Година спілкування




Скачати 77.13 Kb.
НазваГодина спілкування
Дата конвертації29.03.2013
Розмір77.13 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы


Година спілкування

Світ не без добрих людей
Мета: виховувати в учнів почуття людяності, милосердя, порядності; навчати правил поведінки; прищеплювати любов до народу рідного, його мудрості.
Обладнання: «Дерево мудрості» (на гілочках висить серпантин із написами мудрих висловів), крилаті вислови – на дошці, виставка книг.
Вступне слово вчителя.
Найогидніші очі порожні,

Найгрізніше мовчить гроза,

Найнікчемніші душі вельможні,

Найпідліша брехлива сльоза.

Найпрекрасніша мати щаслива,

Найсолодші кохані вуста,

Найчистіша душа незрадлива,

Найскладніша людина проста.

Але правди в брехні не розмішуй,

Не ганьби все підряд без пуття,-

Бо на світі той наймудріший,

Хто найдужче любить людей і життя.
Цей вірш Симоненка – епіграф до нашої розмови про добре ставлення до людей. Не рідко ми забуваємо, що в людських стосунках існують певні правила і закономірності.

Чи вмієте ви себе поводити з людьми так, щоб вас любили, розуміли і охоче приходили на допомогу? Чи вмієте належним чином говорити? Чи знаєте основні правила поведінки в товаристві?

Мати репутацію симпатичної людини, відчувати любов, повагу, прихильне ставлення людей до себе – законне прагнення кожного. Але як цього досягти? Адже абсолютно однакових людей не буває. Так само, як немає людей цілком хороших або цілком поганих. У різних ситуаціях одна й та сама людина поводиться неоднаково. Люди різняться багатьма рисами, у них різні досвід, характер, вдача; індивідуальною є і шкала позитивних якостей.

Чи існує якийсь загальний принцип поведінки? Так, і в ньому втілена мудрість позитивного ставлення до людей: «Поводь себе з іншими так, як хотів би, щоб інші поводилися з тобою». Поряд із цим є ще один не менш важливий принцип: «Увійди в становище іншого». Зрозумій його інтереси, бажання, побоювання, мрії. Не даремно в народі говорять: не ви маєте право говорити про свої заслуги, нехай інші говорять про вас.


  • Давайте подивимося на епізод людських стосунків і подумаємо, що варто сказати про хлопців.


^ Сценка А.Трушкіна «Тимурівці» (В.О.Білоусова. Виховання культури поведінки учнів. – К., 1986 – с.51-52)
Учень 1. Хлопчина вбіг із двору в хату,

До тата голосно гука:

- А я провідав у лікарні

Свого найкращого дружка.

Тож правда, тату, я чутливий

І маю серце золоте?
Учень 2. Замисливсь тато на хвилину

І так сказав йому на те:

– Коли тебе в тяжку годину

Людина виручить з біди, -

Про це добро, аж поки віку,

Ти, синку, пам’ятай завжди.

Коли ж людині щиросердно

Ти зробиш сам добро колись,-

Про це забудь, аж поки віку,

Мовчи й нікому не хвались.
Учитель. Зробімо висновки з побаченого і почутого.

^ Учні висловлюють свої думки.
Учитель. Тому дуже хочеться, щоб у нашому житті панівними стали такі «моди», про які говорить поетеса Любов Забашта.

Є моди на зачіски,

На гострі носки в черевиках,

На декольте на сукні

І на короткі штанці,

На плечі – вузькі й широкі,

На вуха – малі й великі,

І навіть на форму браслета

На ніжній дівочій руці.

І ми, незалежні, зайняті завжди ділом,

Хоч пізно, а все ж плетемося у моди тієї в хвості.

Та тільки, правду кажучи, я б дуже хотіла,

Щоб стали навік панівними моди в житті:

Моди на світлі душі,

На прямоту, на сердечність,

На людяність, на гуманність,

На серце, повне щедрот …

Або ще, скажімо, мода

На щиру людську бентежність,

На вічний дух непокори до скритих лакуз і підлот.

Бесіда.

  • Від чого залежить добре ставлення людей одне до одного?

  • Які люди вам до вподоби – усміхнені чи похмурі? Чому?

  • Яким людям ви віддаєте перевагу: привітним чи байдужим? А до яких належите самі?

«Через свою чемність ми нічого не втрачаємо, щонайменше – місце для сидіння» (Д.Бернард).

«На банкет до своїх друзів іди повільно, а на їх горе – швидко» (Хілоп).


  • Які люди вам більше подобаються – чемні чи грубі? Чому?

«Молодим людям часто здається, що їхня поведінка природна, тоді як насправді вони просто невиховані» (Ф.де Ларошфуко).


  • Яким людям ви віддаєте перевагу – тим, що легко вибухають, чи тим, які володіють собою?

«Мовчання – це велике вміння вести бесіду» (В.Хазліт).

«Невимовлене слово – золото» (Л.Толстой).


  • А як слід поводитися в колективі?

«Якщо ти сам, думай про свої помилки, якщо ти в товаристві, не говори про помилки інших» (Чеське прислів’я).
Учитель. Як часом боляче від жорстоких вчинків людей, що тебе оточують. Болить фізична наруга. Слово ж, буває, ранить дуже глибоко, а брехливе слово завдає особливих прикрощів. (Читає вірш Василя Симоненка «Кривда»)
Учитель. Чи зачепила ваші душі така кривда? Чим саме?
Які слова страхітливі – дволикість,

Дворушництво, двозначність, двоєдушність!

Двомовність – як роздвоєне жало.

Віки духовної руйнації.

Змія вжалила серце нації.

О мово, ти іще жива …

^ Ліна Костенко
Позитивне ставлення до людей передбачає також уміння добре говорити. Адже мова – один із основних засобів створення нормальних людських стосунків. Хто не вміє спілкуватися, часто залишається самотнім. Треба вміти говорити і мати про що говорити. Не забувайте слова давньогрецького філософа Платона, який твердив: «Розумні люди говорять тому, що мають що сказати, дурні – тому, що їм хочеться щось сказати». Ось кілька порад.
Учні:

  • Треба спостерігати, переживати й оцінювати все, що бачимо і чуємо навколо себе. Тоді матимемо, про що говорити: про те, що цікавого трапилося на роботі, у школі, свідком чого був на вулиці, на прогулянці тощо.

  • Розповідь не повинна бути розтягнутою і з самого початку має збудити в слухача зацікавленість.

  • Потрібно читати книжки. У них невичерпне джерело цікавого, що може стати темою для розмови.

  • Категорично не можна вживати грубих, вульгарних слів, не зловживати іноземними й загальними фразами.

  • Говоріть цікаво. Умійте слухати. У кого немає доброї пам’яті, не слід ступати на шлях брехні.

  • Голосно вимовляйте «Ви» і напівголосно – «я».


Учитель. На віку – як на довгій ниві: всього доведеться зазнати. І все треба в житті витримати, не зігнутися під тягарем випробувань.

По житті упевнено іду,

Я ступаю широко і твердо.

Я здолаю гори і біду,

Проторю дорогу свою вперто.
Я пройду крізь бурі і вітри,

Через чорні хмари й заметілі,

І замовкнуть всі оті роти,

Що лиш неміч бачать в моїм тілі.
Ці поетичні рядочки належать Анночці Дущак. Коли читаєш її вірші, мимоволі згадуєш Лесю Українку. Можливо, саме в її творах черпає юна поетеса наснагу, волю до життя. Нещастя трапилося з Анночкою, коли вона навчалася в 9 класі: довго лікарі не могли встановити діагноз, потім діагноз виявився помилковим, а неправильне лікування вплинуло на організм і призвело до повної нерухомості.

І все-таки дівчина знайшла у собі сили і далі радіти життю, підтримувати матір-страдницю, кожного, хто зазнав страждань. Знайшла у собі людяність і милосердя, щоб простити навіть тих, хто прирік її на біль.
Дівчина 1. Я вам усе прощу: всі ваші помилки,

Які для мене, мов фатальність, стали,

Діагнози усі, які ви клали

Холодним звичним порухом руки.
Дівчина 2. Прощу і юність, й молодість мою,

Моїх дітей, які не народились,

І мрії всі, що так і не здійснились,

Весну, що не розвеснилась в маю.
Дівчина 3. Прощу усе: що змовкла пісня рання,

Усе моє скалічене життя.

Тільки б одне, одне було знаття,

Що помилка оця у вас – остання!
Учитель. У важкий час живемо ми нині, багато горя й біди є довкола, але мусимо жити, сіяти добро, бути милосердними. Іноді здається, що зло перемогло. Це тому, що про нього всі говорять, пишуть, з екранів телевізорів на нас часто дивляться не люди, а звірі в людській подобі: убивці, грабіжники, ґвалтівники. Але добрих людей дуже-дуже багато! Просто вони чинять свої благодійні справи мовчки, не афішують їх.

Справжня людина та, яка має добру душу, якій «чужії болі обпікають груди». Робімо добро, будьмо милосердним, частіше усміхаймося. Бо ось яка вона, ціна посмішки.
Учні:

  • Нічого не коштує, але багато дає.

  • Збагачує тих, кому призначена, не збіднюючи при цьому тих, хто її дарує.

  • Немає такого бідняка, котрий не став би від неї багатшим.

  • Служить паролем для друзів.

  • Відпочинок для втомлених, світло для тих, хто занепав духом, сонячний промінь для засмучених, найкращі ліки від неприємностей.

  • Її не можна купити, не можна випросити, на можна позичити, не можна вкрасти, оскільки вона сама по собі ні для чого не придатна, поки її не віддали.

  • Ніхто не потребує посмішки так, як ті, у кого вже нічого не залишилося, що можна було б віддати.

Отже, посміхайтеся.
Учитель. З нашої розмови можна зробити висновки: поводьтеся з іншими так, як хочете, щоб з вами поводилися; навчіться слухати інших; будьте милі і товариські; не будьте злостиві й запальні; у стосунках з людьми навчіться давати, а не лише брати.
Закінчу словами Ліни Костенко

І вжитті, як на полі мінному,

Я просила в цьому сторіччі

Хоч би той магазинний мінімум:

-Люди, будьте взаємно ввічливі!-

І якби на те моя воля,

Написала б я скрізь курси вами

-Так багато на світі горя,

Люди, будьте взаємно красивими.
Хай у житті супроводжує вас мудрість.

(Діти знімають із дерева мудрості стрічки з мудрими висловами, читають та коментують їх).



Схожі:

Година спілкування iconГодина спілкування: «Єдина справжня розкіш це розкіш людського спілкування»
Обладнання: роздавальний матеріал (роздруковані картки, на яких подані ситуативні задачі); одна квітка для гри «Подаруй квітку»
Година спілкування iconУрок №26 (Основи здоров’я 6 клас) Тема: Спілкування людей. Типи спілкування
Мета: сформувати в учнів поняття про типи спілкування: ділове спілкування, ігрове спілкування, міжособистісне спілкування. Вказати...
Година спілкування iconПлан поняття про спілкування Види спілкування
У будь-якій професії спілкування посідає важливе місце, особливо в професії юриста. Тому вивченню психології спілкування та напрацювання...
Година спілкування iconВиховна година на тему
Мета: розвиток дитини як особистості, розкриття її позитивних здібностей, знань про особистість, спілкування, взаєморозуміння та...
Година спілкування iconГодина спілкування п ідготувала практичний психолог Довженко С. П
Мета: ознайомити учнів із різноманітним світом професій, виявити початкові професійні інтереси школярів
Година спілкування icon«Етика спілкування в Інтернеті»
Наприкінці XX ст завдяки розвитку комп'ютерних технологій з'явився ще один засіб спілкування — так зване віртуальне спілкування....
Година спілкування iconКонкурс на краще оформлення класного куточка. Година спілкування...
Засідання організаторсько – господарського відділу по питанню налагодження чергування в класі
Година спілкування iconВиховна година на тему
Ознайомлення дітей з правилами користування мобільним в публічних місцях та правилами спілкування мобільним телефоном
Година спілкування icon1. Спілкування як одна з нагальних потреб людини
Одні з них вважають, що спілкування та діяльність — дві рівнозначні категорії буття людини, інші — що спілкування є однією зі сторін...
Година спілкування iconПлан: Вступ поняття про культуру ділового спілкування Логіка мови співрозмовника
У ньому джерело наших радостей І прикростей, надій І успіхів. Людина ніколи не буває один. Навіть спілкування з машиною по суті справи...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка