План-конспект уроку з курсу «Географія 7 клас» з теми "Природні зони Північної Америки"




Скачати 172.04 Kb.
НазваПлан-конспект уроку з курсу «Географія 7 клас» з теми "Природні зони Північної Америки"
Дата конвертації04.03.2013
Розмір172.04 Kb.
ТипПлан-конспект
uchni.com.ua > Туризм > План-конспект
План-конспект уроку з курсу «Географія 7 клас» з теми "Природні зони Північної Америки"

Мета уроку: актуалізувати поняття «природний комплекс», «природна зона», «широтна зональність», «висотна поясність», «екологічні проблеми». Ввести нові поняття «тундра», «тайга», «прерії». Показати школярам особливості прояву широтної зональності природних комплексів на рівнинах Північної Америки. З’ясувати причини простягання природних зон у меридіональному напрямку на Центральних та Великих рівнинах. Ознайомити з основними зональними типами ґрунтів, характерними представниками рослинності та тваринного світу кожної з природних зон материка. Висвітлити питання про висотну поясність природних комплексів у Кордильєрах.

Виховна: Сприяти формуванню світоглядних ідей про взаємозв’язки та єдність компонентів природи на основі матеріалу про процеси ґрунтоутворення та пристосованість живих організмів до умов навколишнього середовища. Сприяти екологічному вихованню школярів на основі матеріалу про зміну природних комплексів Північної Америки людиною та необхідність їх охорони.

Розвиваюча: Розвивати у школярів інтерес до вивчення географії, вводячи в урок елементи цікавої географії та інтерактивні форми роботи. Розвивати логічне мислення учнів, вміння обґрунтовувати свої погляди, робити висновки та порівняння. Розвивати вміння учнів вільно користуватися різними джерелами географічних знань (підручником, картами атласу, малюнками, схемами), аналізувати та зіставляти їх.

^ Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання:

• учнівські презентації;

• атласи школярів;

• авторська презентація ppt «Природні зони Північної Америки»;

• листи опорно-інформаційних схем школярів.

  • картки

Хід уроку

І. Організація класу

Дорогі діти, посміхніться гостям, один одному; зберіться з думками, будьте уважні, активно працюйте, не бійтеся помилитися, висловлюючи свої думки.

^ Девіз нашого уроку: «Знаєш – кажи, не знаєш – слухай»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Перш, ніж перейти до вивчення нової теми, давайте дещо згадаємо.

Бесіда

  • Що таке природна зона?

  • Чим зумовлене утворення природних зон?

  • Що таке широтна зональність?

  • Що таке висотна поясність?

  • За яким планом потрібно характеризувати природну зону?

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Важко уявити географію без карти.

Тож уважно, друзі, подивитись варто.

Північна Америка. Природні зони –

Як незвично вони розташовані.

Арктичні пустелі, тундра, тайга –

Їх нам представлять вівцебик та вільха.

Далі відвідаєм різні ліси:

Як не вивчати такої краси?!

Степ, лісостеп і зона пустель,

Висотна поясність гір Кордильєр.

Про все ви сьогодні дізнаєтесь, діти.

Тож давайте працювати і знанням радіти.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

П л а н:

1. Закономірності розміщення природних зон у Північній Америці.

2. Зона арктичних пустель.

3. Тундра.

4. Тайга.

5. Зона мішаних і широколистих лісів.

6. Перемінно-вологі ліси.

7. Лісостепи та степи (прерії).

8. Пустелі та напівпустелі.

9. Висотна поясність Кордильєр.

10. Зміна природних комплексів людиною.

1. Закономірності розміщення природних зон у Північній Америці. (Евристична бесіда, робота з картою «Географічні пояси та природні зони світу» та презентацією ppt «Природні зони Північної Америки»)

• Пригадайте, в межах яких природних зон лежить Південна Америка?

У Північній Америці в зв’язку з особливостями географічного положення існують природні зони, відсутні на материках тропічних широт. Розміщення природних зон на рівнинах Північної Америки тісно пов'язане з особливостями зміни клімату.

На півночі материка спостерігається широтна зональність природних зон: вони простягаються з заходу на схід й змінюють одна одну з півночі та південь.

Однак в середні і південній частинах природні зони витягуються з півночі на південь. Це пояснюється різницею у зволоженні й температурах прибережних та центральних частин материка в межах помірного та субтропічного кліматичних поясів.

• Зіставте карту «Географічні пояси та природні зони світу» з картою «Кліматичні пояси та області світу». Встановіть, які природні зони збігаються з кліматичними поясами, а які ні. Чим це викликано?

На нерівномірність зволоження східних, центральних та західних частин материка впливають гори: Аппалачі та Кордильєри. Прибережні частини більш зволожені. Там виникають лісові ландшафти. В центрі материка, де опадів менше – степові. Біля півострова Каліфорнія холодна течія спричиняє опустелювання узбережжя. Цим пояснюється меридіональне простягання природних зон в межах помірного, субтропічного та тропічного поясів.

• Які природні зони, притаманні Південній Америці, у Північній Америці представлені мало? Чому?

Народна мудрість говорить: «Знає не той, хто довго жив, а той – хто багато ходив». Тому пропоную сьогодні на уроці відправитися в подорож, і почнемо її з найбільшого острова в світі. Уважно слухайте та переглядайте презентації, по закінченню уроку, ви повинні відповісти на питання: «Як людина змінила природу Північної Америки?»

2. Зона арктичних пустель. (Пояснення вчителя з елементами бесіди, робота з картою «Географічні пояси та природні зони світу» та презентацією ppt «Природні зони Північної Америки». Під час перегляду презентації учні заповнюють опорні схеми в робочих зошитах).

Арктичні пустелі займають острівну частину біля материка в межах арктичного кліматичного поясу. Це — край багаторічного льоду і снігу. Оскільки рослин дуже мало, ґрунти зовсім відсутні. На окремих ділянках влітку ростуть мохи, лишайники, водорості.

Життя тварин пов’язане з водою (поясніть чому). Арктичні пустелі – справжнє царство тюленів. Ці тварини – здебільшого великі ссавці. Довжина тіла буває від 1 до 6 м, а маса від 20 кг до 5 тон! Тюлені плавають як риби, проте на суходолі дуже незграбні. Всі тюлені дихають легенями, тому періодично підпливають до лунки, щоб набрати повітря. Тюлені мають відмінний слух, але поганий зір. Харчуються рибою, молюсками та ракоподібними. Товстий шар жиру має теплоізоляційну та гідростатичну роль. Відомо 19 видів справжніх і 12-13 видів вухатих тюленів. Часто зустрічається гренландський тюлень, довжиною до2 м і масою 150-160 кг. Живе до 40 років. Охороняються законом. Дитинча гренландського тюленя має жовто-біле хутро, за що одержало назву – “білок”. Маля народжується довжиною 80 см.

Часто трапляються моржі, характерною ознакою яких є пара бивнів, довжиною 70-80 см. Ними тварини риють дно, шукаючи молюсків, а також пробивають лунки у кризі для дихання.

Господарем Арктики є білий ведмідь, найбільший з сучасних хижаків. Він чудово плаває, має гострий нюх. Харчується рибою, тюленями, водоростями, не гребує мертвечиною. Годинами може чекати біля лунки, поки визирне тюлень. Тільки морж здатен протистоять у боротьбі з білим ведмедем. Має гострий нюх: може відчувати труп кита навіть за 30 км під водою! Живе у барлогу, виритій у снігу. Зимою самиця народжує 1- 3 сліпих ведмежат, довжиною 30 см. Перші 3 місяці вони їдять лише молоко. Через місяць відкривають очі і виходять з мамою на прогулянку.

На прибережних скелях формуються «пташині базари», де селяться пташки різних видів, які живляться рибою: чайки, крячки, поморники, гагарки, кайри.

• Назвіть, які пристосування мають тварини до життя в суворих умовах арктичних пустель.

3. Тундра. (Пояснення вчителя з елементами бесіди, робота з картою «Географічні пояси та природні зони світу» та презентацією ppt «Природні зони Північної Америки»)

Північне узбережжя материка займає зона тундри. На заході її південна межа проходить по полярному колу, а далі на схід зміщується далеко на південь до Гудзонової затоки.

Клімат у тундрі субарктичний. Літо в тундрі коротке і прохолодне.

Ґрунт не встигає відтаяти на великі глибини. Хоча дощів випадає менше, ніж у деяких пустелях, через низькі температури повітря води мало й випаровується. Тому земля перенасичена вологою. Тому тундра – це заболочені безлісі простори.

Ґрунти тундри мало родючі тундрово-глеєві. Тут нараховують кілька сотень видів рослин: вереск, болотні трави, багно. Є багато ягідних чагарників: чорниці, журавлина, морошка. Але немає справжніх дерев, а лише карликові, які ледь досягають 5-12 см – карликова береза, полярна верба, низькоросла вільха. В умовах промерзання землі, коріння не може рости вглиб, а лише в боки. Під час сильних вітрів високі дерева не утрималися б у ґрунті.

Але основа життя тундри — лишайники. Ними харчуються травоїдні тварини: олені карибу, вівцебики, зайці, маленькі гризуни лемінги. На гризунів полюють песець, полярний вовк, полярна сова, канюк.

• Поміркуйте, як пристосовані тварини тундри до змін пір року в тундрі.

На півдні тундра переходить у лісотундру, яка простягається смугою завширшки до 200 км і являє собою чергування ділянок тундри і хвойних лісів. Ліси здебільшого трапляються в долинах річок.

• Складіть кілька ланцюгів живлення в зоні тундри.

4. Тайга. (Пояснення вчителя з елементами бесіди, робота з картою «Географічні пояси та природні зони світу» та презентацією ppt «Природні зони Північної Америки»)

Далі на південь широкою смугою від Кордильєр до узбережжя Атлантичного океану простягнулася зона тайги — хвойний ліс. Тайга також тягнеться вузькою смугою вздовж тихоокеанського узбережжя на північному заході материка.

• Поясніть, чому на північно-західному узбережжі Північної Америки зона тайги далеко заходить на північ.

Клімат тайги помірний. Влітку тут можна відчути виснажливу спеку, а взимку безжальний, пронизливий холод.

Тут переважають підзолисті ґрунти, що мають невелику кількість перегною, оскільки рештки рослин розкладаються повільно. Прохолодний та порівняно вологий клімат сприяє росту хвойних дерев.

В американській тайзі ростуть високі і стрункі чорна (канадська) та срібляста ялини, що сягають висоти 60 м. Останню завезли в Європу і вона прикрашає вулиці багатьох наших міст. Величезні площі в Канаді займає бальзамічна ялиця, що сягає заввишки 100 м і має двометровий діаметр стовбура. Вона є джерелом цінної медичної смоли, що називається канадським бальзамом. Поширена також канадська модрина, деревина якої використовується у лісовій промисловості. На схилах Кордильєр біля Тихого океану ростуть туя, дугласія. Остання зазвичай здіймається на висоту 50-80 м, а найвищі екземпляри – до 125 м. Живе до 1 тис. років. Має міцну деревину, яка не гниє у воді.

На тихоокеанському узбережжі материка у природній зоні тайги живе найтовстіше дерево в світі секвоя, або мамонтове дерево. У Каліфорнії було зрізано секвою діаметром в основі 36 м і висотою 142 м. Зазвичай же дерево досягає 10 м у діаметрі при висоті 80-100 м. Живуть секвої 2-4 тис років, а на спілі одного дерева нарахували навіть 4830 річних кілець. Це хвойне дерево має й найтовщу кору серед дерев (60-70 см), яка не горить і береже рослину від морозів. Назву дереву дали індіанці на честь свого національного героя, який створив перший алфавіт однієї з мов. Ці стрункі велетні вимирають. У світі їх лишилося близько 500 екземплярів.

В американській тайзі з копитних водяться олені і лосі. Багато хижаків: рисі, вовки, куниці, ведмеді, росомахи. Американський ведмідь грізлі один з найбільших у світі. Коли грізлі стає на задні лапи, він досягає зросту 2,73 м! Він важить до 300 кг. Харчується рослинами. За день з’їдає до 12 кг їжі. Зимою шість місяців спить без їжі і води. Саме у цей час ведмедиця приносить двох-трьох ведмежаток. Весною голодний ведмідь нападає навіть на лося. Відмінний рибалка. Любить полювати на лосося.

З-поміж гризунів багато білок, бурундуків, бобрів. Канадський бобер – тварина довжиною до 1 м і вагою до 30 кг. Своїми різцями здатний валити товсті дерева для свого будівництва. Відмінно плаває. Під водою без повітря може пробути 4-5 хв. і за цей час пропливти 750 м! Їсть траву та гілки дерев. Водиться великий хутровий водяний звір ондатра. Серед хижих птахів — сови, пугачі, яструби.

• Розподіліть тварин тайги на групи за способом живлення: рослиноїдні та хижаки. Як пристосовані вони до життя у даній природній зоні.

У зоні тайги ведеться інтенсивне вирубування лісів, тому постає проблема їх збереження та відновлення.

5. Зона мішаних і широколистих лісів. (Пояснення учнів, робота з картою «Географічні пояси та природні зони світу» та презентацією ppt «Природні зони Північної Америки»)

У східній рівнинній частині материка, охоплюючи територію навколо Великих Північноамериканських озер, лежить зона мішаних та широколистяних лісів. Під мішаними лісами поширені родючі сірі лісові ґрунти, під листяними — бурі лісові.

М'який і вологий помірний клімат мішаних лісів сприятливий для росту бука, липи, дуба, жовтої берези, білої і червоної сосни. У широколистих лісах ростуть дуби, каштани, тюльпанне дерево, платани.

Тваринний світ широколистих лісів зазнав великих втрат унаслідок освоєння території людиною. Подекуди тут збереглися дикобраз, олені, чорний ведмідь барибал. У передгір’ях трапляється пума – велика американська кішка, довжиною до 2 м і вагою 100 кг. Чудово стрибає (стрибки до 12 м), плаває та лазить по деревам. Живе поблизу гір. Ричати не вміє, але все ж називається “гірським левом”. В минулому пум нещадно знищували. Їх лишилося мало. Охороняються у Йєлоустонському національному парку.

Єнот-полоскун має дивну звичку промивати у воді різні речі, зокрема свою здобич: рибу, рака або жабу. Іноді зустрічається скунс – тварина розміром з кішку. Відчувши небезпеку, стає на передні лапи і випускає на ворога струмінь їдкої рідини, яка може ненадовго осліпити. За це називають скунса північноамериканською вонючкою. В зоні мішаних і широколистих лісів трапляється опосум – єдина сумчаста тварина, що живе в Північній Америці. Це – сумчаста миша. Самиця, приносячи десяток дитинчат, носить їх на спині. Має смачне м'ясо.

• Поясніть, чому зона мішаних і широколистих лісів у Північній Америці поширена лише на східному узбережжі та не заходить вглиб материка.

6. Перемінно-вологі ліси. (Коротка інформація учнів, робота з картою «Географічні пояси та природні зони світу» та презентацією ppt «Природні зони Північної Америки»)

На південному сході материка в умовах субтропічного мусонного клімату поширена зона перемінно-вологих лісів.

Тут на родючих ґрунтах жовтоземах і червоноземах, що мають великий вміст перегною, ростуть ліси з буку, дубу, карликових пальм, кипарису, магнолій, оповитих ліанами.

Серед тварин багато птахів: папуги ара, крихітні колібрі. Перемінно-вологі ліси Північної Америки – батьківщина домашньої індички з родини курячих. Це великі птахи, що живуть у лісі, але більшість часу проводять на землі. Живляться рослинами, комахами, жабенятами, дрібними ящірками. Гнізда будують дуже прості на землі. Самиця відкладає 10- 15 яєць. Індики – найбільші з домашніх птахів. Самці важать 9-35 кг. Самиці – 4,5-11 кг і несуть до 100 яєць на рік.

В річках трапляється майже шестиметровий міссісіпський алігатор.

Через родючі ґрунти та цінні породи дерев природні зони мішаних, широколистяних та перемінно-вологих лісів у природному стані майже не збереглися.

7. Лісостепи та степи (прерії). (Пояснення учнів, робота з картою «Географічні пояси та природні зони світу» та презентацією ppt «Природні зони Північної Америки»)

У Північній Америці зони лісостепів та степів простягаються в меридіональному напрямі від тайги на півночі до узбережжя Мексиканської затоки на півдні. Тут, на захід від Міссісіпі, в умовах континентального помірного та субтропічного клімату, опадів випадає менше, ніж на сході. Тому переважає трав'яниста рослинність. Степи в Північній Америці називають преріями.

Через велику кількість перегною та незначне зволоження у степах сформувалися найкращі в світі ґрунти – чорноземи. У рослинному покриві переважають злаки: ковила, бізонова трава, тонконіг. Їх насінням живляться типовими тваринами степу – гризуни: тушканчики, хом’яки, миші, байбаки, лучні собачки. Вони живуть у глибоких та добре розгалужених норах. На них полюють хижі птахи, лучний вовк койот, змії. Серед останніх вирізняється гримуча змія. Вона має довжину від 50 см до 2,5 м. Отруйна. На хвості має брязкальце з твердих лусочок шкіри. При небезпеці змія піднімає хвіст і вібрує ним. При цьому чути звук на відстані до 30 м.

З великих травоїдний тварин колись у преріях численними стадами жили бізони. Вони зовні подібний до європейського зубра. Живуть ці копитні тварини у преріях – північноамериканських степах. Кажуть, що до приходу європейців бізонів було тут більше, ніж людей – 60 млн. Тепер через нещадне полювання їх лишилося тільки 15 тис. Європейці полювали на цих тварин заради спортивного інтересу. У степу навіть призупиняли рух потягів, аби постріляти у стадо бізонів. Тіло вбитої тварини залишали койотам та грифам. Ці великі копитні, масою до 1000 кг, через надмірне полювання були майже повністю винищені. Нині охороняються в заповідниках.

• Порівняйте зони степів у Північній та Південній Америці.

З XIX ст. степи були майже повністю розорані й зайняті під посіви зернових культур. Це негативно позначилося на й на тваринному світі степів.

8. Пустелі та напівпустелі. (Коротка інформація учнів, робота з картою «Географічні пояси та природні зони світу» та презентацією ppt «Природні зони Північної Америки»)

У Північній Америці пустелі та напівпустелі не становлять суцільної території. Вони займають частину внутрішніх плоскогір'їв Кордильєр, Мексиканське нагір'я та Каліфорнійське узбережжя. Пустелі є в помірному, субтропічному та тропічному поясах.

На бурих і сіро-бурих ґрунтах пустель ростуть полин, юки, колючі чагарники.

Відомою рослиною мексиканських пустель є агава. Листки агави сіро-зеленого кольору, довгі, м'ясисті, пружні і цупкі, що здаються зробленими з щільної кольорової пластмаси. Вони не ламаються і не гнуться, сягаючи іноді 3-4 м у довжину. Міцні волокна листків ідуть на виробництво мотузок, товстих канатів, грубої тканини, доріжок, килимів, плетеного взуття. З цих же волокон роблять і знамените ласо, за допомогою якого індіанці так вправно справляються з кіньми і биками.

Типовими рослинами американських пустель є різноманітні кактуси. Одні з них мають форму кулі діаметром до 2,5 м. Їх називають їжаковими. Інші нагадують зовні високі свічки, що досягають 15-20 м – цереуси. У стовбурах старих кактусів утворюються дупла, де живуть птахи. Кактуси не тільки невід'ємна приналежність пейзажу цієї природної зони, а й досить корисна рослина. Насіння деяких кактусів їстівне, а їх стеблами годують худобу. З міцних стовбурів кактусів роблять легкі і міцні мости, надійні огорожі, дорожні стовпи. Соковита серцевина йде в їжу. Їх готують різними способами: варять, солять, печуть, маринують, сушать. Не випадково кактус зображено на державному гербі Мексики.

З поміж тварин поширені ящірки, черепахи, пустельна сарана.

• Яких рослин та тварин, що є у пустелях Північної Америки немає в африканських пустелях та навпаки?

9. Висотна поясність Кордильєр. (Пояснення учнів, робота з картою «Географічні пояси та природні зони світу» та презентацією ppt «Природні зони Північної Америки»)

• Що таке висотна поясність природних комплексів?

• Поміркуйте, в Кордильєрах чи в Андах більш повно представлена висотна поясність ландшафтів. Чому ви так вважаєте?

В Кордильєрах природні комплекси змінюються з висотою. Найбільш повно висотна поясність представлена на півдні у субтропіках. Тут до 1200 м схили гір зайняті твердолистими вічнозеленими лісами та чагарниками. Вище до 1900 м поширені хвойні соснові ліси. До 3000 м підіймаються ялинові ліси. Ще вище, до 3800 м панують альпійські луки. Найвищі точки гір зайняті багаторічними снігами та льодовиками.

  • Дайте відповідь на питання, поставлене на початку уроку Як змінила природу людина?

10. Природоохоронні території (Перегляд презентації учнів. Обговорення екологічних проблем різних природних зон материка)

Під впливом господарської діяльності людини природа Північної Америки зазнала великих змін. Аби зберегти природні комплекси у їх первісному вигляді, створено багато заповідників і національних парків.

Безумовно, перлиною північноамериканської природи є Йєллоустонський національний парк, створений у 1874 р. Він розміщений на висоті близько 2300 м над рівнем моря. Парк відомий не лише своїми гейзерами-велетнями, але й неповторними вулканічними й тайговими ландшафтами. В його хвойних лісах збереглося багато хижаків, зокрема таких рідкісних на сьогодні чорних ведмедів та ведмедів грізлі.

Чудовим витвором природи в Північній Америці є Великий Каньйон річки Колорадо. Каньйон простягся на 350 км, має завширшки від 6 до 28 км і глибину до 1,8 км. На річці Колорадо створено національний парк Великий каньйон, заповідник Великий каньйон і національний парк Каньйонленд. Щороку ці заповідні місця відвідують мільйони туристів.

Ще один відомий національний парк Північної Америки — Долина Смерті. Він лежить на 86 м нижче рівня моря. Це найбільш безводна пустельна западина в світі. Свою похмуру назву одержала після загибелі від спраги перших шукачів золота, що прийшли сюди в середині ХІХ ст. В 1913 р. тут зафіксували температуру повітря +56,7 °С.

• На фізичній карті Північної Америки атласу знайдіть основні природоохоронні території материка. Поясніть, в яких природних зонах материка вони розміщені.

ІV. Узагальнення та корекція знань з вивченої теми

Висновки: (Підбиття підсумків уроку вчителем)

• Розміщення природних зон у Північній Америці має свої особливості. Природні зони арктичних пустель, тундри та лісотундри простягаються в широтному напрямі. Зони мішаних, широколистих, перемінно-вологих лісів, лісостепів та степів, пустель та напівпустель — у меридіональному.

• У Кордильєрах помітна висотна поясність.

• Природні комплекси Північної Америки дуже змінилися внаслідок господарської діяльності людини. Для збереження природи материка було створено багато заповідників і національних парків.

^ Запитання та завдання для усного контролю знань:

Клас об'єднується у 5 груп, кожна з яких виконує своє завдання.

Завдання 1-й групі. Уявіть собі, що в коридорі зіткнулися дві людини, -фоторепортер та детектив, при цьому впали на підлогу папірці, папки та фото. Спробуйте себе у ролі детектива і допоможіть фоторепортеру правильно розмістити тварин у відповідний конверт.

Групі учнів дається три конверти з написами: «Вінніпег», «Денвер», «мис. Барроу» та назви тварин на окремих папірцях: песець, лось, скунс, лугова собачка, полярна сова, койот, білка, бобер, гримуча змія, олень-карібу, павук «чорна вдова», пума.

Завдання 2- групі. «Біла ворона». Серед зазначених тварин чи рослин, записаних по три в рядку, вибрати одну зайву, пояснити чому.

^ Кактуси, агава, секвоя

Модрина, карликова вільха, ялина

Койот, лемінг, песець

Скунс, опосум, бізон

Завдання 3- групі. Скільки неточностей помітив Шон у колекції дядечка і яких саме – перегляд презентації від розумників 8-А класу.
c:\users\1\documents\bluetooth\inbox\з14.jpg c:\users\1\documents\bluetooth\inbox\з13.jpg
Завдання 4- групі. Поставити у послідовність тварин Північної Америки, починаючи із півночі на південь: бізон, біла сова, лось, змії, папуги, вівцебик.

Завдання 5- групі. Поставити у послідовність рослини Північної Америки, починаючи з півдня на північ: мохи, бізонова трава, пальма, сосна, карликова береза.

^ V. Рольова гра.

Учитель: Ми залишаємо таку цікаву й неповторну північноамериканську землю. Але ж де ми знаходимося? Запитаємо про це в місцевих жителів.

Виходять два індіанці.

Моряк: А от і місцеві жителі. Які цікаві!

Капітан: запитайте в них де ми знаходимося?

Моряк: як запитати? Якою мовою з ними спілкуватися? (до індіанців). Друзі! Ви нас чуєте й розумієте? Де ми знаходимося? Як називається ця Земля?

Індіанці: (перезирнувшись розводять руками) Ю - ка – тан.

Капітан: я зрозумів це півостів Юкатан.

Учитель: пройдуть роки і європейці зрозуміють, якою була відповідь індіанців. «Юкатан». Мовою індіанців означає «Ми вас не розуміємо»

VІ. Домашнє завдання.

• §44, повторити §13

• Знайти рослин та тварин-рекордсменів серед органічного світу Північної Америки та виявити, в яких природних зонах вони живуть.




Прилуцька райдержадміністрація

Линовицька ЗОШ І-ІІІ ступенів

План – конспект уроку з курсу «Географія материків та океанів»

З теми: «Природні зони Північної Америки»


Підготували: учитель географії Линовицької

ЗОШ І-ІІІ ступенів

Ворожбит С.О.

учитель географії Богданівської

ЗОШ ім.. Ващенка

Фадієнко Н.В.
2012 р.

Схожі:

План-конспект уроку з курсу «Географія 7 клас» з теми \"Природні зони Північної Америки\" iconКалендарний план до курсу «Загальна географія» 6 клас
Географія – наука про природу Землі та її різноманітність, про населення І його господарську діяльність, про взаємодію природи І...
План-конспект уроку з курсу «Географія 7 клас» з теми \"Природні зони Північної Америки\" iconПлан-конспект уроку фізики в 11 класі Урок розв’язування задач з теми
Архімедові сила. Формування основних понять електростатики, знання котрих потрібно для дальшого вивчення курсу
План-конспект уроку з курсу «Географія 7 клас» з теми \"Природні зони Північної Америки\" iconПлан-конспект уроку алгебри (11 клас)
Запропоновані форми роботи підтримують інтерес учнів до уроку. Наведена технологічна карта дозволяє творчому педагогу надати власному...
План-конспект уроку з курсу «Географія 7 клас» з теми \"Природні зони Північної Америки\" icon2. Природні зони мають впродовж року
Різноманітність І багатство рослинного І тваринного світу природної зони залежить від
План-конспект уроку з курсу «Географія 7 клас» з теми \"Природні зони Північної Америки\" iconВолошина Ірина Михайлівна Керівник гуртка «Умілі рученята»
Глушко Анна 2 – л клас «Дерево» Савченко Олена 3 – б клас Природні матеріали «Кущ» Чехлай Ангеліна4 – а клас та Смирнова Анастасія...
План-конспект уроку з курсу «Географія 7 клас» з теми \"Природні зони Північної Америки\" iconПлан-конспект уроку фізики в 11 класі Контрольна робота з теми «Електричне поле»
Мета уроку: контроль та оцінювання знань, умінь І навичок учнів по вивченій темі
План-конспект уроку з курсу «Географія 7 клас» з теми \"Природні зони Північної Америки\" iconПлан-конспект уроку художньої культури для 10 класу Тема: Мистецтво...
Оголошення теми уроку. Постановка мети І завдань. Перевірка домашнього завдання
План-конспект уроку з курсу «Географія 7 клас» з теми \"Природні зони Північної Америки\" iconПлан-конспект уроку на тему: «Узагальнення знань з теми \ Комп’ютерні презентації»
План-конспект уроку на тему: «Узагальнення знань з теми Комп’ютерні презентації»»
План-конспект уроку з курсу «Географія 7 клас» з теми \"Природні зони Північної Америки\" iconТитул власності на природні ресурси України
України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони (далі – природні ресурси України) є об’єктами...
План-конспект уроку з курсу «Географія 7 клас» з теми \"Природні зони Північної Америки\" iconРозгорнутий план-конспект уроку з англійської мови
Мета: Ознайомити учнів з новою лексикою теми «Види спорту», навчити вживати її в діалогічному мовленні
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка