Урок №4 тема уроку повітря навколо нас. Властивості повітря. Склад повітря




НазваУрок №4 тема уроку повітря навколо нас. Властивості повітря. Склад повітря
Дата конвертації22.03.2013
Розмір82.8 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Туризм > Урок












Урок з природознавства 3 клас.

Гежа Нвталя Олексіївна

Вчитель-методист Володарської школи №1 Донецької області

^

УРОК № 4




ТЕМА УРОКУ Повітря навколо нас. Властивості повітря. Склад повітря

Охорона повітря

КОМПЛЕКСНА ДИДАКТИЧНА МЕТА :


НАВЧАЛЬНА розширити і поглибити уявлення дітей про значення і

місцезнаходження повітря на Землі, про властивості

повітря, склад повітря, про шляхи збереження чистоти

повітря

РОЗВИВАЛЬНА розвивати вміння виконувати досліди, спостерігати за

ходом і результатами досліду, мвіння робити висновки,

міркувати за аналогією:

ВИХОВНА виховувати пізнавальний інтерес до природи, здатність

спілкуватися у процесі сумісної діяльності; виховувати

прагнення охороняти чистоту повітря з метою збереження

власного здоров’я і навколишньої природи

^ Очікувані результати :

Після уроку учні зможуть:

-пояснювати поняття « газоподібне тіло», «атмосфера», « повітряна оболонка», « атмосферний тиск »

-доводити дослідами властивості повітря

- порівнювати

  • робити висновки

  • розв’язувати природничі задачі

  • турбуватися про збереження чистоти повітря

Обладнання : електронна презентація до уроку, підручник для 3 класу Т.М.Байбара , Н.М.Бібік – К. « Форум» 2003, зошити з природознавства, індивідуальні карточки для перевірки домашнього завдання, предмети для дослідів , смайлики з відповідним настроєм ( сумний, веселий, нейтральний)

^ Тип уроку : урок –дослідження з використанням проектної презентації Форма проведення: урок з використанням мультимедійних технологій, з проведенням практичних робіт, дослідів , проектної презентації учнів

^ Структура уроку:

  1. Організація класу ( 1 хв.)

  2. Актуалізація опорних знань ( 7 хв.)

а)хвилинка “ Календаря природи”

б) перевірка домашнього завдання

в) підсумки перевірки домашнього завдання ( самооцінка учнів)

  1. Мотивація навчальної діяльності.визначення теми та мети уроку ( 2 хв.)

  2. Сприймання та первинне усвідомлення нового матеріалу

Дослідницька діяльність учнів (15 хв.)

5.Презентація проектів ( 5 хв.)

6.Узагальнення та систематизація знань ( 10 хв.)

а) робота в зошитах

б) Гра “ Збережемо повітря чистим”

7.Підсумок уроку (4 хв.)

8. Домашнє завдання ( 1хв.)
І. Організація класу.

Привітання : Справа ліс-, а зліва – поле

Унизу іскриться море.

В небі сонечко сіяє

Та до вітру промовляє:

Дуже добре будем вчитись,

Вдома, в школі не лінитись

Тож до роботи, любі діти!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Робота з карточками ( 3 учні)

  2. Хвилинка спостережень “ Календаря природи” ( доповідають чергові учні: Яке сьогодні небо? Чи були зранку опади?Порівняння погоди за минулий тиждень)

3 Перевірка домашнього завдання:

а) учні відповідають на запитання до статті “ Сонячне світло і тепло”

б)виступають з повідомленнями “ Як сонячна енергія передається тваринам і людям”

^

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми та мети уроку


Діти, прочитайте запитання ( слайд2)

  • Що таке вітер?

  • Чому можна охолодити кімнату чи обігріти її?

  • Чи можемо ми побачити повітря?

Діти подивіться на дошку.( слайд 3 із зображенням у небі повітряного слона) -Скажіть, що підняло цього слона у небо? Як такі величезні кулі підімаються у небо? ( слайд 4- фото повітряних куль у небі)

Чому кульки в руках людей не падають на землю, а піднімаються вверх? (слайд 5)

  • Що нас оточує усюди і завжди? Загадки : Куди вступиш, усюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш. Без рук, без ніг, а ворота відчиняє)

  • Як ви гадаєте, чому буде присвячений наш урок?

  • Повітрю.

  • Прочитайте тему уроку ( слайд 6 Повітря навколо нас. Властивості повітря.Охорона повітря)




  • Діти, чи зможете ви дати відповідь на такі питання: Чому буває вітер? Рослини- легені Землі. Чому так говорять?

  • На уроці спробуємо дати відповіді на ці та інші питання.

На уроці ми познайомимося з такими словами: ( слайд 7 Ключові слова: “повітряна оболонка”, “атмосфера”,” “атмосферний тиск”)
ІУ. Сприймання та первинне усвідомлення нового матеріалу.

  1. Розповідь з елементами бесіди про властивість повітря:

Сьогодні мені зустрівся добрий чародій. Як звуть його, ви знате, бо відгадували загадку про нього “ Без рук, без ніг, а ворота відчиняє” ( вітер). Так, саме Вітер, житель країни Таємниць повітряного океану, відкрив їх мені, а я хочу розповісти вам. Уявіть собі, що ми з вами на галявині , співають пташки, легенький вітерець погойдує дерева. А де ж тут повітря? – запитаєте ви.

Повітря навколо нас, товстим шаром оточує Землю, але ми його не бачимо. Як ви гадаєте, чому. Ми не можемо його бачити, тому , що воно прозоре, без кольору. Як же дізнатися, що повітря дійсно є навколо нас?

  1. ^ Дослідницька діяльність учнів.

Дослід 1.Візьміть зошит. Помахайте ним перед обличчям. Що відчули?

( вітер)

  • У повсякденному житті ми просто забуваємо про небо, повітря.лише під час бігу, їзди, а також при сильному вітрі ми відчуваємо опір нашому рухові

Висновок . Це підтверджує, що повітря навколо нас.
Дослід 2. Де ж знаходиться повітря? У мене повітряна кулька. Розв’яжу нитку. Що почули і побачили. (Шипіння. З кульки вийшло повітря). Візьмемо порожню склянку і спробуємо занурити її догори дном у склянку з водою. Чи заповнює вода склянку? Чому?

Висновок: у кульці і у склянці порожній повітря.

Дослід 3. Візьміть пеорожню пляшечку і занурюйте її у склянку з водою. Що виходить із пляшечки?

  • Вкиньте грудочку глини. Що помітили?

Висновок : з’явились бульбашки. Це повітря. У грунті, глині, інших грудочках є повітря.
Дослід 4. Налийте у склянку води. Що помітили? На стінках з’явилися бульбашки.

Висновок : повітря є і у воді.

Дослід 5. Пластмасова кулька не тоне у воді. Чому?

Висновок: кулька заповнена повітрям і воно легше за воду, тому і не тоне.

Діти, а чи має повітря запах?Ні. А зараз? ( вчитель розпилює дезодорант і по класу поширюється запах.)

Висновок: Повітря не має запаху,але у повітрі швидко і легко поширюютьсязапах духів, аромат квітів та інше.

Отже, зробимо висновок. Повітря має такі властивості: ( слайд 8: повітря прозоре, без кольору, без запаху, легше від води, заповнює всі порожнини, знаходиться у грунті, воді

^ При охолодженні стискається




Може

рухатися


прозоре





При нагріванні розширюється


Не має запаху


безбарвне


Заповнює всі порожнини

^
Легше від води


повітря


У.Фізхвилинка:

Повіяв сильний-сильний вітер,

Нахилив додолу квіти.

Квіти нахиляються,

У росі вмиваються.

Сонечко встало, квіточки підняло.

Гаєм літають бжоли,

Все цвіте довкола

Пташки у вишині літають

А діти за парти тихенько сідають
^ УІ. Проектна презентація учнів.

Діти, хто з вас знає, як називається товстий шар повітря , який оточує Землю? Про це зараз нам розкажуть учні, що підготували свої проекти.

^ 1-й учень.

Товстий шар навколо Землі називається атмосферою. Атмосфера- повітряна оболонка Землі. Атмосферне повітря розсіює сонячні промені вдень, вночі оберігає Землю від охолодження, тобто є надійним захисним щитом планети. Повітря захищає нас, землян від сметроносних космічних променів, як скафандр космонавта.
^ 2-й учень. З чого ж складається повітря? Земна атмосфера – це суміш багатьох газів. Основні з них: азот- 78 %, кисень – 21 %, інші- 1 %, в тому числі вуглекислий газ – 0,03 %. Таке співвідношення зберігається на висоті до 100 км.
^ 3-й учень. Крім основних газів у повітрі є домішки: водяна пара, дим, сажа, пил та інші речовини. Їх кількість збільшується після лісових пожеж, виверження вулканів, пилових бур. Значне зростання домішок у повітрі- від викидів шкідливих речовин у результаті господарської діяльності людини ( Слайд 9– знімок викиди у повітря заводів металургійних та хімічної прмисловості)

^ 4 –й учень У наш час особливого значення набула проблема охорони повітря від забруднення. (Слайд 10 Презентація учня Гусакова В. Здорова планета-здоровий ти. Так не можна! Малюнки на тему охорони природи) Щороку в атмосферу надходить набагато більше вуглекислого газу внаслідок згорання, транспорту, промисловості), ніж його можуть поглинути всі рослини Землі. Щоб зменшити забруднення повітря, треба охороняти “легені планети”- ліси, насаджувати, їх, сприяти їх росту
УІІ. Узагальнення та систематизація знань.

  1. Робота з зошитом

  • До живої чи неживої природи належить повітря?

  • Для чого потрібне повітря?

  • Які властивості має повітря?

  1. Гра “ Збережемо повітря чистим”

-Визначте, що добре для повітря, а що погано.

  • Якщо це добре для повітря, не забруднює його, кажіть “так”, якщо погано- “ ні”

  • Використовуємо газове пальне ( Так)

  • Будуємо хімічний завод без фільтрів на трубах ( ні)

  • Встановлюємо пилевловлювачі на підприємствах ( так)

  • Насаджуємо кущі та дерева ( так)

  • Спалюємо листя з дерев та кущів восени ( ні)

  • Оберігаємо ліси від пожеж ( так)


УІІІ Підсумок уроку.

Розв’язування природничих задач:

а) Дівчинка гралася з м’ячем. Раптом він натрапив на гострий предмет і пробився. Почувся свист. Як пояснити це явище? Які ще властивості повітря ви взнали сьогоді?

Чому потрібно боротися за чистоту повітря?

Що називають “ легені планети”?

б)Хлопчик не вміє плавати. Він захотів покупатися в річці. Друг позичив йому надувний круг. Чому круг не тонув, а утримував хлопчика на воді?
Слайд 11

-Що таке повітря?

Що таке вітер?

-Які властивості має повітря?

Читати та переказувати ст.86-99

Додатково: Підготувати повідомлення: 1- що таке атмосферний тиск гр.№1

2- Вітер –винуватець незвичайних

дощів гр.№2

Рефлексія

.Діти, чи сподобалось вам бути дослідниками?

Який настрій у вас? Покажіть смайлик з відповідним настроєм.

Я дуже рада, що у вас гарний настрій. І у мене теж гарний настрій від того, що ви у мене такі хороші та працьовиті.

Додати документ в свій блог або на сайт

Схожі:

Урок №4 тема уроку повітря навколо нас. Властивості повітря. Склад повітря iconПовітря та його властивості Урок з природознавства у 1 класі Вчитель:...
Мета: з’ясувати властивості повітря І значення повітря в природі; учити досліджувати властивості повітря, проводити досліди, фіксувати...

Урок №4 тема уроку повітря навколо нас. Властивості повітря. Склад повітря iconТести. Тема. «Дихання». 9 клас. (згідно з дпа 2011-2012) в-1
А знезараження повітря; б зволоження повітря; в зігрівання повітря; г газообмін крові

Урок №4 тема уроку повітря навколо нас. Властивості повітря. Склад повітря iconУрок з курсу «Я І Україна» в 1 класі Тема : Повітря. Рух повітря. Як дбати про чистоту повітря
Обладнання: компютерно-орієнтоване середовище, аркуші картону, сигнальні картки, посудина з водою, порожня прозора пляшечка, ґрунт,...

Урок №4 тема уроку повітря навколо нас. Властивості повітря. Склад повітря iconЯкі властивості має повітря?
Своїх властивостей повітря­на маса набуває від земної поверхні, над якою перебуває тривалий час. Повітряна маса має значні розміри....

Урок №4 тема уроку повітря навколо нас. Властивості повітря. Склад повітря iconДослідження впливу температури атмосферного повітря на процес сумішоутворення...
Ведено аналіз факторів, що впливають на якість горючої суміші в карбюраторних двигунах внутрішнього згоряння, та запропоновано спосіб...

Урок №4 тема уроку повітря навколо нас. Властивості повітря. Склад повітря iconЗакони, постанови,рекомендації
Земельні відносини, що виникають при використанні надр, лісів, вод, а також рослинного І тваринного світу, атмосферного повітря,...

Урок №4 тема уроку повітря навколо нас. Властивості повітря. Склад повітря iconТема уроку. Теплові пояси. Мета уроку
Землі навколо Сонця та змінюється температура повітря у зв'язку зі зміною висоти Сонця; вказувати відмінності між тепловими поясами....

Урок №4 тема уроку повітря навколо нас. Властивості повітря. Склад повітря iconЯкими властивостями водні маси різняться між собою?
С). Найнижчі температури повітря (менше 0 0С) характерні для субарктичного І антарктичного. Кількість опадів, як І температура повітря,...

Урок №4 тема уроку повітря навколо нас. Властивості повітря. Склад повітря iconРеферат Пристрій для очищення повітря від домішок, спосіб пиловловлювання...
У світі розроблені та серійно випускаються апарати та пристрої для очищення повітря, газових викидів та стічних вод від домішок

Урок №4 тема уроку повітря навколо нас. Властивості повітря. Склад повітря iconПравила поведінки при низьких температурах
Найчастіше обмороження виникає при температурі повітря нижче 10 градусів С. При довготривалому перебуванні на відкритому повітрі,...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2013
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка