Тема: Диференціація звуків І букв с – з в усній І писемній мові




Скачати 51.46 Kb.
НазваТема: Диференціація звуків І букв с – з в усній І писемній мові
Дата конвертації30.03.2013
Розмір51.46 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы

powerpluswatermarkobject1218783


Тема: Диференціація звуків і букв с – з в усній і писемній мові.

Задачі:

  • вдосконалювати вміння учнів розрізнювати звуки і букви с – з в усній і писемній

мові на базі складів, слів, речень;

  • розвивати фонематичні процеси, зорове сприйняття, слухову увагу;

  • формувати чітку вимову даних звуків у всіх мовленнєвих ситуаціях;

  • сприяти збагаченню словникового запасу;

  • розвивати інтонаційну виразність, пізнавальну активність, вербальну пам»ять;

  • формувати комунікативні здібності, діалогічне мовлення;

  • коригувати просторові і кінетичні уявлення. мислленнєві операції;

  • виховувати культуру усного спілкування, самостійність, прищеплювати любов до рідної мови, природи.

Обладнання: профілі артикуляцій звуків с – з, чистомовки. ребуси,

таблиці слів – паронімів, предметні малюнки, асоціативний кущ

«Мовлення», діаграма Вена, графічне зображення букв, інтерактивна

дошка, загадки, магнітна дошка, слайдова презентація , дзвіночки,

кольорові олівці.

Тип заняття: застосування знань та формування вмінь і навичок.

Вид заняття: інтегроване заняття

Форма проведення: фронтальна.
Хід заняття:

1 Орг. момент.

У нас сьогодні ніби свято,

гостей зібралося багато,

а нуж на мене подивіться

і веселенько посміхніться!
!1 Психологічне налаштування.

Посміхніться один одному, гостям.

Ось тепер я бачу , що у всіх оченята засяяли, гарний настрій. Заграв промінчик добра

Давайте разом скажемо девіз нашого заняття

Красиво вимовляємо,

Чітко розповідаємо, ( слайд №1)

Мову свою розвиваємо.
111 Мотивація навчальної діяльності
Проблемна ситуація

Діалог між логопедом і учнями

  • Як називається наша Країна?

  • Яку мову ви вивчаєте?

  • Ви можете розмовляти українською мовою?

  • Для чого людям потрібна мова?

  • З чого складається наша мова?

  • З чого складаються речення?

  • З чого складаються слова?

Складання асоціативного куща» Мовлення»

Наша мова звукова.

-Які бувають звуки?( голосні і приголосні)

-Які бувають приголосні? ( дзвінкі і глухі)

- Як дзвенить комар?( з –з –з)

- Як накачуємо насос?(с- с- с). Які звуки ми промовляли?

- Повідомлення теми заняття. ( Слайд № 2)


  1. Усвідомлення нового матеріалу.

1 Порівняльна характеристика звуків .( с – з ) по артикуляції

Однакова артикуляційна поза – губи посміхаються, зуби майже стиснуті, кінчик язика впирається в нижні зуби, спинка язика вигнута. Відносяться до свистячої групи.
2. Складання діаграми Вени

Різниця в артикуляції( с - глухий, з – дзвінкий за допомогою кінетичних уявлень)
3. Гра « Чарівні дзвіночки»

Собака, зуби. стакан,зебра, слон, соловей,завод. зефір, сухарі., мороз. салат, земля.

Замок, сова, коза, село, зошит.
4. Диференціація звуків с – з в чистомовках

За – за – за –дідова коза

Зі – зі – зі –рана на нозі

Зу – зу – зу –не ломай лозу ( слайд№ 3)

Са – са – са – вранішня роса

Су – су – су – заплети косу

Си – си – си – тісто меси

Со – со – со - у Соні колесо
5.Порівняння звуків з графічним зображенням букв. ( слайд № 4,5)
- Світить місяць рогатий з небес,

Як він схожий на літеру С!
Схожа буква З на цифру - З.

Поглянь, неначе дві сестри!
Прописати в зошитах букви С – З ( хвилинка каліграфії)
6. Порівняння слів – паронімів ( слайд № 6)

Зуб – суп.

Коза – коса.

Казка – каска.
7. Відгадування ребусів ( слайди № 7 – 19)

- 40 а , с 3 ж, ак 3 са. – 3 зуб. 7- я.
8.Вставити пропущені букви ( слайд № 20)

- алат. - аєць. - ебра. - орока, - ирок. - убок. - има. – ереда. – амок.

9. Конкурс на кращого скоромовця

Семен сіно віз – не довіз,

Лишив сани – узяв віз.
З»їла Зіна три морозива

Зіна зуби заморозила.
У маленької Сані

Перекинулися сани.
Зіна в зарослі пішла

Зіна зайчика знайшла
У Слави і Сави в сітях сом з вусами.
10. Фізкультхвилинка

В назвах яких пір року є звуки ( с – з )?

Зараз ми відпочинемо. Закрийте очі , уявіть, що ви знаходитесь серед лісу.

Дує легкий вітерець. Навкруги тиша. Шелестять листочки на деревах.

Дзюрчать струмочки. Відчуваємо приємний запах квітів. Насолоджуємося

чудовим співом птахів. Кожен з нас являється частинкою цієї природи.

Ми повинні любити і берегти нашу природу.( музичне супроводження.)
11. Гра « Виправ помилки». (слайд№21 )
У Зіни довга коза. Коса гризе капусту.

У Сашка спіла злива. Надворі сильна слива.

Я вночі зібравсь на гірку і побачив в небі дірку.

Я нагострив козу нову і заходивсь косить траву.
12. Робота в парах.

Згрупувати предметні малюнки в два стовпчика.


  1. Утвори словосполучення ( слайд№ 22 )


Рогата коса

Заплетена коза
Смачна злива

Сильна слива


  1. Відгадування загадок ( слайди № 23 – 32 )

  • Солоденьке, як медок,

Холоденьке, як льодок. ( морозиво)
-В темнім лісі проживає.

Довгий хвіст пухнастий має,

Їй на місті не силиться,

І зовуть її ( лисиця)


  • Довга шия, червоні лапки,

Хапає за п»ятки - тікай без оглядки ( гусак).


  • Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі.

Поля причепурила.

Пухнастим снігом вкрила ( зима)
Жовтобокий карапуз

Йшов городом тай загруз.

Бо насіння стільки має,

Що аж боки розпирає ( гарбуз)
Вдень по небу гуляє,

А вночі відпочиває ( сонце)
Рогатий, великий, по місту їздить,

людей возить. ( тролейбус)
Кудлатий, хвостатий у будці живе ( собака)
Круглий, жовтогарячий, соковитий, росте на дереві. ( апельсин)
Смугастий кінь у зоопарку живе. ( зебра)
15.Назвати імена дітей зі звуками ( З – С)

Зоя, Зіна, Захар, Сашко,Сергій, Степан, Світлана.
16.Записати і пояснити значення прислів»я

Якщо добре працювати - скрізь успіх будеш мати .

Згадати ще прислів»я про труд
5. Рефлексія заняття.

- Гра « Мікрофон»

На сьогоднішньому занятті мені найбільш сподобалося ---------------

Сьогодні ми навчилися------------------

Оцінювання робіт учнів.

Логопед: Швидко спливають хвилинки – ось і прощатись пора,

Я на прощання вам зичу щастя, здоров»я. добра.

Дякую вам діти за співпрацю.
6.Д/З—підібрати прислів»я про труд












Додати документ в свій блог або на сайт

Схожі:

Тема: Диференціація звуків І букв с – з в усній І писемній мові iconАнотація
Курсова робота являє собою версію комп’ютерної гри – тренажер клавіатури. Робота виконана на мові програмування Pascal І працює в...

Тема: Диференціація звуків І букв с – з в усній І писемній мові icon1. Однакова кількість букв І звуків у кожному слові в рядку: а заєць,...
Однакова кількість букв І звуків у кожному слові в рядку: а заєць, якийсь, подорожжю, олосся; б земля, обеззброєний, бездощів'я,...

Тема: Диференціація звуків І букв с – з в усній І писемній мові iconКонспекти занять з курсу
Мета: сформувати в учнів уявлення про використання алфавіту для впорядкування різних матеріалів; навчити учнів користуватися алфавітом;...

Тема: Диференціація звуків І букв с – з в усній І писемній мові iconПам’ятка роботи над помилками для учнів початкових класів
Перепиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. В дужках вкажи кількість звуків та букв в цьому слові. Поділи...

Тема: Диференціація звуків І букв с – з в усній І писемній мові iconВимовляння приголосних звуків І букв І позначення їх на письмі
Мета: розказати про народні символи України; повторити й узагальнити знання про приголосні звуки набуті раніш; розвивати фонематичний...

Тема: Диференціація звуків І букв с – з в усній І писемній мові iconУроки: 1-а клас Урок російської мови. Тема: «Складання речень за...
Тема: «Складання речень за малюнками. Повторення написання букв п, т, р, н, к, ч, поєднання їх з іншими буквами»

Тема: Диференціація звуків І букв с – з в усній І писемній мові iconСклад. Правила складоподілу
Слова в українській мові поділяються на склади. Склад це частина слова, що складається з одного чи кількох звуків І вимовляється...

Тема: Диференціація звуків І букв с – з в усній І писемній мові iconУрок української мови у 5 класі
Мета уроку: пояснити правила написання подвоєних букв для позначення на письмі збігу однакових приголосних звуків, формувати вміння...

Тема: Диференціація звуків І букв с – з в усній І писемній мові iconЧергування звуків
И. Наприклад, дзвінкий приголосний [з], якщо він є префіксом або прийменником, у позиції перед глухим приголосним чергується із [с]:...

Тема: Диференціація звуків І букв с – з в усній І писемній мові iconЧергування приголосних звуків
При творенні або змінюванні слів певний приголосний звук може замінюватися на інший, тобто відбувається чергування звуків

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2013
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка