А. Григорук. Хочеш бути щасливим, не будь лінивим Мета




Скачати 80.14 Kb.
НазваА. Григорук. Хочеш бути щасливим, не будь лінивим Мета
Дата конвертації26.02.2013
Розмір80.14 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Туризм > Документы
ПРАКТИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ ЧИТАННЯ У 2 КЛАСІ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ВАСИЛІВСЬКА ГІМНАЗІЯ «СУЗІР’Я»
Губа Ніна Олександрівна

(вчитель початкових класів)
Тема: А. Григорук . Хочеш бути щасливим, не будь лінивим
Мета. На основі поведінки головного персонажа оповідання вчити знаходити у структурі тексту міркування дійової особи, уміння визначати в тексті головне. Розвивати вміння доводити правильність своїх думок; розширювати знання школярів про знання праці в житті; Виховувати бажання трудитися, сумлінно виконувати доручення, повагу до людей різних професій.

Обладнання. Завдання на мультимедійній дошці; картки для роботи в парах, в групах; казкові персонажі королеви Працьовитості та королеви ліні; склади слів.

^ Хід уроку

І. Етап орієнтації

I. Організаційний момент.

Пролунав уже дзвінок.

Починається урок.

Щоб робота в нас кипіла,

Працювати будем вміло!

II. Мовно – лексичні вправи.
1. Продовження синонімічного ряду

- підберіть до слова робота синонім.
^ Робота – праця, справа, труд, діло.
2. Відгадування загадки.
А без чого кожне діло

не кіпіло б, не горіло?

Без кмітливих і робочих,

до усяких справ охочих,

здібних до усіх наук,

двох твоїх умілих (рук).


  • Молодці діти. Далі я вам пропоную слідуюче завдання.


3. Підібрати слова – ознаки до слова:
^ Руки – працьовиті, роботящі, вмілі, ніжні, лагідні, права, ліва, золоті.
- А як ви розумієте вислів золоті руки (майстер своєї справи, вправна, уміла, здібна людина, спритна у будь – якій роботі).
Висновок – Так, діти, руки бувають різні. Вони допомагають людям виконувати різну роботу.
^ II. Етап цілевизначення.


  • Ось сьогодні, ми і дізнаємося чи допомогли руки хлопчикові Денискові.

  • Назву цього оповідання ми взнаємо, коли розплутаємо павутиння.




  • На уроці ми будемо читати, вчитися знаходити дійових осіб твору, виділяти головну думку, висловоювати своє ставлення до прочитаного. Будемо вчитися трудитися, познайомимося з різними професіями.


^ IІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.


  • Перед тим, як я познайомлю вас з текстом, послухайте питання на яке ви будете відповідати.




  • Як на вашу думку, чи гарно виконав Дениско доручення бабусі?


1.Читання оповідання вчителем.
2.Відповіді на питання
- Що він зробив не так?
3.Словникова робота
- Перед тим, як ви почнете читати оповідання, я вам пропоную попрацювати над незнайомими словами.
а) – прочитайте речення



Тільки робота ця загайна і вимагає великого терпцю та уавги…

- Які слова в цьому реченні не зрозуміли?

загайна – копітка
терпцю – стійко переносити важку роботу.
- Давайте на дошці подивимося, чи правильно ми відповіли?
б) Прочитайте друге речення


^ От він і пербрав крупи абияк…
- Які слова в цьому реченні не зрозумілі?
абияк – як – небудь
- Давайте на дошці подивимося, чи правильно ми відповіли?
- Але вам зустрінуться ще й такі слова:
загадала маленькі

манюні попросила, дала завдання

крем’яшки непотрібні речі, які можна викинути

з докором звинуватити когось

пепотріб камінці


  • читання слів

  • пояснення значення

  • поєднання слів з поясненням

  • читання слів ,, луною ” за вчителем.


- Ще вам зустрінеться такий вислів ,, колінця від стебел ”.
- Висновок – Добре ми розібрали всі незрозумілі слова для того, щоб читати без помилок і розуміти прочитане.
4. Читання оповідання окремими учнями.
1 частина – до слова ,, абияк ”

- Як Дениско виконав доручення бабусі?
2 частина – до слова ,, крем’яшка ”

- Що трапилося, коли всі сіли їсти кашу?
3 частина – до кінця

- Як оцінили вчинок хлопчика бабуся, тато, дідусь, мама?
Висновок – Якщо берешся за будь – яку роботу, виконуй її сумлінно і старанно.
5. Вибіркове читання.
- Зараз проведемо вибіркове читання, для того, щоб визначити ставлення рідних до його вчинку.

- Перечитайте виділені речення.
- Що цікавого ви помітили у зауваженнях Денискових рідних? (прислів’я).

- Запам’ятайте їх. Вживайте у своєму мовленні.
- Знайдіть слова, що підказують, з якою інтонацією треба читати слова Дениска (винувато), бабусі (з докором), тата (підтакнув).
Висновок. Як ви гадаєте, рідні Дениска були задоволені його роботою?
6. Фізхвилинка.
^ Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз.

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Покрокуємо ми трохи,

Пострибайте , як зайчата.

Вище руки підніміть,

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кіліка раз.

За роботу! Все! Гаразд!
7. Комбіноване читання.
- Зараз проведемо комбіноване читання для того, щоб читати по ролям, виділити головну думку твору.
Давайте визначимо дійових осіб.

  • Читання до слів ,, зварилася каша ”

  • Читання в особах


- З чого видно, що Дениско добре зрозумів свою провину? (винувато закліпав очима).
Висновок. Де сховалась головна думка оповідання? (У назві; у словах Дениска?)
- Якщо хочеш щоб тебе поважали, щоб довіряли будь – яку српаву, ніколи не треба лінитися. До усього відноситися відповідально.
8. Сюжетно – рольова гра.
- Дітки, до нас на урок завітали дві незвичайні гості. Зараз вони нам розкажуть хто вони.

^ Вже давно живуть на світі

Разом Поміж нас – серед людей



королева Працьовитість Працьовитість
королева Лінь і неробство
королева Працьовитість Наполегливість
королева Лінь і лінь.
королева Працьовитість Я – королева Працьовитість!
королева Лінь А я ж бо – королева Лінь!



Разом ^ Кожен з вас потрапить може

До чиїхось володінь.
королева Працьовитість Всім, хто вмілий і завзятий,

Дуже рада буду я.


королева Лінь ^ А невмійки і нероби –

Це уже моя рідня!
королева Лінь – І те, що ви непрацьовиті, я вам зараз доведу.

  • Відшукайте у словах спільний звук.


Лінивий, нероба, невмійко
- Діти, яку людину називають такими словами?
Вчитель. Ось бачиш, королево Лінь, діти швидко справились з твоїм завданням. Вони у нас дуже працьовиті і старанні.

королева Працьовитість – Ні, королево Лінь, в цьому класі усі діти працьовиті. Ось послухай, як діти виконають моє завдання.

- Це завдання я пропоную виконати в групах.

- Завдання послухайте уважно і запам’ятайте які руки у представників різних професій.

^ Тепла і ніжна в матусі рука.

Дужа й солона вона – в моряка.

У сталевара – мійна, мозолиста.

Легка,мов крило, - в піаніста – артиста.

У лікаря – чуйна.

Жорстка – в хлібороба…

Тільки ніяка рука у нероби!


  • Ну, що, діти, спробуємо? І запросимо до праці обох королев.


9. Робота в групах.
Вона прочитає вірш, а вам треба з віршика виписати які руки у представників різних професій. Виберіть командира.
1 група

^ В матусі – тепла, ніжна

У сталевара – міцна, мозолиста

2 група

У лікаря – чуйна

В моряка – дужа, солона

3 група

У піаніста – легка

У хлібороба – жорстка
10. Перевірка
11. Бесіда за питаннями.
- А про чиї руки не згадується у завданні? Чому?

- Бачиш, королево Лінь, які руки внероби. Про них діти, навіть, не згадали. Бо руки нероби не заслуговують на те, щоб їх згадували.
Висновок. Молодці дітки! Ви звернули увагу, що руки людей різних професій відрізняються між собою, але всіх їх об’єднує те, що вони дуже працьовиті.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
- В народі кажуть:

Де руки і охота,там ладнається робота.
– Як розумієте прислів’я?

- На уроці ми читали багато прислів’їв.

- А ви їх запам’ятали?

- То давайте перевіримо, як ви їх запам’ятали.

- Для цього попрацюємо в парах.
До початка прислів’я підібрати кінець і з’єднати.
^ Лінивий сидячі спить, перервати важко

Ледачому завше ніколи

Вранці росяно,в обід душно, лежачи робить

Лінивому й нитку а ввечері комарі кусають
2. Перевірка
VI. Контрольно – оцінюючий етап уроку.
- На уроці ви добре працювали, читали вибірково, в собах, працювали в групах, в парах.
- Зараз я пропоную вам себе перевірити наскільки ви кмітливі.
1. Гра ,, Стріляй влучно ”.
а) Доповніть речення
б) Скажіть, чиї це слова?
Бабуся Хочеш бути щасливим…

Тато Лінивому й нитку…

Дідусь Лінивий сидячи спить…

Мама Дякуй тому хлопчикові, хто крупи перебрав.

Дениско Ледачому завше…


Висновок. Який висновок ми можемо зробити прочитавши ці прислів’я? Що тут саме головне? Коли людина буде працювати, то вона буде багато чого мати.
^ V. Контрольно-оцінювальний етап.

1. Підсумок уроку.

1.1. Бесіда за питаннями ,, Мікрофон ”.


  • Вам сподобався урок?

  • А яке оповідання ми читали?

  • Чи хочете ви бути схожі на Дениска? Чому?

  • А чи звертаються до вас батьки з проханням допомогти їм або з другим дорученням?

  • Як ви допомагаєте дорослим?

  • Що ви вмієте робити самі?


Зараз ми і перевіримо, які ви працьовиті.
1.2. Гра ,, Можу – не можу ”.


  • чистити взуття;

  • розчищати від снігу доріжки;

  • ремонтувати розетки;

  • прати свої носовички;

  • випрати мамину спідницю;

  • піднести бабусі стілець;

  • відремонтувати на кухні кран;

  • погодувати рибок в акваріумі;

  • скласти свої речі;

  • полагодити телевізор;

  • вимити підлогу;


Висновок. Ось бачите, дітки, як багато серйозних справ ви вже можете виконати.
2.Домашнє завдання.



  • Я вам пропоную вдома продовжити список корисних справ. Написати поради, які б ви хотіли запропонувати Денискові. На уроці до вас завітали дві королеви: Працьовитість і Лінь. Намалюйте палац до чийого ви хотіли б потрапити.


3. Оцінювання

За правильні відповіді, виконані завдання протягом уроку діти одержують паперові смайлики. За їх кількістю і проводиться оцінювання їх роботи на уроці.

Схожі:

А. Григорук. Хочеш бути щасливим, не будь лінивим Мета iconКам’янська спеціальна загальноосвітня школа – інтернат для слабочуючих...
Ведуча. Дорогі діти! Зараз ми з вами подивимося виставу «Якщо хочеш бути здоровим!». Дія відбувається у звичайній школі. Можливо,...
А. Григорук. Хочеш бути щасливим, не будь лінивим Мета icon“Лялька-мотанка оберіг душі”
Природа сказала жінці: будь прекрасною, якщо можеш, мудрою, якщо хочеш, але розсудливою ти повинна бути неодмінно
А. Григорук. Хочеш бути щасливим, не будь лінивим Мета iconУроки шляхетності Мета
Якщо ти віриш в чудодійну силу слова, хочеш бути шляхетним, вихованим та ввічливим, щоб тебе поважали інші, приходь на захист проекту...
А. Григорук. Хочеш бути щасливим, не будь лінивим Мета iconВпровадження інтерактивних технологій в систему професійної підготовки...
До якості освіти, до вмінь молодих людей швидко пристосовуватись до змін, які постійно відбуваються в суспільстві І житті, бути успішними...
А. Григорук. Хочеш бути щасливим, не будь лінивим Мета icon«Використання дослідницьких методів на уроках як дієвий спосіб забезпечення...
Саме такі види розумової діяльності повинні бути сформовані для ведення пошуково-дослідницької діяльності в будь-якому віці І для...
А. Григорук. Хочеш бути щасливим, не будь лінивим Мета icon1. Поняття авторського права
Об'єктами авторського права є твори науки, літератури й мистецтва. Тільки оригінальні твори можуть бути об'єктом авторського права....
А. Григорук. Хочеш бути щасливим, не будь лінивим Мета iconЗдоров'я це найвище благо дароване людині природою. Без нього життя...
Біла Церква, що знаходиться у VІ зоні посиленого радіаційного контролю після аварії на чаес. Працівниками Українського інституту...
А. Григорук. Хочеш бути щасливим, не будь лінивим Мета iconСучасний класний керівник: Яким йому бути?
Мета: з’ясувати роль І функції сучасного класного керівника, мотивацію бути класним керівником, розвивати навички групової взаємодії...
А. Григорук. Хочеш бути щасливим, не будь лінивим Мета iconШкільні правила етикету
На уроці сидіти прямо, слухати уважно вчителя. Коли хочеш відповісти, не вигукуй, а підніми руку
А. Григорук. Хочеш бути щасливим, не будь лінивим Мета iconВсі факти, викладені в цьому романі, мали місце в дійсності. Всі...
Таточної перемоги. А може бути лише свідченням того, що слід було вдіяти І що, без сумніву, зобов'язані робити всі люди всупереч...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка