План-конспект уроку з української літератури для 6 класу Розроблено




Скачати 65.34 Kb.
НазваПлан-конспект уроку з української літератури для 6 класу Розроблено
Дата конвертації26.07.2013
Розмір65.34 Kb.
ТипПлан-конспект
uchni.com.ua > Туризм > План-конспект
Міністерство освіти та науки, молоді та спорту України
Красногвардійська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

План-конспект

уроку з української літератури

для 6 класу


Розроблено:

Оркіш Наталя Дмитрівна,

учитель

Красногвардійської

загальноосвітньої школи №1.

смт Красногвардiйське, 2013

Тема: Яків Щоголів. Фрагменти біографії. Поезія «Листопад».

Поняття про «словесний малюнок», «словесну деталь».

Мета: ознайомити учнів із матеріалом про життя й творчість поета, допомогти усвідомити ідейно-художню цінність його поезії;

розвивати навички виразного читання твору, аналізу ліричних творів, висловлення власних думок та вражень від прочитаного, з поняттями «словесний малюнок», «словесна деталь»; розвивати вміння робити «словесні малюнки»;

виховувати любов до природи, поезії, естетичний смак.

Очікувані результати: учні повинні засвоїти

  • фрагменти біографії письменника;

  • теоретичні поняття.

Вміти

  • розповідати про письменника на основі складеного самостійно проекту,

  • виразно читати та аналізувати поезію,

  • висловлювати з приводу прочитаного, почутого та побаченого власні думки;

  • розуміти красу природи й поезії.

Теорія літератури: словесний малюнок, словесна (художня) деталь.

Обладнання: підручник, проектор, ілюстрації, аудіо запис, дерево-рішень, різні природні матеріали (листочки, квіточки і т.п.), кольоровий папір, пластилін.

^ Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчання

Кожна пора року красива й приваблива по-своєму. Людей завжди дивувала й захоплювала неповторність, велич довколишнього світу. Тому про красу природи, пори року й місяці складено безліч казок, прислів’їв, народних прикмет, а також літературних творів. Про це ми й поговоримо.

Сьогодні на уроці ми ознайомимось з життєвим та творчим шляхом Якова Івановича Щоголева, прочитаємо та проаналізуємо його поезію присвячену одній з красивіших пір року – осені. Спробуємо скласти власні словесні малюнки осені та відтворити її за допомогою природних матеріалів.
ІІІ. Актуалізація опорних знань

3.1. Перевірка домашнього завдання

Демонстрація малюнків і відгадування загадок.

3.2. Прослуховування аудіо запису «Звуки осені»

^ 3.3. Асоціативне дерево

Перед вами дерево. Чого йому не вистачає? Перед вами листочки. Напишіть з чим у вас асоціюється осінь? Пропоную скласти сенкан.

  • Пригадайте, що таке сенкан?

  • Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.

Осінь

Чарівна, щедра.

Шумить, дарує, вражає.

Люблю дивитися на її багатобарвність.

Леді.
^ IV. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу

4.1. Доповідь учня з демонстрацією проекту «Яків Щоголів»

5 листопада 1824р. народився в м. Охтирці в сім'ї дрібного службовця. Родина була релігійною і освіченою.

Навчався в Охтирському повітовому училищі, в 1836 році вступив у Харківську гімназію, тут він захопився поетами, серед котрих йому найбільше імпонували В. Жуковський, M. Лермонтов та І. Котляревський, під їхнім значним впливом він і розпочав писати вірші, а згодом дещо й надрукував в альманасі "Молодик" (1843).

У 1845-1848 роках навчався в Харківському університеті, після закінчення якого працював урядовим службовцем ( помічником правителя, секретарем приказу, чиновником з особливих доручень і т.п.) На урядову службу письменник дивився як на «кару Божу», прагнув якнайшвидше звільнитися.

В 1871 році він облишив службу і поселився у власній дуже скромній оселі на Чоботарській вулиці. Життя протікало замкнуто, зв'язки підтримувалися з небагатьма знайомими. Весь час приділяв творчості та власній родині.

Перша збірка поезій "Ворскло" вийшла в світ 1883 року. а через 15 років друга — "Слобожанщина".

Яків Щоголів був майстром пейзажної лірики. У своїх творах він майстерно відобразив красу рідної природи, приділяючи особливу увагу деталям, звукам та кольорам.

Наприклад, у поезіях «Весна», «Травень», «Осінь» у повній красі постають українські степи, гаї, луги над Ворсклою, озера та плавні. Природа в поета рухлива, у ній постійно відбуваються зміни. Багато поезій Якова Івановича покладено на музику.

Помер Яків Щоголів 8червня 1898 року в Харкові.
^ 4.2. Виразне читання поезії Я.Щоголіва «Листопад» с.64.
4.3. Словникова робота.

Робота із словником літературних термінів.

Письменники описують словами різні явища природи, події чи предмети, щоб читач уявив їх, ніби побачив, як на картині, яку зобразив художник, тобто письменники створюють словесні малюнки.

Словесна художня деталь – це така виразна подробиця або штрих, які особливо збуджують думку, часто викликають в уяві цілу картину, роблять зображення відчутним та яскравим.

За кожною строфою можна створити «словесний малюнок».
^ 4.4. «Словесне малювання». Робота в групах

1 група – 1 строфа.

Орієнтовна відповідь:

Минуло літо. Зібрали люди врожай фруктів, овочем, зернових. Поля вже відпочивають. Так у роботі промайнули дні, що люди і не помітили, як прийшла осінь. Минули й теплі дні.

2 група – 2 строфа.

^ Орієнтовна відповідь:

Прийшла холодна осінь, подув морозний вітер, стало дуже холодно. Я бачу, що ліс і гай покриті інеєм. Почались заморозки. В містах люди перестали виходити на вулицю, тому відчувається самотність. Безжальний вітер обриває останні червоно-жовті листочки. Дерева стоять голі.

3 група – 3 строфа.

^ Орієнтовна відповідь:

Небо нависає над головою, тисне. Воно сіре, тяжке. Застигають від морозу краплі роси, як сльози, на гілках. Здається, що всі дерева сумують за весною. Мрячно і самотньо на вулицях. Природа, ніби сумує.

4 група – 4 і 5 строфа.

^ Орієнтовна відповідь:

Людина працювала, не помічаючи змін у природі. Нічого не залишилось у її пам'яті від старих часів, жодного приємного спогаду, бо вона весь час працювала. У житті необхідно знайти час, щоб зупинитися, щоб пригадати вражаючі моменти, наприклад, як ліс плаче восени за теплом.

^ 4.5. Завдання пошуково-дослідницького характеру.

  • Виберіть із вірша «Листопад» різного роду образи, що їх можна розглядати як словесні деталі.

Зорові образи: червоно-жовтий лист, циновий дах.

Слухові образи: подув, плаче.

Дотикові(чуттєві) образи: морозний вітер, теплі сльози, холодні міста.

  • ^ Визначте художні засоби у творі.

Епітети: нещадно, червоно-жовтий, циновий, холодних, теплих.

Порівняння: як сльози, немов циновий дах.

Метафори: звелося літо, серпень дав, вересень майнув, висне небо, стигнуть краплі, плаче ліс.

Фразеологізми: день за днем, просвітку не знав, хоч краплю сліз.

  • ^ Визначте тему та ідею.

Тема: паралельне зображення природи і людських почуттів.

Ідея: у природі йде коло обіг, вона відновлюється, а життя людини не повертається, тому прожити його треба гідно.

  • В якому ще творі, прочитаному нами раніше, є така сама думка?

( «Журба» Л.Глібова)
^ V. Закріплення знань, умінь та навичок учнів

  • Перегляд презентації та створення власних «словесних малюнків».

  • Створення макету «Осінь».


І група “Листопад”

ІІ група “Осіння галявинка”




ІІІ група “Осінній карнавал”

VІ. Домашнє завдання

1) вивчити напам'ять вірш «Листопад»;

2) записати прислів’я та приказки про осінь.
VII. Підведення підсумків

1.Рефлексія


  • Що я дізнався на уроці…

  • Що мені сподобалось…

  • Чого я навчився….

  • Моє найбільше досягнення…

Схожі:

План-конспект уроку з української літератури для 6 класу Розроблено iconПлан-конспект уроку з української літератури для 6 класу Розроблено
Мета: викликати інтерес до самостійного читання художніх творів; розкрити особливості
План-конспект уроку з української літератури для 6 класу Розроблено iconПлан-конспект уроку з української літератури в 11 класі
Тема: Андрій Малишко. Відомий український поет І його пісні, що стали народними
План-конспект уроку з української літератури для 6 класу Розроблено iconПлан-конспект уроку художньої культури для 10 класу Тема: Мистецтво...
Оголошення теми уроку. Постановка мети І завдань. Перевірка домашнього завдання
План-конспект уроку з української літератури для 6 класу Розроблено iconПлан-конспект уроку з української літератури на конкурс «Учитель року 2013»
Тема: Особливості мови твору«Енеїда». «Енеїда» як енциклопедія українського життя
План-конспект уроку з української літератури для 6 класу Розроблено iconУроку
Календарно-тематичне планування уроків української літератури для 10 класу, розроблене для рівня стандарту (академічного)
План-конспект уроку з української літератури для 6 класу Розроблено iconКонспект уроку з української літератури за кіноповістю О. Довженка «Україна в огні»

План-конспект уроку з української літератури для 6 класу Розроблено iconПлан-конспект Уроку фізичного виховання Для 5 класу Розділ
В. п середня стійка ноги нарізно, руки зігнуті в ліктьовому суставі перед грудьми
План-конспект уроку з української літератури для 6 класу Розроблено iconПлан конспект уроку світової літератури для 9 класу Учитель: Сирота Наталія
Учитель. На попередньому уроці ми визначили основну тему драми Шіллера «Вільгельм Телль» визвольна боротьба народу. Однак багато...
План-конспект уроку з української літератури для 6 класу Розроблено iconПлан заходів щодо відзначення
Учителі української мови та літератури Шаповал І.І. (класний керівник 6-а класу), Закутна В. М. (класний керівник 8-а класу)
План-конспект уроку з української літератури для 6 класу Розроблено iconКонспект уроку фізкультури для учнів 3 класу. Завдання уроку
Повторити загальнорозвивальні І спеціальні вправи для підготовки м′язів рук до роботи з м′ячем
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка