«Розвивальне середовище – джерело всебічного розвитку дошкільників»




Назва«Розвивальне середовище – джерело всебічного розвитку дошкільників»
Дата конвертації27.05.2013
Розмір56.2 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы
«Розвивальне середовище – джерело всебічного розвитку дошкільників»

Вихователь: Стаєнна Л.Д.

Обов’язковою умовою забезпечення ефективного розвитку дитини є створення розвивального середовища. Правильно організоване предметно-ігрове середовище впливає на соціалізацію дитини, на всі аспекти її розвитку. Від того, чи зможуть дорослі оточити малюка увагою й любов’ю, створити необхідні для розвитку умови, залежить його подальше життя.

У ранньому дитинстві відбувається становлення і розвиток усіх психічних процесів дитини – сприймання пам’яті, наочно-дійового мислення уяви. Пізнавальна активність спонукає дитину досліджувати все, що її оточує, тому так важливо правильно організувати предметно-ігрове середовище в групі раннього віку.

Функціональні осередки є динамічними, їх облаштування легко змінювати, щоб максимально забезпечити рухові та пізнавальні потреби малюків. Кожен осередок заохочує дітей до певного виду діяльності, сприяє тому, аби вони об’єднувалися в групи, вчилися діяти спільно.
^ Ранній вік.


  1. Осередок знайомства дитини з довкіллям. Формування у дітей активного ставлення до того, що їх оточує – одне з головних завдань. Усі предмети та іграшки в групах раннього віку повинні бути розташовані на рівні очей дитини, до них вільно можна дістатися, взяти в руки, обстежити, погратися. В осередку знайомства дитини з довкіллям потрібно організовувати куточок книги.




  1. Осередок ігор з піском та водою.

Неабиякого значення у пізнанні довкілля,зокрема природного, є осередок ігор з піском та водою. Тут потрібно створити умови для виникнення самостійної гри-експериментування з різними придатними для цього предметами й природними матеріалами. Ігри з піском і водою стимулюють підвищення активності дитини в усіх сферах розвитку.


  1. Осередок розвивальних ігор.

В цьому осередку діти вчаться діяти з предметами: співвідносити, порівнювати, класифікувати їх за певною ознакою. Тут знаходяться ігри та іграшки, спрямовані на розвиток мислення уяви, мовлення, дрібної моторики рук, сюжетно-дидактичні панно, різні види мозаїк, лото, різні види конструкторів, будівельного матеріалу. Органічною частиною осередку розвивальних ігор є куточок сенсорики: башточки, пірамідки, мотрійки, вкладки різної форми та величини, тощо.


  1. Осередок сюжетно-рольової гри.

Ось у цьому осередку потрібно зібрати іграшки та предмети, які максимально наближають дітей до знайомих їм предметів побуту: ігрові меблі, образні іграшки, комплекти постільної білизни, набори одягу для ляльок, посуд.

Невід’ємною частиною даного осередку є куточок вбирання. Це хусточки, шарфи, блайзери різного кольору, спіднички, фартушки, віночки, стрічки, банти, сумочки, намиста.


  1. Осередок рухової активності.

Бажано, щоб цей центр складався із двох частин. В одній – великі спортивні модулі: гірка, сухий басейн, гойдалка,шведська стінка. В іншій – «доріжка здоров’я»: масажні килимки, гімнастична лава, гумові кільця, м’ячі, гімнастичні полки, султанчики.

Окремо можна виділити центр ігрових рухових модулів: машини, візки, коляски, велосипеди.


  1. Осередок образотворчої діяльності.

В цьому осередку доречно розмістити мольберти, папір, набори олівців, крейди, гуаші а також губки, штампи, глину, дощечки та інші допоміжні матеріали. В осередку є дитячі халати-сорочки які діти одягають під час роботи.


  1. Осередок музичного розвитку.

Тут можна зібрати не озвучені та озвучені іграшки, іграшкові музичні інструменти, ігрові та танцювальні атрибути, елементи ігрового одягу і народного вбрання, муз-дидактичні ігри.

Але слід відзначити, що саме мова і мовлення забезпечують розвивальну дію розвивального середовища. Так в українській системі виховання споконвіку використовували фольклорні тексти, які є справжнім джерелом людської мудрості, виразником народного світогляду, скарбницею національної духовності. Значну їх частину становить дитячий фольклор.

Дитячий фольклор – багатожанрове полі функціональне явище, що має широкий часовий діапазон і «обслуговує» потреби дітей раннього дошкільного і молодшого шкільного віку. Для дитини зміст фольклорних творів є частиною того світу, в якому вона живе. Ефективність їх застосування залежить від створення і збагачення усіх складників розвивального середовища:

  • природного;

  • предметно-ігрового;

  • соціального;

  • власного «Я» дитини.

Природно-розвивальне середовище сприяє виникненню у дошкільника інтересу та елементарних уявлень про об’єкти, явища природи, розкриває причинно-наслідкові зв’язки та взаємозалежність природного довкілля і людини як його частини, формує природо доцільну поведінку малюків.

І саме грайливе слово фольклору наближає дитину до сприймання і розуміння світу рослин, тварин, небесних світил, які «живуть» у колискових, забавлянках, потічках.

Слово несе в собі інформацію про закономірності співжиття у природі різних її представників. Прислів’я та приказки відображають тісний зв'язок між явищами природи, прикметами і завбачуваними наслідками людської праці.

Фольклорні ігри діти часто застосовують у процесі вільних ігор на природі. Так, весною співають веснянки-забавлянки, ззакликають сонечко, дощик.

Ці фольклори збагачують розвивальне природне середовище.
^ Предметно-ігрове розвивальне середовище.
Коли діти маніпулюють іграшками та предметами в ігровому середовищі, потрібно викликати яскраві образи, позитивні емоції, спровокувати загальну і мовленнєву активність. Для цього варто супроводжувати дії словесними іграми та забавлянками.

Соціальне розвивальне середовище передбачає створення різноманітних форм мовленнєвої взаємодії дорослого з дитиною, навчання її «прочитувати» адекватне, трактувати найвиразніші елементи невербального мовлення партнера та керувати власною поведінкою.

Дитячі забавлянки – надзвичайно доцільна форма спілкування дитини з дорослим. Вони супроводжують різні дії з дитиною. Також доречно використовувати фольклорні ігрові твори, підтримуючи у дитини позитивні емоції під час умивання, годування, нерегламентованого спілкування ігор. А фольклорні твори, в яких через рольове перевтілення дитина вправляється у варіативності діалогів, сприяють оволодінню дошкільниками комунікативно-мовленнєвими діями. Такі мовленнєві ігри-забави формують у дітей уміння почергово з партнером вести діалог, інколи чудернацький, однак не позбавлений інтонаційних відтінків, динаміки, мімічних проявів, варіацій сили голосу, темпу мовлення.

Фольклорні твори відображають її з покоління в покоління. Через фольклорні твори відображають мудрість народної педагогіки та передають її з покоління в покоління. Через фольклорні твори діти у доступній формі ознайомлюються з явищами, подіями суспільного життя.

Середовище власного «Я» дитини вважається розвивальним за умов, якщо дитина:

  • має уявлення про своє тіло та органи чуттів;ї

  • диференціює показники свого здоров’я;

  • зацікавлення у здоровому способі життя;

  • відчуває м’язову радість.

Мудрою педагогічною знахідкою народу є скоромовки – давнє начало народної логопедії. Розважаючись діти випробовують скоромовками свої орфоепічні можливості, долають незначні вікові порушення звуковимови, вдосконалюючи мовлення. Таку саму роль відіграють ігри-звуконаслідування голосів живих істот. Зміст ігор-звуконаслідувань спонукає дітей наголошенню чітко вимовляти звуки. Але цінність цих ігор не лише у відтворенні дітьми певних звуків та інтонацій, але й у вдосконаленні мовленнєво-комунікативних умінь.

Цікавий і своєрідний світ створюють і дитячі лічилки. Деякі з них напрочуд дивовижні за лексичним складом і ритмікою. Крім своїх прямих функцій, лічилки і скоромовки, завдяки своєму алогізму, виховують почуття гумору, вони є джерелом дитячого сміху та веселощів.

Отже, український фольклор несе інформацію про закономірності співжиття у природі, сприяє розвитку емоційно-вольової сфери, активізує мовленнєво-комунікативну діяльність. Це потужний чинник фізичного емоційно-чуттєвого і розумового розвитку дітей, необхідний елемент збагачення життєвого простору дошкільника.

Схожі:

«Розвивальне середовище – джерело всебічного розвитку дошкільників» iconДодаток 1 Аспекти формування трудового виховання в освітньому просторі кднз
Праця – провідний чинник всебічного розвитку дошкільників: реалізація дитячої праці в життєвому просторі дитини
«Розвивальне середовище – джерело всебічного розвитку дошкільників» iconКнига джерело грамотності, вихованості, всебічного розвитку особистості...
...
«Розвивальне середовище – джерело всебічного розвитку дошкільників» iconРозвивальне навчання як засіб активізації пізнавальних інтересів...
Педагоги цікавляться новими технологіями, які б мали найкращий ефект в оволодінні знаннями нашими вихованцями. Серед таких педагогічних...
«Розвивальне середовище – джерело всебічного розвитку дошкільників» iconЛогіко математичний розвиток дошкільників
Зміст логіко – математичного розвитку дошкільників подано у всіх сферах життєдіяльності Базової програми «Я у Світі». А з формування...
«Розвивальне середовище – джерело всебічного розвитку дошкільників» iconШляхи розвитку інтересу до навчання
У сучасній освітній практиці співіснують три типи навчання, кожен тип грунтується на певній парадигмі освіти. Це – традиційне, розвивальне...
«Розвивальне середовище – джерело всебічного розвитку дошкільників» iconПсихолого-педагогічні умови забезпечення гармонійного розвитку дітей...
В статті розкрито особливості екопсихологічного підхіду до розвитку інтелектуально обдарованих дошкільників
«Розвивальне середовище – джерело всебічного розвитку дошкільників» iconТеоретико-методологічні проблеми обдарованості на різних етапах розвитку...

«Розвивальне середовище – джерело всебічного розвитку дошкільників» iconЗаняття з образотворчого мистецтва в загальноосвітній спеціальній...
Заняття з образотворчого мистецтва в загальноосвітній спеціальній (корекційній) школі – невід’ємна складова частина всебічного розвитку...
«Розвивальне середовище – джерело всебічного розвитку дошкільників» iconВеселівська районна різнопрофільна гімназія
Сутність виховання, його мета. Завдання складових частин всебічного, гармонійного розвитку особистості
«Розвивальне середовище – джерело всебічного розвитку дошкільників» iconПлан роботи на 2012-2013 н р. Планування участі у шкільних та позашкільних заходах
«Розвиток творчих здібностей, як засіб формування всебічного розвитку особистості»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка