виробництва. Предмети гуманітарного циклу показують неприпустимість варварського ставлення до природи. Предмети естетичного циклу розкривають естетичну сутність природи, її неповторну красу, вплив на людину. Важливу роль у формуванні екологічної свідомості відіграє залучення учнів до природоохоронної роботи: робота в лісництві, шкільній теплиці, на пришкільній ділянці, озеленення території школи, літня навчальна практика, швидка допомога тваринам і птахам у зимовий період, туристсько-краєзнавча робота, яка спрямована на прищеплення їм навичок правильної поведінки у місцях відпочинку в лісі, на річці.

^ Мета програми:

а) Формування в учнів компетентності



Соціальної




Інформаційної




Трудової (професійної)

Соціальна активність, життєві навички, небайдужість до навколишнього середовища




Навички пошуку, опрацювання, відбору, використання довідкової інформації




Навички оволодіння новими напрямками корисної практичної діяльності


б) Виховування ціннісного ставлення до

природи, почуття відповідальності за

стан природного середовища


Завдання програми :

  • ознайомити учнів з глибиною та різноманітністю екологічних проблем;

  • залучити учнів до просвітницької роботи щодо збереження навколишнього середовища та практичної діяльності по її збереженню;

  • формувати навички нових видів робіт( елементи садово-паркового дизайну; основи квітково-декоративного оформлення території, тощо);

  • розвивати навички роботи в колективі та почуття єдиної мети;

  • розвивати творчі здібності, почуття прекрасного.

^ Основні напрямки реалізації програми

Створення просвітницького екологічного простору




Практична діяльність


^ Шляхи реалізації екологічної програми


Зміст роботи

Виконавці

Тематичні години спілкування «Рослини нашого подвір’я», «Подарунки осені», «Я - маленька часточка природи», «За життя без сміття», «У краплі води - життя», «Чорнобиль – мій біль», «Життя рослин в легендах», «Птахи в українських народних казках», екологічні заняття «Кожний птах на своє місце», «Хто живе у воді», «Знайди зайвого».

Класні колективи, учнівське самоврядування, педагогічний колектив

Конкурс малюнків «Таким я бачу світ навколо себе», виставка робіт із неживого природного матеріалу «Пізнай свій рідний край», конкурс плакатів «Молодість. Здоров’я. Життя», виставка-конкурс святкових композицій «Замість ялинки – зимовий букет», фантазія на папері «Зима-чарівниця», конкурс малюнків до дня охорони водних ресурсів(22 березня), тематична стіннівка «У природі немає нічого некорисного», конкурс віршів «Осіннє свято поезії»

Класні колективи, учнівське самоврядування, педагогічний колектив

Свято осені та врожаю, свято зустрічі птахів, свято «Стрітення», «Масляна», відзначення Дня довкілля і Дня Землі «Голос Землі», заочна подорож «Сторінками екологічних казок»

Класні колективи, учнівське самоврядування, педагогічний колектив

Акції «Виростимо букет своїм наставникам», «Допоможи птахам взимку», «Допоможи пернатим друзям», «Годівничка для пташок», «Добро в твоїх руках», «Майбутнє лісу в наших руках», декада благоустрою території школи «Там де чисто, там красиво»

Класні колективи, учнівське самоврядування, педагогічний колектив

Екскурсії в природу «Життя рослин взимку», екскурсія «Шкільною, екологічною стежиною», дослідницькі експедиції «Про що говорить природа?».

Класні колективи, учнівське самоврядування, педагогічний колектив

Презентація книги скарг природи, презентація шкільного календаря, екологічна агітбригада «Земля – у наших руках», організація і проведення моніторингу стану здоров’я учнів школи, створення дизайн-ескізу та програми «Шкільне подвір’я», фотомонтаж «Сходинки доброти до природи».

Класні колективи, учнівське самоврядування, педагогічний колектив


^ Практично виконавча робота



Учасники

Види діяльності

Учні столярної справи

Виготовлення дерев’яних ландшафтних скульптур та табличок, виготовлення годівничок та шпаківень, виготовлення ящиків для розсади

Квітникарі (уроки с/г праці)

Заготовка квіткових горщиків, вирощування розсади; висадження розсади квітів, догляд за ними, формування клумб, квітників, рабаток

Всі учні школи

Прибирання, благоустрій та підготовка відведеної території для озеленення; догляд за рослинами. Вирощування та догляд за рослинами у класній кімнаті.



^ Очікуваний результат


  1. Працюючи поруч із наставниками, учні долучаються до життя у суспільстві, відчувають причетність до визначеної програми, набувають практичного досвіду з вирішення проблем власними зусиллями, спілкування в колективі та спілкування з природою.

  2. Допомагаючи природі, учні відчувають власну значущість, впевненість у своїх власних силах, формують екологічне мислення, що ґрунтується на ціннісному ставленні до природи.

  3. Діти вчаться правильно поводитися на лоні природи, розумно відпочивати та задовольняти власні потреби, не зашкоджуючи довкіллю.

  4. Учні розвивають нові навички практичної діяльності, елементи садово-паркового дизайну, основи квітково-декоративного оформлення території .



Працюючи по реалізації Екологічної програми, учні усвідомлюють важливе значення того, що за умов правильного планування та відповідних зелених насадженнях може покращитися їх здоров’я, можна отримати естетичну насолоду, зняти психологічні стресові навантаження від напруженої трудової діяльності, зміцнити нервову систему. Школярі не лише отримують знання, пов’язані з проектуванням і плануванням озеленення і дизайну, а й уміння штучно відтворювати позитивний вплив рослин на людину, розвивають увагу, творче мислення, фантазію та усвідомлюють екологічну значущість озеленення території .



Схожі:

Затверджено рішенням педагогічної ради протокол №6 від 02. 09. 2011 року iconВикористання
Затверджено рішенням ради слов’янського міського навчально-методичного центру від 22. 03. 2011 р. Протокол №2
Затверджено рішенням педагогічної ради протокол №6 від 02. 09. 2011 року iconАбетка
Схвалено рішенням педагогічної ради Хмельницької середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №20 (протокол №2 від 26. 10. 2012...
Затверджено рішенням педагогічної ради протокол №6 від 02. 09. 2011 року iconЕкономіки І менеджменту” протокол № від 2011 р. Затверджено на засіданні...
Методичні вказівки до виконання курсової роботи з дисципліни “Економіка праці ” (для студентів спеціальності “Менеджмент організацій”...
Затверджено рішенням педагогічної ради протокол №6 від 02. 09. 2011 року iconВ умовах ступеневої освіти
Рекомендовано до друку рішенням вченої ради Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії (протокол №12 від 27. 11. 2012 р.)
Затверджено рішенням педагогічної ради протокол №6 від 02. 09. 2011 року iconРозвиток активного
Затверджено рішенням ради слов’янського міського навчально-методичного центру від 20. 10. 2011р. Протокол №2
Затверджено рішенням педагогічної ради протокол №6 від 02. 09. 2011 року iconУправління освіти Горлівської міської ради
На підставі Закону України «Про загальну середню освіту», наказу по міському управлінню освіти №544 від 16. 08. 2011 р. «Про організацію...
Затверджено рішенням педагогічної ради протокол №6 від 02. 09. 2011 року iconІвано-Франківському міському суду
Рішенням Івано-Франківської міської ради (XXXIX сесія) п’ятого демократичного скликання від 25. 02. 2009 року затверджено «Програму...
Затверджено рішенням педагогічної ради протокол №6 від 02. 09. 2011 року iconФормування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку народознавчими засобами
Затверджено рішенням Ради Слов’янського міського навчально-методичного центру від 14. 10. 2010 р. Протокол №7
Затверджено рішенням педагогічної ради протокол №6 від 02. 09. 2011 року iconЗатверджено рішенням 19 сесії 6 скликання Тростянецької міської ради
На підставі рішення 11 сесії 6 скликання Тростянецької міської ради від 28. 07. 2011 року «Про ліквідацію комунального підприємства...
Затверджено рішенням педагогічної ради протокол №6 від 02. 09. 2011 року iconКонкурсних торгів Шестопалов С. В
«Провід та кабель ізольовані», затвердженої рішенням комітету з конкурсних торгів від 13. 09. 2012 року (протокол №112) із змінами,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка