Урок: Позакласне читання Тема: «Подорож осіннім лісом»




Скачати 84.36 Kb.
НазваУрок: Позакласне читання Тема: «Подорож осіннім лісом»
Дата конвертації29.03.2013
Розмір84.36 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Туризм > Урок
Урок: Позакласне читання

Тема: « Подорож осіннім лісом»

Мета: Поглибити знання учнів про ознаки осені та художні

засоби, які використовуються поетами, письменниками,

художниками для її зображення; показати які зміни в

природі відображені у художніх творах влучними

словами й виразами;

вчити бачити й розуміти прекрасне у природі, у житті,

у поезії;

розвивати спостережливість, образне і логічне мислення,

творчу думку;

виховувати інтерес до книги, почуття любові до рідної

природи.

Обладнання: ілюстрації, малюнки про осінь, репродукція картини

Левітана « Золота осінь», книжкова виставка, підручник,

мультимідійна установка.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

( звучить мелодія П.І.Чайковського «Пори року»)

Вчитель:

- Я всміхаюсь сонечку

Всі:

- Здраствуй, золоте!

Вчитель:

- Я всміхаюсь квіточці

Всі:

- Хай вона росте!

Вчитель:

-Я всміхаюсь дощику

Всі:

- Лийся мов з відра!

Вчитель:

-Друзям усміхаємось

Всі:

- Зичимо їм добра!

ІІ. Мотивація знань учнів

Слово вчителя:

  • Сьогодні проводимо урок позакласного читання. На уроках читання ми вивчаємо розділ « Цікава книга природи». Тому сьогодні я пропоную вам здійснити подорож до осіннього лісу.


Слайд № 1

  • А як ми будемо поводити себе в лісі?

( Не кричати, не смітити, бережно ставитися до природи лісу.)

ІІІ. Актуалізація знань

Слово вчителя:

  • Подивіться на картину відомого художника Левітана

Слайд № 2


  • Що на ній зображено? ( Ліс )

  • Яка пора року зображена на картині? ( Осінь )

  • Який місяць осені зобразив художник? ( Жовтень )

IY. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя:

  • І так відправляємося в подорож до чудового осіннього лісу.

Подорожувати з нами буде лісний мешканець, який теж завітав на наш урок.

Відгадайте

Колючий клубочок

Прибіг у садочок

( Їжачок )

  • Де живе їжачок? ( у лісі )

  • Як ми ще можемо назвати їжачка? ( лісовичок )

  • Отже, вирушаємо у подорож до осіннього лісу ( звучить музика )


Ялинки стрункі там стоять до небес

Там їжачок поспіша по доріжці.

У листі сухім шелестять його ніжки.

Слайд № 3

- Іжачок на своїх голочках приніс цікаве завдання. Давайте його розгадаємо і дізнаємось, кого ми зустрінемо у лісі. ( осінь)
Слайд № 4

  • Осінь хазяйнує скрізь куди не глянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте листя. Осінь… Вона тоді буває чарівна, коли стає золотокосою. Так кого, діти, ми зустрінемо сьогодні в лісі?

( осінь )

( Музика звучить, з’являється осінь)

Слайд №5

Осінь:

Добрий день, у добрий час

Рада, дітки, бачить вас!

Не сама до вас прийшла –

А гостинці принесла

( показує кошик з гостинцями)


  • Якщо ви відгадаєте мої загадки я пригощу вас осінніми подарунками.

У південний край землі

Відлітають журавлі.

Знов лункий дзвінок нас покликав на урок

Як цей місяць звати?

Прошу відгадати ( вересень )
Слайд № 6
- А чи знаєте ви, чому перший місяць осені називається вересень?

/ Назва місяця вересень пов’язана з назвою рослини верес, яка цвіте саме в цей час/

Кличуть нас ліси, поля, сади

Назбирати осінні плоди.

Із дерев опадає листя жовте

То землею ходить місяць ( жовтень )
Слайд № 7

- Чому дали таку назву другому місяцю осені?

/ Назва місяця жовтень, утворена від слова жовтий. Останньою красою спалахує природа, одягнена в золото і багрянець/

Краплі з неба, дахів, стріх.

Дощ холодний, перший сніг.

Почорнів без листя сад

Що за місяць? ( листопад )
Слайд № 8
- Чому така назва у третього місяця осені?

/ Тому що дерева скидають із себе осіннє вбрання/

Вчитель:

  • Щедра осінь, дякуємо тобі за подарунки і запрошуємо з нами в подорож.

  • На шляху у нас кущ ліщини.


Слайд № 9

  • Давайте до слова осінь доберемо ознаки, осені.

  • Яка буває осінь?

/ Діти по черзі називають слова /
Осінь

/ щедра, дощова, золота, сумна, тепла, пізня, рання, холодна, барвиста /


  • А за кущем видніється галявина.


Слайд № 10

  • Ми з вами разом з нашим Їжачком – Лісовичком опинилися на поетичній галявині. Давайте послухаємо вірші про осінь.

Осінь

Тітонька Осінь

Золотокоса

Пензлик взяла,

Фарби взяла.

Золотокоса

Тітонька Осінь

В світ малювати

Пішла.

Геть пурпурові

Схили Дніпрові,

Кленів ряди,

Парки і сади.

Храми і вежі

В дивній пожежі

До голубої

Води.

Вітер голосить,

Вихором носить

Листя вгорі

В пізній порі.

Золотокоса

Тітонька Осінь

Пензлики миє

В Дніпрі.

В.Бондаренко

Осінь

Щебетали птахи в лісі

На крислатому горісі.

А як сонечко схололо,

Птахи всі за видноколом

Позникали.

В лісі звірі танцювали-

Аж травичку потоптали.

А як змерзли вуха й ноги,

Звірі в нори і барлоги

Повтікали.

Поселився вітер в лісі

Серед ночі на горісі, -

І на всіх деревах віти

Почали тоді тремтіти,

Бідолахи.

Вранці клени посмутніли,

А надвечір пожовтіли, -

І злетіло в небо листя

Понад лісом золотистим,

Ніби птахи.

П.Остапчук


  • Багато письменників, поетів присвячують свої твори цій чудовій порі року. Ви на сьогодні отримали завдання підготувати літературу присвячену цій темі.

  • Давайте складемо виставку літератури « Сторінки золотої осені».

/ Учні по черзі виставляють та анотують книги /

1. Ольга Данилко «Пори року»

2. Казки про тварин «Збірка дитячих творів»

3. Збірка віршів «Дванадцять місяців»

4 Збірка «Цікаво дітям»

2. Вправа «Авторське крісло» ( читання казки про Осінь )

Казка про Осінь

Ось і пройшло літо красне. Сумувати я за ним. Настає інша пора року – золота осінь. Пора вже й до школи. Як же скучила я за подружками.

Взяла портфель, біжу стежинками, співаю, вітають до всіх перехожих.

Дивуються тітонька з бабусею:

- Чому це дівчинка така весела, і не холодно їй зранку?

А я вітаюсь до Сонечка, до Хмаринки. Так радісно мені так добро!

- Добрий день , дівчинко, чи не прохолодно тобі з ранку? – питає мене … Осінь червонощока, і подає мені яблучко.

- Дякую тобі, красуне - Осінь

Пішла Осінь – чародійка понад річкою, понесла в руках пензлик та фарби. А за нею навкруги все сповнилося ароматом настояних на сонці трав, попливли в повітря срібні павутинки. Запалахкотіли голубі квіти по березі, ніби річка поширшала.

Налетів Вітер – пустун. Покудляв вершечки дерев, зірвав жмуток яскравого листя і мені подає

- Дякую, тобі, Вітре, не поспішай гнати хмаринки дощові. Дай насолодитися ще теплом.

Ось і школа, клас учителька, друзі. Раді ми одне одному.

А на дворі – жарко. Метелики граються зі мною.

Бачу – літо берегом іде, за собою квіти розсипає…

Так ось чому вдень ще так тепло, а вранці прохолодно подумала я. Мабуть Літо ще не пішло , не хоче кидати садки та луки. Ще дає достигнути яблукам та грушкам, помідорчика та перцю. А на луках зеленить травичку сіє квіточки.

^ Слово вчителя:

  • Подорожуючи далі ми разом з нашим Їжачком – Лісовичком зустріли Мудру Сову.



Слайд № 11

  • Добрий день діти! Вам мабуть цікаво буде дізнатися, чому осінь називають щедрою. Так слухайте. За народним переказом Осінь старша дочка Сонця. Посилаючи Осінь на землю Сонце сказало їй:

  • Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все моє золото. Будь щедрою і люди полюблять тебе.

  • Чи виконує Осінь накази Сонця?

/ Так. Кожного року дарує нам плоди полів, садів, чарує нас своїм осіннім золотом/.

^ Y. Фізкультхвилинка

Слово вчителя:

- А зараз на спортивній галявині ми з вами трохи відпочинемо.
Слайд № 12

Встаньте, діти, посміхніться.

Землі нашій поклоніться,

І до сонця потягніться,

В різні боки похиліться,

Веретеном покрутіться

Раз – присядьте, два присядьте

І за парту тихо сядьте

^ Слово вчителя:

- Подорожуючи далі ми разом з Їжачком потрапили до лісової бібліотеки.

Слайд № 13

  • Де Мудра Сова залишила для нас народні прикмети. Давайте їх прочитаємо

  1. Осінь ясна – зима холодна.

/ Як ви думаєте якою буде зима у цьому році? /

  1. Рано замерзне – довго не розтане.

  2. На горобині і дубі багато плодів – чекай суворої зими.

/ Поспостерігайте за погодою /

  • Як ви знаєте, діти, погода восени часто змінюється. Ось і зараз подув сильний вітер і з нашого куща зірвав листочки з чарівними словами.

  • Давайте з них складемо прислів’я



Слайд № 14
Слайд № 15

Робота з текстом

  1. Словникова робота

Слово вчителя:

- В тексті вам зустрінуться слова, значення яких вам не зрозуміле. Пропоную вам тлумачення цих слів знайти у словнику.

Слайд № 16

(оксамитовий капелюх – зроблений із цупкої тканини,

Ошатніший – гарний, по – святковому вдягнений)

- Доберіть синоніми до слова чепуруха, утішати.

(Охайна, заспокоювати)


Слайд № 17

  1. Первинне читання вчителя

- Прочитайте назву казки

- Як ви думаєте, про що буде розповідатися у казці?

- Слухайте уважно і підготуйте відповідь на запитання.

( Учитель читає казку, учні слідкують.)

^ 3. Бесіда за прослуханим:

- Кому роздарувала берізка своє листя?

(мурасі, грибу Підберезнику, їжаку, ялинці)

- А зараз давайте прочитаємо слова блискавки

( листя, берізка, гриб, їжак, ялинка, чепуруха)

^ 4. Читання учнями

5. Аналіз прочитаного

- Хто дарував листочки в казці?

- Коли відбувалися події в казці?

- Хто порівняв берізку з сонечком ?

- Кому першому подарувала берізка свої листочки?

- У кого був оксамитовий капелюх?

- Хто після подарунка берізки перетворився в золоту кульку?

- Чому вітер став утішати берізку?

- Прочитайте народне повір’я яке ви зустріли в казці?

^ 6. Читання казки мовчки

Питання перед читанням:

- Зверніть увагу які дійові особи зустрічаються в казці?

VІ. Підсумок уроку

1. Самостійна робота

Слово вчителя:

- Перед вами питання, обведіть правильну відповідь.

Завдання:

1) Яка пора року описується в казці?

а) Літо б) Осінь в) Зима

2) Від кого мураха получив подарунок?

а) Тополя б) Клен в) Берізка

3) Який гриб отримав золоту «пір’їнку»?

а) Підберезник б) Мухомор в) Сироїжка

4. Хто покорився золотою кулькою?

а) Зайчик б) Їжачок в) Лисичка

5. Хто утішав берізку?

а) Сонце б) Вода в) Вітер

6. Що сталося з берізкою?

а) згадує вітра б) заснула до весни в) дивиться на сонечко

2. Оцінювання рівня навчальних досягнень

Схожі:

Урок: Позакласне читання Тема: «Подорож осіннім лісом» iconУрок 5 Тема. Позакласне читання. У світі казки чарівної. Подорож казковими стежинами Мета
Обладнання. Яблука з загадками на листочках, маски казкових героїв, квітка з завданнями, виставка книжок "Українські народні казки",...
Урок: Позакласне читання Тема: «Подорож осіннім лісом» iconУрок-подорож з елементами інсценізації Тема: «Журнали та газети наші...
Обладнання: виставка дитячих газет І журналів, плакат: «Газети І журнали — твої помічники», підшивки журналів, вирізки із газет
Урок: Позакласне читання Тема: «Подорож осіннім лісом» iconУрок читання, проведений в 2 класі Підгірненської зош І-ІІІ ступенів...
Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Ми помандруємо в цікаву подорож. На нашому шляху будуть: зупинка „Читайлики”, тунель скоромовок,...
Урок: Позакласне читання Тема: «Подорож осіннім лісом» iconТема. Позакласне читання. Легенди І перекази Нижньої Наддніпрянщини. Життя козаків. Мета
Нулим українського народу, зокрема з життям козаків, продовжувати розкривати поняття легенда та переказ, розвивати навики виразного...
Урок: Позакласне читання Тема: «Подорож осіннім лісом» iconПозакласне читання. А. Міцкевич «Світязь» Мета
А. Міцкевича, опрацювати баладу «Світязь». Зʼясувати історію її написання, визначити тему, ідею, композицію. Розвивати навички виразного...
Урок: Позакласне читання Тема: «Подорож осіннім лісом» iconУрок-подорож з використанням інтерактивних вправ
Мета: ознайомити з життєвим І творчим шляхом Н. Забіли,закріплювати знання про казку, заохочувати до читання
Урок: Позакласне читання Тема: «Подорож осіннім лісом» iconКонтрольні твори: -класний 1+1 рзм – 4 Позакласне читання – 4
Зображення в літературі життя, побуту, вичаїв, світогляду, духовних І моральних цінностей різних народів світу
Урок: Позакласне читання Тема: «Подорож осіннім лісом» iconКонтрольні твори: -класний 1+1 рзм – 4 Позакласне читання – 4
Зображення в літературі життя, побуту, вичаїв, світогляду, духовних І моральних цінностей різних народів світу
Урок: Позакласне читання Тема: «Подорож осіннім лісом» iconУрок українського читання Тема: Казка «Мільйон мільйонів сестричок». Читання за особами
Мета: розвивати навички усного переказу за допомогою казки О. Леонтовича «Три сестриці»; формувати навички читання за особами, спираючись...
Урок: Позакласне читання Тема: «Подорож осіннім лісом» iconУрок читання. (З клас) Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»
Мета. Виробляти навички виразного читання. Вчити орієнтуватися в тексті твору. Розвивати усне мовлення, збагачувати словник учнів....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка