Скачати 80.14 Kb.
|
ПРАКТИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ ЧИТАННЯ У 2 КЛАСІ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ВАСИЛІВСЬКА ГІМНАЗІЯ «СУЗІР’Я» Губа Ніна Олександрівна (вчитель початкових класів) Тема: А. Григорук . Хочеш бути щасливим, не будь лінивим Мета. На основі поведінки головного персонажа оповідання вчити знаходити у структурі тексту міркування дійової особи, уміння визначати в тексті головне. Розвивати вміння доводити правильність своїх думок; розширювати знання школярів про знання праці в житті; Виховувати бажання трудитися, сумлінно виконувати доручення, повагу до людей різних професій. Обладнання. Завдання на мультимедійній дошці; картки для роботи в парах, в групах; казкові персонажі королеви Працьовитості та королеви ліні; склади слів. ^ І. Етап орієнтації I. Організаційний момент. Пролунав уже дзвінок. Починається урок. Щоб робота в нас кипіла, Працювати будем вміло! II. Мовно – лексичні вправи. 1. Продовження синонімічного ряду - підберіть до слова робота синонім. ^ – праця, справа, труд, діло. 2. Відгадування загадки. А без чого кожне діло не кіпіло б, не горіло? Без кмітливих і робочих, до усяких справ охочих, здібних до усіх наук, двох твоїх умілих (рук).
3. Підібрати слова – ознаки до слова: ^ – працьовиті, роботящі, вмілі, ніжні, лагідні, права, ліва, золоті. - А як ви розумієте вислів золоті руки (майстер своєї справи, вправна, уміла, здібна людина, спритна у будь – якій роботі). Висновок – Так, діти, руки бувають різні. Вони допомагають людям виконувати різну роботу. ^
![]()
^
1.Читання оповідання вчителем. 2.Відповіді на питання - Що він зробив не так? 3.Словникова робота - Перед тим, як ви почнете читати оповідання, я вам пропоную попрацювати над незнайомими словами. а) – прочитайте речення ![]() ![]() Тільки робота ця загайна і вимагає великого терпцю та уавги… - Які слова в цьому реченні не зрозуміли? загайна – копітка терпцю – стійко переносити важку роботу. - Давайте на дошці подивимося, чи правильно ми відповіли? б) Прочитайте друге речення ![]() ![]() ^ - Які слова в цьому реченні не зрозумілі? абияк – як – небудь - Давайте на дошці подивимося, чи правильно ми відповіли? - Але вам зустрінуться ще й такі слова: з ![]() ![]() манюні попросила, дала завдання к ![]() ![]() з ![]() пепотріб камінці
- Ще вам зустрінеться такий вислів ,, колінця від стебел ”. - Висновок – Добре ми розібрали всі незрозумілі слова для того, щоб читати без помилок і розуміти прочитане. 4. Читання оповідання окремими учнями. 1 частина – до слова ,, абияк ” - Як Дениско виконав доручення бабусі? 2 частина – до слова ,, крем’яшка ” - Що трапилося, коли всі сіли їсти кашу? 3 частина – до кінця - Як оцінили вчинок хлопчика бабуся, тато, дідусь, мама? Висновок – Якщо берешся за будь – яку роботу, виконуй її сумлінно і старанно. 5. Вибіркове читання. - Зараз проведемо вибіркове читання, для того, щоб визначити ставлення рідних до його вчинку. - Перечитайте виділені речення. - Що цікавого ви помітили у зауваженнях Денискових рідних? (прислів’я). - Запам’ятайте їх. Вживайте у своєму мовленні. - Знайдіть слова, що підказують, з якою інтонацією треба читати слова Дениска (винувато), бабусі (з докором), тата (підтакнув). Висновок. Як ви гадаєте, рідні Дениска були задоволені його роботою? 6. Фізхвилинка. ^ , Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз. На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки. Покрокуємо ми трохи, Пострибайте , як зайчата. Вище руки підніміть, І спокійно опустіть. Плесніть, діти, кіліка раз. За роботу! Все! Гаразд! 7. Комбіноване читання. - Зараз проведемо комбіноване читання для того, щоб читати по ролям, виділити головну думку твору. Давайте визначимо дійових осіб.
- З чого видно, що Дениско добре зрозумів свою провину? (винувато закліпав очима). Висновок. Де сховалась головна думка оповідання? (У назві; у словах Дениска?) - Якщо хочеш щоб тебе поважали, щоб довіряли будь – яку српаву, ніколи не треба лінитися. До усього відноситися відповідально. 8. Сюжетно – рольова гра. - Дітки, до нас на урок завітали дві незвичайні гості. Зараз вони нам розкажуть хто вони. ![]() ![]() Разом Поміж нас – серед людей ![]() королева Працьовитість Працьовитість королева Лінь і неробство королева Працьовитість Наполегливість королева Лінь і лінь. королева Працьовитість Я – королева Працьовитість! королева Лінь А я ж бо – королева Лінь! ![]() ![]() Разом ^ ![]() королева Працьовитість Всім, хто вмілий і завзятий, Дуже рада буду я. королева Лінь ^ Це уже моя рідня! королева Лінь – І те, що ви непрацьовиті, я вам зараз доведу.
Лінивий, нероба, невмійко - Діти, яку людину називають такими словами? Вчитель. Ось бачиш, королево Лінь, діти швидко справились з твоїм завданням. Вони у нас дуже працьовиті і старанні. королева Працьовитість – Ні, королево Лінь, в цьому класі усі діти працьовиті. Ось послухай, як діти виконають моє завдання. - Це завдання я пропоную виконати в групах. - Завдання послухайте уважно і запам’ятайте які руки у представників різних професій. ^ ![]() У сталевара – мійна, мозолиста. Легка,мов крило, - в піаніста – артиста. У лікаря – чуйна. Жорстка – в хлібороба… Тільки ніяка рука у нероби!
9. Робота в групах. Вона прочитає вірш, а вам треба з віршика виписати які руки у представників різних професій. Виберіть командира. 1 група ^ У сталевара – міцна, мозолиста 2 група У лікаря – чуйна В моряка – дужа, солона 3 група У піаніста – легка У хлібороба – жорстка 10. Перевірка 11. Бесіда за питаннями. - А про чиї руки не згадується у завданні? Чому? - Бачиш, королево Лінь, які руки внероби. Про них діти, навіть, не згадали. Бо руки нероби не заслуговують на те, щоб їх згадували. Висновок. Молодці дітки! Ви звернули увагу, що руки людей різних професій відрізняються між собою, але всіх їх об’єднує те, що вони дуже працьовиті. ІV. Закріплення вивченого матеріалу. - В народі кажуть: Де руки і охота,там ладнається робота. – Як розумієте прислів’я? - На уроці ми читали багато прислів’їв. - А ви їх запам’ятали? - То давайте перевіримо, як ви їх запам’ятали. - Для цього попрацюємо в парах. До початка прислів’я підібрати кінець і з’єднати. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2. Перевірка VI. Контрольно – оцінюючий етап уроку. - На уроці ви добре працювали, читали вибірково, в собах, працювали в групах, в парах. - Зараз я пропоную вам себе перевірити наскільки ви кмітливі. 1. Гра ,, Стріляй влучно ”. а) Доповніть речення б) Скажіть, чиї це слова? Б ![]() ![]() Т ![]() Д ![]() М ![]() Дениско Ледачому завше… ![]() Висновок. Який висновок ми можемо зробити прочитавши ці прислів’я? Що тут саме головне? Коли людина буде працювати, то вона буде багато чого мати. ^ 1. Підсумок уроку. 1.1. Бесіда за питаннями ,, Мікрофон ”.
Зараз ми і перевіримо, які ви працьовиті. 1.2. Гра ,, Можу – не можу ”.
Висновок. Ось бачите, дітки, як багато серйозних справ ви вже можете виконати. 2.Домашнє завдання.
3. Оцінювання За правильні відповіді, виконані завдання протягом уроку діти одержують паперові смайлики. За їх кількістю і проводиться оцінювання їх роботи на уроці. |
![]() | Кам’янська спеціальна загальноосвітня школа – інтернат для слабочуючих... Ведуча. Дорогі діти! Зараз ми з вами подивимося виставу «Якщо хочеш бути здоровим!». Дія відбувається у звичайній школі. Можливо,... | ![]() | “Лялька-мотанка оберіг душі” Природа сказала жінці: будь прекрасною, якщо можеш, мудрою, якщо хочеш, але розсудливою ти повинна бути неодмінно |
![]() | Уроки шляхетності Мета Якщо ти віриш в чудодійну силу слова, хочеш бути шляхетним, вихованим та ввічливим, щоб тебе поважали інші, приходь на захист проекту... | ![]() | Впровадження інтерактивних технологій в систему професійної підготовки... До якості освіти, до вмінь молодих людей швидко пристосовуватись до змін, які постійно відбуваються в суспільстві І житті, бути успішними... |
![]() | «Використання дослідницьких методів на уроках як дієвий спосіб забезпечення... Саме такі види розумової діяльності повинні бути сформовані для ведення пошуково-дослідницької діяльності в будь-якому віці І для... | ![]() | 1. Поняття авторського права Об'єктами авторського права є твори науки, літератури й мистецтва. Тільки оригінальні твори можуть бути об'єктом авторського права.... |
![]() | Здоров'я це найвище благо дароване людині природою. Без нього життя... Біла Церква, що знаходиться у VІ зоні посиленого радіаційного контролю після аварії на чаес. Працівниками Українського інституту... | ![]() | Сучасний класний керівник: Яким йому бути? Мета: з’ясувати роль І функції сучасного класного керівника, мотивацію бути класним керівником, розвивати навички групової взаємодії... |
![]() | Шкільні правила етикету На уроці сидіти прямо, слухати уважно вчителя. Коли хочеш відповісти, не вигукуй, а підніми руку | ![]() | Всі факти, викладені в цьому романі, мали місце в дійсності. Всі... Таточної перемоги. А може бути лише свідченням того, що слід було вдіяти І що, без сумніву, зобов'язані робити всі люди всупереч... |