Виховна година на тему




НазваВиховна година на тему
Дата конвертації25.03.2013
Розмір41.1 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Військова справа > Документы
Виховна година на тему:

Голодомори в Руси-Україні

Мета:

Формувати уявлення дітей про голодомори різних часів. Розвивати у дітей такі риси характеру ,як взаємодопомога, співчуття, любов до життя. Виховувати у учнів почуття поваги до людей, що пережили голодомор.

Учитель:

Шановні слухачі! За семитисячолітню історію нашого народу було три жахливих штучно створених голодомори:

1921-23 рр. — загинуло понад 2 млн. українців;

1932-33 рр. загинуло близько 10 млн. українців;

1946-47 рр. — загинуло біля 1 млн. українців.
У наш час загального зубожіння насе­лення внаслідок корупції, дер­жавної злочинності, розорен­ня та розпро­дажу Руси-України при згадці про голодомори ми часто чуємо, що, мовляв, і зараз голод. Так по-блюзнірськи говорять ті, хто про нього не має справжнього уявлення. Щоб хоч трохи їх просвітити, наведу деякі картини голодомору, взяті з робіт Роберта Конквеста, С.Старіва, Є.Яценко, П.Ящука. Навіть уже наприкінці 1932 р. зарубіжні кореспонденти привозили жахливі повідомлення з перших рук. Один американець у селі, розташованому на відстані ЗО км. на південь від Києва, виявив, що його мешканці поїли всіх котів і собак. "В одній хатині варили якусь бовтанку, що не піддається описові. В горщику були кістки, шкіра та щось подібне до верха черевика. Те, з якою пожадливістю шестеро мешканців, що залишилися в живих (із 40 душ населення), спостерігали цю слизьку масу, виявляло їхній голодний стан".

Люди вмирали усю зиму. Але всі документи засвідчують, що масове вимирання села почалося фактично на початку березня 1933 р....

Найвищого рівня смертність сягнула в областях, що спеціалізувалися на вирощуванні хліба — Полтавській, Дніпропетровській, Кіровоградській та Одеській: мінімальний відсоток тут становив 20-25... У тисячах сіл Київщини та Вінничини гори трупів лежали просто неба, і не було жодного спроможного поховати їх. Один з оповідачів згадує про свого батька-комсомольця, який разом із товаришами ходив по селах і встановлював напис "Вхід заборонено", оскільки просто не було можливости поховати численні трупи. У селах із 3-4 тисячним населенням (Орлівка, Смолянка, Грабівка) залишилося лише 45-80 чоловік. Село Мачухи на Полтавщині із 2 тис. родин втратило близько половини. А менші населені пункти цієї ж области, мешканцями котрих були, вочевидь, хазяйновиті селяни-одноосібники (хутори Сороки, Лебеді, Твердохліби, Малолітка), знелюдніли повністю. Населення решти вцілілих хуторів, як підрахував один агроном, скоротилося приблизно на 75 %. Кількість мешканців села Яреськи, мальовничі ландшафти якого понад річкою Ворсклою приваблювали багатьох радянських кіноматографістів, зменшилася від 1500 до 700. Понад третини людности села Рясне на Полтавщині загинуло від голоду, а у селі Вербки Дніпропетровської области до вересня 1933 р. спорожніло більше половини хат...

За період 1926-39 рр. втрати населення від виселень, голодоморів та розстрілів у деяких районах сучасної Полтавської області становили: Яготинському—42,9%; Семенівському — 42,6%; Нехворощанському — 39,9%; Кишеньківському — 33,6%... Загальні втрати населення Харківської області за цей же період становили 2 млн. осіб. У ній на той час проживало близько 20 % населення України.

Списки померлих від голоду, зрозуміло, неповні, які були складені через 60 років у деяких селах Руси-України, виявилися довшими за повні й ретельно зібрані списки тих, що загинули під час Другої світової війни.Так, у селі Олександрівка Кобеляцького району в роки голодомору померло близько 300 осіб, а за чотири роки війни — 101. В Полонському районі (Хмельницька обл.) на війні загинуло 3642 чоловіка, а померло від голоду близько 15 тис. чоловік . Під час війни у деяких сім'ях гинули один або кілька чоловік, АЛе решта залишалися живими, вони пам'ятають, поминають, й вшановують загиблих. А під час голодомору вимирали не лише сім'ї та роди, але й цілі села. Хто їх згадає?

Треба зазначити, що голодомор обминув росіян та євреїв, певна кількість яких жила тоді в сільській місцевости. Так, в Полонському районі "половина населення Новолабунської сільської Ради, половина Полонного, половина Понінки, яке складали євреї, не вимирало з голоду, і це є достовірним фактом... Врятування єврейського населення від голодо­мору було державним і цілеспря­мованим, так само як і утримання їхніх священнослужителів по 1935 рік...

Голод породжував згубні психічні симптоми, люди подекуди втрачали людську подобу. Частим явищем стали вбивства. Існують численні повідомлення про самогубства, майже завжди повішанням. Але найстрашнішим фактом було інше: "Деякі божеволіли... Були такі, що різали та варили трупи, що вбивали власних дітей та поїдали їх. Я бачив одну таку людину. Цю жінку привели до окружного центру під конвоєм. Вона мала людське обличчя, але очі були вовчі. "Це людоїди, — казали про таких,—їхтреба стріляти". Ніби сама матір винна, що її довели до божевілля ті, хто робив це задля якоїсь вищої мети, задля добра всіх...".

Не всі факти людоїдства були спричинені психічними збоченнями. Ось такий, досить показовий, випадок. Активіст, що здійснював колективізацію в Сибіру й повернувся в Україну 1933 р., знайшов своє село майже повністю вимерлим. Молодший брат розповів йому, що їхня сім'я жила саме на корі й траві, а коли і цього не стало, "мати каже, ми повинні з'їсти її, якщо вона помре"...

Всього за голодомори 1932-33 рр., попередній "підготовчий" період розкуркулення і колективізації 1929-31 рр. та терор 1929-1938 рр. загинуло 12,5-13,5 млн.українців, але різні автори дають різну розкладку загиблих по роках. Так, американський журналіст жид Дюранті кількість померлих від голоду та пов'язаних з ним хвороб оцінює в 10 млн. чоловік; італійський консул у Харкові С.Граденіго у депеші своєму уряду кількість померлих від голоду оцінює у 10-15 млн. осіб.

Р.Конквест кількість жертв українців по роках оцінює так: померло через голод 1932-33 рр. в Україні та на Північному Кавказі — 6 млн. померло через розкуркулення (сюди він включає також заарештованих та померлих в концтаборах пізніше, до 1937 р.) —6,5 млн., всього 12,5 млн.

Б. Богослов дає таку кількість загиблих українців в 1922-38 рр.: розстріли та виселення за межі Руси-України "розкуркулених", 1922-1933 рр. — 1 млн.; голодомор 1932-33 рр. — 10 млн.; терор 30-х років (процес СВУ, "кіровщина", 1937-1938 рр.) — 2,5 млн.; всього 13,5 млн...

Схожі:

Виховна година на тему iconВиховна година на тему
Мета: розвиток дитини як особистості, розкриття її позитивних здібностей, знань про особистість, спілкування, взаєморозуміння та...
Виховна година на тему iconВиховна година на тему
Мета: Ознайомлення дітей з загальними правилами поведінки під час грози та блискавки. Виховувати почуття відповідальності за власне...
Виховна година на тему iconВиховна година на тему
Ознайомлення дітей з правилами користування мобільним в публічних місцях та правилами спілкування мобільним телефоном
Виховна година на тему iconВиховна година на тему
Мета. Ознайомити учнів із славними тра диціями українського війська, що бере початок ще з часів Київської Русі та Запорозької Січі,...
Виховна година на тему iconВиховна година на тему
Формувати поняття шкідливості мобільних. Розвивати у дітей уміння робити правильні висновки щодо користування телефоном та уміння...
Виховна година на тему iconВиховна година а тему: «звичаї та традиції в україні»
Дорогі друзі! Всі ми з вами добре знаємо, що традиції І звичаї народу — це ті прикмети, по яких розпізнається народ не тільки в сучасному,...
Виховна година на тему iconВиховна година на тему
Формувати уявлення дітей про голодомор 31- 33 років. Розвивати у дітей такі риси характеру,як взаємодопомога, співчуття, любов до...
Виховна година на тему iconВиховна година на тему
Формувати уявлення дітей про голодомор 32-33 років. Розвивати у дітей такі риси характеру,як взаємодопомога, співчуття, любов до...
Виховна година на тему iconВиховна година на тему:  "8 Березня – найперше свято весни" 
Мета: Поглибити знання учнів щодо традицій святкування дня восьмого березня; ознайомити з історією виникнення свята; виховувати в...
Виховна година на тему iconВиховна година на тему
Мета: формувати поняття притчі, як морального повчання. На прикладі конкретних притч показати значення точного висловлю­вання думки...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка